Ville Peltoselle kenkää!

  • 456 394
  • 3 652

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mun täytyy kysyä tai lähinnä pohtia,että kannatetaanko me enää samaa seuraa ylipäätään. Musta tuntuu, ettei Peltosen vaihtaminen auttaisi siihen pahaanoloon, joka täällä nyt on valloillaan.
Mä ainakin kannatan HIFK:ta hautaan asti, mutta haluan myös nähdä seuran menestyvän ja se ei tule tapahtumaan Peltosen alaisuudessa, koska näytöt on annettu ja todettu riittämättömiksi. Henkilönä Villeä vastaan mulla ei tietenkään ole mitään, tuskin on kenelläkään muullakaan täällä, hän on vain tällä hetkellä väärässä positiossa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Musta tuntuu, ettei Peltosen vaihtaminen auttaisi siihen pahaanoloon, joka täällä nyt on valloillaan. Vaihdosta seuraisi ainoastaan seuraava kohde.
Mä taas veikkaan, että erittäin suurella todennäköisyydellä valmentajavaihdoksen myötä tulisi ns. "rauha maahan". Etenkin täällä palstalla fanien keskuudessa, mutta miks ei se voisi poikia myös uutta fiilistä organisaatiossa, kun nyt muutenkin on riittänyt puhetta uusista strategialinjauksista (mitä ne sitten tulevat olemaankaan) ja kun ukko vaihdettiin muissakin positioissa.

Ennen kaikkea se valmentajavaihdos olisi suora signaali seuralta, että nyt yritettään oikeasti ja kirjaimellisesti kääntää kaikki kivet, jotka mahdollistavat uuden tulemisen. Sitähän me emme voi tietenkään tietää, että olisiko vaihdoksen tulos ennakkoon parempi urheilullisesti, mutta asia ei sitten jää ainakaan kiinni yrityksestä ja uskalluksesta.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukin saa olla tietysti mitä mieltä haluaa, mutta joku roti nyt soisi oikeasti löytyvän arvosteluunkin. Tai ainakin sanavalintoihin. Tämä kirjoitus on tyyliltään aivan ala-arvoista sontaa, joka ei edes perustu mihinkään faktaan, vaan jonkun omiin mielipiteisiin ja tulkintoihin. Osa tulkinnoista ovat jopa täysin vääriä. Jos Peltonen olisi savustanut nuoria tai pilannut jonkun nuoren pelaajan uran tai markkina-arvon, luulisi, että näistä Peltosen metodeista olisi kantautunut ulospäin jonkinlaisia kertomuksia. Mutta hiljaista on ollut, edes huhujen suhteen.

Jollain tasolla mä voin ymmärtää sen, että ihmiset haluavat aina löytää jonkun syyllisen erinäisille tapahtumille. Se on paljon helpompaa itselle. Mutta sanon suoraan, että se, että omatkin komppaa tämän tason viestejä kertoo kyllä ihan jostain muusta kuin Ville Peltosesta tai hänen kompetenssistaan. Moni tuntuu ottavan Ville Peltosen HIFK-valmentajuuden ikään kuin henkilökohtaisena vittuiluna ja tunteisiinhan se sitten menee.

Joskus ennen vanhaan täälläkin oli vallalla tapa, että omia sai kritisoida aika railakkaastikin, mutta kun ulkopuoliset tulivat tänne jauhamaan suorainaista paskaa ja keksimään asioita, heihin ei lähtökohtaisesti suhtauduttu lämpimästi. Asiallinen kritiikki toki otettiin vastaan, niin kuin pitääkin. Oltiin vähän niin kuin perhe, missä viime kädessä oltiin kuitenkin solidaarisia toisillemme. Nyt tämä HIFK-fanien kritiikki alkaa muistuttaa sellaista lapsellista perintökahvikupeista taistelua, missä ketään ei oikeasti kiinnosta niiden kahvikuppien kohtalo, koska kaikilla on omat kupposensa kotona, mutta niistä riidellään silti, koska ei haluta, että kukaan muukaan niitä saa. Tällaisia esimerkkejä on maailma täynnä.

Kukin saa olla Peltosen ammattitaidosta ihan sitä mieltä kuin haluaa olla. Aika näyttää, miltä Villen valmennusura tulee näyttämään. Ihmettelen vain, että luuleeko joku ihan aidosti, että jos Villestä ajatellaan samalla tavalla pelaajien keskuudessa kuin iso joukko omia faneja ajattelee, erilaisia juttuja ei olisi kylillä pyörimässä. Ja luuleeko joku, että HIFK seurana näille jutuille mahtaisi yhtään mitään? Jos tällaisia juttuja olisi, miksi ihmeessä kukaan ex-pelaaja haluaisi olla niistä kertomatta? Jos joku on oikeasti niin huono kuin väitetään, ei silloin millään solidaarisuudella entistä koutsia kohtaan tehdä yhtään mitään, vaan halutaan varoittaa muita. Millä kylillä nämä jutut siis kiertävät?

Ja jos Ville todellakin olisi niin perseestä valmentajan kuin täällä väitetään, miksi jotkut viime kauden pelaajista ihmettelevät, ettei HIFK ole jättänyt heille minkäänlaista jatkosopimustarjousta? Miksi Espooseen siirtynyt Niko Seppäläkin mietti pitkään ja hartaasti, jäisikö sittenkin HIFK:hon pienempään rooliin kuin mitä Espoossa on tarjolla? Luulisi, että yksikään itseään kunnioittava jääkiekkoilija ei Peltosen jengissä haluaisi jatkaa mistään hinnasta, jos hän on kerran uran pilaaja ja muutenkin surkimus. Kovin ristiriitaista.

Veikkaan myös, että Juha Jääskää ja Aleksanteri Kaskimäkeä ei vituta just nyt mikään muu enempää kuin se, että Ville Peltonen pilasi heidän uransa ja tiputti markkina-arvon aivan täysin nolliin.


Ymmärrän varsin hyvin sen, että varmasti se tämän seuran taaperrus Peltosen alaisuudessa ottaa monilla faneilla varsin koville, kun ollaan kausikortteja ostettu, peleissä käyty ja odotukset varsinkin sen viime kauden suhteen olivat monilla varsin korkealla ja sitten tämä jengi alisuorittaa pahasti jo runkosarjassa hyytyen johonkin kutospaikan jämäsijalle ja putoaa sitten siinä melkein odotetusti runkosarjan selvästi parempaa joukkuetta vastaan.

Kritiikkiä saa kyllä mielestäni jokainen täällä esittää ja vaatia myös niitä Peltosen potkuja, jos itse on sitä mieltä. Kuitenkaan mihinkään henkilökohtaisuuksiin ei pidä mennä, eikä missään nimessä haukkua Peltosta tai ketään muutakaan ihmisenä.

Omasta mielestäni oon tällä palstalla varsin asiallinen Peltos-kriitikko, vaikka niitä potkuja olenkin hänelle täällä vaatinut. Ensinnäkin oon arvostanut Peltosta aina pelaajana, vaikka se hänen narri-loikkansa tekikin aikamoisen särön tähän arvostukseeni. Annoin kuitenkin itse Peltoselle omassa mielessäni mahdollisuuden osoittaa taitonsa valmentajana tässä seurassa, eli en todellaakaan tyrmännyt hänen tännetuloaan aikanaan. Tiedän sen että eka kausi voi usein olla vielä sitä pelitavan hakemista ja joukkueen yhteensopeutumista, joten siltä kaudelta en vielä niin suuria odottanutkaan.

Mutta nyt sitten Peltosella on tosiaan täällä jo kolme kautta takanaan IFK:n peräsimessä, eikä vaan niitä tuloksia ole tullut puolivälieriä pidemmälle, vaikka viime kaudellakin oli aivan huippuluokan pelaajamateriaali käytettävissä. Eli kolme kautta takana ja parhaimpana saavutuksena vain yksi hävitty pronssimatsi, eikä edes yhtä ainoaa voittoa sieltä Tampereen uudelta areenalta!! Ei siis edes sitä voittoa tuolta runkosarjan matseista!

Tähän olen siis erityisen pettynyt seurajohtomme suhteen, kun he tekivät Peltoselle vielä sen kahden kauden jatkosopimuksen, vaikka nämä hänen kolme edelliskauttakin ovat menneet täällä pahasti penkin alle. Pitäisi näin ollen Peltosen arvostaa fanejakin sen verran, että olisi jo eronnut tämän kolmannen kauden jälkeen virastaan ihan sen takia, kun hän ei ole yksinkertaisesti vaan onnistunut tehtävässään odotetulla tavalla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Just tästähän tässä oli kyse. Mä tossa aikasemmin totesin, että mulla loppuu sisällön kiinnostus siinä kohtaa, kun näppärät feikkiheikki kupla viljelyt alkaa, mutta sulla se osu tohon loppuun niin menkööt.
Totean vaan, että kysymys oli kritiikin tavasta ja mistä osoitteesta se tulee. Mun puolesta saatte kritisoida ihan niin paljon Peltosta, kun se hyvältä tuntuu. Jokaisella meillä on oikeus mielipiteisiin. Se, että toi oli agressiivista paskaa ,joka sisälsi perättömiä väitteitä ja se tuli mistä lie suunnasta. Se oli mun kritiikin kohde. Ei se, että kritisoitiin Peltosta.
Mun täytyy kysyä tai lähinnä pohtia,että kannatetaanko me enää samaa seuraa ylipäätään. Musta tuntuu, ettei Peltosen vaihtaminen auttaisi siihen pahaanoloon, joka täällä nyt on valloillaan. Vaihdosta seuraisi ainoastaan seuraava kohde. Se on mun mielestä hämmentävää. Ja tähän kohtaan ei mitään”feikkiheikki kannatetaan väärin ” hölmöilyä, koska siitä ei missään nimessä ole kyse.
Vaikka me ollaan erimieltä Peltosen pätevyydestä, joka on mun puolesta ihan fine, mutta se, että käännytään omia vastaan se ei oo musta fine. Asiat tappelee ei me.
Mä olen ihan samaa mieltä sun kanssa, että seuralta voisi tulla enemmän ulospäin. Jospa sitä nyt petraisivat. Annetaan mahdollisuus.
Väitän että IFK:n tilanne Peltosen kanssa muistuttaa Kärppien tilannetta Narrimäen kanssa. Ainoa ulospääsy pattitilanteesta on valmentajan vaihto, valitettavasti.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Väitän että IFK:n tilanne Peltosen kanssa muistuttaa Kärppien tilannetta Narrimäen kanssa. Ainoa ulospääsy pattitilanteesta on valmentajan vaihto, valitettavasti.
Oulussakin sitä päätöstä pitkitettiin liian kauan, mutta meillä pistetään vielä "paremmaksi". Pakkohan se liike on jossain vaiheessa tehdä ja myöntää totuus, että vituiksi meni ja tällä vetkuttelulla tehdään vain entistä enemmän hallaa tulevaisuuden kustannuksella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Oulussakin sitä päätöstä pitkitettiin liian kauan, mutta meillä pistetään vielä "paremmaksi". Pakkohan se liike on jossain vaiheessa tehdä ja myöntää totuus, että vituiksi meni ja tällä vetkuttelulla tehdään vain entistä enemmän hallaa tulevaisuuden kustannuksella.
Joo ei se koskaan kivaa ole kenkiä ketään mutta Sopranosissa oli hyvä mietelause; "päättämättömyydellä saa enemmän vahinkoa aikaan kuin väärillä päätöksillä". Esim. HJK on tottunut menestymään eikä voi kuin ihailla heidän tyyliä hoitaa asiat kuntoon.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väitän että IFK:n tilanne Peltosen kanssa muistuttaa Kärppien tilannetta Narrimäen kanssa. Ainoa ulospääsy pattitilanteesta on valmentajan vaihto, valitettavasti.


Nimenomaan. Nyt IFK on todellakin Peltosen kanssa just samassa tilanteessa, kun mitä Kärpät oli sen Marjamäen kanssa viime kauden alkupuolella. Eli joukkue alisuorittaa, häviää itseään heikommille jengeille, fanien mitta on täynnä ja peli ei vaan ota parantuakseen, vaikka seurajohto yrittääkin niin uskotella.

Oulussa sentään seurajohto tuli lopulta järkiinsä ja erottivat sen Marjamäen hänen kalliista sopimuksestakin huolimatta. Nyt kun vaan se meidän seurajohto tajuaisi tämän saman asian, jota pahasti kyllä epäilen, mutta toivoisin olevani väärässä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Niin, eihän täällä kukaan Peltosta henkilönä moiti, eikä pelaajana. Mutta ei hän ole valmentajana onnistunut. Ymmärtäisin jatkonsa, jos hän olisi tuonut kolmen kauden aikana mestaruuden tai kaksi ja ainakin ollut finaaleissa 1-2 kertaa ja välierissä 2-3 kertaa. Nyt ollemme kaukana siitä ja mikä pahinta peli on ollut täysin mielikuvituksetonta, mitäänsanomatonta ja ennen kaikkea erittäin tylsää. En ole ikinä katsonut kännykkää tai muuta yleisöä otteluiden aikana, enkä aio jatkaa sitä.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, eihän täällä kukaan Peltosta henkilönä moiti, eikä pelaajana. Mutta ei hän ole valmentajana onnistunut. Ymmärtäisin jatkonsa, jos hän olisi tuonut kolmen kauden aikana mestaruuden tai kaksi ja ainakin ollut finaaleissa 1-2 kertaa ja välierissä 2-3 kertaa. Nyt ollemme kaukana siitä ja mikä pahinta peli on ollut täysin mielikuvituksetonta, mitäänsanomatonta ja ennen kaikkea erittäin tylsää. En ole ikinä katsonut kännykkää tai muuta yleisöä otteluiden aikana, enkä aio jatkaa sitä.


Niin ne Peltosen näytöt valmentajana tästä seurasta ovat todellakin aivan olemattomat, kun hänen kolmen kautensa aikana tämä jengi on hyytynyt kahdesti puolivälieriin ja hävinnyt sen yhden pronssimatsin. Eli herää heti kysymys, että millä näytöillä seurajohto oikein hyväksyy sen Peltosen jatkon täällä vielä kolmen kehnon kauden jälkeen?

Täytyy muistaa vielä se, että tämä kausi 2022-23 päättyi siis IFK:n osalta siihen hävittyyn pronssipeliin Ilvestä vastaan. Mutta hyvin lähellä oli silloinkin se, että kausi olisi voinut hyvinkin päättyä jälleen siihen puolivälieriin, jos olisimmekin jääneet siihen runkosarjan seiskasijalle ja joutuneet heti siinä Ilvestä vastaan ja Tampereelle vierasmatseihin, joista ei ole vielä tähän päivään mennessäkään niitä voittoja herunut. Oli meinaan IFK vain yhden ainoan pisteen verran Kärppiä parempi runkosarjassa, joka toi meille silloin sen kutospaikan, josta pääsimme yllättäen välieriin voitettuamme sen Lukon puolivälierissä.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukin saa olla tietysti mitä mieltä haluaa, mutta joku roti nyt soisi oikeasti löytyvän arvosteluunkin. Tai ainakin sanavalintoihin. Tämä kirjoitus on tyyliltään aivan ala-arvoista sontaa, joka ei edes perustu mihinkään faktaan, vaan jonkun omiin mielipiteisiin ja tulkintoihin. Osa tulkinnoista ovat jopa täysin vääriä. Jos Peltonen olisi savustanut nuoria tai pilannut jonkun nuoren pelaajan uran tai markkina-arvon, luulisi, että näistä Peltosen metodeista olisi kantautunut ulospäin jonkinlaisia kertomuksia. Mutta hiljaista on ollut, edes huhujen suhteen.

Jollain tasolla mä voin ymmärtää sen, että ihmiset haluavat aina löytää jonkun syyllisen erinäisille tapahtumille. Se on paljon helpompaa itselle. Mutta sanon suoraan, että se, että omatkin komppaa tämän tason viestejä kertoo kyllä ihan jostain muusta kuin Ville Peltosesta tai hänen kompetenssistaan. Moni tuntuu ottavan Ville Peltosen HIFK-valmentajuuden ikään kuin henkilökohtaisena vittuiluna ja tunteisiinhan se sitten menee.

Joskus ennen vanhaan täälläkin oli vallalla tapa, että omia sai kritisoida aika railakkaastikin, mutta kun ulkopuoliset tulivat tänne jauhamaan suorainaista paskaa ja keksimään asioita, heihin ei lähtökohtaisesti suhtauduttu lämpimästi. Asiallinen kritiikki toki otettiin vastaan, niin kuin pitääkin. Oltiin vähän niin kuin perhe, missä viime kädessä oltiin kuitenkin solidaarisia toisillemme. Nyt tämä HIFK-fanien kritiikki alkaa muistuttaa sellaista lapsellista perintökahvikupeista taistelua, missä ketään ei oikeasti kiinnosta niiden kahvikuppien kohtalo, koska kaikilla on omat kupposensa kotona, mutta niistä riidellään silti, koska ei haluta, että kukaan muukaan niitä saa. Tällaisia esimerkkejä on maailma täynnä.

Kukin saa olla Peltosen ammattitaidosta ihan sitä mieltä kuin haluaa olla. Aika näyttää, miltä Villen valmennusura tulee näyttämään. Ihmettelen vain, että luuleeko joku ihan aidosti, että jos Villestä ajatellaan samalla tavalla pelaajien keskuudessa kuin iso joukko omia faneja ajattelee, erilaisia juttuja ei olisi kylillä pyörimässä. Ja luuleeko joku, että HIFK seurana näille jutuille mahtaisi yhtään mitään? Jos tällaisia juttuja olisi, miksi ihmeessä kukaan ex-pelaaja haluaisi olla niistä kertomatta? Jos joku on oikeasti niin huono kuin väitetään, ei silloin millään solidaarisuudella entistä koutsia kohtaan tehdä yhtään mitään, vaan halutaan varoittaa muita. Millä kylillä nämä jutut siis kiertävät?

Ja jos Ville todellakin olisi niin perseestä valmentajan kuin täällä väitetään, miksi jotkut viime kauden pelaajista ihmettelevät, ettei HIFK ole jättänyt heille minkäänlaista jatkosopimustarjousta? Miksi Espooseen siirtynyt Niko Seppäläkin mietti pitkään ja hartaasti, jäisikö sittenkin HIFK:hon pienempään rooliin kuin mitä Espoossa on tarjolla? Luulisi, että yksikään itseään kunnioittava jääkiekkoilija ei Peltosen jengissä haluaisi jatkaa mistään hinnasta, jos hän on kerran uran pilaaja ja muutenkin surkimus. Kovin ristiriitaista.

Veikkaan myös, että Juha Jääskää ja Aleksanteri Kaskimäkeä ei vituta just nyt mikään muu enempää kuin se, että Ville Peltonen pilasi heidän uransa ja tiputti markkina-arvon aivan täysin nolliin.

Olihan @Ballo tyyli vähän räväkkä ja yliampuva, mutta asiaahan kaveri kirjoittaa. Faktoja kun peräänkuulutit niin onhan se faktaa, että Peltonen on valmentanut IFK:n vain kerran puolivälieristä jatkoon ja silloinkin jäätiin neljänneksi. Jokaisella kaudella on kuitenkin ollut liigan mittakaavassa huipputasoa olevan pelaajamateriaali ja resurssit käytössään. Ja ehkä nuoria ei ole suoraan savustettu ulos, mutta viime keväänä purettiin Lundellin, Teissalan ja Salinin sopimukset. Kaikille olisi varmasti käyttöä tulevalla kaudella, varsinkin nyt kun kalliisiin pelaajiin ei ole enää samalla tavalla varaa.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ne Peltosen näytöt valmentajana tästä seurasta ovat todellakin aivan olemattomat, kun hänen kolmen kautensa aikana tämä jengi on hyytynyt kahdesti puolivälieriin ja hävinnyt sen yhden pronssimatsin. Eli herää heti kysymys, että millä näytöillä seurajohto oikein hyväksyy sen Peltosen jatkon täällä vielä kolmen kehnon kauden jälkeen?

Täytyy muistaa vielä se, että tämä kausi 2022-23 päättyi siis IFK:n osalta siihen hävittyyn pronssipeliin Ilvestä vastaan. Mutta hyvin lähellä oli silloinkin se, että kausi olisi voinut hyvinkin päättyä jälleen siihen puolivälieriin, jos olisimmekin jääneet siihen runkosarjan seiskasijalle ja joutuneet heti siinä Ilvestä vastaan ja Tampereelle vierasmatseihin, joista ei ole vielä tähän päivään mennessäkään niitä voittoja herunut. Oli meinaan IFK vain yhden ainoan pisteen verran Kärppiä parempi runkosarjassa, joka toi meille silloin sen kutospaikan, josta pääsimme yllättäen välieriin voitettuamme sen Lukon puolivälierissä.
Toisaalta kausi 22-23 oli odotusarvoltaan heikko. Asiantuntija arvion mukaan ennakkoon lopullinen sijoitus 5. Pelaajamateriaali ei luonut odotusarvoa.
Muistetaan kuitenkin ,että Hifk oli kevätkauden kuntopuntarin ykkönen ja sivuttiin kautta historian perättäisten pelien piste-ennätystä (16 peliä peräkkäin pisteille). Tappara sarjassa oli mahdollisuudet (ei mennä kuitenkaan taas siihen vääntöön).
Pronssi matsit on luku sinänsä. Onhan se faneille kiva, mutta pelaajisto jättäisi pronssit pelaamatta.
Yleisesti sillä kaudella peli oli parempaa, vauhdikkaampaa ja ennenkaikkea viihdyttävää. Sitä ei haluta muistaa. Silloin syyskaudella meillä oli pelaajistossa vajautta ( loukkien vuoksikin). Lisäksi Halonen kärsi kakkoskauden kirousta. Meillä oli vähintään joka matsissa kentällinen junnuja. Siitä huolimatta kiekonhallintaprosentit ,laukausutilastot ja torjuntaprosentit puhuivat meidän pelillisestä hallinnasta. Sitä se olikin. Meillä ei vaan ollut maalintekijöitä ja lisäksi vastustajalle riitti 1-2 maalipaikkaa ja se oli sitten siinä. Sen alkukauden tuloksellisen pohjakosketuksen jälkeen muutettiin peli tähän nykyiseen, jota Suomi kiekko suosii. Josta nyt puhutaan ja toivottavasti useammat uskaltavat muuttaa hyökkäävämpään viihdyttävämpään kiekkoon. Tappara toteutti, mutta olisi ollut ongelmissa ilman Heljankoa. Ja ennen tätä kautta Tappara veti tooodella pitkän pätkän tätä maailman tylsintä Suomi kiekkoa Tapolan johdolla. Ottivat mestaruuksia, mutteivät viihdyttäneet faneja. Fanit löysivöt halille vasta loppukeväästä. Yksi syy Ruotsalaisen palkkaamiseen oli tämä.
Siksi jauhan Tapparasta tähän kohtaan, että tämä Suomi kiekko ei ole Peltosen luoma, mutta sillä Suomessa on pelattu pitkään ja pärjätty. Oli perusteltua muuttaa peliä siihen suuntaan.
Tuolla 22-23 joukkueella se toimi. Ottaen huomioon ennakkoarviot ja odotukset.
Tämä kausi oli susi sitä ei käy kiistäminen. Epäonnistuminen joka osa-alueella.
Mä olen näitä samoja täällä kirjoittanut aikaisemminkin ja tiedän, ettei kirjoitukseni saa kannatusta. En lähde vänkäämään aiheesta. Kerron ajatukseni ihan siinä missä te kaikki muutkin.
Olkoonkin Peltosen puolustus puhe, mutta itse mä koen, että näillä asioilla selittyy jatkodiili ja perustelut sille.Toivoisin, että ne kupla ja valkopesuohjeet voitaisiin jättää väliin. Sillä tarkoitusperäni ei ole käännyttää ketään. Niin ja tiedän sanomattakin, että se olisi mahdoton tehtävä.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Mä ainakin kannatan HIFK:ta hautaan asti, mutta haluan myös nähdä seuran menestyvän ja se ei tule tapahtumaan Peltosen alaisuudessa, koska näytöt on annettu ja todettu riittämättömiksi. Henkilönä Villeä vastaan mulla ei tietenkään ole mitään, tuskin on kenelläkään muullakaan täällä, hän on vain tällä hetkellä väärässä positiossa.
Perusasiallisen hyvä kommentti ja en itsekään usko, että HIFK:n kannattajilla on Ville Peltosta vastaan mitään äärivakavaa vaikka se "Feikki-Heikki" kommentti meni Peltoselta täysin metsään.

Fakta vain on, että Peltonen on jo useammassa joukkueessa useamman vuoden ja nyt viimeksi HIFK:ssa saanut viime kaudellakin periaatteessa käyttöön laaturosterin, josta Valmentaja-Ville ei saanut puristettua esiin voittavaa joukkuetta. Pelillinen visio ja sitä tukeva pelitapa & treenauttaminen olivat täysin hukassa vaikka rahaa paloi rosteriin ihan liikaa suhteessa tulokseen.

Vaikka Peltonen on pelaajalegenda, niin se ei tarkoita, että hänestä tulisi hyvä voittava valmentaja, jota hän ei ole vielä ole ollut ja tätä faktaa ei voi kukaan muuksi muuttaa.

Itse hämmästelin kun Peltonen sai kesken heikon kauden kahden vuoden jatkon olemattomilla näytöillä ja vieläkään ei ole kukaan avannut, että miksi. Siihen ei riitä, että on entinen HIFK taustainen pelaajalegenda. Villellä oli loistava pelisilmä, taito ja mojo askissa, mutta vaihtoaitiossa siitä ei ole ollut enää paljoa jäljellä.

Ehkäpä Ville Peltonen olisi paljon parempi junnuvalmentajana kuin aikuisten miesten ja tulosta odottavan seurajoukkueen lätkäjoukkueen valmentajana jos hän haluaa välttämättä valmentaa. Se voisi olla vapauttava ja kiitollinen rooli Peltosella jääkiekon parissa, jos se kerta edelleen lajina kiehtoo.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Itseäni huolestuttaa Peltosen jatkossa eniten IFKn tulevaisuus, enkä edes puhu nyt nuorista pelaajista. Missä ovat nuoret kannattajat?

Uusia nuoria kannattajia saa oikeastaan neljällä tavalla:
-fiiliksellä (kannustus, taklaukset, maalit, nahistelut, voitot jne)
-menestymällä (kyllähän voitetut PO-sarjat tuovat myös huikeaa fiilistä)
-nuorilla tähdillä (Granlund, Selänne jne)
-verenperintönä (sekin vaatii edes jonkin verran edellä mainituista)

Poikkeuksena ovat pienet paikkakunnat joissa kotiseudun ainoaa joukkuetta on pakko kannattaa. Pääkaupunkiseudulla IFKn ongelmaksi muodostuvat pian Kespoo ja Narrit, sillä molemmilla on paljon potentiaalia houkutella kaikki nuoret kannattajat itsellensä jo ensi kaudella. Molempien ympärille voi kasvaa kovakin buumi mikäli asiat menevät niiden kannalta oikein. Sen jälkeen IFK vaikuttaa vaan vanhalta ja tylsältä.

Nyt IFK on mennyt lähes 13v ilman menestystä ja Villen jälkeen 5v ilman minkäänlaista fiilistä, onneksi edes se viimeinen junnu eli Kiviharju voi tehdä ihmeitä jos pysyy ehjänä. Uusia IFK-kannattajia ei synny tyhjästä, vaan siihen vaaditaan koettuja elämyksiä ja niitä tämä seura ei liikaa tarjoa.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni huolestuttaa Peltosen jatkossa eniten IFKn tulevaisuus, enkä edes puhu nyt nuorista pelaajista. Missä ovat nuoret kannattajat?

Uusia nuoria kannattajia saa oikeastaan neljällä tavalla:
-fiiliksellä (kannustus, taklaukset, maalit, nahistelut, voitot jne)
-menestymällä (kyllähän voitetut PO-sarjat tuovat myös huikeaa fiilistä)
-nuorilla tähdillä (Granlund, Selänne jne)
-verenperintönä (sekin vaatii edes jonkin verran edellä mainituista)

Poikkeuksena ovat pienet paikkakunnat joissa kotiseudun ainoaa joukkuetta on pakko kannattaa. Pääkaupunkiseudulla IFKn ongelmaksi muodostuvat pian Kespoo ja Narrit, sillä molemmilla on paljon potentiaalia houkutella kaikki nuoret kannattajat itsellensä jo ensi kaudella. Molempien ympärille voi kasvaa kovakin buumi mikäli asiat menevät niiden kannalta oikein. Sen jälkeen IFK vaikuttaa vaan vanhalta ja tylsältä.

Nyt IFK on mennyt lähes 13v ilman menestystä ja Villen jälkeen 5v ilman minkäänlaista fiilistä, onneksi edes se viimeinen junnu eli Kiviharju voi tehdä ihmeitä jos pysyy ehjänä. Uusia IFK-kannattajia ei synny tyhjästä, vaan siihen vaaditaan koettuja elämyksiä ja niitä tämä seura ei liikaa tarjoa.


Nämä ovat ihan todellisia huolenaiheita, joista myös IFK:n seurajohdon olisi ihan oikeasti syytä olla huolissaan. Nyt varsinkin tällaisena nettiaikana epäilen sitä, että nykysukupolven lapset ja teinit syttyvät entistäkin vähemmän tällaisiin joukkueisiin, joissa ei ole mitään ns. "Puoleensa vetävää", kuten just kovia pelaajia, maalintekijöitä, värikkäitä persoonia ja jos vielä ne kotimatsit ovat myös vain tällaista tylsää puurtamista, joissa ei edes ihmeitä tapahdu, niin ei sellaista kyllä jaksa nykyajan kiekkojunnut ja teinit lähteä sinne hallille montaakaan kertaa kaudessa katsomaan.

Sanon vaan sen, että yksi Kiviharju ei vielä sitä sadetta tuo, jos muu jengi on ihan harmaata tylsää massaa ja sitten vielä jos Kiekko-Espoolla ja narreilla on edullisemmat liput matseihin ja peli paremman laatuista hintatasoon nähden, niin vaikeaa on niitä uusia kannattajia tänne saada.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni huolestuttaa Peltosen jatkossa eniten IFKn tulevaisuus, enkä edes puhu nyt nuorista pelaajista. Missä ovat nuoret kannattajat?

Uusia nuoria kannattajia saa oikeastaan neljällä tavalla:
-fiiliksellä (kannustus, taklaukset, maalit, nahistelut, voitot jne)
-menestymällä (kyllähän voitetut PO-sarjat tuovat myös huikeaa fiilistä)
-nuorilla tähdillä (Granlund, Selänne jne)
-verenperintönä (sekin vaatii edes jonkin verran edellä mainituista)

Poikkeuksena ovat pienet paikkakunnat joissa kotiseudun ainoaa joukkuetta on pakko kannattaa. Pääkaupunkiseudulla IFKn ongelmaksi muodostuvat pian Kespoo ja Narrit, sillä molemmilla on paljon potentiaalia houkutella kaikki nuoret kannattajat itsellensä jo ensi kaudella. Molempien ympärille voi kasvaa kovakin buumi mikäli asiat menevät niiden kannalta oikein. Sen jälkeen IFK vaikuttaa vaan vanhalta ja tylsältä.

Nyt IFK on mennyt lähes 13v ilman menestystä ja Villen jälkeen 5v ilman minkäänlaista fiilistä, onneksi edes se viimeinen junnu eli Kiviharju voi tehdä ihmeitä jos pysyy ehjänä. Uusia IFK-kannattajia ei synny tyhjästä, vaan siihen vaaditaan koettuja elämyksiä ja niitä tämä seura ei liikaa tarjoa.

Hyviä pointteja. Moni varmaan sietäisi Peltosen ultratylsää pelitapaa, jos sillä tulisi menestystä, mutta kun ei tule. Yhtään en enää jaksa katsoa sitä, että kärkihyökkääjä vetää liinat kiinni heti siniviivan ylitettyään, jää odottamaan muita, laittaa kiekon ränniin ja sitten aletaan painimaan. Missä vaiheessa joku on todennut, että on ok luopua IFK:n suoraviivaisesta pelityylistä tämän antijääkiekon takia. IFK:n pitäisi ajaa maalille ja pyrkiä laukomaan. Nyt sitä kiekkoa siirrellään loputtomiin ja yleensä sitten menetetään, ennen kuin yhtäkään laukusta on saatu aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Yhtään en enää jaksa katsoa sitä, että kärkihyökkääjä vetää liinat kiinni heti siniviivan ylitettyään, jää odottamaan muita, laittaa kiekon ränniin ja sitten aletaan painimaan. Missä vaiheessa joku on todennut, että on ok luopua IFK:n suoraviivaisesta pelityylistä tämän antijääkiekon takia. IFK:n pitäisi ajaa maalille ja pyrkiä laukomaan. Nyt sitä kiekkoa siirrellään loputtomiin ja yleensä sitten menetetään, ennen kuin yhtäkään laukusta on saatu aikaiseksi.
En minäkään, eikä mikään muutu tuossa pelitavassa. Joka ikinen vastustajakin tietää sen, ja
osaa toimia sitä vastaan, jopa Saipakin pystyi laittamaan meidät joka kohtaamisessa tiukille,
vaikka rosteri oli noin 10 kertaa huonompi, ja koutsikin todellinen keskinkertaisuus.

Ei ole enää 90-luku, tuollainen pelaaminen on kaukaa menneisyydestä, se ihmetyttää
miksei Ville melkoisen pelaajauran tehneenä keksi mitään uusia tapoja pelata jääkiekkoa,
hän vaan peluuttaa sillä tavalla kun häntä itseään on aikoinaan vallmennettu pelaamaan ?
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En minäkään, eikä mikään muutu tuossa pelitavassa. Joka ikinen vastustajakin tietää sen, ja
osaa toimia sitä vastaan, jopa Saipakin pystyi laittamaan meidät joka kohtaamisessa tiukille,
vaikka rosteri oli noin 10 kertaa huonompi, ja koutsikin todellinen keskinkertaisuus.

Varsinkin passiiviselle saipoille ynnä muille tuo pelitapa on kuin syöttö lapaan. Siinähän laittoi sumuun keskelle omaa puolustusaluetta ja seuraavat sivusta, kun ifk pörrää niin perkeleesti pitkin laitoja. Eihän siinä tarvitse muuta, kuin kärsivällisesti odottaa vastahyökkäyspaikkaa ja iskeä, kuin sellainen tulee.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Sen alkukauden tuloksellisen pohjakosketuksen jälkeen muutettiin peli tähän nykyiseen, jota Suomi kiekko suosii. Josta nyt puhutaan ja toivottavasti useammat uskaltavat muuttaa hyökkäävämpään viihdyttävämpään kiekkoon.

Ei ole enää 90-luku, tuollainen pelaaminen on kaukaa menneisyydestä, se ihmetyttää
miksei Ville melkoisen pelaajauran tehneenä keksi mitään uusia tapoja pelata jääkiekkoa,
hän vaan peluuttaa sillä tavalla kun häntä itseään on aikoinaan vallmennettu pelaamaan
Hmm, kovin ristiriistaista. Mulla on oma näkemykseni kumpi on lähempänä totuutta, mutta molemmilla on toki oikeus mielipiteisiinsä. Toinen niistä tosin on väärä.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin mäkin pidän ristiriitaisena puheena. Sillä Suomi-kiekko toisinsanoen trap paska on käytännössä Rautakorpi/Tapola kaksikon luoma, joka siis syntyi, kun kahva kiellettiin. Ja munkin mielestä se on paskaa ja hyvä, että siitä vihdoin tai jo viimekaudella puhuttiin laajasti. Nyt Rikkardo toi tuulahduksen Ruotsi-kiekosta, joka perustuu nopeaan hyökkäyspeliin ja kuinka ollakaan nyt siitä puhutaan vielä laajemmin. Toivottavasti hidas pelinjarrutus trap ( jota meillä alettiin pelaamaan edelliskauden joulukuun alkupuolelta)on taaksejäänyttä elämää.
Kyllä se oli Tapola, joka joutui trapista jatkuvasti selittelemään, kun kissa nostettiin pöydälle.
Mestaruuksia tuli,mutta kuten täälläkin on sanottu, ” vaikka tulisi mestaruus ei jaksaisi katsoa tuollaista paskaa”. Samaa mieltä.
Jos teillä on mahdollisuus jutella Peltosen kanssa niin kysykää mikä on hänen peli filosofiansa( tai laittakaa kyssäriä tulevaan podcastiin) Luulen, että olisitte samoilla linjoilla. Trap ei todelkakaan ole Villen eikä Kojon juttu. Mutta pelauttavat tilanteen vaatimalla tavalla. On se sitten kiinni pelaajistosta tai vastustajasta.
Nähtiinhän viime kaudella niitä muutamia viihdyttäviäkin pelejä. Ja ei nyt saivarella. Paskaa se pääasiassa oli.
Miksi Kojo? Siksi, että käytännössä ajattelevat aivan samalla tavalla pelistä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Niin mäkin pidän ristiriitaisena puheena. Sillä Suomi-kiekko toisinsanoen trap paska on käytännössä Rautakorpi/Tapola kaksikon luoma, joka siis syntyi, kun kahva kiellettiin. Ja munkin mielestä se on paskaa ja hyvä, että siitä vihdoin tai jo viimekaudella puhuttiin laajasti. Nyt Rikkardo toi tuulahduksen Ruotsi-kiekosta, joka perustuu nopeaan hyökkäyspeliin ja kuinka ollakaan nyt siitä puhutaan vielä laajemmin. Toivottavasti hidas pelinjarrutus trap ( jota meillä alettiin pelaamaan edelliskauden joulukuun alkupuolelta)on taaksejäänyttä elämää.
Kyllä se oli Tapola, joka joutui trapista jatkuvasti selittelemään, kun kissa nostettiin pöydälle.
Mestaruuksia tuli,mutta kuten täälläkin on sanottu, ” vaikka tulisi mestaruus ei jaksaisi katsoa tuollaista paskaa”. Samaa mieltä.
Jos teillä on mahdollisuus jutella Peltosen kanssa niin kysykää mikä on hänen peli filosofiansa( tai laittakaa kyssäriä tulevaan podcastiin) Luulen, että olisitte samoilla linjoilla. Trap ei todelkakaan ole Villen eikä Kojon juttu. Mutta pelauttavat tilanteen vaatimalla tavalla. On se sitten kiinni pelaajistosta tai vastustajasta.
Nähtiinhän viime kaudella niitä muutamia viihdyttäviäkin pelejä. Ja ei nyt saivarella. Paskaa se pääasiassa oli.
Miksi Kojo? Siksi, että käytännössä ajattelevat aivan samalla tavalla pelistä.
Edelleen olet todella kaukana mistään todellisuudesta. Tuo tapparan trap ja muu peruuttelu hoki, sillä ei ole mitään tekemistä Ville Peltosen jääkiekolla kausina 21-24.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Toivottavasti hidas pelinjarrutus trap ( jota meillä alettiin pelaamaan edelliskauden joulukuun alkupuolelta)on taaksejäänyttä elämää.
En nyt kyllä ihan siltikään vertaisi Tapolan "träppiä" Peltosen kulmamöyrintään ja jätönjätönjättöihin. Ihan erilainen game plan molemmilla herroilla.

Ja kyllä uskoisin, että kovimmatkin vanhanliiton hc-fanit tervehtisivät mestaruutta ilolla, tulisi se sitten millä träppipaskalla tai mothernaturehockeyllä tahansa. Kunhan tulisi.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen alkukauden tuloksellisen pohjakosketuksen jälkeen muutettiin peli tähän nykyiseen, jota Suomi kiekko suosii. Josta nyt puhutaan ja toivottavasti useammat uskaltavat muuttaa hyökkäävämpään viihdyttävämpään kiekkoon.

Peltosen kiekko on silti kaukana siitä "Suomi-kiekosta". Kiekollinen pelaaminen ja varsinkin puolustajien kiekottelu&avauspelaaminen ei ole koskaan ollut Peltosen IFK:ssa samalla seinällä kuin vaikkapa Tapparassa. Lisäksi kolmansissa erissä tuo trappikaan ei toiminut, vaan peliä pelattiin puolustamalla omalla alueella syvässä blokissa passiivisesti. Siitä sitten pitkää päätyyn.

Pelicans oli niin heikko hyökkäyspäähän, että tuo paskakiekkokin meinasi riittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös