Ville Peltonen HIFK:hon

  • 881 708
  • 2 331

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanattoman hieno tunne on ollut koko päivän ajan. Vaikka tämä oli aika hyvin jo tiedossa etukäteen, niin upea riemu siitä tuli, kun asia virallisesti varmistui.

Tervetuloa takaisin kotiin, Ville!
 

fakiiri

Jäsen
Villen eka periodi IFK:ssa tuotti noin 140 matsissa noin 110 bojoa. Siitä on hyvä jatkaa.

Nyt voidaankin keväällä jännätä, tekeekö Ville IFK:n paidassa ensimmäisen play off byyrinsä. Nyt Villen saldo näistä väännöistä on 10 ottelua ja tehot 0+2.

Ville on hyvä kaappaus IFK:lta, johtajuutta tulee joukkueeseen kosolti. Nyt voidaan Föönin sähläilyt unohtaa.
 

Carlos

Jäsen
Nyt vasta näin ton Villen haastattelun, ja eihän tässä mitään voi. Kyllä kaverilla tuntuu sittenkin sykkivän HIFK-sydän. Sorry menneet haukut Ville, ja sydämellisesti, lämpimästi erittäin paljon tervetuloa. We've missed you.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Se on Ville Peltonen

Muistan sen hetken kun keväällä -95 Peltosen IFK-paita päällä lauloin umpitunnellissa kauppatorilla miehen nimeä ja vaikka osa muistista on mennytkin, niin sen hetken muistankin kun pelkkä se paita, eli kaikki muu lähti paitsi se arvokkain hyppäsin Havis Amandan jalkoihin kastelemaan vielä voittofiilikset.

Siitä hetkestä ja siitä ajasta jäi flunssa ja ikuinen sydämen menetys numerolle 16, vaikka mies olenkin.

Sait miehen kyyneliin, lauloi Pepe.

Welcome back. Me huudetaan ekassa kotimatsissa sulle vuorostaan kyynel linssiin, kun Nordiksella kuullaan: IFK tänään...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Peltosen ansiot tulevat näkymään ensi kauden HIFK:ssa. Yksi suurimpia suomalaisia kiekkoilijoita ja jos puhutaan johtajuudesta, kaiketi suurin suomalaiskiekkoilija. Onnittelut.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Tuntee itsensä vanhaksi, kun muistan Peltosen ekan ottelun IFK-paidassa. Isä Esa oli meikäläisen suosikkipelaaja, kun olin pikkunassikka.

Eipä silti Villen hankinta mitään riemunkiljahduksia täällä herättänyt. Ikää ei nyt ihan liikaa ole, mutta ura on ollut pahasti laskusuuntainen pelillisesti.

Olympiakisoissa mukana pelkkänä maskottina ja aikaisempien saavutusten perusteella. Mikään sateentekijä Peltonen ei tule IFK:lle olemaan, mutta varmaan tekee sellaiset 20 maalia ensi kaudella. Jotenkin tästä tulee sellainen "tulen nyt kahdeksi viimeiseksi pelivuodeksi tänne jäähdyttelemään, kun muualtakaan ei sopimusta irronnut"-fiilis. Toivottavasti Kuhdan sopimusta ei sentään jatketa, suojatyöpaikkakiintiö on IFK:ssa täynnä.
 

Betoz

Jäsen
Muistan sen hetken kun keväällä -95 Peltosen IFK-paita päällä lauloin umpitunnellissa kauppatorilla miehen nimeä ja vaikka osa muistista on mennytkin, niin sen hetken muistankin kun pelkkä se paita, eli kaikki muu lähti paitsi se arvokkain hyppäsin Havis Amandan jalkoihin kastelemaan vielä voittofiilikset.
Ai sinäkö se olit! Esiinnyt minun MM95-koostevideossani, jossa kuvataan fiiliksiä Stadin kaduilta. Sinulla oli tosiaan Peltosen paita, hemmetin tyylikäs jofa-potta päässä ja huusit "VILLE PELTONEN IIEFKOO!". Myöhemmin hyppäsit pelkissä kalsareissa suihkulähteeseen uiskentelemaan. Jos omistaisin edelleen VHS-nauhurin, katsoisin tuon nostalgisen videon pitkästä aikaa. Hienoja aikoja!

Itse Villestä sen verran, että jätkähän on aivan naurettava. Samanlainen nilkki kuin isänsä. Ihan samaa kastia Hirson ja Riksmanin kanssa. Naurettavaa tulla 36-vuotiaana IFK:hon höntsäämään ja yrittämään pelastaa jotain kauan sitten menetettyä.

Kävi miten kävi, pysyn kannassani. Kuten pysyin Hirsonkin kohdalla.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Villen merkitys joukkueelle on sama kuin Remmerin. Siitäkin miehestä oli osalla sellainen fiilis, että taas tänne roudataan joku has been.

Meillä on ensi kertaa pitkästä aikaa johtaja. Mulle riittää, että Ville tekee sen 10 maalia ensi kaudella ja johtaa. Se on jo se mitä tarvitaan.

Kakkosen laitaan tulee 20 maalin mies. Haataja on 20 maalin mies. Ahtola 20 maalin mies ja Peltonen komppaa.

Ja Betoz. Luulen, että useampikin kamera kuvasi mua, koska äitini kieltäytyi tuntemasta mua seuraavana päivänä:) 15 minutes of fame.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ai sinäkö se olit! Esiinnyt minun MM95-koostevideossani, jossa kuvataan fiiliksiä Stadin kaduilta. Sinulla oli tosiaan Peltosen paita, hemmetin tyylikäs jofa-potta päässä ja huusit "VILLE PELTONEN IIEFKOO!". Myöhemmin hyppäsit pelkissä kalsareissa suihkulähteeseen uiskentelemaan. Jos omistaisin edelleen VHS-nauhurin, katsoisin tuon nostalgisen videon pitkästä aikaa. Hienoja aikoja!
Toivottavasti tämä auttaa myös Turkan vittuilun jättämiin arpiin.

HIFK:lle propsit tästä, vaikka nyt joukkueesta voi alkaa löytyä meininkiä ihan kevääseen asti.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Loistava uutinen.

Tämä ehkä kuuluisi ihmettelyketjuun. Tosin paremmin tänne. Onko tämän jengin johto ikinä katsonut leffaa Maurice "Rocket" Richardista? Jos ei niin kannattaa se katsoa. Tässä leffassa näkyy se voittamisen tahto. Jotain mitä IFK ei ole nähnyt tällä vuosituhannella. Tai jos johto on sen nähnyt - ei siitä ole mitään oppinut. En ikinä tule boikotoimaan ensimmäistäkään matsia, mutta toivon, että jotain nyt tapahtuu. Hyvä osoitus tahdostanne olisi nyt liittää jengiin todellinen voittaja - pelaaja, joka kertoo koko joukkueelle, että tulevalla kaudella voitetaan mestaruus.
Toteutitte pyyntöni näköjään jo etuajassa ja sitä kiitän. Tätä syvällä sydämessäni toivoin ja se toteutui. Kiitos Ville ja Tom.

Pitää ostaa kauden ekaan kotimatsiin se paras paikka minkä rahalla voi saada.

Nyt on hyvä fiilis. Kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Ai sinäkö se olit! Esiinnyt minun MM95-koostevideossani, jossa kuvataan fiiliksiä Stadin kaduilta. Sinulla oli tosiaan Peltosen paita, hemmetin tyylikäs jofa-potta päässä ja huusit "VILLE PELTONEN IIEFKOO!".


Minun muistini mukaan tuo nimenomainen huutava hemmo oli kuvattu Tampereella!

Tsekkaan, kunhan saan VHS:n toimimaan.


Muistelee Snadi.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ai sinäkö se olit! Esiinnyt minun MM95-koostevideossani, jossa kuvataan fiiliksiä Stadin kaduilta. Sinulla oli tosiaan Peltosen paita, hemmetin tyylikäs jofa-potta päässä ja huusit "VILLE PELTONEN IIEFKOO!".

Niissä YLEN lähettämissä uutispätkissä nuo tuntomerkit täyttää näyttelijä-juontaja-jne. Eppu Salminen, silloin toki siloposkisempana... katsokaahan vaan!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis KHL 51 peliä 6+20=26 pistettä ja 54 jäähyminuuttia.


Mai bääd. Katsoin vinoon. Silti olen vakuuttunut, että vankka vahvistus IFKlle ja nykyiseen liigan tasoon nähden. Johtajuudesta nyt puhumattakaan. Vaikea ymmärtää, miten joku voi olla Peltosen tasoiseen sainaukseen pettynyt.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Yksi versio on ainakin sellainen, että IFK/Pena olisi tarjonnut Peltoselle, joka siihen aikaan oli yksi Euroopan parhaista pelaajista ja muutenkin jääkiekkoilijan parhaassa iässä, varsin mitätöntä sopimusta, kun taas Jokerit oli valmis maksamaan miehelle asiallisen palkan. Vaikka kyse on ammattilaisurheilusta, niin IFK-johto oli ilmeisesti laskenut puhtaasti oman kasvatin IFK-sydämen varaan.

Lisätään vielä, että Ville olisi tullut IFK:hon pienemmällä palkalla kuin mitä Narrit tarjosivat. Pena ei suostunut korottamaan tarjousta. Pena heitti sitten seuraavalle kaudelle about saman summan Pärälle, millä Ville olisi tullut IFK:hon, eikä mennyt naapuriin. Tämä tarina on tosi!
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Olympiakisoissa mukana pelkkänä maskottina ja aikaisempien saavutusten perusteella.

Et ole tosissas? Onko jääkiekkopelaajan tarkoitus tehdä vain pisteitä? Valot päälle. Ootko itse koskaan pelannut peliä nimeltä jääkiekko? Nyt en tarkoita mitään pipolätkää.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Lisätään vielä, että Ville olisi tullut IFK:hon pienemmällä palkalla kuin mitä Narrit tarjosivat. Pena ei suostunut korottamaan tarjousta. Pena heitti sitten seuraavalle kaudelle about saman summan Pärälle, millä Ville olisi tullut IFK:hon, eikä mennyt naapuriin.

Tässä vain yksi esimerkki siitä, miten paljon ylimielisyyden perikuva Pentti on vuosien saatossa ensiksi valmentajana ja sitten tj:na saanut vahinkoa aikaan. Tämän vahingon korjaaminen vie IFK:ssa vuosia aikaa. Toivottavasti pääsemme maistamaan menestystä jo ensi kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Lisätään vielä, että Ville olisi tullut IFK:hon pienemmällä palkalla kuin mitä Narrit tarjosivat. Pena ei suostunut korottamaan tarjousta. Pena heitti sitten seuraavalle kaudelle about saman summan Pärälle, millä Ville olisi tullut IFK:hon, eikä mennyt naapuriin. Tämä tarina on tosi!

Kyllähän sen nyt ymmärtää, että Penan ollessa ei niin seitinohuessa päiväkännissä, voi numerotaju hiukan hämärtyä. Ja muutenkin tajunnan rajamailla tehdyt sopparit voivat olla arveluttavia...
 

scholl

Jäsen
Peltosen ansiot tulevat näkymään ensi kauden HIFK:ssa.

Toivottavasti näkyy kaukalon ulkopuolellakin vielä pitkään IFK:ssa.

Yksi suurimpia suomalaisia kiekkoilijoita ja jos puhutaan johtajuudesta, kaiketi suurin suomalaiskiekkoilija. Onnittelut.

Jukka Jalonenhan kertoi Peltosen olevan niin analyyttinen ja älykäs kiekkoilija, ettei Jalonen useinkaan itse ymmärrä mitä Peltonen kysyy. Pitäisikö lyödä vetoa siitä, kuinka monen vuoden päästä Peltonen a) valmentaa sm-liigassa ja b) toimii maajoukkueen päävalmentajana. Hän kyselee nyt ja laittaa siinä samalla rahaa pankkiin, jotta osaisi toimia sitten oikein coachina.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Luulen, että useampikin kamera kuvasi mua, koska äitini kieltäytyi tuntemasta mua seuraavana päivänä:) 15 minutes of fame.

En voi muuta sanoa, kun että olit muuten vitun jurrissa siinä! Propsit, huikea esitys sulta. Sama uudelleen kun Ville ratkaisee ensi keväänä mestaruuden IFK:lle?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkiksen jutusta:
– Olen niin innoissani, että en tiedä miten päin tässä olla. Odotan sitä, kun syksyllä pääsee luistelemaan jäälle ja Lets Play Hockey soi taustalla. Silloin tietää, missä pelaa, Peltonen hekumoi.

Tämäkin vielä! Oi Ville!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämäkin vielä! Oi Ville!

Hienoa nähdä, että ole löytänyt IFKsta uuden romanvopatisi, onnittelut!

Kannattaa tsekata katsomo.fi sivulta nuo Peltosen haastattelut. En nyt muista missä niistä se oli, mutta yhdessä haastattelija kysyy - mitäs sitten peliuran jälkeen? Villellä menee vähän jauhot suuhun vastatessaan jotenkin -onhan siitä ollut jotain puhetta... ,josta voimme päätellä, että Ville tullaan näkemään peliuransa jälkeen IFKssa muissakin tehtävissä, mikä ei ole ollenkaan vastenmielinen asia. Mies tunnustetaan yhdeksi suurista jääkiekkoikoneista tässä maassa. Ja jos katsotte haastattelujen "tunteenpaloa", ei mies ole varmastikaan väärä vastaus niihin muihin tehtäviin. Olen edelleen sitä mieltä, että "kahden vuoden sainausta" suurempi asia. Isänsä varmasti jatkaa edelleen IFK-ottelujen vakiokatsojana.

Tällaistä IFK tarvitsee niiksi rakennuspalikoiksi, joilla rakennetaan "menetettyä mainetta ja suuruutta" takaisin. Siltä osin - iso kiitos asianosaisille, joista keskeisin tässä asiassa lie Nybari. Olet ytimessä. Ville tulee olemaan tulevaisuuden IFKssa yksi peruskivi, jolle rakentaa, eikä syyttä. Miehen "pelaajauskottavuus ja -status" jääkiekkopiireissä on tässä maassa vertaansa vailla.

Tuntematta Ville perhetilannetta ja taustaa, veikkaan tantin olevan valmis tarvittaessa vaikka adoptoimaan Villen. Ehdotan tekstaria Sinulta Villelle, ihan varmuuden vuoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös