Mainos

Ville Peltonen päävalmentajana

• 102 935
  • 732

Miten Ville Peltosen HIFK on suorittautunut Liigassa?

• Äänestäjiä
    364

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Tämä ei liene pointti vaikka Peltonen tuomareille tuossa nyt mediapelin hengessä antaa paskaa. Pointti on se, että maalivahti on koskematon, oli kontakti tahallinen, vahinko, rangaistuksen arvoinen tai ”puhdas”. Tuolla tavalla, kun Taposen yli ajetaan niin kyllä silloin olisi pitänyt tivoli laittaa pystyy.
Milloin HIFK on viimeksi laittanut tivolin pystyyn, kun oma maalivahti on ajettu, tai mailalla hakattu maalin edessä? Täytyy kaivella todella kauas..

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Milloin HIFK on viimeksi laittanut tivolin pystyyn, kun oma maalivahti on ajettu, tai mailalla hakattu maalin edessä? Täytyy kaivella todella kauas..
Varmaan Pikkaraisen aikana? En muista.

Melart tuskin olisi tällaisessa pelissä 60 min pelannut.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Varmaan Pikkaraisen aikana? En muista.

Melart tuskin olisi tällaisessa pelissä 60 min pelannut.
Melartia nyt ei ole viime vuodet kiinnostanut edes vähää alusta, vaikka maalivahdilta hakattu välillä melkein räpylä kädestä.

Tietynlainen peloite pitäisi aina löytyä, että sinne maalin eteen ei haluta mennä.

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Melartia nyt ei ole viime vuodet kiinnostanut edes vähää alusta, vaikka maalivahdilta hakattu välillä melkein räpylä kädestä.

Tietynlainen peloite pitäisi aina löytyä, että sinne maalin eteen ei haluta mennä.
Johan se nyt nähtiin Saipa-pelissä, että siellä maalin edessä sai Saipan pelaajat touhuta mitä halusivat. HIFK ei ole Liigassa mikään pelote varmaan enää kenellekään, eikä ole ollut sitä vuosiin.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
maalivahti on koskematon, oli kontakti tahallinen, vahinko, rangaistuksen arvoinen tai ”puhdas”. Tuolla tavalla, kun Taposen yli ajetaan niin kyllä silloin olisi pitänyt tivoli laittaa pystyy.
Tätä mä en yksinkertaisesti ymmärrä. Puhdas kontakti, joka menee eniten Taposen itsensä piikkiin. Siitä pitäisi ”laittaa tivoli pystyyn” ja alkaa mätkimään nyrkeillä. Todella, todella junttia.

Sen sijaan sen, että Vukojevic sikailee taklaamalla päähän ja joutuu vastaamaan siihen myllyllä, sen ymmärrän hyvin ja arvostan isosti Luhangan reagointia.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tätä mä en yksinkertaisesti ymmärrä. Puhdas kontakti, joka menee eniten Taposen itsensä piikkiin. Siitä pitäisi ”laittaa tivoli pystyyn” ja alkaa mätkimään nyrkeillä. Todella, todella junttia.
Kuten siinä viestissä sanoin niin minun papereissani maalivahti on pyhä eli kontakti maalivahtiin aiheuttaa aina iso- tai pienimuotoisen tivolin. Ei väliä oliko puhdas, tahallinen tai vahinko. Samaa ajatusmallia on Pohjois-Amerikassa, jossa 9/10 tämän illan kaltaisessa tilanteessa olisi talkoot olleet pystyssä. Sinun määritelmäsi junttiudesta ei voisi vähempää kiinnostaa minua.
Sen sijaan sen, että Vukojevic sikailee taklaamalla päähän ja joutuu vastaamaan siihen myllyllä, sen ymmärrän hyvin ja arvostan isosti Luhangan reagointia.
Tästä olemme samaa mieltä.

Kilimaisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuten siinä viestissä sanoin niin minun papereissani maalivahti on pyhä eli kontakti maalivahtiin aiheuttaa aina iso- tai pienimuotoisen tivolin. Ei väliä oliko puhdas, tahallinen tai vahinko. Samaa ajatusmallia on Pohjois-Amerikassa, jossa 9/10 tämän illan kaltaisessa tilanteessa olisi talkoot olleet pystyssä. Sinun määritelmäsi junttiudesta ei voisi vähempää kiinnostaa minua.

Joskus kauan sitten katoin jotain oisko ollu euroht-höntsää ja maajoukkueeseen oli nimetty muuan Ilari Melart. Aattelin että mikähän jätkä tää kultainen noutaja on mistä olen vaan keskustelupalstalta lukenut, onko siitä mihinkään. Sitten jonkun hanskakoppauksen jälkeen meidän mokkea käytiin tuuppaamassa (ei mitenkään ajamassa kuitenkaan), ja syyllinen liukui keskialueelle ja perässä liukui joku mikälie pekkajormakka ja suu kävi kovasti kun antoi palautetta. Ilari tuli paikalle ja mitään sanomatta ja mitään kyselemättä yritti lyödä syyllistä päähän. Siitä tuli sitten semmonen halipaini jonka linjurit säntäsivät välittömästi keskeyttämään ja hyihyisoosookakkoset molemmille.

Totesin välittömästi että "mä aloin just tykkäämään tosta jätkästä".

No, en nyt kuitenkaan odota että Peltonen käy kentällä mättämässä maalivahdin kolaajia turpaan, joten kait tää on tälle vähä väärä ketju. :)

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko olla täysin eri mieltä. Taponen on ulkona maalivahdin alueelta ja ennemmin hakee tuon kontaktin tuossa tilanteessa. Taposen liikkeet juuri ennen kontaktia ovat täysin Väänästä kohti tuossa tilanteessa, sen sijaan että palaisi takaisin maalilleen ja yrittäisi suojella itseään. Väänänen yrittää tuon tilanteen väistää, mutta Taponen tulee päin ja käy huonosti. Toivottavasti oli vain varotoimi, että Taponen ei peliin palannut, koska liigatasoista maalivahtia ei HIFK:lla ole Taposen tilalle laittaa.

En itsekään välttämättä pidä tota Väänäsen ajoa tavallisena veskarin jyräyksenä, koska noi tilanteet tulevat erittäin nopeasti ja Taponen lähti siinä tulemaan vastaan, eikä ehtinyt väistää päälle tulevaa Väänästä. Toivottavasti nyt vaan Taposelle ei käynyt tässä pahemmin, sillä veskarin loukkaantumista tämä joukkue ei kyllä tähän vaiheeseen kestäisi.

Greffin

Jäsen
Olin jotenkin tässä unohtanut, että Peltosen selviytymiskiekkoa pitää katsoa vielä kaksi kautta. Mikä lie unelmointi, että tämän kauden kärsiminen riittäisi.

Huh huh, no tämäkin viiden vuoden Via Dolorosa on vain mentävä läpi. Saapa nähdä mitä sen jälkeen, niin kauas tosin turha ajatella. Jospa edes hallihanke etenisi tässä tulevan parin urheilullisesti heikon kauden aikana.

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Olkaa mitä mieltä olette, mutta kyllä mun mielestä noissa yliajoissa voisi vaikka ihan varmuuden vuoksi mättää vähän turpaan oli kenen syy tahansa. Toisi ehkä hieman varovaisuutta noihin. Toki jos ihan hellästi hivelee niin voi toimia vastapuolelta provosointina.

Joku voisi lähettää Peltoselle videon viime yöltä millainen kuittivihko Montrealilla oli käytössä, kun Laine ajelttiin rikki. IFK:lta voit vetää ykkösmaalivahdin ja -sentterin siten, että sen jälkeenkin on vierasjoukkueella kivaa.

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Joku voisi lähettää Peltoselle videon viime yöltä millainen kuittivihko Montrealilla oli käytössä, kun Laine ajelttiin rikki. IFK:lta voit vetää ykkösmaalivahdin ja -sentterin siten, että sen jälkeenkin on vierasjoukkueella kivaa.

Hieman eri tilanne on tämä. Taposta ei ajeltu tarkoituksenmukaisesti rikki, vaan Taponen itse hakee kontaktin Väänäseen. Tässä Laineen tilanteessa taas ei ole mitään muuta hakua, kuin taklata polvella. Nyt ne punalasit pois päästä, jos noin pahasti näkee tilanteet väärin.

King_Puskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Olin jotenkin tässä unohtanut, että Peltosen selviytymiskiekkoa pitää katsoa vielä kaksi kautta. Mikä lie unelmointi, että tämän kauden kärsiminen riittäisi.

Huh huh, no tämäkin viiden vuoden Via Dolorosa on vain mentävä läpi. Saapa nähdä mitä sen jälkeen, niin kauas tosin turha ajatella. Jospa edes hallihanke etenisi tässä tulevan parin urheilullisesti heikon kauden aikana.

Vain jos ei tehdä lisää jatkoa :)

Suosikkijoukkue
Hifk, flyers, maajoukkue
Toki erona tuohon Montrealin tilanteeseen on myös se, että eihän tässä liigassa kukaan vedä samanlaista kostoa jos jotain tapahtuu. Mutta mielestäni voi kyllä hyvin muistuttaa vaikka olisikin maalivahdin "syy".

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Hieman eri tilanne on tämä. Taposta ei ajeltu tarkoituksenmukaisesti rikki, vaan Taponen itse hakee kontaktin Väänäseen. Tässä Laineen tilanteessa taas ei ole mitään muuta hakua, kuin taklata polvella. Nyt ne punalasit pois päästä, jos noin pahasti näkee tilanteet väärin.

Mites sitten eilinen Vesalaisen selkäänajo?

Pointtina tässä, että lahtelainen tarkkailuluokka tulee purkamaan turhautumistaan Nordikselle ja IFK:n valmennus on kuin toimistotöissä olisi

Suosikkijoukkue
Hifk, flyers, maajoukkue
Itsehän olen kostamisen kannalla, mutta onhan siinä sekin pointti, että rosteri on todella kapea niin kannattaako ketään laittaa suihkuun tai jopa pelikieltoon.

shells

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Offtopiciksi menee, mutta samoin kuin Taposen tilanteessa, niin vähän syyllistäisin myös Lainetta, kun ajaa kahden pelaajan välistä jalat noin levällään. Ei mielestäni tahalliselta polvitaklaukselta kyllä tuo tilanne näyttänyt.

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
– Olen omiemme puolustamisesta tyytyväinen yhtä tilannetta lukuun ottamatta. Se koskee läpiajossa maalivahtimme yliajamista. Toivomme, että myös tuomarit hoitaisivat oman hommansa.

Juuri näin. Taposen kolaamisesta ei seurannut mitään ja se vituttaa, että omaa veskaria saa ajella ilman seurauksia. Dumareista myös samaa mieltä.
En näe asiaa noin.
Taponen oli maalialueen ulkopuolella.
Pelicansin hyökkääjä tuli vauhdilla ja vähän ahdistettuna, hukkasi kiekon ja yritti väistää oman suunnan vasemmalle. Siis pois Taposesta.
Taponen taas turhaan yritti estää, sillä kiekko oli jo menossa päätyyn ja siirtyi oman suunnan oikealle eli hyökkääjän eteen ja poks. Ei ollut hyökkääjän virhe.
Edit: hyökkääjän suunta korjattu.

Viimeksi muokattu:

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelitapaa on jonkin verran muutettu, mutta nyt iskee ikävästi kasvoille se, että Peltosen IFK on edelleen se sama kanalauma kuin viime kausina. Peleissä sattuu ja tapahtuu, lähinnä negatiivisia asioita. Muutaman hyvän vaihdon jälkeen kaikki huuhtoutuu vessanpöntöstä alas ja sitten pyöritään omalla alueella pitkiä aikoja.

Jotain vikaa tässä lätkässä on. Taas. Ne Peltosen puheet ei näy tuolla jäällä kuin ihan hetkittäin. Yksilövetoista lätkää, vähän kuten Kärpissä tällä hetkellä. Taktinen puoli sakkaa pahasti. En tiedä puuttuuko meiltä kokonaan taktinen valmentaja. Ville saattaa olla ihan hyvä ihmisjohtaja, mutta taktista osaamista ei selvästi ole.

Kaiken päälle nuo loukkaantumiset, Peltosen IFK tarvii yksilöitä enemmän kuin moni muu joukkue.

Yksi rosteriltaan kovempi joukkue voitettu, ja sitten taas hävitty kotona kaksi matsia jotka täysin voitettavissa. Varsinkin Pelicans sellaisessa turbulenssissa, että ihan anteeksiantamaton esitys. Yrittivät vähän enemmän ja halusivat voittaa vähän enemmän ja se riitti. Joku Pekka Virran Lukko laittoi aikanaan kädet sidottuna nippuun näitä yrittäjäjengejä.

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä taas uskon että tilanne on päinvastoin; Ville hallitsee taktisen osaamisen ja kurin mutta ei osaa johtaa ihmisiä eikä sytyttää/valmistaa joukkuetta peliin.

Minulla on hieman sellainen tunne, ettei näistä kumpikaan osa-alue Villellä ihan priimaa ole. Seura on tehnyt mm. staffin ja pelaajiston veivauksien kanssa aivan kaikkensa, että Peltonen menestyisi.

Zamppaaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivoisin, että tällä kaudella ei olisi enää tarvinnut edes keskustella koko Peltosen osaamisesta, vaan hän olisi ollut jo kauden alkaessa kaukana seurasta.

Mikä Peltonen saisi kauan odotetut potkut, niin ketä olisi vapailla markkinoilla? Karri Kivi, Pekka Virta, onko muita? Vai nostetaanko sieltä Ojanen tai Tilkanen päävalmentajaksi.

Toivon kuitenkin että valmentaja vaihdetaan, sillä Peltonen on nähty. Olisiko hallissa aika Peltonen ulos kylteille ja huudoille?

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Minulla on hieman sellainen tunne, ettei näistä kumpikaan osa-alue Villellä ihan priimaa ole. Seura on tehnyt mm. staffin ja pelaajiston veivauksien kanssa aivan kaikkensa, että Peltonen menestyisi.
Tämä on kyllä erikoinen juttu. Kaikki on vaihdettu, mikään ei ole muuttunut ja silti joku siellä uskoo ihmeisiin.

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä uskon täysin samaan, sen luulisi tulleen selväksi siitä, että imu tähän joukkueeseen on laskenut, ellei kyse ole toki +30v kehäraakeista, jotka tulevat mielellään nostamaan isoa tiliä Stadin kirkkaisiin valoihin. Sen lisäksi takana yli 150 runkosarjaottelua ja 5v5 pelissä ei ole vieläkään tullut mitään toisteisuutta hyökkäyssuuntaan. Myös tämä virheiden välttely asenne ja virheistä huomauttelu ei ole hyvän ihmisjohtajan merkkejä. Vielä sen lisäksi, että esim. Viime kaudella noin puolet peleistä alkoi silleen, että oltiin valmistauduttu helvetin huonosti, Nordiksella etenkin liian usein oltiin ihan vitun unessa pelin alussa, miten tää voi olla mahdollista. Kaiken kukkuraksi 3. erien käsijarrut, jatkoajoilla lisäpisteen häviäminen lähes poikkeuksetta. Villen ihanne jääkiekko on puurtamista, helvetin kovaa työn tekemistä, jossa vapauksia yksilöllä on vähän ja se myös näkyy joukkueen rakenteessa. Energiaa ei saa käyttää taklaamiseen tai muuhun vastaavaan, ei edes vaikka siihen on Pakarista, Komarovia, Knottia, Sundia, Melartia, Lindbohmia, vittu vaikka Mannista ja Luhankaa tarjolla. Ja se tuntuu olevan Villen mieleen, että ei uskalleta soveltaa ja tehdä omia ratkaisuja, olla luova siis. Näkee ihan siitä, että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta junnut lähtevät täältä kuin kuppa Töölöstä ja maakunnat / Pohjois-Amerikka pääsevät keräämään hedelmät. Mä haluan uskoa ja toivoa, että joku ihme tapahtuisi ja Ville keksisi pyörän uudestaan. Mutta se on vaikeeta, omista lähteminen ja 5v5 peli ovat olleet koko IFK-pestin ajan isot kompastuskivet ja Peltonen Jatkoajan haastattelun mukaan tunnistaa nämä kehityskohteet, mutta asia erikseen onko oikeesti siihen osaamista, valitettavasti en osaa uskoa tähän. Et nyt on tullut oikeasti seinä vastaan, toistaiseksi Peltonen ei ole valmis päävalmentajaksi, apuvalmentajana voisi myös onnistua toisessa seurassa. Niin kuin sä sanoit @Synyster kaikki Villen ympärillä on vaihettu ja homma ei silti pelaa. Rikard Grönborg ei tarvinnut kuin vuoden ja pelasi joukkueensa finaaliin ja voitti mestaruuden sen lisäksi. Vittuun nää 3-vuoden projektit ynnä muut, meiän elinkautiset on ehtiny kuolla pois ennen kun tolla asenteella nostetaan kannua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy