Sabotage! Viimeinen yö ennen finaaliyötä ja meikäläisen ei anneta nukkua. Tarkoitus oli nukkua kello seitsemään eli normaalit n. 7 tuntia, mutta vitut. Eukon herätyskello oli soimassa klo 6, mutta heräsin viiden jälkeen, kun ovesta mentiin ulos. Yritin jatkaa unia, kun ovesta tultiin taas sisään. Mitä vittua täällä tapahtuu ihmettelin, mutta yritin vielä ummistaa silmäni. Koling, kiling, klonks kuului keittiöstä. Hakkasin nyrkillä seinää, että vittu hiljaa! Ei mitään tehoa, joten nousin ylös ja menin keittiöön, jossa eukko siivosi ENNEN KELLO KUUTTA aamulla komeroita. MITÄ vittua sä teet, kysäisin. No, kun mä heräsin vahingossa tuntia liian aikaisin ja menin ulos odottamaan kyytiä töihin tuntia liian aikaisin ja nyt mulla ei oo mitään tekemistä, totesi hän. Jaahas, sen jotenkin vielä ymmärtää, että joku herää viideltä kun pitäisi herätä kuudelta, MUTTA miten et huomannut ulos lähtiessäsi olevasi tunnin etuajassa ja minkä HELVETIN takia siivoat komeroita aamulla, kun varsin hyvin tiedät että meikäläisen on tarkoitus valvoa ensi yö, ihmettelin. No, muutetaan sitten erilleen jos toi lätkä on sulle niin tärkeää, piipitti hän.
Summa sumarum: viisi tuntia tuli nukuttua ja illalla kotona on mahdotonta nukkua, kun 4-vuotias tytär ja neljäkuukautinen kissa painelevat suurimman osan ajasta peräkanaa pitkin asuntoa. Kuriositeettina mainittakoon vielä, että yleensä saan repiä eukkoni aamulla ylös sängystä, sillä niin vaikeaa herääminen hänelle on.
Vittu, mä varaan huoneen hotellista ja menen sinne koisimaan ennen matsia.