Sanotaanko näin että tarkoituksesi on kaikille selvä: porilainen yleisö tietää aina parhaiten miten Porissa pitää pelata ja jos ei Virta tätä muista, joutuu hän vaikeuksiin. Toiveajattelun määrä tuntuu muutenkin olevan vakio ennen jokaista kautta. Taas on wanhan ajan Ässät tulossa mitä ilmeisimmin.
En sano että sama tapahtuisi Virran kanssa, anekdootti vain kertoo kaiken oleellisen politikoinnin merkityksestä.
Niin, kyllähän joka ainoa koutsi ja pelaaja ymmärtää sen, että on helpompaa olla jos on vuorovaikutuksessa maksavan yleisön kanssa. Sitä varten sitä "kiekkojargonia" yleensäkin mediassa jaaritellaan.
Tosin, minä en ole ikinä väittänyt että porilainen, tai muunkaanlainen yleisö tietäisi kollektiivisesti että miten voitetaan satavarmasti mestaruus vuodesta toiseen. Itse asiassa minä luotan tässäkin asiassa ammatilaisten mielipiteeseen, vaikka oma harrastelijan mielipiteeni olisikin erilainen. Toisin sanoen tiedän itse millaista kiekkoa haluaisin Isomäessä nähdä, mutta eipä sillä ole merkitystä, koska minä en ole Ässien valmentaja. Uskallan silti tuoda omat kannattajan mielipiteeni esiin tällä keskustelupalstalla, koska tämä palsta on sitä varten tehty.
Sama pätee sinuunkin; sinäkään et tiedä miten voitetaan mestaruus ja miten Isomäessä ihan oikeasti "pitäisi" pelata. Silti olet täällä kommentoimassa Ässiin ja sen pelitapaan ja valmennukseen liittyviä asioita täysin vailla ammattitaitoa moiseen hommaan. Ja sinulla on tottavie siihen oikeus.
Väitän silti edelleen, että Virran on paljon helpompi tehdä työnsä Porissa, mikäli hän omaa sen verran pelisilmää, että jutustelee kannattajien kanssa mukavia ja toisinaan voi vaikka kertoa jotain, mitä fanit haluavatkin kuulla. Mikäli Virta olisi varustettu "vellihousumaisella" kärkevällä ja provosoivalla ulosannilla, häntä tuskin olisi edes valittu kyseiseen tehtävään. Fiksu mies ymmärtää hyvien käytöstapojen merkityksen, typerä ei ymmärrä.