Minulla on hieman sellainen tunne, ettei näistä kumpikaan osa-alue Villellä ihan priimaa ole. Seura on tehnyt mm. staffin ja pelaajiston veivauksien kanssa aivan kaikkensa, että Peltonen menestyisi.
Mä uskon täysin samaan, sen luulisi tulleen selväksi siitä, että imu tähän joukkueeseen on laskenut, ellei kyse ole toki +30v kehäraakeista, jotka tulevat mielellään nostamaan isoa tiliä Stadin kirkkaisiin valoihin. Sen lisäksi takana yli 150 runkosarjaottelua ja 5v5 pelissä ei ole vieläkään tullut mitään toisteisuutta hyökkäyssuuntaan. Myös tämä virheiden välttely asenne ja virheistä huomauttelu ei ole hyvän ihmisjohtajan merkkejä. Vielä sen lisäksi, että esim. Viime kaudella noin puolet peleistä alkoi silleen, että oltiin valmistauduttu helvetin huonosti, Nordiksella etenkin liian usein oltiin ihan vitun unessa pelin alussa, miten tää voi olla mahdollista. Kaiken kukkuraksi 3. erien käsijarrut, jatkoajoilla lisäpisteen häviäminen lähes poikkeuksetta. Villen ihanne jääkiekko on puurtamista, helvetin kovaa työn tekemistä, jossa vapauksia yksilöllä on vähän ja se myös näkyy joukkueen rakenteessa. Energiaa ei saa käyttää taklaamiseen tai muuhun vastaavaan, ei edes vaikka siihen on Pakarista, Komarovia, Knottia, Sundia, Melartia, Lindbohmia, vittu vaikka Mannista ja Luhankaa tarjolla. Ja se tuntuu olevan Villen mieleen, että ei uskalleta soveltaa ja tehdä omia ratkaisuja,
olla luova siis. Näkee ihan siitä, että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta junnut lähtevät täältä kuin kuppa Töölöstä ja maakunnat / Pohjois-Amerikka pääsevät keräämään hedelmät. Mä haluan uskoa ja toivoa, että joku ihme tapahtuisi ja Ville keksisi pyörän uudestaan. Mutta se on vaikeeta, omista lähteminen ja 5v5 peli ovat olleet koko IFK-pestin ajan isot kompastuskivet ja Peltonen Jatkoajan haastattelun mukaan tunnistaa nämä kehityskohteet, mutta asia erikseen onko oikeesti siihen osaamista, valitettavasti en osaa uskoa tähän. Et nyt on tullut oikeasti seinä vastaan, toistaiseksi Peltonen ei ole valmis päävalmentajaksi, apuvalmentajana voisi myös onnistua toisessa seurassa. Niin kuin sä sanoit
@Synyster kaikki Villen ympärillä on vaihettu ja homma ei silti pelaa. Rikard Grönborg ei tarvinnut kuin vuoden ja pelasi joukkueensa finaaliin ja voitti mestaruuden sen lisäksi. Vittuun nää 3-vuoden projektit ynnä muut, meiän elinkautiset on ehtiny kuolla pois ennen kun tolla asenteella nostetaan kannua.