Silloin seura/joukkueen johtaminen on niin tuuliajoilla. jos julkinen paine, lehdistön kirjoittelu, katselijoiden mukaan ruvetaan tekemään noin isoja päätöksiä. tässäkään ei päde että joku fanijoukko tai kausikorttilaset vetoaa että me maksetaan tää juttu. silloin homma kuulostaa ihan nykypäivän lapsi/nuoriso urhilusta kun vanhemmat selittää me maksetaan niin me päätetään. silloin kiivetään perse edellä puuhun. Toisaalta olisi hauska kuulla tai nähdä tilastoja onko koskaan saatu mitään kunnollisia tuloksia julkisen paineen alla tehdyistä muutoksista jos on onnistunut niin montako kertaa tulee onnistuminen. tai mikä olisi ns onnistumis prosentti valmentajan vaihdoksella.
ESIM. JYP on tainnut liiga historian aikana vaihtanut Westerlundin Lehtoseen, ei tuottanut merkittävää tulosta.
Kari Savolainen väistyi Jortikan tieltä, tällä varmaan varmistettiin sarjapaikka, mikä oli vissiin tarkoituskin, muuta piristys ruisketta tää ei tuonut
Tapani /Dufva kaksikko irtisanottiin Saarisen tuli jatkamaan eikä näennäistä muutosta tapahtunut sillä kaudella.
Sitten oli taas Dufvan vuoro väistyä Ahon jatkaessa. Mestaruus tuli, vaihto tapahui kierroksen kaksi jälkeen, mutta Aho taisi jo valmentaa joukkuetta harjoitus kaudella joten periaatteessa Ahon johdolla koko kausi mentiin, Dufva näennäisesti mukana harjoituspelit / 2 liiga peliä. joten tämä on vähän niin ja näin Valmentajan vaidos taisi olla ainoa vaihtoehto tällöin kun sukset taisi olla Dufvalla ristissä niin pelaajiin kuin johtoonkin päin.
Sitten olisi kiva myös tietää että näkyykö kesken kauen tapahtuneen vaihdon jälkeen mitenkään parantuneissa yleisömäärissä, Siihen vaikuttaa todennäköisesti joukkueen menestys, yksittäinen katsoja voi palata katsomoon mutta se ei varmasti kaada tai pelasta taloutta.
Suunnitelmallisuus on tässäkin tärkein tekijä, ei hetkellinen mielijohde, kulunut fraasi mutta totta jatkuvuus on tärkeintä.
Itse olen kääntymässä kyllä Virtasen vapauttamisen puolelle jos tilalle on järkevä vaihto ehto mikä jatkaa projektia ensi kaudella jne... Ruutupalvelun sopimuksen purin jo, ja olen näennäisesti antanut virtaselle tämän marraskuun lopun aikaa muuttaa ilmettä joukkueessa, sarjaohjelma on näennäisesti helpohko joten 3 pisteen voittoja pitää tulla