siffa kirjoitti:
Kyllä Ville Vakkuri kertoi poikkeuksellisen seikkaperäisesti kiellettyjen aineiden käytöstään valmentajansa Esko Olkkosen johtamana ja valvomana.
Siitä olen täysin varma, että Tiisanojan kiellettyjen aineiden käyttö ei ollut yllätys yhdellekään tiedotustilaisuudessa Tiisanojan kanssa samalla puolella pöytää istuvalle henkilölle.
Hyvin muuten viestissäsi loppu ja alku kohtaavat, ja samalla liittyvät tuohon pätkään, jonka minulta otit quoteen.
Tiisanojan käry ei tullut yllätyksenä kenellekään, ei edes minulle, jonka yhteydet yleisurheilumaailmaan loppujen lopuksi ovat kuitenkin hyvin vähäiset. Pöydän takana ollut joukko osasi varmasti epäillä vielä tarkemmin mitä puuhia Tiisanoja tekee.
Myöskään Vakkurin käry ei aikanaan yllättänyt. Ja vaikka Vakkuri kertoi tarkasti kuurit ja jopa hinnat, niin loppujen lopuksi tärkein jäi kertomatta, enkä nyt välttämättä syytä Villeä. Eli siis Olkkosen taidot. Kun Vakkurilla, syrjäisessä Oulussa harjoittelevalla lahjakkuudella, ei siis vielä mestariurheilijalla, oli käytettävissä Olkkosen tapainen doping-asiantuntija, niin kukaan ei jaksa uskoa, että tuo taitotieto (tietotaito on väärä sana) olisi Suomessa pelkästään Olkkosen käsissä. Tai jos oli, niin Olkkonen olisi tyhmä mies, jos ei sitä taitoa olisi myynyt. Ostajia kun varmasti löytyy.
SUL:n valvonta ei pelaa, joko ei ole halua tai rohkeutta puuttua asioihin. Urheilijan oikeusturva on tärkeä asia, mutta SUL:n pitäisi palkata gooni, joka lähetettäisiin puuhastelijoiden perään katkomaan käsiä. Jollei sitten johtoportaassa ala löytyä valmiutta tehdä jotain.
Itse olen valmis asettamaan yleisurheilun kansallisen pelastamisen huippu-urheilun edelle. Herra Tiisanoja on jo kauan ollut julkinen salaisuus, joka osaltaan on rapauttanut yleisurheilun kenttäväen motivaatiota. Onneksi tämä kasvain on nyt poistettu.
Yleisurheilussa voi pärjätä puhtaanakin. Aivan varmasti voi. Vaikka se puhtaiden urheilijoiden prosentti olisi murheellisen pieni, niin juuri sen takia taistelua kannattaakin käydä.