Veikkaan, että Grantsia suositellut on ns. jekuttanut tulokasta.
Ei kaikki halua hirveitä summia pistää viskeihin. Ja varmaan joku 90 prosenttia myydyistä viskeistä on noita blendejä. Suomen kapakatkin on aivan täynnä noita Grantseja ja muita vastaavia tunnettuja merkkejä, joilla on kiva ryypiskellä.
Mä aloitin tämän nyt hieman tauolla olevan viskiharrastuksen Alkon halvimmilla blendeillä. Sitten seuraavaksi ostin hitusen kalliimman jne. Ison osan Alkon valikoimasta kävin läpi, siihen aikaan kun en pahemmin muita alkoholijuomia juonut. Mä muistan monesti hämmästelleeni jo niiden hieman kalliimpien blendien hyvyyttä. Tavallaan asteittain etenin tuossa touhussa. Sitten sen ensimmäisen mallasviskin kohdalla olin aivan ihmeissäni miten hyvää joku juoma voi olla. Oisko se ollut Speyburn 10. Sitten taas seuraava pullo jotain toista viskiä jne, kunnes tuli Laphroaig, joka melkein räjäytti tajunnan. En mä varmastikaan samanlaisia kiksejä olisi noista maisteluista saanut jos vaikkapa tuo merkki olisi ollut se ensimmäinen viskini.
Ihan kuin jostakin ruisleivästä tai kaurapuurosta olisi tiivistetty se kaikki hyvä maku yhteen pirasaan, siis yhteen tippaan tätä tavaraa. On se mallasviski hämmästyttävä juoma. Mistään konjakeista esimerkiksi mä en tykkää.