Mies käveli kadulla ja poliisi tuli vastaan. Poliisi pysäytti miehen ja kysyi:
"Mikäs mies te oikein olette? Aika epäilyttävältä näytätte."
"Minä olen vedonlyöjä."
"Mikäs ammatti se sellainen on? Enpä taida uskoa."
"No kokeillaan niin herra konstaapelikin uskoo. Lyön vetoa kanssanne että voin puraista itseäni silmään! Sata markkaa?"
"Ettehän te siihen millään pysty, kiinni veti."
Mies otti lasisilmän silmäkuopastaan, puraisi sitä ja asetti sen paikalleen. Poliisi katseli hölmistyneenä mutta kaivoi lopulta satasen taskustaan.
"Kyllä minä kaipaan vähän lisätodisteita."
"No hyvä on, lyöttekö kahdesta sadasta vetoa että pystyn puremaan itseäni korvaan?"
Poliisi tarkasteli miehen korvaa ja havaitsi, ettei se ollut irrotettavaa mallia.
"Kiinni veti!"
Mies otti tekohampaat suustaan ja puri niillä itseään korvaan. Poliisi kaivoi tympeän näköisenä vielä kaksi Sibeliusta lisää taskustaan.
"No, ehkä te sittenkin olette vedonlyöjä." totesi poliisi.
"Haluaisitteko lyödä vielä yhden vedon?"
"Mistä asiasta?"
"Pannaan 500 markkaa vetoa että jos kusen saappaaseenne niin kusi haisee aivan mitä kalleimmalta hajuvedeltä!"
"No siihen te ette kyllä pysty, kiinni veti!"
Poliisi otti saappaan jalastaan, antoi sen miehelle joka pian oli kusaissut sen puolilleen. Poliisi haistoi varovasti saapasta ja sanoi:
"Hähää, nyt hävisitte! Ihan tavalliselle kuselle tämä haisee!"
Mies kaivoi taskustaan 500 markkaa ja sanoi:
"Niinpä haisee, mutta näettekö nuo ihmiset tuolla kadun toisella puolen? Löin jokaisen kanssa tonnista vetoa että ensimmäinen vastaantuleva poliisi antaa minun kusta saappaaseensa."
"Mikäs mies te oikein olette? Aika epäilyttävältä näytätte."
"Minä olen vedonlyöjä."
"Mikäs ammatti se sellainen on? Enpä taida uskoa."
"No kokeillaan niin herra konstaapelikin uskoo. Lyön vetoa kanssanne että voin puraista itseäni silmään! Sata markkaa?"
"Ettehän te siihen millään pysty, kiinni veti."
Mies otti lasisilmän silmäkuopastaan, puraisi sitä ja asetti sen paikalleen. Poliisi katseli hölmistyneenä mutta kaivoi lopulta satasen taskustaan.
"Kyllä minä kaipaan vähän lisätodisteita."
"No hyvä on, lyöttekö kahdesta sadasta vetoa että pystyn puremaan itseäni korvaan?"
Poliisi tarkasteli miehen korvaa ja havaitsi, ettei se ollut irrotettavaa mallia.
"Kiinni veti!"
Mies otti tekohampaat suustaan ja puri niillä itseään korvaan. Poliisi kaivoi tympeän näköisenä vielä kaksi Sibeliusta lisää taskustaan.
"No, ehkä te sittenkin olette vedonlyöjä." totesi poliisi.
"Haluaisitteko lyödä vielä yhden vedon?"
"Mistä asiasta?"
"Pannaan 500 markkaa vetoa että jos kusen saappaaseenne niin kusi haisee aivan mitä kalleimmalta hajuvedeltä!"
"No siihen te ette kyllä pysty, kiinni veti!"
Poliisi otti saappaan jalastaan, antoi sen miehelle joka pian oli kusaissut sen puolilleen. Poliisi haistoi varovasti saapasta ja sanoi:
"Hähää, nyt hävisitte! Ihan tavalliselle kuselle tämä haisee!"
Mies kaivoi taskustaan 500 markkaa ja sanoi:
"Niinpä haisee, mutta näettekö nuo ihmiset tuolla kadun toisella puolen? Löin jokaisen kanssa tonnista vetoa että ensimmäinen vastaantuleva poliisi antaa minun kusta saappaaseensa."