Insinööri oli ollut pitkän aikaa työttömänä, ja jotain piti keksiä nopeasti. Pikakirjekurssin suoritettuaan hänestä tuli lääkäri, ja hän päätti avata oman vastaanottonsa. Houkutellakseen asiakkaita paikalle, insinööri lupasi kokonaiset 1000 euroa asiakkaalle, mikäli hän ei onnistuisi parantamaan häntä. Muuten hoidon hinta ja parannus maksoivat 500 euroa.
Vastapäätä asunut, oikea, koulutettu juutalaislääkäri mietti hetken mainoksen nähdessään, kuinka hänellä on loistava tilaisuus tienata vielä vähän lisää oman palkkansa ohensa. Juutalaislääkäri varasi ajan, ja päätti astella seuraavana päivänä vastaanottoon tokaisten insinöörille:
"Minä en maista yhtään mitään. Mikähän ihme minua vaivaa?"
"Hoitaja, tuo kapseli 22 laatikosta kahdeksan" vastasi insinööri.
Tuotuaan kapselin ja käskettyään juutalaislääkärin pistää suuhunsa sen, juutalaislääkäri huudahti välittömästi: "Tämähän on bensaa!" Tämän huudettuaan juutalaislääkäri tajusi mokanneensa, ja joutui nöyrtymään ja maksamaan insinöörille 500 euroa, koska hän selvästikin maistoi taas.
Juutalaislääkäri ei tästä lannistunut, vaan varasi ajan jälleen parin päivän päähän ensin mietittyään oiretta, jonka sanoisi insinöörille. Saavuttuaan jälleen vastaanottoon ja insinöörin tykö, juutalaislääkäri tokaisi: "Olen menettänyt muistini kokonaan. En kykene muistamaan käytännössä mitään."
Insinööri katseli hetken ja pohdiskeli pitkään, ja loppujen lopuksi tokaisi hoitajalle: "Tuo kapseli 22 laatikosta kahdeksan." Tämän kuultuaan juutalaislääkäri huusi heti, että sehän on sitä toissapäiväistä bensaa! Ja näin ollen juutalaislääkäri selvästikin muisti taas, ja menetti jälleen 500 euroa ollen jo 1000 euroa köyhempi.
Tästä entistä enemmän suivaantuneena juutalaislääkäri pohti ja mietti pitkään, millä ihmeellä hän saisi rahansa takaisin. Ajan varattuaan ja apua saatuaan, hän pääsi jälleen insinööri luo, ja sanoi: "Minä olen menettänyt näköni kokonaan. En näe yhtikäs mitään."
Insinööri joutui pohtimaan todella tarkkaan ja pitkään, ja juutalaislääkärikin alkoi jo innostua, että viimein hän saa edes osan menettämistään rahoista takaisin. Insinöörin pitkän pohdiskelun jälkeen, hän tokaisi juutalaislääkärille:
"Tilanne on tämä. Minulla ei valitettavasti ole teille mitään hoito- tai parannuskeinoa. Tässä teille 1000 euroa."
Juutalaislääkäri otti rahat, katsoi hetken ja tokaisi:
"Tässähän on vain 500 euroa!"
Ja niin juutalaislääkäri näki jälleen, ja menetti taas 500 euroa.
Sen koommin juutalaislääkäriä ei ole insinöörin vastaanotolla näkynyt.