Mainos

Virkkunen ULOS!

• 44 170
  • 279

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Palverin aihe. Missä Kärpät haluaa olla 2025 kaudella ?
Mieluiten jo vähän aiemmin. Elikkäs missä halutaan olla loppukauden, saatika ensi kauden osalta? Toiset peräkkäiset säälipleijarit uhkaavasti jo siintävät näköpiirissä ja jos pohditaan, että missä halutaan olla vasta kolmen vuoden päästä, niin uhkaa tulla samanlainen synkkä ja pimeä ajanjakso, kuin aikanaan ennen Marjamäen tuloa.

Kärpät ei kuitenkaan ole mikään piskuinen tusinaseura, jonka kohdalla voidaan miettiä menestymisen suhteen mitään 3 vuoden aikavälin projektisuunnitelmia, vaan bouncebackin on tapahduttava välittömästi ohikauden jälkeen. On taruttava heti ja visusti ruorista kiinni ja pohtia omaa toimintaa kriittisesti, ennen kuin koko homma uhkaa lähteä karmeaan takaluiskaan, kuten juuri nyt näyttää valitettavasti käyvän.

Ja jos mietitään vielä noita ohikausia, niin Kärppien kohdalla se tarkoittaa totaalista rypemistä ja säälipleijareita, kun taas mm. Tapparan kohdalla heikohkoa runkosarjaa (huom! TOP-4) ja pleijareissa pronssipeliä. Missä johdonmukaisuus ja tiukka fokus tekemiseen, että aina silloin tällöin näitä karmeita sukelluksia ei tule? Kertoo vain mielestäni tietynlaisesta mukavoitumisesta ja siitä, että kun menee tarpeeksi hyvin, niin voidaankin alkaa ottaa vähän löysemmin rantein, joka tarkoittaa huippu-urheilussa sitä, että totuus iskee vasten kasvoja nopeasti, kovaa ja rajusti.

Jos vaatimustaso olisi jatkuvasti tapissa ja fokus tiukasti koko ajan oman toiminnan kehittämisessä sekä standardien ylläpidossa, ei näitä rajuja sukelluksia ja hurjaa aaltoliikettä kausien välillä aina tasaisin väliajoin mielestäni kuuluisi tulla. Nyt edessä uhkaa valitettavasti olla synkeät Alatalo-Haapakoski-Aravirta ajanjaksot, jolloin valoa ei kovin paljoa ole näköpiirissä.

Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Aina sitä päättää, että lopettaa samojen asioiden toistelun ja angstin purkamisen palstalla. Mitä se hyödyttää ?
Tämä on kuin huutavan ääni korvessa.

Virkkunen kertoi haastattelussa korona ajan olleen kiireistä aikaa. Ettei ollut paikallinen kaupunkilehti.
Yhteydenpito mainostajiin ja sponsoreihin on työllistänyt Virkkusta.

Kyllä minä näen, että nimenomaan johtaja on vastuussa organisaation tilasta. Tämän" Virkkunen ulos" otsikon alle voisi laittaa myös monia muita otsikkoja palstalta, joista johtaja on vastuussa.
Organisaatio on sekavassa tilassa ja siitä kantaa vastuun johtaja. Johtaja ja hallitus.

Virkkunen voisi olla ainoastaan talousvastaava ja rahan kerääjä, siinä Virkkunen on onnistunut hyvin.
Aika ei riitä ilmeisesti Virkkusella seuran urheilulliseen johtamiseen. Asiat siellä puolella tehdään hutaisemalla sinne päin. Esimerkkejä on paljon.

Valmentaja sekoilut
Lippujen hinnoittelu
Fani-katsomo ja yhteydet faneihin
Ottelutapahtuma
Kärpät on mukavoitunut pöhöttynyt organisaatio.

Aho on tehnyt urheilutoimenjohtajana työtä jo vuosia. Minun työssäolo vuosina työpaikalla suosittiin työnkiertoa. Perusteltiin, että työnkierto pitää työntekijän vireyttä yllä ja itsestä joutuu uudessa työpisteessä haastamaan itseä ja uusiutumaan.
Ja näinhän se oli. Aina piti olla skarppina ja lunastamaan omalla työllä paikka uudessa työpisteessä.

Enpä usko , että hallituksella ja Virkkusella on rohkeutta lähtee pölyttämään organisaatiota
esim. valmentaja kysymyksessä.

Kärppien uusi maalilaulu voisi olla Putte possun nuotilla. Kuoroa johtaa Virkkunen ja tenorina toimii haba Aho

"meillä kaikilla on niin mukavaa oi jospa saadaan olla mukana"

H

Hidas_ja_kankea

Kyllä minä näen, että nimenomaan johtaja on vastuussa organisaation tilasta. Tämän" Virkkunen ulos" otsikon alle voisi laittaa myös monia muita otsikkoja palstalta, joista johtaja on vastuussa.
Organisaatio on sekavassa tilassa ja siitä kantaa vastuun johtaja. Johtaja ja hallitus.
Toimari on vastuussa yrityskulttuurista kokonaisuudessaan. Täällä on jopa kiitelty V:n toimintaa rahankeruusta. TJ on vastuussa myös tulevaisuuden odotuksista ja ne ei nyt hyvältä näytä. Tällä menolla ensi kaudella ei tuota vaikeuksia saada istumapaikkaa Raksilasta. Sponsorointiin vaikuttaa, onko kyseessä Euroopan kärkiseura vai yleinen vitsin aihe.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
On aika hämmentävää, että miten tässä tilanteessa kun hommat ovat menossa täysin vihkoon jo toista vuotta,
ei TJ osoita päällikön merkkejä ja tule esiin kertomaan omalle porukalle tilannetta missä mennään.
Omaksi porukaksi minä luettelen seuran lisäksi me fanit ja sponsorit jotka jo SUUREEN ÄÄNEEN vaadimme
muutoksia parempaa. Vaikkei TJ:llä olisikaan patenttilääkkeitä, on päällikön velvollisuus kertoa tilanteesta.
Meille kaikille. Jopa jenkkipressatkin, jotka eivät edes osaa kävellä ja jauhaa purkkaa samanaikaisesti, niin osaisivat kuitenkin selittää ihan ääneen että surkeasti menee ja haemme muutosta pikapuoliin. Valmentajamme ja pelaajat eivät ole onnistuneet.
Eipä ole paljon vaadittu. Vai onko ?

Viimeksi muokattu:

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
On aika hämmentävää, että miten tässä tilanteessa kun hommat ovat menossa täysin vihkoon jo toista vuotta,
ei TJ osoita päällikön merkkejä ja tule esiin kertomaan omalle porukalle tilannetta missä mennään.
Omaksi porukaksi minä luettelen seuran lisäksi me fanit ja sponsorit jotka jo SUUREEN ÄÄNEEN vaadimme
muutoksia parempaa. Vaikkei TJ:llä olisikaan patenttilääkkeitä, on päällikön velvollisuus kertoa tilanteesta.
Meille kaikille. Jopa jenkkipressatkin, jotka eivät edes osaa kävellä ja jauhaa purkkaa samanaikaisesti, niin osaisivat kuitenkin selittää ihan ääneen että surkeasti menee ja haemme muutosta pikapuoliin. Valmentajamme ja pelaajat eivät ole onnistuneet.
Eipä ole paljon vaadittu. Vai onko ?
Kyllähän virkkunen on jäänyt hyvinkin etäiseksi hahmoksi myös näin aktiivisen hallilla kävijän ja kannattajan silmin. Eikä tämä Kärppien kriisiaika ole kyllä tätä kuilua kaventanut yhtään, päinvastoin tuntuu että virkkunen haluaakin pitää selkeän etäisyyden ja hajuraon tavallisiin faneihin ja katsojiin,eikä näe ilmeisesti mitään tarvetta tulla mediassa/somessa esille ja kertoa faneille ja koko kärppäyhteisölle, että missä mennään ja mitä aijotaan tehdä kurssin kääntämiseksi. Paljon kertoo tilanteesta se, että satunnaisesti tai harvakseltaan Kärppien pelejä seuraavat eivät useinkaan edes tiedä kuka tämä herra Tommi Virkkunen on. Nyt tarvittaisiin vahvaa johtajaa joka loisi koko kärppäyhteisöön uskoa ja toivoa paremmasta huomisesta. Ero Junnoon on tässäkin suhteessa massiivinen.

Jälkipeli#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Virkkunen, mitkä Kärppien tavoitteet, olla kärkiseura Suomessa ja jopa ennen Euroopassakin, vai vaan että kunhan kassakone kilisee niin muulla ei niin isoa merkitystä?

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Jopa tällainen bisneksestä, brändäämisestä jne. mitään tietämätön duunari ymmärtää sen, että Kärpät on lopputuote ja sen myyminen on ihan kaiken lähtökohta. Jos lopputuote ei ole kunnossa, se ei tuota maksimaalista rahavirtaa kassaan. Tällä hetkellä tuote ei ole kunnossa ja sen korjaamiseen täytyy tehdä työtä. Analysointi vois lähteä vaikka herrasta itsestään liikkeelle ajatuksella "olenko minä oikea mies tälle pallille?" Ja sen jälkeen jatkaa tätä samaa alaisilleen.

Välillä tulee se fiilis, että onko Virkkunen ollenkaan perillä jääkiekkobisneksestä vai onko hän ihan puhtaasti keskittynyt muun bisneksen tekoon organisaatiossa. Onko koko urheilupuolen johtaminen Ahon harteilla? Vai kuka tätä kokonaisuutta johtaa? Ulospäin se ei ainakaan näy vastuunkantona ja -ottona jos sitä joku tekee.

Rockarolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mulle tj toimii seuran keulakuvana. Tälle äijälle merkkaa vaan raha ja raha ainoastaan. Virkkusen aikana ollaan menty niin syvälle suohon, että sais tulla itse kertomaan, että jatkaa jonain talousvirkailijana, mutta seura tarvitsee sellaisen tjn jota kiinnostaa myös urheilullinen menestys.

Virkkunen, kanna vastuusi

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Toimitusjohtajan erottaminen onkin sitten vähän kinkkisempi juttu ja katseet käänttvätkin suoraan hallituksen, sen puheenjohtajana ja heidän luottamukseen toimariin. Lähinnä sillä, että Virkkunen kun on ihan Junnon "omia miehiä" ja nimenomaan Junnon itse haluama seuraaja työllensä.

Noinkohan Junnolla olisi aidosti kanttia laittaa luottomiehensä Virkkunen kiertoon TJ:n pestistä? Olisi toki Junnolta aidosti sellainen ultra-miehekäs "munat pöyädälle" veto, mutta jotenkin vaan valitettavasti vaikea uskoa tapahtuvaksi, että Junno Virkkusen positiota kyseenalaistaisi, koska oma luottomies ja hyvät talousluvut.

Pakkohan tässä on jo pidemmän aikaa pitänyt alkaa katsoa Virkkusen suuntaan, koska TJ:nä käyttää operatiivisen suurinta valtaa itsellään ja tuona Virkkusen TJ-aikana Kärppien urheilullinen menestys ja muukin organisaation pöhtyyneisyys (hyviä talouslukuja lukuunottamatta) on mennyt aivan surkealle tolalle. Kaikki muut merkittävät johtotahot (hallituksen pj, UTJ, päävalmentaja) on jo Virkkusen aikana vaihdettu, mutta sama kyntäminen vaan jatkuu. Jäljet johtavat sylttytehtaalle. Ei Virkkunen voi olla operatiivisen puolen vaikutusvaltaisimpiana henkilönä kritiikin tavoittamattomissa, vain ja ainoastaan jonkun hyvän talouden pidon takia, kun se kaikista merkittävin mittari, jolla urheiluseurassa mitataan onnistumista - eli urheilullinen menestys - on herran johdolla ollut ala-arvoisen surkeaa.

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Virkkunen olisi pitänyt heittää toimarin paikalta pois jo vuosia sitten. Jo pelkästään se, miten hän on kohdellut kannattajia, kertoo kaiken siitä, että hän ei oikeasti osaa johtaa urheiluseuraa. Ehkä joku muu yritys menisi, mutta urheiluseura ei.

Kaikessa Tommin toiminnassa paistaa läpi se, että hän tuntuu johtavan seuraa pelkästään numeroiden kautta. Vaarallisesti näyttää siltä, että Tommi luulee kansan tulevan hallille pelkästään menestyvän joukkueen takia, mikä näkyy mm. paniikkiostoina ja siinä, että omia kasvatteja ei enää malteta kasvattaa. Tottakai halli on täynnä ratkaisuotteluissa jne., mutta kansa haluaa myös muuta, kuin pelkkiä voittoja (esim. ottelutapahtuma, tunnelma, viihdyttävä pelityyli jne.), mutta tätä Tommi ei tunnu tajuavan. Ja tämä on näkynyt vuosia pienentyneinä yleisömäärinä.

Ja ikävä kyllä Junno ei tuo sadetta tähän tilanteeseen. Itse asiassa hän on iso syy siihen, että Kärpissä on ollut niin ummehtunutta pienen piirin toimintaa - kaikki kunnia ja kiitos Junnolle toki sarjanoususta ja kaikesta muusta mitä on tehnyt Kärppien eteen! Nyt kuitenkin tarvittaisiin oikeasti rohkeita ja todellisia muutoksia seurassa ja en usko, että Junno pystyy uusiutumaan ja muuttamaan vanhoja toimintatapojaan.

Nyt tarvittaisiin jotain joka oikeasti uudistaisi seuraa 2020-luvulle: miettisi seuraa nimenomaan yhteisön ja kannattajien kautta. Muuten ollaan karsomassa - jos ei tällä kaudella, niin lähitulevaisuudessa.

Virkkunen ulos!

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Virkkunen ei olisi ikinä päässyt tuohon positioon ilman Junnoa. Tämän faktan vuoksi Virkkunen toimii Junnon pillin mukaan sekä HPJ on isompi pomo kuin TJ, että parempi olisikin. Onneksi JJ on talossa!

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Etsinnässä
Virkkunen olisi pitänyt heittää toimarin paikalta pois jo vuosia sitten. Jo pelkästään se, miten hän on kohdellut kannattajia, kertoo kaiken siitä, että hän ei oikeasti osaa johtaa urheiluseuraa. Ehkä joku muu yritys menisi, mutta urheiluseura ei.

Virkkunen ulos!

Tästä minä olen edelleen eriä mieltä.
Tommilla on erittäin hyvät ominaisuudet toimitusjohtajan rooliin.
Mielestäni urheilullinen ahdinko ei pitäisi olla toimitusjohtajan vastuulla, vaan urheilutoimenjohtajan.

Tommi hoitakoon talouspuolen kuten ennenkin ja urheilujohtajalle tarvitaan isompi mandaatti, mikäli näin ei jo ole. Urheilupuolenjohtajan pitäisi olla vastuussa edustuskiekkoilusta sekä juniorikiekkoilusta omine alaisineen.

Niin kauan kun taloudellinen tilanne on tämä, toimitusjohtajan potkiminen ei ole perusteltua.
Urheilu pitää saada keskiöön, siitä olen kaikkien kanssa samaa mieltä, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Talous on iso osa tätä toimintaa ja mikäli se osaaminen on vajaata, olemme heti helkkarinmoisessa kusessa.
Kärppien talous on oikeasti aika nerokkaasti rakennettu ja se on ainoa asia missä tällä hetkellä olemme aivan suomen huipulla ( urheilutoiminnan talous ja taloudenhoito )

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mielestäni urheilullinen ahdinko ei pitäisi olla toimitusjohtajan vastuulla, vaan urheilutoimenjohtajan.

Tommi hoitakoon talouspuolen kuten ennenkin ja urheilujohtajalle tarvitaan isompi mandaatti, mikäli näin ei jo ole. Urheilupuolenjohtajan pitäisi olla vastuussa edustuskiekkoilusta sekä juniorikiekkoilusta omine alaisineen.

Niin kauan kun taloudellinen tilanne on tämä, toimitusjohtajan potkiminen ei ole perusteltua.
Urheilu pitää saada keskiöön, siitä olen kaikkien kanssa samaa mieltä, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Talous on iso osa tätä toimintaa ja mikäli se osaaminen on vajaata, olemme heti helkkarinmoisessa kusessa.
Kärppien talous on oikeasti aika nerokkaasti rakennettu ja se on ainoa asia missä tällä hetkellä olemme aivan suomen huipulla ( urheilutoiminnan talous ja taloudenhoito )
Tommin työtä mitataan taloudellisten faktojen kautta ja kiistämättä ne on huippuluokkaa. Tommi pitää no. pitää erossa urheilusta. TJ:nä on pätevä, EI ULOS!

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Nämä Kärppien hyvät bisnekset on mahdollistanut sen, että voidaan hommata tämmönen "tuomiopäivän" ykköskenttä tänne. Okei, nyt vähän jäässä, mutta pätevällä valmennuksella taas nopeasti iskussa. Myös uusi valmennus ei tule olemaan ilmainen, joten rahaa tarvitaan. Virkkunen hoitakoon rahaa kassaan ja urheilutoimenjohtaja hoitakoon omaa ruutuansa. Jos ei urheilupuoli toimi niin UTJ vaihtoon. Näin sen näkisin.

Tietenkin jonkun pitäisi olla seuran puikoissa ja tehdä nämä isot rekryt oikein. Esim. UTJ:n valinta. Se tässä kai se on ongelma. Voisiko vaikka ostaa konsultointiapua tähän jostain, jos ei itse osaa?

Viimeksi muokattu:

Stolypin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bunch of Jerks / Kärpät
Virkkunen jatkakoon edelleenkin loistavan talouspuolen asioiden hoitajana, mutta urheilupuoleen ei kannata sotkeutua.

Epäilen suuresti, onko edes osallistunutkaan urheilupuoleen millään lailla? Hallitusko siellä sanelee lopulliset tuomiot ja sirkuksen ''pellet'' UTJ & TJ esittävät rooliaan sen minkä pystyvät? Siltä ainakin suurelta osin nykymenon huomioon ottaen vaikuttaa.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO

Minä väitän täysin päinvastaista ja Virkkunen on lopullisesti suurin syyllinen koko seuran naurunalaiseksi saattamisessa. Hän on siunannut ja esitellyt joka ikisen vihkoon menneen rekrytoinnin. Uskallan jopa sanoa että Tommin vahtivuorolla seuran koko perintö on ajettu sellaisiin pohjalukemiin, jota kukaan ei voinut edes kuvitella.

Johtajuus on muutakin kuin massin keräämistä epätoivoisilta. Saatanan huonoa johtamista ja koko saunaseuran suurin mahdollistaja.

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Minusta taas on ironista, että porukka joka vaatii Mylin potkuja koska Havu ei onnistunut, kerta UTJ on vastuussa urheilullisesta puolesta, tulee kertomaan ettei Virkkusella, eli Oulun Kärppien toimitusjohtajalla ole mitään tekemistä urheilullisuuden laskuun. Toimitusjohtaja on nimenomaan vastuussa tästä(kin) asiasta.

Virkkusen taloudellinen osaaminen on täysin ylivoimaista tämän hetken liigassa, enkä missään nimessä haluaisi että kaveria ulostettaisiin seurasta. Minusta vaan Virkkunen pitäisi siirtää sivuun nykyvirastaan ja vastaamaan pelkästään tuosta taloudellisesta puolesta. Sekin aiheuttaisi ongelman kun silloin UTJ:n ja uuden TJ:n homma olisi käytännössä sama. Minä hyväksyisin jopa sen että Virkkunen jatkaisi TJ:nä mutta vastuualueesta tiputettaisiin kaikki urheiluun liittyvä. Siinäpähän hoitaisi taloutta kun muut vastaisi urheilupuolesta.

Rockarolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minusta taas on ironista, että porukka joka vaatii Mylin potkuja koska Havu ei onnistunut, kerta UTJ on vastuussa urheilullisesta puolesta, tulee kertomaan ettei Virkkusella, eli Oulun Kärppien toimitusjohtajalla ole mitään tekemistä urheilullisuuden laskuun. Toimitusjohtaja on nimenomaan vastuussa tästä(kin) asiasta.

Virkkusen taloudellinen osaaminen on täysin ylivoimaista tämän hetken liigassa, enkä missään nimessä haluaisi että kaveria ulostettaisiin seurasta. Minusta vaan Virkkunen pitäisi siirtää sivuun nykyvirastaan ja vastaamaan pelkästään tuosta taloudellisesta puolesta. Sekin aiheuttaisi ongelman kun silloin UTJ:n ja uuden TJ:n homma olisi käytännössä sama. Minä hyväksyisin jopa sen että Virkkunen jatkaisi TJ:nä mutta vastuualueesta tiputettaisiin kaikki urheiluun liittyvä. Siinäpähän hoitaisi taloutta kun muut vastaisi urheilupuolesta.
Joo kyllä itsekin hyväksyn virkkusen tj:nä, mikäli hänellä ei ole mitään päätösvaltaa urheilupuolesta vaan sen saa hoitaa muut. Hienoa, että kärpillä menee taloudellisesti hyvin, mutta tekeekö se myös seuran laiskaksi?

Minulle ei kannattajana tuota hirveästi mitään lämpimiä muistoja tai tunteita siitä, että Kärpät nyt vaan on paska jääkiekossa, mutta hei rahallisesti ollaa ylivertainen! Ei se raha merkkaa itelle hirveästi jollei se konkretisoidu siihen, että myös urheilullisesti pärjätään.

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Tämä Virkkusen rooli ja merkitys on kaksipiippuinen juttu. Talousjohtajana erinomainen, mutta toisaalta on sillä luonut Kärppiin tämän pöhöttyneen nykytilan, jossa ei ole kunnian- eikä intohimoa urheilupuolella. Sanotaan kaikkea kivaa, mutta kaikki näkevät, minkälainen tuote on jäällä. Ketään ei kiinnosta. Tärkeintä, että Qstockissa on hauskaa kesällä.

Hieno homma, että Kärpistä on pystytty luomaan taloudellinen menestystarina, mikä on harvinaista suomalaisessa ammattiurheilussa, mutta valitettavasti sen vastapainoksi on tullut tämä HMV puuhastelu, joka vituttaa päivä päivältä enemmän. Ja siitä Virkkunen kantaa suurimman vastuun. En ehkä häntä erottaisi, mutta selviää nykyisellään liian vähällä kritiikillä, kun kaikki on Myllykosken ja Mäntymaan kimpussa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy