Ville Peltonen HIFK:hon

  • 881 710
  • 2 331

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Nyt vaan veikkaus pystyyn, missä vaiheessa kautta Ville Peltonen ottaa Kari Jalosen paikan joukkueen päävalmentajana.
vai miten se nyt oli..
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Lennart Petrellin jatkopahvi sai meikäläisen jatkamaan kausarin pitämistä myös ensi kaudelle. Kuitenkin "nolot hetket Hämeenlinnassa" keväällä oli niin *itun anteeksiantamatonta *askaa että vasta nyt yli kuukausi siitä kun vedettiin henkiset ranteet auki pystyn objektiivisesti tarkastelemaan uudestaan josko pitäisin lupaukseni kausarin jatkosta.

Nyt kun Peltonen tuli vihdoin (takaisin) ja joukkueella on mahdollisuus taistella realistisesti päätyyn asti (niinkuin joka kevät, heh), en näkisi todellisen menestymisen esteenä enää muuta kuin Jalosen jääräpäisen pelitavan jolla hakattiin kolme kertaa putkeen HPK:n kanssa päätä seinään.

Sikäli tuo edellinen viesti päävalmentajan pestistä on täysin asian ytimessä, vaikkei nyt ihan käytännön realiteettien viitekehyksessä liikutakaan. Nyt joukkueella on todellinen liideri, näkemystä, kokemusta ja ennenkaikkea palava halu menestyä.

Kaikenkaikkiaan vielä ensi kaudesta aika monijakoiset fiilikset, kun ei ihan täysin ole saanut vielä pestyä edellisen kauden likapyykkiäkään. Jokatapauksessa tervetuloa Ville ja hallilla nähdään(!)
 
No toivottavasti ei Villeä tarvita valmennusportaaseen kesken kauden. Tulee mieleen narrit ja muuan Immonen. Ville on varmasti hyödyllisempi pelaajana, ainakin tällä hetkellä. Luottoa löytyy ainakin itseltäni vielä Jaloseenkin, mielestäni sijoitus oli se mihin tuolla rosterilla piti päästäkin. Aika moni pelaaja ylitti omat ennakko-odotukseni, joten toivottavasti trendi jatkuu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
En kyllä vertaisi Immosta Ville Peltoseen. Olisiko VP meidän "guardiola" vai "immonen", jos ottaisi HIFK:n valmennustehtävät esim. kaudella 2012-13 vastaan. Sitähän ei voi tietää etukäteen, mutta HIFK-niminen lätkäjengi on ollut viimeksi finaalipeleissä mukana 1998-99, joten yritettäisiin mitä hyvänsä rohkeaa valmennuspuolella, niin joudutaanko me nykyistä playoff-keskinkertaisuutta kehnompaan suuntaan kuin jonkun Kari Jalosen aikana.

Itse toivon tietysti Peltosen jatkavaan peliuraansa vielä monen kauden ajan, HIFK:ssa ja valmennustehtävistä Peltosen kanssa puhutaan vasta sitten, jos joskus VP sellaisen työpaikan HIFK-Hockey Oy:stä haluaa.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Itse toivon tietysti Peltosen jatkavaan peliuraansa vielä monen kauden ajan, HIFK:ssa ja valmennustehtävistä Peltosen kanssa puhutaan vasta sitten, jos joskus VP sellaisen työpaikan HIFK-Hockey Oy:stä haluaa.

Samoin tuohon pelaamiseen.
Itse näen Villen enemmän seuran johtohahmona kuin valmennuspuolella. Ihan vain perustuen hänen luonteeseensa, toki hänellä olisi valmentajana paljon annettavaa pelaajille. Mutta joku markkinointijohtaja tai mahdollisesti UTJ:n palli sopisi minusta parhaiten.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samoin tuohon pelaamiseen.
Itse näen Villen enemmän seuran johtohahmona kuin valmennuspuolella. Ihan vain perustuen hänen luonteeseensa, toki hänellä olisi valmentajana paljon annettavaa pelaajille. Mutta joku markkinointijohtaja tai mahdollisesti UTJ:n palli sopisi minusta parhaiten.

Jotta Villestä tulisi IFK:n markkinointijohtaja, hänen tulisi käydä aika paljon kouluja ja hankkia työkokemusta ensin jostain muualta, tai vähintään jostain muusta markkinoinnin hommasta. Itse ainakin haluaisin nähdä IFK:ssa vain alansa rautaisia ammattilaisia jokaisella paikalla ja itselle VP ei kyllä edusta todellakaan mitään markkinointi-ihmistä.

Kyllä Villen avut ovat minusta enemmän nimenomaan itse peliin liittyvissä asioissa, ei toimiston puolella. PR:ssä Ville voi tietysti auttaa IFK:ta omalla persoonallaan, mutta siihen nyt ei Villen kohdalla kauheasti koulutuksia tarvita. Villen pitää vain muistaa olla murisematta häntä lähestyville ihmisille :).

Ihan uteliaisuudesta kyselen COLHC1980:lta, mitkä ovat ne Villen luonteenpiirteet, jotka sun mielestäsi puoltavat Villeä enemmän muihin kuin valmennuspuolen hommiin?
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Itse näen Villen enemmän seuran johtohahmona kuin valmennuspuolella. Ihan vain perustuen hänen luonteeseensa, toki hänellä olisi valmentajana paljon annettavaa pelaajille.

Mitä on nyt tullut seurattua Peltosta studiossa, niin itse näin valtavan potentiaalisen valmentajan, juurikin luonteeseen perustuen. Ehkä hieman hiljaisen oloinen ja liiankin asiallinen, mutta silti äijämäinen ja jämäkkä. Ei äijämäisyys tarkoita aina sitä, että huudetaan perkelettä, vaan että sanoo asiat suoraan ja seisoo niiden takana. Itse olen huomannut, että aina kun Ville puhuu niin minä kuuntelen hiljaa ja tarkasti. Vaikka on tullut monia valmentajia kuunneltua, en ole koskaan tuntenut näin. Siksi tulikin mieleen että "hemmetti. Peltosesta tulisi kovin valmentaja ikinä missään". Jos hän saa minut kuuntelemaan, niin saa kyllä pelaajansakin ja uskon että hän saisi myös pelaajat pelaamaan hänelle 100%:sesti. Analyyttinen valmentaja, tietämystä hemmetisti, tietää kuinka pelaajien kanssa ollaan. Meikäläisen kunnioitus VP:tä kohtaan on kasvanut hemmetisti. Itse voin kuvitella hyvin hänet tulevana maajoukkue koutsina.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Villessä on mun silmään jotain westerlundimaisuutta. En osaa sen paremmin selittää, mutta varmasti tolla kokemuksella olisi ainakin pohjaa kehittyä hyväksi valmentajaksi. Ei tietenkään 100% varmaa että näin tapahtuisi, mutta onpahan perusta kondiksessa ainakin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Villellä on näkemystä, kokemusta ja ainutlaatuinen kyky ymmärtää peliä. Kaikkien ihmisten karisma ei ole kovaäänistä meuhkaamista, Villeltä riittää yksi palavasilmäinen katse kuulijoiden hiljentämiseen.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Kyllä tämä kuva (löytyy IFK:n fanisivuilta) lämmittää mieltä, ei voi mitään... Nostaa kivasti kiekkokuumettakin näin helteilläkin. =)

Hienoa nähdä, että Ville voi jo treenata muiden mukana jäällä eikä remppajengin kanssa punttiksella.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa nähdä, että Ville voi jo treenata muiden mukana jäällä eikä remppajengin kanssa punttiksella.

Eipä tohon ole kauheasti lisättävää - jotenkin veikkaisin, että yleinen suorittamisen taso on noussut treeneissä päivästä yksi alkaen kun Peltonen sinne on saapunut. Samassa kuvakavalkadissa näytti olleen Nikke Bäckströmkin eli on tullut parin viime kesän tapaan treenauttamaan itseään HIFK:n mukaan ja voi päivittää siinä samassa Saken kanssa torjuntatyyliänsä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itse näen Villen enemmän seuran johtohahmona kuin valmennuspuolella. Ihan vain perustuen hänen luonteeseensa, toki hänellä olisi valmentajana paljon annettavaa pelaajille. Mutta joku markkinointijohtaja tai mahdollisesti UTJ:n palli sopisi minusta parhaiten.

Voi olla, että olet oikeassa. Mutta toisaalta näen Peltosessa sellaisen pelimiehen, että veri ehkä vetää kuitenkin enemmän kaukalon laidalle, pelin ytimeen, kuin toimistohommiin. Meidän kannalta tietysti joku UTJ ja myöhemmin ehkä toimari olisi siinä mielessä hyvä, että saataisiin mies pysyvästi omaan leiriin. Valmentajana lähtee ennen pitkää muille maille.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta toisaalta näen Peltosessa sellaisen pelimiehen, että veri ehkä vetää kuitenkin enemmän kaukalon laidalle, pelin ytimeen, kuin toimistohommiin.

Sulla on mun rillit. Kevään MM-kisoja seuratessani panin itselleni uutena asiana merkille sen palon jolla Ville kentän tapahtumia erätauolla kommentoi. Siis nimenomaan pelillisiä ja taktisia asioita, ei tunnelmaa tai muita yleisluontoisia juttuja. Näkisin Villen (kuten myös esim. Bäckströmin ja Ruudut) mielelläni jonain päivänä tärkeässä roolissa HIFK:n hallinnollisella ja/tai omistajapuolella, mutta myös vaihtopenkin takana. Ensi alkuun vaikka Raipe-tyyppisenä ratkaisuna, ja jos rahkeita riittää niin suuremmassakin vastuussa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sulla on mun rillit. Kevään MM-kisoja seuratessani panin itselleni uutena asiana merkille sen palon jolla Ville kentän tapahtumia erätauolla kommentoi. Siis nimenomaan pelillisiä ja taktisia asioita, ei tunnelmaa tai muita yleisluontoisia juttuja.

Peltosen kiinnostuksen pelin taktiseen puoleen huomasi kyllä selvästi. Saattaa olla, että mies on viime vuosina jopa kehittänyt itseään tällä osa-alueella peliuran jälkeistä aikaa ajatellen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Vilho on ollut jo monen valmentajan luottokaveri juuri pelin ymmärryksensä ja analysointikykynsä takia. Pitäisin suoranaisena ihmeenä, jos Ville ei valmentajaksi myöhemmin ryhtyisikään.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Ville Hevi osastolla Munkkivuoressa.

Viime lauantaina Munkkivuoren ostarin K-marketin HEVI osastolla tuttu jäbä valikoi tomaatteja pussiin. Vaihdeltiin kuulumiset, leikkauksesta ollaan toivuttu, jäällä poljetaan hyvillä pössiksillä. Henkinen ja fyysinen kunto kohdallaan.Joukkueessa hyvät energiat ja meininkiä tekemisissä. Hyvällä mielin odottelen kauden alkua:))
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ville Peltosen kuulumiset jäätreeneistä. Kehuu joukkuetta ja työasennetta. Kovaa on kuulemma menty, mutta turha repiminen jätetty kuitenkin pois. Ei pelaa vielä Nykäskylässä, vaan aloittaa Järvenpään harkka-otteluista. Toivottavasti kuntoutus on mennyt nappiin ja saa pelata ehjän kauden.
 

andyjack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseudun joukkueet, FPS
Viime lauantaina Munkkivuoren ostarin K-marketin HEVI osastolla tuttu jäbä valikoi tomaatteja pussiin. Vaihdeltiin kuulumiset, leikkauksesta ollaan toivuttu, jäällä poljetaan hyvillä pössiksillä. Henkinen ja fyysinen kunto kohdallaan.Joukkueessa hyvät energiat ja meininkiä tekemisissä. Hyvällä mielin odottelen kauden alkua:))

... ja illalla oli Apollossa huuhtelemassa rankkaa treeniviikkoa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tässä yksi komentti päivän Iltalehden haastattelusta:

Millä tavoitteilla lähdet kauteen?

- Täällä ollaan voittamassa mestaruutta. Toivottavasti kukaan ei minkään muun asian takia tuolla kopissa ole.

Tuo jälkimmäinen lause on sellainen, että se ei ole kyllä ollut itsestään selvyys HIFK:ssa moneen vuoteen kaikilla pelaajilla. Uskon ja toivon, että VP pistää ajattelemaan hiukan eritavalla asioista.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samasta haastattelusta poimittua:

"Kerro mikä IFK:ssa on muuttunut jos sellaista olet huomannut tai käänteisesti, mistä tunnistit vanhan tutun?"

- No ei täällä mikään oo muuttunu, että..

Rehellistä puhetta Villeltä, samaa kuraa vuodesta vuoteen vuodesta 1995. Heh heh.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Rehellistä puhetta Villeltä, samaa kuraa vuodesta vuoteen vuodesta 1995. Heh heh.

Eli, HIFK on onnistunut rakentamaan kulissin, missä seuran toiminta näyttää ammattimaiselta. Mutta totuus onkin sitten jotain aivan muuta. :)

Itsekin naureskelin tuota komenttia. Muutenkin tuo haastattelu oli haastattelijasta lähtien aikamoista puuhastelua.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Jee!

Tietääkö kukaan milloinkas sitä Peltosen Villeä pääsee tuijottelemaan HIFK paita päällä?
Menee varmaan kauden avaukseen.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietääkö kukaan milloinkas sitä Peltosen Villeä pääsee tuijottelemaan HIFK paita päällä?
Menee varmaan kauden avaukseen.

No Villehän sai jo peliluvan, joten voisin olettaa, että ensi viikolla näemme VP:n tositoimissa. Ei minua kyllä haittaisi, jos siellä jo #16 Peltonen kurvailisi lauantaina jäällä.

Tosin, jos lauantai jää vielä väliin niin sitä saa tuonne Ruotsin puolelle lähteä tsiigailemaan, mikäli haluaa nähdä ihan livenä VP:n suorituksia. :(
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös