Eri urheilijoiden punttitulokset ovat näitä ikuisuusjuttuja, joita on kiva pyöritellä. Esim. 80-kiloinen Mave Kivenmäkikin taisi ottaa penkistä 130kg ja Pyllykkä-Pasi 180kg.
Puhtaasti mutuilisin, että liigasta löytyy useampiakin 150kg tai enemmän penkkaavia.
Ihan hurjia lukuja, mutta eivät kyllä pidä paikkaansa. Mave nosti penkistä max 110 kg.
Jesse Joensuu nosti muuten pari vuotta sitten about 120kg.
Ville Leino myönsi Jokereissa pelatessaan, että penkkimaksimi on 80kg.
Pasin 180 kg kuulostaa myös varsin utopistiselta. Tero Pitkämäki, jonka voimantuotto - ja ennen kaikkea treenauksen laadullinen taso - on täysin eri planeetalta, kuin näiden hokiterojen vastaava, nostelee maksimissaan tuon kokoisia settejä. Terokin on suurimmaksi osaksi luopunut tuon kokoisista painoista, sotkevat vain laadullista lihastreeniä.
Vaikka monen meidän mielestä lätkäpelaajat on niin ÄIJIÄ ja kovia urheilijoita, niin tulee muistaa, etteivät he mitään supermiehiä ole. Itse asiassa itse olen useasti hämmästellyt, kuinka huonossa kunnossa lätkää voi pelata huipulla. Mm. balettitanssijat ovat keskimääräisesti mitattuna huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin lätkätähdet.
edit. kiekkovelho tiesikin jo kertoa Maven tuloksesta tuossa yllä.