Tästä päästäänkin tähän koodistoon. Mua ärsyttää se, että Hifk on viime vuosina esiintynyt jonakin moraalin lipunkantajana ja kuittaillut törkeät taklaukset usuttamalla Melartin tai jonkun muun jääkaapin toisten pelaajien kimppuun. On kuitenkin syytä muistaa, että viime kauden runkosarjan lopussa Hifk jakeli päähän kohdistuneita taklauksia oikein reippaasti, oiskohan ainakin 4-5 pelaajaa lentänyt pihalle. Miksi Hifk ei pelaa niinkuin opettaa?
No nyt loppui varmasti sikailut SM-liigassa. Olen pomminvarma, että viesti on kulissien takana lähtenyt kaikille, että seuraavasta tapauksesta tulee todella isot sanktiot. Mun mielestä rahasanktiot pitäisi vaan hinata niin ylös, että ne tuntuu myös rikkaiden seurojen budjetissa ja toinen juttu mitä tässä ketjussa on ehdotettu on pistemenetykset, kannatan.
Huomenna tulee rangaistuspäätökset. Itse laittaisin ne näin:
Ilari Melart ja Semir Ben Amor 25 ottelua.
Siim Liivik ja Juuso Salmi 5 peliä.
Melartin ja Ben Amorin rangaistukset ovat selvät. Liivikille 5 peliä siitä, että meni kolmantena miehenä tappelemaan mikä on halveksuttavaa ja ala-arvoista. Juuso Salmi on aikamoinen käskytyksen uhri tässä tapauksessa, mutta pakko häntäkin on rangaista, vaikka mielummin näkisin, että rangaistus annettaisiin HIFK:n päävalmentaja Pasi Sormuselle, joka on luultavasti käskyttänyt, mutta millä todistat sen....