Major Julli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
#55 kirjoitti:Sporde kyykyttää!
Normaalit ihmiset kyykyttää, Sporde laittaa suoraan levyksi. Mutta mehän tämän jo tiesimme, vai?
#55 kirjoitti:Sporde kyykyttää!
Dopingillahan haetaan lähinnä lisäapua voimaharjoitteluun. Kuulantyöntö ei kuitenkaan ole todellakaan pelkästä voimasta kiinni. Suomalaiset kuulantyöntäjät taitavat olla vieläpä sieltä vahvimmista päästä. Ja vaikka dopingia käyttäisi kuinka paljon, niin silti harjoituksenkin täytyy olla oikeanlaista, joten doping yksistään ei takaa menestystä. Joten on aika turha selittää, että jos suomalainen ei pärjää, niin muut ovat käyttäneet dopingia.Mane kirjoitti:Minusta vielä parempi todiste on, ettei ikänsä kuulantyöntöä harrastanut Petri Torniainen päässyt dopingin käytöstään huolimatta koskaan ko. lajissa edes arvokisojen karsintaan. Millä vitulla sinne kukaan puhdas olisi koskaan voinut päästä?
Kempes kirjoitti:Ei tässä mitään yllättävää. Suomalaisessa kuulantyönnössä on jyllännyt doping 90-luvulta lähtien. Tietysti dopingia käytettiin myös 70-80-luvulla, mutta käryjä on tullut viimeisten vajaan 20 vuoden aikana useita.
scholl kirjoitti:Hyvä asia käryssä on se, että tulee 50ke sanktio. Tuollaisessa lajissa ei suuret rahat liiku, kun pyöritään kansallisella tasolla, joten tuo tuntunee jo jossakin ja jatkossa mörssärit eivät ehkä napostele yhtä paljon vitamiineja.
Pantse67 kirjoitti:JOKAINEN tietää, että yleisurheilussa ei nykyään voi pärjätä ilman vippaskonsteja. Jos muuta luulee, niin uskoo joulupukkiin.
Pantse67 kirjoitti:Tiisanojan saama rahallinen sanktio todennäköisesti aiheuttaa sen, että Suomen yleisurheilun taso romahtaa hyvin sujuneiden EM-kisojen jälkeen kaiken arvostelun alapuolelle. JOKAINEN tietää, että yleisurheilussa ei nykyään voi pärjätä ilman vippaskonsteja. Jos muuta luulee, niin uskoo joulupukkiin.
Romppanen kirjoitti:Sama tuli minullekin mieleen... "Amatöörien puuhastelua". Eikö se osannu edes dopingia käyttää kunnolla?
Hemingway kirjoitti:Kuinka moni niistä kymmenestä edellä olevasta käyttää? 7, 8 vai 9 vai kaikki?
Kummallisen sitkeänä elää kuvitelma puhtaasta urheilusta.
Hemingway kirjoitti:Kummallisen sitkeänä elää kuvitelma puhtaasta urheilusta.
Nettihän on tietoa pullollaan. Tässä on päätös Tompurin ja Tiisanojan mainitusta "dopingauto"-jutusta vuodelta 2003. Itse ratsiahan tapahtui siis jo 28.4.2002, joten sikäli vuosiluvuissa oli heittoa. Tompuri ja Tiisanoja eivät tainneet kuitenkaan ilmoittaa tapahtumasta ihan heti, ja en muista mistä tämä salakuljetusrikkomus lopulta kaivettiin esiin?Snaipperi #16 kirjoitti:Niin löytyiskö joltain tarkempaa tietoa tuosta v.2003 episodista ja ennätysten sattumista samana vuonna.
Huerzo kirjoitti:Nettihän on tietoa pullollaan. Tässä on päätös Tompurin ja Tiisanojan mainitusta dopingauto-jutusta vuodelta 2003.
Sitten Tiisanojan tietoja SUL:n sivuilta:
*24.12.1975
Seura: Kenttäurheilijat -58, Vantaa
Valmentaja: Kalle Tiisanoja Ennätys: 21,09 (2002)
IAAF-ranking 2006: 16.
Saavutukset: OK-15. 2000, MM-8. 1999, 2003 ja 2005, EM-6. 2002, EM-hallit 4. 2005 ja 5. 2002, 19-vuotiaiden MM-pronssia 1994, Suomen mestari 1999 ja 2005.
Timo Tompuri
*09.06.1969
Seura: Yleisurheilu Team, Sahalahti
Valmentaja: Itse
Ennätys: 69,62 (2001)
IAAF-ranking 2006: 61.
Saavutukset: MM-10. 2001, EM-9. 2002, Suomen mestari 1998, 2000-2001, 2003 ja 2005. Suomen ennätyksen haltija tuloksella 69,62.
PJ kirjoitti:Sinänsä olen vain pahoillani Tiisanojan puolesta, että paineet menestykseen saivat sortumaan kiellettyihin keinoihin. Mikään ei palauta mainetta, vaikka parin vuoden päästä saisi koittaa uudestaan. Rangaistus on myös aika kova, jos urheilu on ammatti. Ei kannattaisi ei.
Alkiolainen kirjoitti:ei yllätä eikä liikuta minua minkään vertaa. Jotenkin Lahden kisojen jälkeen näille jutuille tuli immuuniksi ja Kaisa Variksen käry vuoden -03 MM-hiihdoissa oli allekirjoittaneelle se kuuluisa viimeinen pisara. Puhdasta huippu-urheilua ei enää ole meikäläiselle olemassakaan.
En ole herra Tiisanojaa minään erityisenä ruudin keksijänä koskaan pitänytkään, mutta siitä huolimatta tänään oli pakko ihmetellä, miksi mies koko tilaisuuteen tuli, kun hän vain luki läpi laaditun tiedotteen sanasta sanaan. No, pääsevätpähän taas kaikki "kyläimitaattorit" riekkumaan, kuinka se "topinki" oikein lausutaan.
Mitä kärystä sitten seuraa? Luulisin, että Urheiluliitto kärsii jonkinasteisia taloudellisia tappioita väkisinkin, kun sponsorit eivät arvetenkaan suopein korvin kuutele tämän päivän kaltaisia uutisia. Toinen seuraus, mitä epäilen tästä tulevan, on Tanja Kar..., anteeksi Saarelan näyttävä esiintulo asiassa. Rouva ministeristä on ollut itsestään koko kesä sen verran hämäriä uutisia, että nyt on taottava, kun rauta on kuumaa. Tiisanoja helpotti nähdäkseni melkoisesti TS:n tulevaa eduskuntavaalikampanjaa. Kuulen jo korvissani, kuinka tämä ex-missi pitää lähiviikkoina tiukkoja ja samalla "paperinmakuisia" puheita tiukemman anti-dopingtyön tärkeydestä. Jokohan seuraavassa hallituksessa tälle postille saataisiin lausunta-automaattien sijasta sellainen henkilö, joka näistä asioista (urheilu ja kulttuuri) ymmärtäisikin jotain "ihan oikeasti"? Antti Kalliomäki kelpaisi minulle mainiosti.
Demarit ovat kannaltasi valitettavasti silloin oppositiossa, joten joudut tyytymään Lasse Vireniin.Alkiolainen kirjoitti:Antti Kalliomäki kelpaisi minulle mainiosti.
Ai tuli sitten flashback vuodesta 2001, kun Jari Isometsä selitteli, että "tää on ihan mun henkilökohtainen juttu"? No, oli miten oli. Itse luulen kuitenkin, että Tiisanoja puhuu totta, eli on itse hankkinut testosteronia välikäden kautta, eikä ole muille kertonut. Ettei vain valmentajaisä olisi touhussa mukana?Snaipperi #16 kirjoitti:Vähän jäi sellainen maku ettei Tiisanoja ole yksin puuhastellut, ei vain halunnut vasikoida kavereitaan.