Virvoitusjuomaketju sinisen Pepsin inspiroimana

  • 150 917
  • 831

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, mutta minä olenkin myöhäisherännäinen Dr.Pepperin kanssa ja kaivoin totuuden esiin aivan omin nokkineni. Onko tuo Ruotsin tuonti siis sokerisempaa kuin omamme?

Tuo tölkissä myytävä tavara on sitä oikeaa Dr. Pepperiä, mitä Suomesta on saanut jo vuosikausia. Tämä 0,5 litran pulloissa oleva litkuhan tuli myyntiin vasta pari vuotta sitten ja sitä on kai alunperinkin lanseerattu vähäsokerisena versiona, eli siinä on siis huomattavasti vähemmän sokeria kuin tuossa tölkeissä saatavassa versiossa. Käy huviksesi lähimmässä Filmtownissa ja testaa ero.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tähän talouteen tuli eilen puoliskolle 8 putelia 2.25 litrasia Pepsi Twist- pulloja Slovakiasta asti. Suomessa kyseistä tuotetta on aikas nihkeästi Suomessa näkynyt.

Itsehän en sokerillisia limppareita ryystä mutta kyllä nuo katoavat parasta ennen päivitystä joka on joskus joulukuussa.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hienoa, että tämä kansakuntamme ehkä mahtavin ketju pysyy pinnalla! Itsekään en ole tuota uusinta EDiä bongannut vielä mistään, mutta voisihan sitä maistaa jos/kun mahdollisuus siihen tulee.

Rupesin tässä samalla miettimään, mitä kaikkia hyviä virvoitusjuomamerkkejä sitä on vuosien saatossa poistunut markkinoilta. Äkkiseltään mietittynä esimerkiksi Jaffa Palmaa, Pepsi Twistiä, Fanta Shokataa ja muutamia muita hyviä limppareita ei enää taida saada. Moniin makuihinhan liittyy jonkinlainen kampanja, jonka mukana ne ovat pyörineet tietyn ajan, mutta en silti ymmärrä miksi esim. tällä hetkellä vaikkapa Fantojen makuvalikoima on typistetty varsin olemattomiin. Ennen makuja oli joka lähtöön ja uusia tuli vähän väliä, tai ainakin se tuntui siltä. Kaikki maut eivät välttämättä miellyttäneet hirveästi, mutta olipahan enemmän vaihtelua. Hartwallillakin on nämä limonaadit myynnissä, joista löytyy päärynää, vadelmaa ja omenaa. Jossain välissähän tuosta sai hetken ajan vielä mansikan makuistakin limonaadia, eikä ollut huonoa tavaraa sekään.

Mutta sellaista se on. Näissäkään asioissa ei voi kuin haikeudella miettiä, miten ennen oli asiat paremmin. Noh, onneksi Battery on keksitty.

Itse olen tuota uutta vihreää EDiä kerran maistanut ja siihen kertaan saa jäädäkin. Kyllä mieluummin juon sitten tavallista EDiä tai vaikkapa punaisen.

Itseänikin harmittaa vietävästi tuo, ettei Fanta Shokataa enää löydy kaupoista. Vaikka limppari näyttikin ihan tiskivedeltä, maku oli silti erittäin hyvä. Toivottavasti ko. tuote tulisi vielä joskus takaisin markkinoille, mutta tuskinpa. Onneksi ovat pitäneet sentään Wildberriesin markkinoilla, mielestäni parasta Fantaa nykyään. Ennenhän se tosiaan oli niin, että uuden makuista Fantaa puski kauppoihin aika ahkerasti, mutta toista se on nykyään.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin tuohan on jo wanhaa tietoa tämän ketjun lukijoille. Kertauksen vuoksi todettakoon nyt jälleen, että kannattaa hankkia näitä tölkissä myytäviä Dr. Peppereitä, joita saa ainakin Filmtowneista ja erinäisistä etnisistä putiikeista. Ne ovat Ruotsista tuotuja, päälle on vain lätkäisty joku pieni suomenkielisen tuoteselosteen sisältävä tarra. Tuo kaikista ruokakaupoista löytyvä 0,5 litran pulloissa myytävä kura ei sen sijaan ole minun kirjoissani Dr. Pepperiä.

