Ja siitä myös
@BOL vastaus keneen pyhään lehmään Pesonen viittasi vaikkei sen pitäisi ketään yllättää. Lienee Peltosella itse syöpäpesäkkeen eli Ishockey Rf:n vankkumaton tuki. Siinä ei tunnetusti muiden omistajien ja sidosryhmien tyytymättömyys paina, kun tämä konklaavi jotain päättää. Kun Peltonen aikanaan lentää tukasta niin hänellä lienee samanlainen suojatyöpaikka kuin Karavaanarilla.
Joo, olin väärässä. Tosin musta siinä IS:n jutussa, jonka pohjalta ei mainittu nimiä, ainakaan silloin. Mä tosin olin kokouksessa samaan aikaan ja luin aika pikaisesti koko jutun, että virhe voi hyvinkin löytyä ihan meikästä.
Ei tosin poista siltikään sitä, mitä kommentoin, eli en edelleenkään näe, että kaikkea paskaa voi kaataa yhden ihmisen niskaan. Ville kun ei todellakaan ole mikään diktaattori, joka tekee ihan mitä huvittaa ja jos joku puu siinä matkan varrella kaatuu, häntä ei voisi vähempää kiinnostaa. Sellainenhan Ville ei todellakaan ole.
Mikä saisi sut kuvittelemaan, että Ville tarvitsisi HIFK:sta jonkun suojatyöpaikan tai ylipäätään haluaisi sellaisen? Tosi monella tuntuu olevan Villeä vastaan jotain henkilökohtaista, ainakin kirjoitettujen viestien perusteella. Ja mä ymmärrän, että HIFK on iso ja monille hyvin henkilökohtaisesti tärkeä asia, mutta joku roti nyt näihin juttuihin.
Jos joku ihan oikeasti kuvittelee, että Ville ei työllisty koskaan enää mihinkään muualle kuin Jääkiekkoliittoon ja HIFK:hon suojatyöpaikkaan tai johonkin Suomi-sarjaseuraan, on joko oikeasti harvinaisen yksinkertainen tai sitten ummistaa silmänsä todellisuudelta. Ville Peltosen vertaaminen Tom Nybondakseen on ihan puhdasta vittuilua ja ilkeilyä, koska heillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin HIFK-tausta. Ja mun tietääkseni Ville ei todellakaan kuulu Nybondaksen suurimpiin ihailijoihin. Ellen ole ihan väärin ymmärtänyt, Tom Nybondaksella ei ole juurikaan työkokemusta HIFK:n ulkopuolelta ja Villen työkokemus on pääasiassa jostain muualta. Ja työkokemukseksi lasken ihan kaikki työt, mitä CV:hen kehtaa kirjata. Ja kyllä mä kehtaisin helposti kirjata uran ammattilaisjääkiekkolijana useassa eri ammattilaissarjassa sekä myös tähän astiset valmennuspestit sekä seura- ja eri maajoukkueiden apuvalmentajana että myös kahden pääsarjatason päävalmentajana. Kai nyt jokainen lätkäbusineksessa pyörivä ymmärtää senkin, että kyse ei ole koskaan yhdestä ihmisestä ja hänen ammattitaidostaan. Aika monessa seurassa ne päättävässä asemassa olevat henkilötkin ovat saaneet joko potkut tai heidän sopimustaan ei ole jatkettu. Kuuluu ammattiin. Jos jokainen kyseenalaistaisi kaikkien ammattitaidon puhtaasti edellisen seuran menestymisen tai menestymättömyyden perusteella, tuolla olisi aika monta jengiä ilman valmentajia.
Ville on myös sellaisessa taloudellisessa asemassa, että hänen ei varmaankaan tarvitse oikeasti tehdä päivääkään duunia, jos ei kiinnostele. Ja kun aina puhutaan suhteiden tärkeydestä, niin niitähän Villellä riittää ulkomaita myöden. Se on sitten ihan eri asia, mitä ja minkälaisia duuneja kulloisellakin hetkellä on tarjolla. Vapaana olevat positiothan eivät ole mikään aina samanlainen "tyhjiö". Niistä tarjouksista, mitä eri henkilöille tarjotaan ja joihin sanotaan "ei", ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kuulla koskaan. Lisäksi silläkin on merkitystä, missä niitä hommia on tarjolla ja miten se pesti sopii siviilipuolen asioihin just sillä hetkellä tai onko duuni ylipäätään riittävän kiinnostava. Mutta mitään tarvetta Villellä ei mihinkään suojatyöpaikan vastaanottamiseen HIFK:sta ole.
Ja siitä mä olen ihan samaa mieltä, että Tom Nybondaksella on nimenomaan suojatyöpaikka. Hänen duuninsa pitäisi jonkun hoitaa seurassa korkeintaan OTO:na, mutta jotenkin hänelle on keksitty kokopäiväduuni. Toisaalta, rehellisesti sanottuna, mitäpä se mulle kuuluu, jos joku taho, eli Ry haluaa hänelle maksaa. Itse en maksaisi jotain pientä korvausta enempää. Jos sitäkään, kun kyse on Nybondaksesta. Minä käyttäisin Nybondakseen menevät rahat ihan puhtaasti junnutoiminnan kehittämiseen. Ja se voi olla mitä tahansa valmentajien lisäkoulutuksesta toimien kokoaikaistamiseen, eli parempaan palkkaan niille, jotka sitä käytännön duunia junnujen kanssa tekee.
Jos Ville ei saa HIFK:ta menestymään, se on tietysti paskaa, mutta Villen kannalta se ei ole edes mikään miinus. Hän vain on yksi nimi jo ennestään liian pitkässä valmentajien listassa, jotka eivät nostaneet HIFK:ta huipulle.