Virvoitusjuomaketju sinisen Pepsin inspiroimana

  • 151 343
  • 831

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse tätä olen pari kertaa maistanut ja ihan hyvää se mielestäni oli. Olenko ainoa joka tästä pitää?
Sanotaan nyt, että iso pullo tuota meni, kun kokeeksi ostin, mutta en minä siitä sen erityisemmin pitänyt jos en oksentanut poiskaan.

Parhaiten mulla uppoaa edelleen Zero. Toinen hyvä light-juoma on 7Up eli zuppi. Päivitellään nyt tässäkin yhteydessä Olvin Vanilja Colaa, jonka etiketissä on maininta kevytlimusta, mutta jossa silti on sokeria aika reilusti. No, hyvää se on, ei siinä mitään.
 

julle-jr

Jäsen
Parasta colajuomaahan oli Pepsi Max Capuccino. Vähään aikaan ei ole kyseisenmerkkisiä pulloja näkynyt, lieneekö ollut vain jonkinlainen kokeilu Pepsiltä? Pepsillä oli myös jossain vaiheessa joku energia-cola, olisiko ollut Pepsi X max tai jotain. No, se oli joka tapauksessa muistaakseni hyvää niin raakana kuin muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:

jason

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusi Pepsi Max Mojo (lime & mint) tuli testattua ja on kyllä kamalinta colalitkua, mitä on vähään aikaan tullut maistettua. Juuri niin pahaa kuin voi kuvitella olevan colan, limen ja mintun sekoitus. Vai onko joku muu tästä tykännyt?

Erittäin samaa mieltä. Haluaisin nähdä sen henkilön, jonka mielestä on hyvä idea tehdä hammastahnan makuista colajuomaa? Saakohan tuon palauttaa kauppaan...
 

scholl

Jäsen
En ole Mojoa ostanut, mutta kerran melkein vahingossa. Pakkaus on nimittäin erittäin paljon sen Maxin näköinen, jossa on omenaa messissä. Oliko nimi chill tai jotain. Se oli mielestäni ihan ok makuista ja tuli muutaman vaihtelun vuoksi ostettua sitä puoli litraa. En oikein ymmärrä, miksi noiden makujen kanssa pitää kikkailla koko ajan. Jos jostain diggaa niin sitten se poistetaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olen tämän aamun lipitellyt Mojoa. Ihan ok, tosin perus-Pepsi Max on selvästi parempaa. Kolajuomien kuningas on kyllä aito Cherry Coke kaikkine sokereineen ja esansseineen.
 

trap

Jäsen
Paikalliseen Citymarketiin oli saapunut odotetut 2x2L Coca Cola -pakkaukset. Hintaa 3.99 euroa, eli ihan mukava hintalaatusuhde, ei ole paljoa kalliimpi kuin vanhat two-packit.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Paikalliseen Citymarketiin oli saapunut odotetut 2x2L Coca Cola -pakkaukset. Hintaa 3.99 euroa, eli ihan mukava hintalaatusuhde, ei ole paljoa kalliimpi kuin vanhat two-packit.

2 Litrassa alkaa vaan olla se ongelma, että väljähtämisvaara kasvaa edelleen. Litran pullot takaisin kauppoihin!
 

Simba

Jäsen
2 Litrassa alkaa vaan olla se ongelma, että väljähtämisvaara kasvaa edelleen. Litran pullot takaisin kauppoihin!

Samaa mieltä. 1,5l pulloissakin tahtoo aina jäädä desin verran pohjalle juomaa, joka sitten maistuukin ihan paskalta hetken päästä. Litran pullot olisivatkin siksi tervetulleita. Myös ainakin virossa esiintyvät 1,25l pullot ovat hyviä.
 

scholl

Jäsen
Paikalliseen Citymarketiin oli saapunut odotetut 2x2L Coca Cola -pakkaukset. Hintaa 3.99 euroa, eli ihan mukava hintalaatusuhde, ei ole paljoa kalliimpi kuin vanhat two-packit.

Niitä vanhoja tosin myytiin harva se viikko 2 pakkia tai sellainen 4 pack vitosella.
Olen samaa mieltä väljähtymisestä. Lisäksi se materiaali on niin vetelää, että mitä isompi pullo niin sitä hankalampi asia sen suhteen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
En tiedä onko aina ollut, mutta itse huomasin vasta nyt paikallisessa Cittarissa jonkunlaisen "jenkkihyllyn", eli tuotteita jotka lähinnä tunnettuja Amerikassa. Sijoitus oli tacojen yms vieressä, mutta en antanut häiritä.

Maapähkinäsuklaista juomatölkkeihin yms. oli tarjonta. Ainakin Dr Pepperiä ja 7up cherryä oli tarjolla jotka tuotteina tunnistin. Koska kirsikka ei uppoa päätin kokeilla A&W merkkistä vanilijakolaa, vaikka edelliset tutustumiset suomalaisiin vastineisiin olivat karuja. Kuitenkin tämä tuote oli jotenkin erittäin mukavan makuinen, varsinkin kun oli kylmentänyt tölkin jääkaapissa. Suosittelen ja kannattaa muutenkin vilkaista tarjonta jos erikoisempaa mielii.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kävin juhannuksena Ison Kirjan opistolla helluntailaisten juhlilla, josta mukaan tarttui oppilaskunnan kioskilta Vanilla ja Cherry Cokista, Dr Pepperia ja jotain Rootbeeria. Joskus pari vuotta sitten maistoin viimeksi Dr Pepperia, enkä pitänyt ollenkaan, jäi puoli pulloa juomatta. Osin tämän ketjun innoittamana päätin kuitenkin maistaa tuota US-versiota. Voi olla että luulen vain, mutta olihan se paljon parempaa. Dr-Tölkki hujahti kitusiin huomaamatta ja nyt lipitän Cherry-colaa tässä samalla, ja maistuu edelleen, vaikka kirsikka ei makuna ole mikään mieluisa mulle yleensä. Vanilla Cokis nyt on helppo valinta, mutta saa nähdä, mitä tuo rootbeer on. Canadian Dry Ginger Ale jäi hyllyyn, samoin joku appelsiinilimu. Pitänee tilata ko. opistolla opiskelevalta ystävältä lisää tavaraa, kun tulee pyörähtämään etelässä.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Muistaako kukaan, kun tässä joku vuosi taaksepäin oli Cherry-Pepsiä myytävänä 1.5l pulloissa? Taisipa jonkinmoinen Limited Edition-juttu olla, harmi sinänsä. Tuota aloin tässä kaipailemaan, perkele, tekis niin mieli laittaa s-postia jonkun juomafirman Suomen asiakaspalveluun, että kaivakaa nyt pää pois perseestä ja alkakaa valmistamaan jotain kirsikka-cola-juomaa, myyntimenestys ois taattu kuin köyhän kuolema.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaako kukaan, kun tässä joku vuosi taaksepäin oli Cherry-Pepsiä myytävänä 1.5l pulloissa? Taisipa jonkinmoinen Limited Edition-juttu olla, harmi sinänsä. Tuota aloin tässä kaipailemaan, perkele, tekis niin mieli laittaa s-postia jonkun juomafirman Suomen asiakaspalveluun, että kaivakaa nyt pää pois perseestä ja alkakaa valmistamaan jotain kirsikka-cola-juomaa, myyntimenestys ois taattu kuin köyhän kuolema.

Joku viisi-kuusi vuotta sitten joulun aikoihin oli tuo Cherry Pepsi -kampanja. Oli kyllä hyvää tavaraa. Seuraavana jouluna taisi kampanjatuotteena olla sinistä Pepsiä, joka oli kamalaa. Juuri nyt lipittelen Pasilan aseman K-marketista ostamaani Cherry Vanilla Dr Pepperiä, on hyvää!
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Mitämitä, ainut oikea colajuomahan on Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan Rio-cola. Mahtavan makuista, eikä niin hapokasta kuin pepsit ja cokikset (sopii siis myös Olleille). Ja Pepsiä nyt ei juo kuitenkaan kukaan täysjärkinen, kauheeta paskaa.

Mua harmittaa se kun Suomesta ei saa Fanta Lemonia. Ensin lähti 0.5L pullot pios ja mielestäni en ole nähnyt 1.5L-pullojakaan pitkään aikaa. Espanjassa sitä tuli juotua ihan tolkuttomasti vuosi sitten, parasta Fantaa ehdottomasti.
 

lefa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Rangers, Real Madrid Cf ja Liverpool Fc
Kyllä ainakin omasta mielestä Pepsi on parasta cola-juomaa. Itse ostan Pepsi maxia kun se on ihan saman makuista kuin tavallinen ja siinä ei ole sokeria.
En tiedä onko suomessa ollut koskaan semmoista vesimeloni Fantaa,kun sitä tuli Kreikassa muutama vuosi sitten kitattua hirveesti,kun se oli niin hyvää.
Energia juomista parhaiten menee Teho,Battery stripped ja Mad crock.
Teho kevyt kola maistuu muuten ihan kuselle.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Joku viisi-kuusi vuotta sitten joulun aikoihin oli tuo Cherry Pepsi -kampanja. Oli kyllä hyvää tavaraa. Seuraavana jouluna taisi kampanjatuotteena olla sinistä Pepsiä, joka oli kamalaa. Juuri nyt lipittelen Pasilan aseman K-marketista ostamaani Cherry Vanilla Dr Pepperiä, on hyvää!

Aikas samaa mieltä tai oikeastaan täysin. Ilmeisesti Citymarketit myy tuota aivan loistavaa Dr.Pepperin vaniljakirsikkaa laajemminkin, itse kun kannan sitä kotiin Isosta Omenasta. Ompun Citymarketissa on muutenkin laaja valikoima mitä erikoisempia kiisseleitä ja siirappeja, ja sitten olikohan se kirsikka-7up tai jotain muuta mitä en ollut vielä juonutkaan, sitäkin sieltä löytyy.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Tulipas tuossa Ärrällä vastaan niin myrkyllisen näköinen uusi ED, että pakko oli kokeilla. Kyseessä siis smurffilimsan värinen ED Green Light -energiajuoma, joka on maustettu goji-marjalla (??) ja omenalla. Aika härön makuista se on, eikä sitä nyt vakituisena energisaattorinaan alkaisi käyttää, mutta ehkä sekin paikkansa markkinoilta löytää. Ei mitenkään pahaa kuitenkaan.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Tulipas tuossa Ärrällä vastaan niin myrkyllisen näköinen uusi ED, että pakko oli kokeilla. Kyseessä siis smurffilimsan värinen ED Green Light -energiajuoma, joka on maustettu goji-marjalla (??) ja omenalla. Aika härön makuista se on, eikä sitä nyt vakituisena energisaattorinaan alkaisi käyttää, mutta ehkä sekin paikkansa markkinoilta löytää. Ei mitenkään pahaa kuitenkaan.

Onkos tätä vihreää Ediä nähty muualla, omiin silmiin ei ainakaan ole osunut..

Löytyykö ihmisiä, jotka olisivat maistaneet terva-limsaa? Raumalla ainakin Citymarket tarjoaa 0,5l pulloissa. Jotenkin on niin etovan kuuloista, ettei itse ole tullut maisteltua.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Hienoa, että tämä kansakuntamme ehkä mahtavin ketju pysyy pinnalla! Itsekään en ole tuota uusinta EDiä bongannut vielä mistään, mutta voisihan sitä maistaa jos/kun mahdollisuus siihen tulee.

Rupesin tässä samalla miettimään, mitä kaikkia hyviä virvoitusjuomamerkkejä sitä on vuosien saatossa poistunut markkinoilta. Äkkiseltään mietittynä esimerkiksi Jaffa Palmaa, Pepsi Twistiä, Fanta Shokataa ja muutamia muita hyviä limppareita ei enää taida saada. Moniin makuihinhan liittyy jonkinlainen kampanja, jonka mukana ne ovat pyörineet tietyn ajan, mutta en silti ymmärrä miksi esim. tällä hetkellä vaikkapa Fantojen makuvalikoima on typistetty varsin olemattomiin. Ennen makuja oli joka lähtöön ja uusia tuli vähän väliä, tai ainakin se tuntui siltä. Kaikki maut eivät välttämättä miellyttäneet hirveästi, mutta olipahan enemmän vaihtelua. Hartwallillakin on nämä limonaadit myynnissä, joista löytyy päärynää, vadelmaa ja omenaa. Jossain välissähän tuosta sai hetken ajan vielä mansikan makuistakin limonaadia, eikä ollut huonoa tavaraa sekään.

Mutta sellaista se on. Näissäkään asioissa ei voi kuin haikeudella miettiä, miten ennen oli asiat paremmin. Noh, onneksi Battery on keksitty.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Löytyykö ihmisiä, jotka olisivat maistaneet terva-limsaa? Raumalla ainakin Citymarket tarjoaa 0,5l pulloissa. Jotenkin on niin etovan kuuloista, ettei itse ole tullut maisteltua.
Löytyy, eikä tuo mitään herkkua ole. Voihan siitä joku tietenkin pitää, mutta itselleni ei ainakaan reilu vuosi sitten osunut yhtään.

Cokista tulee täällä naukkailtua kaikista limsoista eniten, mutta edellisen kirjoittajan tapaan ihmettelen Fanta-valikoiman supistamista. Shokatahan oli loistavuutta ja käsittääkseni aika suosittukin maku. Fantan kohdallahan näitä esimerkkejä löytyisi. Onko muuten täällä tietoa siitä, löytyykö Shokataa enää edes ulkomailta?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onkos tätä vihreää Ediä nähty muualla, omiin silmiin ei ainakaan ole osunut..

Käsittämättömän hyvää on tuo ED Green Light, kannattaa maistaa jos sattuu sitä löytämään. Ja vodkan blandiksena suorastaan jumalten nektaria! Sehän loppui hyvin äkkiä sen jälkeen, kun se tuli myyntiin, nimenomaan ilmeisesti suosio oli yllättävänkin kovaa luokkaa, nyt taas tällä viikolla sitä on näkynyt ainakin pääkaupunkiseudun R-kiskoilla. Itse tuli hamstrattua viikonlopun juominkeihin 5 pulloa heti kättelyssä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Dr. Pepperin jenkkiversiossa on jonkin verran enemmän sokeria kuin suomalaisessa. Tölkit ovat jo keräyksessä, enkä muista tarkkoja lukuja, mutta muistaakseni suomalaisessa oli sokeria 7-8 g/100 ml ja jenkissä reilusti yli kymmenen. Tuosta johtunee originaalin täyteläisempi maku. Joku päivä sitten ostin kokeeksi taas Suomi-tohtorin, mutta ei se ollut alkuperäisen veroinen.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Dr. Pepperin jenkkiversiossa on jonkin verran enemmän sokeria kuin suomalaisessa. Tölkit ovat jo keräyksessä, enkä muista tarkkoja lukuja, mutta muistaakseni suomalaisessa oli sokeria 7-8 g/100 ml ja jenkissä reilusti yli kymmenen. Tuosta johtunee originaalin täyteläisempi maku. Joku päivä sitten ostin kokeeksi taas Suomi-tohtorin, mutta ei se ollut alkuperäisen veroinen.

Niin tuohan on jo wanhaa tietoa tämän ketjun lukijoille. Kertauksen vuoksi todettakoon nyt jälleen, että kannattaa hankkia näitä tölkissä myytäviä Dr. Peppereitä, joita saa ainakin Filmtowneista ja erinäisistä etnisistä putiikeista. Ne ovat Ruotsista tuotuja, päälle on vain lätkäisty joku pieni suomenkielisen tuoteselosteen sisältävä tarra. Tuo kaikista ruokakaupoista löytyvä 0,5 litran pulloissa myytävä kura ei sen sijaan ole minun kirjoissani Dr. Pepperiä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin tuohan on jo wanhaa tietoa tämän ketjun lukijoille. Kertauksen vuoksi todettakoon nyt jälleen, että kannattaa hankkia näitä tölkissä myytäviä Dr. Peppereitä, joita saa ainakin Filmtowneista ja erinäisistä etnisistä putiikeista. Ne ovat Ruotsista tuotuja, päälle on vain lätkäisty joku pieni suomenkielisen tuoteselosteen sisältävä tarra. Tuo kaikista ruokakaupoista löytyvä 0,5 litran pulloissa myytävä kura ei sen sijaan ole minun kirjoissani Dr. Pepperiä.
Niin, mutta minä olenkin myöhäisherännäinen Dr.Pepperin kanssa ja kaivoin totuuden esiin aivan omin nokkineni. Onko tuo Ruotsin tuonti siis sokerisempaa kuin omamme?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös