Tässäkin ketjussa on varmaan viimeiset 45 sivua pyöritty samaa ympyrää. IFK-fanit ymmärrettävästi vaativat Semirin päätä vadille, Jokerifanit tuomitsevat Semirin teon (ainakin useimmat, myös minä) mutta haluavat myös tuoda esiin sen ettei Jokerit ollut ainoa syyllinen tässä pelissä. We got the point already, IFK pelasi muuten tänään lätkääkin, huomasko kukaan?
Huvittavaa, että tästä tapauksesta puhutaan, kun tämä olisi ainut ylilyönti, mitä ikinä on jääkiekko -ottelussa tapahtunut. Miten lätkän käy? Muuttuko säännöt? Muuttuko koko laji? Niin, en tiedä. Muuttuiko lätkä Lähteenmäen tapauksen jälkeen? Entä Sjögrenin tapauksen? Mites rapakon takana, muuttuiko radikaalisti laji siellä Bertuzzi-Moore insidentin jälkeen? Ylilyöntejä on sattunut aina, mutta ei todellakaan siinä mittakaavassa, että pitäisi puhua jotain "lätkä on muuttunut" -jargonia.
snumi kirjoitti:
Ei tuollaista raukkamaisuutta katsomaan voi lapsia viedä. Väkivallan ihailijoita hallissa on korkeintaan pari sataa, kun muut katsojat kaikkoavat, niin on hallit tyhjillään.
Lapsia on ollut lätkäkatsomoissa aina ja tämä pätee myös tuohon edellä kirjoittamaani. Miten tämä Semirin juttu eroaa muista raukkamaisista ylilyönneistä? Tuleeko viime lauantaina Areenalla olleista lapsista kaikista väkivaltaisia, koska tämä oli törkeinikinämissään -temppu? Olihan se törkeä, en sitä kiellä, mutta c'mon! Jäähallin katsomo ei ole oikea paikka, jos tälläiset tapaukset muuttavat ihmistä huonompaan suuntaan. Itse olen käynyt kiekkokatsomoissa 3kk lähtien, monenlaista tapausta olen nähnyt. Tappelun alkaessa olen ensimmäisten joukossa pomppaamassa ylös ja huutamassa kannustusta kentälle. Silti, en ole ikinä elämässäni tapellut ja välttelen tappeluun mahdollisesti johtavia tilanteita viimeiseen asti. Tappelut kuuluvat tähän lajiin, johan sen on viime päivinä jopa SM-liigan toimitusjohtaja myöntänyt, tappelut johtavat välillä myös ylilyönteihin. Tämän tiedostavat kyllä ammattipelaajat
Ja btw, en huomannut kenenkään poistuvan hallista tuon Semirin tempun jälkeen, enkä ole ikinä kenenkään huomannut poistuvan hallista kiekkotappelun jälkeen. Yleensä tappelun aikana hallissa on kovempi melu kuin itse pelitapahtumien aikana.