Itse ihastuin tähän pelitapaan tämän kauden aikana viimeistään, koska näin sen potentiaalin, jos pelaajamateriaali on sopiva ja tukee pelitapaa. Pidetään mielessä, että homman onnistuminen ei ollut vain kevään juttu, vaan välähdyksiä nähtiin jo syksyllä.
Kuten olen aiemmin todennut, en usko Virtaa niin tyhmäksi että hän lähtisi väkisin uusimaan Ässien pelitapaa kokonaan. Miksi ihmeessä hän niin tekisi? Sellainen hauska paradoksi on syytä muistaa että Kalpassa Virta alkoi ajaa kiekollista pelitapaa, koska joukkue oli niin huono puolustamaan. Ässissä tämä ei ole ainakaan ongelma.
Kuten olen aiemmin todennut, en usko Virtaa niin tyhmäksi että hän lähtisi väkisin uusimaan Ässien pelitapaa kokonaan. Miksi ihmeessä hän niin tekisi? Sellainen hauska paradoksi on syytä muistaa että Kalpassa Virta alkoi ajaa kiekollista pelitapaa, koska joukkue oli niin huono puolustamaan. Ässissä tämä ei ole ainakaan ongelma.
Tähän saakka Virta on ollut juuri näin tyhmä, hän on ollut pelitapansa suhteen järkkymätön. Kun mies viimekaudella sai kenkää, hän valitteli kun tuli lähdettyä Kuopiosta Turkuun niin äkkiä, eikä ollut aikaa miettiä ideologiansaa, jolla oli tullut valmennettua jo niin pitkän aikaa...
... Puolustus oli se, joka Turussa petti, ja se oli pitkälti Strömbergin näpeissä, Porissa on uutta verta sinnekkin osastolle tarjolla..
Sinä toki TPS-fanina tiedät paremmin TPS:n "brändistä" kuin minä, mutta itse en ainakaan ole koskaan liittänyt TPS:n pelitapaan ja omiin mielikuviini samaa aggressiivisuutta, rouhimista ja vääntöä, kuin Porin Ässiin (tai vaikkapa Hifkiin).
Kaikella kunnioituksella TPS:ää kohtaan, uskon tämän tyyppisen paineen olevan Porissa pienenä kaupunkina paljon kovempi. Virta on pelannut Ässissä itsekin ja tietää kyllä, mitä hitsarit haluavat nähdä.
Aina joskus tuntuu etta Vellihousukin kuuluu tahan samaan teksti-tv -sukupolveen eraan toisen sankarin kanssa. Katsoitko ollenkaan matseja? Minkalaista viilausta pelityyliin tehtiin suunnilleen samoihin aikoihin kun helmikuun alussa alkoi voittoputki... Ja oliko playoff pelkastaan meidan pelin voittokulkua?
Aina joskus tuntuu etta Vellihousukin kuuluu tahan samaan teksti-tv -sukupolveen eraan toisen sankarin kanssa. Katsoitko ollenkaan matseja?
Sinä toki TPS-fanina tiedät paremmin TPS:n "brändistä" kuin minä, mutta itse en ainakaan ole koskaan liittänyt TPS:n pelitapaan ja omiin mielikuviini samaa aggressiivisuutta, rouhimista ja vääntöä, kuin Porin Ässiin (tai vaikkapa Hifkiin).
Puolustus on itse asiassa se juttu, joka Porissa vaihtuu vähän, jos ollenkaan. Mahdollisuuksien rajoissa on se, että Heshka lähtee vielä KHL:ään (itse en oikein usko edes tähän), mutta muuten voi todeta, että ns "mestaruuspuolustus" jatkaa ensikin kaudella, joten tältä osin - toisin kuin vaikka hyökkäysosastolla - lähtökohdat ovat liki parhaat mahdolliset = jatkuvuus jyrää, tjeu JYP 2009-2013.
En tiedä olenko sitten katsonut ihan vääriä pelejä, mutta mun silmääni Ässät pelasi kyllä Meidän Peliin pohjaavaa kiekkoa koko kevään.
En tiedä olenko sitten katsonut ihan vääriä pelejä, mutta mun silmääni Ässät pelasi kyllä Meidän Peliin pohjaavaa kiekkoa koko kevään.
Tammikuussa Kivi yksinkertaisti peliä ja Ässät pelasi pitkälti pystysuunnan kiekkoa. Kun voittoja alkoi tulla ja itseluottamus kohosi, aloitti Kivi taas pelin kehittämisen ja lisäsi pikkuhiljaa meidän pelin elementtejä. Playoffeissa pelaajat luottivat jo täysin Kiven peliin, johon kuului viivelähtöjä ja rytmittämistä. Eli siihen pelisysteemiin, jota Kivi ajoi sisään jo syksyllä. Pelaajat eivät vain luottaneet siihen silloin.
Sihvosen viljelemien termien käyttö ei tuo silmissäni minkäälaista uskottavuutta näiden jakelijan jääkiekkotietämyksestä. Pikemminkin päinvastoin. Jääkiekkoa on kuitenkin pelattu jo kauan hyvin samankaltaisesti. Tottakai sekä pelinopeus, että pelaajien nopeudet kasvavat ja ne tuovat peliin uusiakin juttuja, mutta eivät kai esim. palautukset alaspäin mikään Sihvosen keksimän Meidän Pelin juttu ole. Kyllä näin on tehty 20-vuotta sittenkin.
Pelikirja, V-koodi, Meidän Peli, Amok-juoksu jne.
Ihan oikeasti.
Ässät teki finaaleissa yhteensä 17 maalia. Ja arvatkaapas montako hvp-lähdöillä? Nimenomaan. Ei yhtään.Mutta olenkin tällainen tyhmä kannattaja, joka huusi kurkkunsa tärviölle rakastamansa joukkueen takia, eikä kunnon lätkäjätkän tavoin istunut läppäri sylissä tai ruutuvihko lapasessa laskemassa viivelähtöjä.
Ässät teki finaaleissa yhteensä 17 maalia. Ja arvatkaapas montako hvp-lähdöillä? Nimenomaan. Ei yhtään.
Epäilemättä hyvä lähtö, mutta se ei välttämättä tarkoita hvp-lähtöjä. Maalit syntyivät yv:llä, hyökkäyspään aloitusvoitoista, keskialueen kiekonriistoista tai nopean pystysyötön ja päätykiekon voittamisesta.Tapparan erittäin hyvin organisoitua puolustusta vastaan tarvittiin hyvä lähtö, mikäli haluttiin päästä kontroloidusti hyökkäysalueelle.
Ässät teki finaaleissa yhteensä 17 maalia. Ja arvatkaapas montako hvp-lähdöillä? Nimenomaan. Ei yhtään.
Epäilemättä hyvä lähtö, mutta se ei välttämättä tarkoita hvp-lähtöjä. Maalit syntyivät yv:llä, hyökkäyspään aloitusvoitoista, keskialueen kiekonriistoista tai nopean pystysyötön ja päätykiekon voittamisesta.
Joissain tilanteissa hvp-lähdöt ovat varmasti paikallaan ja ainoita vaihtoehtoja. Maalia Ässät ei kuitenkaan niiden seurauksena finaaleissa tehnyt. En ota kantaa siihen, saiko Ässät hvp-lähtöjen seurauksena aiheutettua Tapparalle jäähyjä.