Vitun Telering!
Kännykkäni pimeni tuossa päivemmällä täysin yllättäin, virtaa oli akku täynnä, kesken puhelun. Noh, eipä sitten muuta kuin lähimpään korjaamoon kapinetta näyttämään. Kaveri pohti aikansa, sanoi, että tule puolen tunnin päästä uudestaan, ehkä siihen mennessä korjattu. Aikani kiertelin muissa (Jumbon) kaupoissa katselemassa varmuuden vuoksi uutta puhelinmallia. Sitten palasin puolen tunnin jälkeen ko. liikkeeseen kuulostelemaan tilannetta, puhelimessani oli softat menneet solmuun, kuntoon saivat ja parisenkymppiä kustansi. Ei mitään valitettavaa. MUTTA! Astellessani ulos liikkeestä soitin ensimmäisen puheluni, jokin oli vialla. Ihmisen sormenpäät ovat siitä hassut, että niillä on oma "muistinsa". Olenhan lukuisat kerrat puhelimellani soittanut, tiedän miltä sen pitäisi tuntua. Hieman karhea mattapinta, tämä oli sileä kuin eksäni iho. Ei natsannut. Palasin liikkeeseen kyselemään akkuni perään, väittivät sen olevan puhelimessani kiinni. Selitin kerta toisensa jälkeen, että omassa akussani a) on karhea mattapinta, aivan kuten koko puhelimessa, b) hyvin tunnistevissa oleva naarmu ja c) puhtaampi pinta kuin tässä (tämän uurteet ovat täynnä kuollutta ihosolukkoa, kaikki tietävät miltä se tarkoittamani möhnä näyttää), joka nyt puhelimeeni virtaa syöttää. Eivät saatana uskoneet, inttivät vaan, "ettei ole mitenkään mahdollista, että tämä ei olisi sinun". Sitten olivat etsivinään kadotettua akkuani. Siis helvetti sentään, jos minä kerta TIEDÄN olevani oikeassa, miksi vitussa ne mulkerot jaksavat väittää vastaan ja pitävät yllä harhakuvaa erehtymättömyydestään (vrt. "se ei ole mitenkään mahdollista"). Eniten jäi häiritsemään nimenomaan tämä lapsellinen kyvyttömyys myöntää olevansa ehkä sittenkin väärässä.
Okei, olen aikuinen ihminen, pystyn selviämään siitä, ettei akkuni soinnu yhteen muun puhelimen kanssa, tai ettei se ole se mikä kuuluisi, mutta ko. lafka jätti paskan maun suuhun toiminnallaan. Kovin epäorganisoitunut paikka, ei vakuuttanut. Ja kadottivat minun akkuni, saatana!
Toivottavasti kärventyvät ikuisessa kadotuksessa.