Tarkennetaan sen verran, että tuota suomalaista Dr. Pepper-litkua saa myös tölkissä. Suomalaisen litkun ja aidon Pepperin erottaa siitä, että Suomi-litkussa on tölkissä keltainen raita tms., aidossa ei ole lainkaan keltaista väriä tölkissä. Aitoja Dr. Peppereitä saa edellämainittujen paikkojen lisäksi joistakin Citymarketeista ja K-supermarketeista.

Ostin viime viikolla Prassa pari pulloa Coca-Cola BlāKiä, eli cokista, jossa on makuna myös kahvi. Ei kovin hyvää, jotenkin turhan makeaa, pullo sen sijaan on hienon näköinen. http://media.canada.com/canwest/112/coke_blak.jpg
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuo tölkissä myytävä tavara on sitä oikeaa Dr. Pepperiä, mitä Suomesta on saanut jo vuosikausia. Tämä 0,5 litran pulloissa oleva litkuhan tuli myyntiin vasta pari vuotta sitten ja sitä on kai alunperinkin lanseerattu vähäsokerisena versiona, eli siinä on siis huomattavasti vähemmän sokeria kuin tuossa tölkeissä saatavassa versiossa. Käy huviksesi lähimmässä Filmtownissa ja testaa ero.
Kävin hakemassa tölkin ja tuo oli jo parempaa. Väittäisin silti, että Amerikan serkussa on edelleen enemmän sokeria, koska mielestäni tuokaan ei maistunut niin pehmeältä kuin juhannuksena juomani.*

Mulle Dr. Pepper oli alunperin se lasipullojen limu lapsuudessa, kunnes litku hävisi kokonaan vuosiksi. Seuraavan kerran törmäsin siihen tämän uuden 0,5 litran tulokkaan muodossa, ja tästä en siis erityisemmin pitänyt, kun sitä aikoinaan maistoin. Sen verran pienillä paikkakunnilla olen kai asustellut, etten ole tuontilimuihin törmännyt.

Filmtownissa oli hollantilaista matskua, mutta paikallisissa Keskon myymälöissä en ole näitä nähnyt.

*Hahaa, Dr. Pepperin kotisivujen mukaan olen oikeassa! Jenkkiversiossa on kuin onkin enemmän sokeria kuin eurooppalaisessa. Kokonaista 1,25 grammaa/100 ml, mutta kuitenkin. Lisäksi makeutusaineena on sokerin lisäksi "corn syrup", jonka mahdollista vaikutusta en tiedä. Joo, aivan yhtä hyvin voin vain olla maistavinani jotain eroa mauissa, mutta aina on kiva olla oikeassa.

Sokerimäärät menevät siis siten, että suomalaisessa on sokeria 7,1 g/100 ml, Hollannin tuonnissa 10 g ja amerikkalaisessa 11,25 g.
 
Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Kyllä se jenkki-Pepper maistuu tosiaan ihan erilaiselta ja niin maistuu brittiläinenkin. Aina kun tulee reissuja Englantiin, ostan lentoasemalta pullon aitoa Dr. Pepperiä ja nautiskelen sitä pitkin päivää.

Jos haluaa todellista nautintoa, napatkaa CityMarketista kainaloon tölkki sitä Dr. Pepper Cherry Vanillaa. Siitä paremmaksi ei juoma helpolla tule.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kysyisin teiltä Dr. Pepper -asiantuntijoilta, että onko Virossa (esimerkiksi Super Alkossa) tölkeissä myytävä Dr. Pepper kunnollista Dr. Pepperiä? Toin sitä kerran tänä vuonna 24 packin, kun autolla olin Virossa käymässä. 0,57€ tuli hintaa tölkille. Pidin mausta, koskaan aikaisemmin en tosin ollut Dr. Pepperiä juonut.
 

ipaz

Jäsen
Itse tykästyin New Yorkin reissulla Cherry Vanilla Dr. Pepperiin. Ja kun tuota myydään jenkeissä sellaisissa parin litran pulloissa, niin voinette arvata että ainetta oli koko ajan jääkaapissa. Sen sijaan Dr Pepper Berries & Cream ei ollut mitenkään nautittavaa lientä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hmm, alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa siltä, että tuota vanillapepperiä on saatava maistiaisiksi jostain.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jos haluaa todellista nautintoa, napatkaa CityMarketista kainaloon tölkki sitä Dr. Pepper Cherry Vanillaa. Siitä paremmaksi ei juoma helpolla tule.

Eipä ainakaan Tampereen Cittareissa ole, kumpaankin soitin ja kysyin.

Pitäis perkele yrittää metsästää nyt jostain tuota tai vihjata sinne Cittariin että hankkivat hyllyyn, sen verran on hehkutettu kyseistä juomaa että pakko maistaa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Pitäis perkele yrittää metsästää nyt jostain tuota tai vihjata sinne Cittariin että hankkivat hyllyyn, sen verran on hehkutettu kyseistä juomaa että pakko maistaa.

On se. Ehkä parasta colaa mitä ikinä olen juonut. Hesasta minäkin rahtasin sitä muutaman tölkin, ei Tampereella tunnu olevan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuo vanilla lienee samaa Hollannista roudattua kamaa kuin Filmtownin tohtori, vai kuinka?
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä ylivoimaisesti parasta colaa on ollut Coca-Cola Vanilla, jota sai vielä vähän aikaa sitten Helsingistä sieltä täältä puolen litran pulloissa. Sääli, että sen valmistus ilmeisesti lopetettiin kokonaan Coca-Cola Companyn toimesta, enkä ole pitkään aikaan yhtään pulloa missään nähnyt.

Edit: Jaa, Wikipedian mukaan on tulossa takas tuotevalikoimaan, "with several new variants". Toivottavasti joskus eksyisyi takaisin helsinkiläisten etnisten kauppojen valikoimiin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä ostin Vanilla Cokista viimeksi juhannuksena tölkkikamana ja jenkkituontina. En tosin tiedä, kuinka vanhaa kamaa tuo oli, mutta kylmäkaapit täynnä sitä kuitenkin oli Keuruulla.
 

Random Hero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eipä ainakaan Tampereen Cittareissa ole, kumpaankin soitin ja kysyin.

Pitäis perkele yrittää metsästää nyt jostain tuota tai vihjata sinne Cittariin että hankkivat hyllyyn, sen verran on hehkutettu kyseistä juomaa että pakko maistaa.

Lakelle tiedoksi että siperiassa sijaitsevasta american dinneristä saa kaikenlaisia amerikkalaisia juomia. Olen 99% varma että siellä oli myös juuri tuota cherry vanillaa ja esimerkiksi sitä ruotsista tuotua pepperiä. Hintaa oli tosin 3 euroa tölkki. Tietenkin jos varmistuksen haluat niin kannattaa soittaa ko. ravintolaan :)

Edit. Jos siellä ei satu olemaan vanilla pepperiä niin kannattaa kokeilla vanilla cokea mistä Vteich:kin mainitsi, itselleni ainakin maistui :D
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
OLVI:lta saa ainakin jotakin Coca-cola vaniljaa.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
OLVI:lta saa ainakin jotakin Coca-cola vaniljaa.

Jep ja tuo OLVI:n Kevyt Vaniljakola on jopa ihan hyvän makuista...paitsi että ainakin itse saan siitä mahani sekaisin. Tykkään pirusti tuosta vaniljan mausta colassa. Tuota ei käsittääkseni ole normaaliversiona ollenkaan saatavilla, ainostaan kevyt-versiona, jossa toisaalta on kyllä sokeriakin mukana. Mutta tosiaan ainakin oman vatsani tuo sekoittaa. ja kun maun alkaa automaattisesti yhdistää tähän, niin eihän tuota enää huvita juoda.

On se ihme, että kauppojen colavalikoimat ovat suomessa niin järkyttävän pienet oikeastaan joka paikassa. Luulisi että kysyntää kuitenkin riittäisi ihan kohtalaisesti vähääkään isommissa kaupoissa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OLVI:lta saa ainakin jotakin Coca-cola vaniljaa.

Oletko tästä nyt aivan varma? Coca-Colan valmistuslisenssi on Suomessa Sinebrychoffilla eikä suinkaan Olvilla.

Dr. Pepperin Cherry Vanilla on kyllä paljon parempaa kuin Coca-Cola vanilla, tämä Vteichille tiedoksi :)

Mitä tulee tuohon cola-juomien valikoimien suppeuteen niin ei tuo tilanne ole juurikaan parempi esimerkiksi Ruotsissa. Eteenpäin on kuitenkin Suomessa menty, lähinnä Keskon ansiosta, kun yhä useammasta K-kaupasta ja Cittarista löytyy näitä Dr. Peppereitä vaniljalla tai ilman. Ja noiden lisäksihän on behfordseja ja muita pikku putiikkeja, joista löytyy vaikka mitä juomia.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Lakelle tiedoksi että siperiassa sijaitsevasta american dinneristä saa kaikenlaisia amerikkalaisia juomia.

Tiedän kyllä, 10 kertaa sieltä kyseistä juomaa jo kysynyt ja koskaan ei ole ollut ja ei ole myöskään ollut tietoa koska tulee. Etsiminen jatkuu. Nyt on aikaa kun on lomaa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
*Hahaa, Dr. Pepperin kotisivujen mukaan olen oikeassa! Jenkkiversiossa on kuin onkin enemmän sokeria kuin eurooppalaisessa. Kokonaista 1,25 grammaa/100 ml, mutta kuitenkin. Lisäksi makeutusaineena on sokerin lisäksi "corn syrup", jonka mahdollista vaikutusta en tiedä. Joo, aivan yhtä hyvin voin vain olla maistavinani jotain eroa mauissa, mutta aina on kiva olla oikeassa.

Kyllähän perus Cokis maistuu Jenkeissä ihan erilaiselta, omasta mielestäni pirun hyvältä. En tiedä sokerin määristä täällä ja siellä (tai onko tuo maissipohjainen mönjä jotenkin makeudeltaan voimakkaampaa esim grammaa kohti), mutta tuolla "sokerin" ja "sokerin" erolla on varmasti vaikutusta makuun.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Dr. Pepperin Cherry Vanilla on kyllä paljon parempaa kuin Coca-Cola vanilla, tämä Vteichille tiedoksi :)

Tuo nyt vain on väärä mielipide. Olen suuri sekä Coca-Cola Vanillan (ja tällä tarkoitan siis Coca-Cola Companyn reseptiä, enkä esim. Olvin tai Lidlin "vähän sinnepäin" olevia juomia) että Dr. Pepperin ystävä ja ylipäänsä on aika paljon colajuomia tullut maisteltua, mutta tuossa Dr. Pepper Cherry Vanillassa en vaan hirveästi ole huomannut eroa normi-Pepperiin. Siis siinä ei juurikaan mielestäni huomaa sitä vaniljan makua, vaan kyse on enemmän nyanssierosta normi-Pepperiin. Coca-Cola Vanillassa puolestaan se vaniljan maku on niin voimakas ja huomattava, että sen kun yhdistää Coca-Colaan, ei parempaa juomaa ole olemassakaan.

Eipä sillä, voisi kyllä joku päivä maistaa taas tuota Dr. Pepper Cherry Vanillaakin. Harmi vaan, ettei sitä enää löydy mistään duunimatkan varrelta.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Käsittämättömän hyvää on tuo ED Green Light, kannattaa maistaa jos sattuu sitä löytämään. Ja vodkan blandiksena suorastaan jumalten nektaria! Sehän loppui hyvin äkkiä sen jälkeen, kun se tuli myyntiin, nimenomaan ilmeisesti suosio oli yllättävänkin kovaa luokkaa, nyt taas tällä viikolla sitä on näkynyt ainakin pääkaupunkiseudun R-kiskoilla. Itse tuli hamstrattua viikonlopun juominkeihin 5 pulloa heti kättelyssä.

Noniin, tuli itsekin käytyä viikonloppuna katsomassa R-kioskin hyllyt ja siellähän sitä oli! Kummallista, ettei missään muualla ole vielä näkynyt.. Itse pidin myös mausta, ei parasta energialitkua mutta pääsee minun ostoskoriini aina silloin tällöin. Blandiksena en kyllä ehtinyt vielä käyttää, mutta oma suosikkini tällä hetkellä energiajuomista väkevämmän sekaan on Red Devil light, suosittelen.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Oletko tästä nyt aivan varma? Coca-Colan valmistuslisenssi on Suomessa Sinebrychoffilla eikä suinkaan Olvilla.

Pitää vielä tarkistaa asia, mutta melko varma olen kyllä.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös