Ville Peltoselle kenkää!

• 485 066
  • 3 740

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Olisin itse vaihtanut Eliaksen pois hörpyn jälkeen suojellakseni nuoren maalivahdin itseluottamusta. Kirosin Villen alimpaan helvettiin, kun ei näin tehnyt, mutta jälkikäteen tästä sulka Villen hattuun, oikea ratkaisu.

Mitä lehdistötilaisuuteen tulee, niin et sä voi sanoa, että olet tyytyväinen miten tultiin sieltä tasoihin. Kotikaukalossa. Vittu.
Toinen juttu, vaikka ymmärrän, ettei kannata uudesta pelaajasta sanoa, että kaikki näki kilometrin päähän, ettei liigatason pelaaja ole kyseessä, niin "Granberg tuli hyvin mukaan, ihan odotetunlaisesti, hyvät perustaidot, hyvä luistelija ja hyvät perustaidot. Tulee auttamaan meitä." Mitä vittua?

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä, mutta tiedän, että sinä, minä ja muut Feikkiheikit eivät saa kutsua mestaruusjuhliin Korvatunturille!
Voisi olla niin. Keksin joukkueelle kansainvälisen nimenkin: Earfell Elfs.
Millähän joukkueella on tällä hetkellä korkein osuus valmentajan kenkääsaamistoiveviestejä kaikista viesteistä?

Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Kerhosta voi katsoa esimerkkiä mikä vaikutus on oikealla valmentajalla
P-P tuhoduo a.k.a Peltonen-Pesonen voisi siirtyä TV-kommentaattoreiksi tai ihan vain hengailemaan Stadin kuppiloihin bissetuopin ääreen kertomaan viiltäviä tarinoita lätkäurastaan. Ei näin voi HIFK:ssa enää jatkua, että amatöörit hoitavat ammattilaisten vastuullisia työtehtäviä.

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tässä kyllä dilemma mietittäväksi. Joukkueeseen nähden, erityisesti loukkaantumistilanteen huomioiden, ollaan kuitenkin varsin kohtuullisesti kausi aloitettu. Osa Villen mystisestä pelitavasta viimeisen kolmen kauden otannalla on jäänyt kesällä jonnekin, ja ollaan edes hiukan suoraviivaisemmin pyritty niihin maalipaikkoihin, ja siellä oikeasti on alkanut alati joku näkymään maalinedessäkin maskia tekemässä.

Kulmarallia edelleen löytyy, mutta jopa siinäkin on pikkiriikkisen edistytty enemmän siihen maalintekoon pyrkiväksi. Tämä siis otannalla, jossa olen katsellut lupausteni mukaisesti vain ne ilmaispelit, joita nyt siis on kolme. Muiden kohdalla olen ollut täällä tulleiden kommentointien varassa, mutta niistäkin on voinut luoda kuvaa ottelutapahtumista, sekä tietenkin tilastoista, jotka edelleen kertoilevat, että pyörityksistään huolimatta edelleen vaivaa vaikeus saada niitä "tilastoja" vastamaan ottelun lopputulosta.

Tästä kaikestakaan huolimatta ei esim se 5 vs 5 pelaamien ole siten selkärangassa, että loukkaantumisten tullessa voisi odottaa IFK:n aseman ainakaan parantuvan.

Eli kun joukkue heikkenee pelaajistoltaan, niin se myös entistäkin enemmän pelaa taas niitä tiukkoja otteluita, koska antaa tasoitusta heikolla pelitavallaan, sekä ajoittain erittäinkin huonolla pelinavaamisellaan.
Kun tämä taas suhtetetaan siihen, mitä muissa joukkueissa tapahtui kesän aikana pelaajamentyksineen, sekä valmentajavaihtoineen, ei se edelleenkään luo Villestä kuvaa valtakunnan ykkösnimenä, ja itseä ainakin harmittaa, jos ei IFK oikeasti edes yrittänyt vaikka sitä Jokista, tai jopa mielummin Ilvekseen mennyttä Niemelää, sillä nyt on taas luvassa ihan hyvä pätkä sitä aikaa, jolloin ei ole edes vapaana kukaan Suomessa toimivista tasonsa osoittaineista valmentajista.

Olemme siis hirttäytyneet jostakin syystä Villeen peräti viideksi kaudeksi, ja esityksiin sekä sinä aikana pelanneisiin joukkueisiin suhteutettuna, ei voida sanoa esityksen erityisemmin mairittelevan tätä staffia, joka tuon aikana on kiviä käännellyt.

Tämä ei tarkoita, etteikö Villen kanssa voisi jopa se mestaruus lopulta tulla, sillä kai hänellä nyt edes jotakin ymmärrystä lajista lienee, ja kun joukkue vaan menee tarpeeksi Flow tilaan, ja on myös riittävän osaava, niin onhan tällä kaudella sen verran heikennystäkin joukkueisiin tullut, että jokusella hankinalla voisi IFK:kin olla siellä loppukahinoissa mukana, vaikka itse tässä kohtaa kautta annan enemmän meriittiä pistetistä Lehterän, kuin sen staffin suuntaan, sillä voi jokianen ihan itse laskea nopeasti, että kuinka paljon nyt nähdyllä pelinrakenteella olisi pisteitä kasassa, jos joukkueessa ei olisi ollut Lehterää.

Itse siis näen, että Villen jatko oli täysin perseestä, ja se olisi syytä tunnustaa, mutta samalla tiedostan, että oikeilla muutoksilla joukkueen rakenteeseen, ja sen maalivahtipelin onnistuessa voisi kaikki toki olla mahdollista, vaikka todennäköisyys ei sen puolesta puhuisikaan.

Mutta en tosiaankaan hetkeään anna ymmärrystä sille edellämainitulle asialle, että jos ei edes kysytty vaikkapa sitä Niemelää, että nappaisiko. Hyväksy Villen jatkon tälle kaudelle vain siitä tapauksessa, että kaikki muut vapaana olleet, ja tasonsa näyttäneet, valmentajat ovat kieltäytyneet, ja IFK:lle ei ole jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin staffi. Tämä staffi kun ollut sellainen saakelin paikallaanpolkijain sukukunta, joka ei tunnu kirveelläkään saavan edistystä yhtään mihinkään siinä pelinrakenteessa, tai vähintäänkin niin pinein askelin, että ei sitä kestä katsella ilman kauden mittaista vitutuskäyrän kohoamista vähintäänkin startosfääriin saakka.

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivooko täällä joku tappioita, että Peltonen saisi kenkää? Mää mietin että se voisi pelastaa ensi kauden. Toisaalta en usko että sukelletaan niin syvälle, että Peltonen saisi tuloksen vuoksi kenkää. Sen vuoksi pakko toivoa melkein voittoja.

Alkukaudesta kävi jo mielessä, että olisiko tämä kuitenkin IFK:n kausi. Ei siis kannukausi, vaan sellainen jossa sijoitutaan edes rosterin edellyttämälle sijalle. Joka ei todellakaan ollut mikään 8, kun kausi siis alkoi. IFK:n rosteria piti moni 4-5 parhaana. Pakit paperilla erinomaiset, hyökkäyskalusto TOP6 ja veskat sitten alle keskitason.

Noh nyt on loukkaantumiset päällä ja taistellaan taas niistä jämäsijoista. Nyt se rosterin edellyttämä taso on jossain siellä jumbojen joukossa ehkä? Veskatilanne turbulenssissa. Raskasta olla IFK-fani. Eilen meni TV kiinni 3.erään, ei vaan vittu jaksa enää sitä, että aina löytyy uudet konstit hävitä pelejä.

Syy ei ole todellakaan kokonaan Peltosen, hän ei ole hakannut pelaajia saikulle (toivottavasti) eikä saa sääntöjen vuoksi mennä maalinsuulle kääntämään kiviä. Mutta silti hän on 3 kautta jo näyttänyt, että ei riitä vielä. Sen takia vapauttaisin ensi kaudeksi tehtävästään eli: Potkut kauden päätteeksi. Tilalle vaikka Pekka Virta jos ei parempia ole tarjolla.

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivooko täällä joku tappioita, että Peltonen saisi kenkää? Mää mietin että se voisi pelastaa ensi kauden. Toisaalta en usko että sukelletaan niin syvälle, että Peltonen saisi tuloksen vuoksi kenkää. Sen vuoksi pakko toivoa melkein voittoja.

Alkukaudesta kävi jo mielessä, että olisiko tämä kuitenkin IFK:n kausi. Ei siis kannukausi, vaan sellainen jossa sijoitutaan edes rosterin edellyttämälle sijalle. Joka ei todellakaan ollut mikään 8, kun kausi siis alkoi. IFK:n rosteria piti moni 4-5 parhaana. Pakit paperilla erinomaiset, hyökkäyskalusto TOP6 ja veskat sitten alle keskitason.

Noh nyt on loukkaantumiset päällä ja taistellaan taas niistä jämäsijoista. Nyt se rosterin edellyttämä taso on jossain siellä jumbojen joukossa ehkä? Veskatilanne turbulenssissa. Raskasta olla IFK-fani. Eilen meni TV kiinni 3.erään, ei vaan vittu jaksa enää sitä, että aina löytyy uudet konstit hävitä pelejä.

Syy ei ole todellakaan kokonaan Peltosen, hän ei ole hakannut pelaajia saikulle (toivottavasti) eikä saa sääntöjen vuoksi mennä maalinsuulle kääntämään kiviä. Mutta silti hän on 3 kautta jo näyttänyt, että ei riitä vielä. Sen takia vapauttaisin ensi kaudeksi tehtävästään eli: Potkut kauden päätteeksi. Tilalle vaikka Pekka Virta jos ei parempia ole tarjolla.
Jos on pienikin vaara, että Villelle ja staffille sorvataan vielä jo sovittuakin enemmän jatkoa, niin sitten on ihan pakko toivoa niitä tappioita, sillä sitä ei voida kuitenkaan loppumattomasti sivuuttaa, että pelin kehitys on ollut melkoista taaperrusta.

Tokihan se on tietenkin suuri harmi, jos ei jatkoa ole luvassa viiden kauden päätteeksi, ja sitten yhtäkkisesti tästä kaikkien aikojen kovinta duunia tekevästä staffista kuoriutuukin Suomalaisen jääkiekkoilun valmennuksellinen kerma esille muualla, mutta itse olen valmis tuon riskin ottamaan, ja jälkikäteen moista ihmettä sitten suremaan.

Mun puolesta seuraavaksi riittää valmentaja, jonka ei tarvitse käydä hallilla kuin tunti viikossa, jos saa sillä joukkueen pelamaan edes jotenkin tolkullisesti sekä ymmärrettävästi ilman että siihen menee viisi kautta aikaa.

Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Syy ei ole todellakaan kokonaan Peltosen, hän ei ole hakannut pelaajia saikulle (toivottavasti)
Ei varmaan kokonaan, mutta kolmen edelliskauden tapa pelata on todella kuluttavaa pelaajille, joka taas lisää loukkiriskiä. Väännät ja punnerrat saatana koko aika. Vastaavasti moni joukkue kääntää peliä nopeasti, suoraviivaisesti ja hyökkäykset pyritään pitämään lyhyempinä. Samalla kun joukkueella ei ole tapoja edetä alueelle ja alueella, niin kaikki puristaminen lisääntyy, joka näkyy taas lihaksien toimintakyvyssä suorittaa asioita. Eli juttuja mitkä tulisi ns selkärangasta nopealla reagoinnilla. Niitä ei HIFK:n pelissä ole.

Number#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä ketjulla ei taida olla suurta merkitystä. En usko että Ville saa kenkää, vaan saamme nauttia hänen pelikirjastaan ja hänen tuomasta raikkaasta peli-ilosta ilta toisensa jälkeen kevääseen 2026 asti. Oi meitä onnekkaita.

Tiedetään. Välillä tuntuu vaan, että kannattajien pitäisi tuoda mielipidettään enemmän esille, ei täällä keskustelupalstalla vaan hallilla toki. Muistan kuinka aikoinaan huudettiin muuan Pentti Matikainenkin ulos (Nöyrimmät pahoittelut legendalle vaikka se oikein olikin) fanikatsomosta käsin. Toki hyvin monella on Nordis tällä hetkellä boikotissa itseni mukaan lukien ja muutenkin eletään tätä aikaa kun mitään ei saa enää sanoa ettei kenellekään vaan tule paha mieli niin tässä sitä ollaan. Vaikka en itsekään arvosta Kingien kaikkia chantteja mitä tuolla kuulee niin siinä on poppoo joka voisi saada muutosta aikaan. Toki se voi joillekin kuulostaa hassulle koska just nyt menee ihan hyvin. Itse pyrkii katsomaan kokonaiskuvaa ja olen niin väsynyt katsomaan kun oma seura käyttää murto osan siitä potentiaalista hyväkseen mitä se voisi olla.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei varmaan kokonaan, mutta kolmen edelliskauden tapa pelata on todella kuluttavaa pelaajille, joka taas lisää loukkiriskiä. Väännät ja punnerrat saatana koko aika. Vastaavasti moni joukkue kääntää peliä nopeasti, suoraviivaisesti ja hyökkäykset pyritään pitämään lyhyempinä. Samalla kun joukkueella ei ole tapoja edetä alueelle ja alueella, niin kaikki puristaminen lisääntyy, joka näkyy taas lihaksien toimintakyvyssä suorittaa asioita. Eli juttuja mitkä tulisi ns selkärangasta nopealla reagoinnilla. Niitä ei HIFK:n pelissä ole.

Kyllähän siinä Peltosen pelitavassa ja valmennuksessa joku vaan mättää pahasti, kun joukkue ei tunnu hänen alaisuudessaan menestyvän paremmin, vaikka hän on saanut tänne joukkueeseen tyyliin tusinan verran niitä huipputason pelaajia ja saanut kaiken lisäksi yrittää tuoda sitä pelitapaansa joukkueelle usean kauden ajan.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tällä ketjulla ei taida olla suurta merkitystä. En usko että Ville saa kenkää, vaan saamme nauttia hänen pelikirjastaan ja hänen tuomasta raikkaasta peli-ilosta ilta toisensa jälkeen kevääseen 2026 asti. Oi meitä onnekkaita.
Toivottavasti edes se viisi vuotta riittää. Kenkää tämä sankari ei tule saamaan vaikka ei osaa valmentaa voittavaa jääkiekkoa. Ikävä totuus.

Ette saatana siellä hallituksessa sorvaa Peltoselle enää edes minuutin jatkosopimusta. On nähty ja huonoksi todettu.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tiedetään. Välillä tuntuu vaan, että kannattajien pitäisi tuoda mielipidettään enemmän esille, ei täällä keskustelupalstalla vaan hallilla toki. Muistan kuinka aikoinaan huudettiin muuan Pentti Matikainenkin ulos (Nöyrimmät pahoittelut legendalle vaikka se oikein olikin) fanikatsomosta käsin. Toki hyvin monella on Nordis tällä hetkellä boikotissa itseni mukaan lukien ja muutenkin eletään tätä aikaa kun mitään ei saa enää sanoa ettei kenellekään vaan tule paha mieli niin tässä sitä ollaan. Vaikka en itsekään arvosta Kingien kaikkia chantteja mitä tuolla kuulee niin siinä on poppoo joka voisi saada muutosta aikaan. Toki se voi joillekin kuulostaa hassulle koska just nyt menee ihan hyvin. Itse pyrkii katsomaan kokonaiskuvaa ja olen niin väsynyt katsomaan kun oma seura käyttää murto osan siitä potentiaalista hyväkseen mitä se voisi olla.
Ongelma on asetelma jossa puolet fanikatsomosta ei oikeasti koe että mikään olisi toisen polven kultasankarin syy tai hänestä kiinni. Siellä on ihan uskomaton määrä jengiä joka edelleen uskoo Villen olevan oikea mies hommaansa.

Viimeksi muokattu:

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ongelma on asetelma jossa puolet fanikatsomossa ei oikeasti koe että mikään olisi toisen polven kultasankarin syy tai hänestä kiinni. Siellä on ihan uskomaton määrä jengiä joka edelleen uskoo Villen olevan oikea mies hommaansa.

Ei hitto sentään, onko oikeasti todella noin?? Mä kun ajattelin, että varmaan just siellä fanikatsomon puolella juuri kukaan ei luota niihin Peltosen valmennustaitoihin.

Ainakin tätä palstaa kun lukee, niin ihan ylivoimainen enemmistö on täällä sitä mieltä, että Peltonen ei ole oikea henkilö meidän päävalmentajan paikalle ja ajattelin näitä fanikatsomon tyyppejä paljon tällä palstalla kirjoittelevan. Mutta olin nähtävästi sitten väärässä tai luulin väärin.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti edes se viisi vuotta riittää. Kenkää tämä sankari ei tule saamaan vaikka ei osaa valmentaa voittavaa jääkiekkoa. Ikävä totuus.

Ette saatana siellä hallituksessa sorvaa Peltoselle enää edes minuutin jatkosopimusta. On nähty ja huonoksi todettu.

Sitä mäkin kyllä pelkään, että mitä jos se viisi vuotta ei vielä riitäkään Peltoselle tässä seurassa. Kovasti pelottaa juurikin se asia, että jos tämä jengi putoaa niukasti puolivälierissä keväällä 2026, niin siinä saattaa hyvinkin seurajohtomme jo katsoa ja tuumia, että kun "Näin täpärästi jälleen tiputtiin", niin "ihan hyvin on Peltonen pestinsä hoitanut" ja palkitsevat hänet jälleen sillä kahden tai jopa kolmen kauden jatkosopimuksella.

Ei todellakaan siis enää minkäänlaista jatkosopimusta Peltoselle, ei vaikka nyt tulisi kaksi peräkkäistä mestaruutta!! Nyt on jo sen uuden päävalmentajan aika ja olisi ollut jo tälläkin kaudella.

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Ei hitto sentään, onko oikeasti todella noin?? Mä kun ajattelin, että varmaan just siellä fanikatsomon puolella juuri kukaan ei luota niihin Peltosen valmennustaitoihin.

Ainakin tätä palstaa kun lukee, niin ihan ylivoimainen enemmistö on täällä sitä mieltä, että Peltonen ei ole oikea henkilö meidän päävalmentajan paikalle ja ajattelin näitä fanikatsomon tyyppejä paljon tällä palstalla kirjoittelevan. Mutta olin nähtävästi sitten väärässä tai luulin väärin.
Aika yleinen nettiajan ilmiö, että loppujen lopuksi varsin pieni porukka saa jonkun mielipiteen näyttämään todelta, vaikka aidosti ovatkin ehkä jopa vähemmistöä. Oon huomannut, miten paljon täältä on kadonnut nimimerkkejä, siis ihan IFK-osiosta, enkä ihmettele, koska tästä on tullut asiasisällöltään varsin keskinkertainen ja erittäin negatiivinen. Onhan sitä negatiivisuutta ollut aiemminkin, mutta silloin siitä huokui jonkinlainen toive, että täältä kuitenkin vielä tullaan. Lisäksi koen, että silloin oli hieman enemmän realismia niissä kirjoituksissa mukana. Nyt on negatiivisuutta, jossa ei ole minkäänlaista huumoria mukana, eikä oikein mitään sisältöäkään. Ikävä sanoa näin.

Ja ymmärrän, että jengi täällä on osin nuorentunut, ja moni kertoo, että kun edellisestä mestaruudesta on kulunut 13 vuotta, mutta niin se oli siinä vuosina 2008-2010, jolloin oli pitkä aika edellisestä sekä melkoista sekoilua, mutta jotenkin se kritiikki oli sellaista, että siinä oli jonkinlaista pilkettä silmäkulmassa. Sitä jaksoi lukea.

Itse en ole välttämättä vakuuttunut, että Villen johdolla laiva kääntyy, mutta joka helvetin matsiin mä toivon IFK:n voittoa. Ja mun mielestä tällä kaudella on pelattu oikein kivasti. Ja jos kuuntelee (esim. MTV katsomon) asiantuntijoita, niin ei siellä IFK:n esityksiä ole sillä tavalla dumattu, mitä täältä saa lukea. Ja vaikka meillä on aivan kohtuuton loukkaantumistilanne päällä, silti vietiin viime viikon matseista jokaista pelillisesti. Ja mun silmään ihan suht viihdyttävää peliä, paitsi SaiPa-matsi, mutta sieltä mulle riitti ne pisteet, ja siinäkin oltiin pelin päällä enimmäkseen.

Joka tapauksessa se mun pointti oli, että tällä palstalla kirjoitellaan jotain, eikä fanien ajatuksista mun nähdäkseni enää voi tehdä samanlaisia johtopäätöksiä kuin esim. 10 vuotta sitten. Toki tämä on mielipide/mielikuva, eikä mikään todennettu fakta, mutta näin mä sanoisin, että tuo asia on.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika yleinen nettiajan ilmiö, että loppujen lopuksi varsin pieni porukka saa jonkun mielipiteen näyttämään todelta, vaikka aidosti ovatkin ehkä jopa vähemmistöä. Oon huomannut, miten paljon täältä on kadonnut nimimerkkejä, siis ihan IFK-osiosta, enkä ihmettele, koska tästä on tullut asiasisällöltään varsin keskinkertainen ja erittäin negatiivinen. Onhan sitä negatiivisuutta ollut aiemminkin, mutta silloin siitä huokui jonkinlainen toive, että täältä kuitenkin vielä tullaan. Lisäksi koen, että silloin oli hieman enemmän realismia niissä kirjoituksissa mukana. Nyt on negatiivisuutta, jossa ei ole minkäänlaista huumoria mukana, eikä oikein mitään sisältöäkään. Ikävä sanoa näin.

Ja ymmärrän, että jengi täällä on osin nuorentunut, ja moni kertoo, että kun edellisestä mestaruudesta on kulunut 13 vuotta, mutta niin se oli siinä vuosina 2008-2010, jolloin oli pitkä aika edellisestä sekä melkoista sekoilua, mutta jotenkin se kritiikki oli sellaista, että siinä oli jonkinlaista pilkettä silmäkulmassa. Sitä jaksoi lukea.

Itse en ole välttämättä vakuuttunut, että Villen johdolla laiva kääntyy, mutta joka helvetin matsiin mä toivon IFK:n voittoa. Ja mun mielestä tällä kaudella on pelattu oikein kivasti. Ja jos kuuntelee (esim. MTV katsomon) asiantuntijoita, niin ei siellä IFK:n esityksiä ole sillä tavalla dumattu, mitä täältä saa lukea. Ja vaikka meillä on aivan kohtuuton loukkaantumistilanne päällä, silti vietiin viime viikon matseista jokaista pelillisesti. Ja mun silmään ihan suht viihdyttävää peliä, paitsi SaiPa-matsi, mutta sieltä mulle riitti ne pisteet, ja siinäkin oltiin pelin päällä enimmäkseen.

Joka tapauksessa se mun pointti oli, että tällä palstalla kirjoitellaan jotain, eikä fanien ajatuksista mun nähdäkseni enää voi tehdä samanlaisia johtopäätöksiä kuin esim. 10 vuotta sitten. Toki tämä on mielipide/mielikuva, eikä mikään todennettu fakta, mutta näin mä sanoisin, että tuo asia on.

Joo en vielä joskus vuosia sitten seurannut tätä palstaa kovinkaan aktiivisesti, vaikka olenkin lätkää seurannut sieltä ysäriluvulta lähtien, niin en osaa sanoa tämän palstan yleisestä ilmapiiristä ja sen muuttumisesta. Mutta onhan täällä kieltämättä hieman negatiivinen ilmapiiri ja sitä toivoisi usein, että se keskustelun taso pysyisi täällä asiallisempana.

Onhan tämä kausi alkanut kieltämättä ihan suht hyvin ja oikeastaan jopa odotuksia paremmin. Totta kai sitä IFK:n voittoa tällä palstalla toivoo varmasti jokainen tällä palstalla, vaikka joskus jotkut ehkä sanovatkin kiukkuisina, että toivoisivat sitä häviötä sen takia, jos se edesauttaisi niitä Peltosen potkuja.

Mutta ainakin tämä seura selvästi merkitsee monille jotakin, kun sitä muutosta täällä kovasti haluttaisiin ja miten voimakkain tuntein jotkut tuntuvat täällä suhtautuvan tämän seuran toimintaa ja sen otteita kohtaan.

Number#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan ja varmasti aivan totta. Tähän tekee sen verran mieli kuitenkin tarttua, että tuohon aikaan sentään IFK oli ”aina sattuu ja tapahtuu” sloganin arvoinen. Nykyään kun peli on mennyt enemmän tuohon virkamies kiekon suuntaan ja koittanut itsekin kehittää omaa ajattelua siihen suuntaan, että ehkä nuo sirkushuvit ei lajiin niinkään tänä päivänä enää kuulu ja IFK on tässä lajin kehityksessä jäänyt pahasti jälkeen, niin välillä sitä huumoria on vaan vaikea löytää. Viime kaudelta jäi se yksi ilves peli päällimmäisenä mieleen ihan koko kausi mukaan luettuna, siinä oli sitä tunnetta mikä on puuttunut tästä tekemisestä jo todella pitkään. Ja varmasti monen kirjoittajan poistuminen ketkä olivat verbaalisesti lahjakkaita on myös vaikuttanut, sitä ei käy kieltäminen. Uskoisin, että kaikki me parhaamme yritämme kuitenkin eikä tältä palstalta kauheasti mitään trolleja löydy mikä on erittäin positiivista.

Ege H.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä kyllä myönnän, että pitkän linjan fanina Villellä on vähän erityinen paikka mun sydämessä ja katson läpi sormien sellaista, joka muissa hermostuttaisi.

Kun faija joskus 70-80-lukujen taitteessa alkoi ottaa mua mukaan hallille (omaa paikkaa en saanut vielä aikoihin, istuin faijan sylissä), niin ensimmäinen kenttäpelaaja, johon kiinnitin huomiota, oli Esa Peltonen. Tuntui hyvältä, kun sitten myöhemmin sen pojasta kasvoi IFK:n seuraikoni. Ja tietty myös kansallissankari, Villen 3 maalia Globenissa ampuivat Suomen ulos lamasta ja suoraan Eurooppaan ja länteen. Mulle Ville on erikoistapaus.

Samaan aikaan on mullekin kuitenkin selvää, että Villen kausien saldo ei ole tyydyttävää. Paremmin olisi pitänyt pärjätä. Mutta, ja ehkä tässä näkyy fanitukseni, en osta tätä palstatotuutta Villen tylsästä virkamieskiekosta. Mun mielestä IFK:n peli on Villen aikana ollut parhaimmillaan ollut niin hyvää kuin monet tilastot kertovatkin. Viime kauden avauspelissä IFK pelasi Tapparaa vastaan melkein koko pelin kuin unelma, vaikka lopulta sössi sekä pelin että kauden. Tämän kauden pelilliseen ilmeeseen olen pääsääntöisesti tyytyväinen, mun mielestä ongelmat menevät joukkueen huonon rakentamisen piikkiin (tai huonon taloudenpidon, joka estää paremman rakentamisen, piikkiin).

Fanina mä haluan fanittaa myös valmentajaa. Sen pitää olla IFK:lle sopiva persoonansa, saavutustensa tai tarinansa kautta. Ville sopii tähän erinomaisesti ja pidän ajatuksesta, että IFK:ta valmentaa Ville Peltonen. Muistan, miten tyytyväinen olin Doug Sheddeniin IFK:n valmentajana, vaikka näkihän sen otsaluullakin, miten järjetöntä oli, että IFK:n ainoa avauspeli oli pitkä syöttö vastustajan siniviivalle seisovilla jaloilla olevalle laiturille, joka vippasi kiekon edelleen päätyyn. Mutta silti Shedden oli just oikea mies IFK:lle (pianhan siitä sitten meni maku kokonaan, mutta se on toinen juttu).

Joten tältä pohjalta mä olen, tuloksista huolimatta, valmis jatkamaan Villen kanssa. Vaihtaisin sen ehkä Grönborgiin, jompaan kumpaan Jalosen, melkein Hölö Niemelään. Muita ei tule just nyt mieleen, ja nuo eivät ole vapaana.

Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Aika on ajanut ohi Villen valmentamisesta - ennen kuin se edes ehti alkaakaan.

Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Fanina mä haluan fanittaa myös valmentajaa. Sen pitää olla IFK:lle sopiva persoonansa, saavutustensa tai tarinansa kautta. Ville sopii tähän erinomaisesti ja pidän ajatuksesta, että IFK:ta valmentaa Ville Peltonen.
Harmillisesti sama ajatusmalli taitaa olla iskostunut hallituksen mielen syövereihin. Eli kun on pitkää historiaa isän kautta, sekä myöhemmin omien hienojen tekojen ansiosta, niin sillä saa ilmaisen vapaalipun yrittää kerta toisensa jälkeen uuden kauden, että josko nyt sitten lähtis. Tuloksista ja viihdearvosta viis, jotka luulisi olevan ne kaksi ainoaa ja merkittävää indikaattoria, kun puhutaan valmentajan tuovasta arvosta joukkueelle.

Mulle ei ainakaan riitä mikään "laadukas arki", jos ja kun se ei näy tuloksissa - niin urheilullisissa kuin sitä kautta taloudellisissakin.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Mulle ei ainakaan riitä mikään "laadukas arki", jos ja kun se ei näy tuloksissa - niin urheilullisissa kuin sitä kautta taloudellisissakin.
Kyllä. Ja menestymättömyydenkin voisi ehkä jotenkin perustella jos peli olisi viihdyttävää, mutta näin tylsää virkamieskiekkoa on pelattu viimeksi varmaan joskus Alpo Suhosen aikakaudella. Peli on hidasta sekä yllätyksetöntä virheiden välttelyä ja kirsikkana kakun päällä taklauksetkin loistavat poissaolollaan.

Onko tämä oikeasti se suunta, johon hallitus haluaa seuran menevän vai onko niin, ettei ylpeys edelleenkään anna periksi myöntää tehtyä virhettä (lue: Ville Peltosen jatkosopimusta)?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy