Ville Peltonen HIFK:hon

  • 881 708
  • 2 331

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntematta Ville perhetilannetta ja taustaa, veikkaan tantin olevan valmis tarvittaessa vaikka adoptoimaan Villen. Ehdotan tekstaria Sinulta Villelle, ihan varmuuden vuoksi.

Nykyäänhän me puumadaamit olemme suhteellisen kysyttyjä, joten muitakin keinoja voinee harkita...? :)

Ei vaiskaan. Sitäpaitsi Romppo ja Ville palvelevat yhdessä psykofyysistä kokonaisuuttani. Psykoni halajaa toista ja fyysini toista.

Mutta ettei kenellekään jäisi epäselväksi: mielestäni Ville Peltonen on yksi maailman fiksuimmista pelaajista, ja olen todella, todella tyytyväinen, että hän pelaa meillä kaksi kautta. Ja kuka tietää mitä kaikkea muuta!
 

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
Pitäkää hyvänänne. Meillä on 3-4 ketjujen laituripaikat täynnä.

Siinä sitä on ymmärrys ja kiekkotietous parhaimmillaan. Aika yllättävää, että tällainen analyysin mestariteos ja kiekkotietämyksen kirjoittamattoman raamatun opinkappale tulee Jaffalasta. =)

Mutta (ei niin) vakavasti ottaen, olisin minäkin narri-fanina vittuuntunut. Pelas se VP teillä ainakin 3 kautta, sillähän saa jo vähintään paidan kattoon. Perinteitä, u know. Narri-ikoni ja kaikkea. Ja kehtas perkele mennä punanuttuihin. On se tyhmä tuo VP.

Hyvää kesää sinne Ilmalaankin päin.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Sitäpaitsi Romppo ja Ville palvelevat yhdessä psykofyysistä kokonaisuuttani. Psykoni halajaa toista ja fyysini toista.
Romppo fyysistä ja Ville psykoa? Naiset ja jääkiekko... HEHE! Ai niin, mutta onhan meille äijille tsirkut silmän ilona jos peli on paskaa, tosin taso on laskenut kymmenessä vuodessa roimasti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli vaan mieleen, että eikös Rudin soppari ison veden takana lopu ensi keväänä? Malttaisiko Jakke palata sen jälkeen jo Suomeen vai jatkaako vielä nahilassa. Voisin kuvitella, että monellakin seuralla olisi käyttöä sen kaltaiselle pelaajalle, mutta miettikää, jos meidän ykkösketjuna viilettäisi kaudella 2011-2012 esimerkiksi Ville-Ramu-Rudi, missä Rudi järjestäisi kovuudellaan Ramun ja Villen taidolle tilaa ja kävisi veivaamassa mahdolliset rankkarit sisään pehmeillä käsillään :)
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ai niin, mutta onhan meille äijille tsirkut silmän ilona jos peli on paskaa, tosin taso on laskenut kymmenessä vuodessa roimasti.

Tarkoitat varmaan että pelin taso on laskenut roimasti, sillä niin kauan kun tsirkuissa on niinkin täydellisiä enkelinkasvoja kuten Jenni ja etenkin Emmi, poistun joka kerta Nordikselta ajatellen chiquitaa <3
 

scholl

Jäsen
Tuli vaan mieleen, että eikös Rudin soppari ison veden takana lopu ensi keväänä? Malttaisiko Jakke palata sen jälkeen jo Suomeen vai jatkaako vielä nahilassa.

Toinen pelaaja, joka pitäisi saada IFK:hon uran jälkeisen ajankin kattavalla sopimuksella. 2030 luvulla IFK:n Uli Hoeness ja Karl-Heinz Rummenigge olisivat sikariportaassa Jarkko Ruutu ja Ville Peltonen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Peltonen on odotetusti nimitetty kapteeniksi ensi kaudelle. Lähde IFK:n nettisivut.

Nyt vaan odottelemaan itkuja siitä, kuinka narrijuudaksista aina tehdään kapteeneja... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Peltonen on odotetusti nimitetty kapteeniksi ensi kaudelle. Lähde IFK:n nettisivut.

Nyt vaan odottelemaan itkuja siitä, kuinka narrijuudaksista aina tehdään kapteeneja... ;)

Vaihtoehtojahan olisi ollut useita hänen lisäkseen, ai niin, ei sitten yhtäkään. Silläkään ei olisi ollut varmaan merkitystä, olisiko valinnan tehnyt pelaajat, sama tulos joka tapauksessa. Nythän valinnan oli kaiketi tehnyt KJ? Söde taitaa jatkaa toisena varakapuna, olisko toinen sitten Kanki? Mitään Lennua on ihan turha tuohon hommaan laittaa...
 

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
Vaihtoehtojahan olisi ollut useita hänen lisäkseen, ai niin, ei sitten yhtäkään. Silläkään ei olisi ollut varmaan merkitystä, olisiko valinnan tehnyt pelaajat, sama tulos joka tapauksessa. Nythän valinnan oli kaiketi tehnyt KJ? Söde taitaa jatkaa toisena varakapuna, olisko toinen sitten Kanki? Mitään Lennua on ihan turha tuohon hommaan laittaa...

Älä nyt, onhan Lennu voittanut jo monen tytön haarat levälleen baari-iltojensa saldoksi...ai eiku nyt taidettiinkin puhua kaukalon sisällä tapahtuvista asioista, ei siitä kuka olikaan kingein ja eniten tyttöjen kuolaama.

Söde taas voisi alkaa etsimään sitä sisäistä jääkiekkoilijaa itsessään, viime kauden otteet kun eivät ole kapteenistoon kuuluvalle riittäviä. Kangelle "A" ja toista ei tarvi antaa kellekään, ellei sitä joku itse otteillaan ansaitse. PW ehkä, mutta mielestäni vähän liian mitäänsanomaton kausi on alla...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun eilen katsoi Villen esiintymistä MM-kisastudiossa, tuli sellainen fiilis, ettei IFK:lla ole mitään pakkoa tai paniikkia hankkia vahvistuksia pikavauhdilla. Villestä nimittäin huokuu sellainen rauhallisuus, kokemus, uskottavuus ja karisma, että joka jätkä kasvaa kymmenen senttiä ja väkisinkin nostaa tasoaan. Tai ainakin ne, jotka sen ylipäänsä tulevat kauden aikana tekemään. Jumaleissön, kuunneltuani Villen puhumista, mäkin olen paljon valmiimpi pelaaja ja varmasti nostan tasoani ja sitä kautta vahvistan koko jengiä ;).

Yhden pelaajan merkitystä ei tietenkään pidä yliarvioida, varsinkaan koko kauden aikana, mutta kauden alussa vahva johtaja, jonka pelillinen tasokin on kovaa luokkaa, kuten Ville meillä, omaa hurjan potentiaalin myös muun joukkueen kasvattamiseen. Mun mielestä IFK kaatui menneellä kaudella eniten juuri henkisen kantin pettämiseen, mikä sitten näkyi myös peliesityksissä. Villen tulo joukkueeseen näkyy luultavasti eniten juuri henkisellä puolella. Siksipä joukkueelle pitäisikin antaa mahdollisuus näyttää kasvamistaan ja tarjota kunnolliset näyttöpaikat, ainakin nyt verorajalle asti.

Asia on tietysti eri, jos joku huipunhuipunhuippu saadaan järkevällä hinnalla tänne ja mukaan heti kauden alussa. Mutta jos tosivahvistusten hintalaput ovat pilvissä ja pelaaja on mahdollista signata vasta verorajalla, suosisin sitä vaihtoehtoa, että pelaaja kiinnitetään joukkueeseen ajoissa, mutta hän liittyisi joukkoon vasta verorajan mennessä umpeen. Joukkueessa on kuitenkin paljon enemmän potentiaalia kuin mitä viime kausi lopulta näytti ja tiettyjen jätkien on pystyttävä tämä käytännössä näyttämään. Uskon, että Ville Peltonen on juuri oikeanlainen pelaaja avaamaan ne lukot, jotka monella jäivät tällä kaudelle kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
BoredOldLady kirjoitti:
Mun mielestä IFK kaatui menneellä kaudella eniten juuri henkisen kantin pettämiseen, mikä sitten näkyi myös peliesityksissä. Villen tulo joukkueeseen näkyy luultavasti eniten juuri henkisellä puolella.

Kyllä ja tämä henkinen kantti petti myös muiden kuin pelaajien osalta. Mielestäni myös Kojon ja muunkin valmennuksen kantti petti. Ryhdyttiin pelaamaan ylivarovaisesti sen jälkeen, kun tajuttiin, että HPK osaa pelata. Rautakyr...korpi pyyhki Kojolla jäätä aivan 100-0. Ja nimenomaan henkisellä puolella. Pelättiin, eikä uskallettu pelata omilla vahvuuksilla. Siis Suomeksi sanottuna paskottiin housuun.

Ja tässä kohtaa nousee Peltonen arvoon arvaamattomaan. En tiedä, mitä siellä kopissa on tänä keväänä puhuttu, mutta lienee parannus aiempaan, että kopissa on ensi kaudella konkari, joka pystyy ja ennenkaikkea uskaltaa kyseenalaistaa valmennuksen näkemykset.

Niin ja oli itselläkin aika hyvät fiilikset, kun tuota Villen ulosantia katseli. Kiitos Ville, kun olet meillä! We need you!
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ettei vain se rauhallisuus joka Villestä huokui ole "vanhan miehen" merkki.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Niin ja oli itselläkin aika hyvät fiilikset, kun tuota Villen ulosantia katseli. Kiitos Ville, kun olet meillä! We need you!

Omasta mielestäni Villen ulosanti on ollut lähinnä väsyneen rauhallista tuolla studiossa. Ei heti uskoisi, että mies kirmaa syksyllä johtajarooliin joukkueessa mutta sittenhän tuon näkee. Ehkäpä kuitenkin parin surkean kauden jälkeen juuri Villeä tarvitsette.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vanha Len kirjoitti:
Omasta mielestäni Villen ulosanti on ollut lähinnä väsyneen rauhallista tuolla studiossa. Ei heti uskoisi, että mies kirmaa syksyllä johtajarooliin joukkueessa mutta sittenhän tuon näkee. Ehkäpä kuitenkin parin surkean kauden jälkeen juuri Villeä tarvitsette.

Mutta juuri se onkin mielestäni tärkeä asia. Mies on itse rauhallisuus ja huokuu sellaista tietynlaista varmuutta. Eli juuri sitä, mitä IFK jäi menneellä kaudellakin kaipaamaan. Kun HPK-sarja alkoi lipsua käsistä olisi pitänyt jonkun nousta kopissa ylös puhua ja sanoa, että vielä tästä noustaan. En tiedä, oliko tällaista kaveria tänä vuonna, mutta vähän epäilen.

Kojo se ei ainakaan ollut, sillä pelaajisto menetti peli peliltä luottamuksen valmennusta kohtaan. Se näkyi. Ja jos mietitään joukkuetta, niin kuka se olisi voinut olla? Lennu? Turre? J-P? Hirso? Tuskin.

Mitä enemmän tämän kevään epäonnistumista miettii, sen paremmalta VP:n hankinta tuntuu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kojo se ei ainakaan ollut, sillä pelaajisto menetti peli peliltä luottamuksen valmennusta kohtaan. Se näkyi.

Tuo juuri on se suurin ongelma. Ei sitä yksittäinen pelaaja kykene korjaamaan vaikka olisi itse Ville. Saas nähdä, miten vanhan sotaratsun mukaan tulo sitten korjaa joukkueen ongelmia.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KOO-VEE, PiTa, Detroit Red Wings
Ville Peltonen on paras!

Hienoa, että Ville Peltonen palaa HIFK:oon.

Ihailen Peltosta pelaajana ja ihmisenä. Hän on hyvä esimerkki siitä, että älykäs ihminenkin voi pärjätä kiekkoilijana. Hän rikkoo aika yleistä käsitystä kiekkoilijoista jotenkin aivottomina lihaskimppuina.

On ilo kuunnella ja katsella häntä myös käynnissä olevien MM-kisojen kommentaattorina.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vanha Len kirjoitti:
Tuo juuri on se suurin ongelma. Ei sitä yksittäinen pelaaja kykene korjaamaan vaikka olisi itse Ville. Saas nähdä, miten vanhan sotaratsun mukaan tulo sitten korjaa joukkueen ongelmia.

Olen tismalleen samaa mieltä siinä, että KJ on tällä hetkellä se suurin ongelma. Laitan tämän kauden Via Dolorosan 90% Kojon piikkiin ja loput pelaajistolle. Mutta toisaalta juuri Ville voi olla sen tyylinen pelaaja, joka voi muuttaa tai ainakin lieventää joukkueessa olevia ongelmia kaikista parhaiten.

No, aika näyttää miten käy, mutta VP:n hankinta on joka tapauksessa erittäin tärkeä palanen ensi kauden menestyksen tavoittelua, siitä lienemme kaikki samaa mieltä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo juuri on se suurin ongelma. Ei sitä yksittäinen pelaaja kykene korjaamaan vaikka olisi itse Ville. Saas nähdä, miten vanhan sotaratsun mukaan tulo sitten korjaa joukkueen ongelmia.

Kyllä sen nimenomaan noissa kovissa peleissä erätauoilla voi yksi 'vanha sotaratsu' korjata. Hetkellisesti. Toisaalta ei sen tarvikaan puhua loppukautta yhen erätauon aikana kondikseen. Se nimenomainen hetki, kun kaveri on vaikkapa tullut kolmen maalin päästä tasoihin, on niitä missä tarvitaan villepeltosia, samikapasia, villeniemisiä ja sakukoivuja. Silloin nuoret 'liigajyrät' on korvat höröllä ja pää täynnä kaaosta& maha täynnä perhosia.

Mutta ei se Villekään poista sitä faktaa, että meillä on sama kurahousu penkin takana ensikaudella. Siksipä pitää tulla vielä se profiilipakki ja joku hyvä laituri/sentteri. Sitten voidaan päästä ekalta kiekalta eteenpäin.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Tämä on vähän vaikea sanoa, mutta itse en ollut tästä siirrosta mitenkään niin orgasmissa kuin muut IFK-fanit täällä tuntuvat olevan. Jos Ville olisi tullut tänne viisi vuotta sitten, niin ehkä sit hyppisin riemusta, mutta nyt ikävä kyllä haisee pahasti jäähdyttelyn meininki. Kuinka vittu ollakkaan että uransa ehtoopuolella vedetään vielä muutama rahakas kausi “kotijoukkueen” riveissä, ihan vain seurarakkauden takia.

Ite oon oppinut HIFK:n kannattajana ainakin sen faktan, että mihinkään ei pidä luottaa, ainoa mikä ratkaisee on kyvyt ja teot jäällä. Peltonen ei ole mulle mikään legenda, vaan ikääntyvä stara, jolla on oikeasti paljon todistettavaa, jotta ansaitsi paikan mun nyky-IFK:ssa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on vähän vaikea sanoa, mutta itse en ollut tästä siirrosta mitenkään niin orgasmissa kuin muut IFK-fanit täällä tuntuvat olevan. Jos Ville olisi tullut tänne viisi vuotta sitten, niin ehkä sit hyppisin riemusta, mutta nyt ikävä kyllä haisee pahasti jäähdyttelyn meininki. Kuinka vittu ollakkaan että uransa ehtoopuolella vedetään vielä muutama rahakas kausi “kotijoukkueen” riveissä, ihan vain seurarakkauden takia.

Paljon Peltosen liksa on?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Paljon Peltosen liksa on?

Pipo ja kilon voi. Paljon olennaisempaa kuin Peltosen liksa on se, mikä tulee olemaan hänen tuoma hyöty joukkueelle. Henkinen leaderi hän on varmasti, mutta kyllä mä kaipaan myös tehoja. Mun mielestä, oletusarvoisesti voisi laittaa vaatimukseksi sellaiset 35-40 pistettä. Tämä riippuu tietysti siitä, millä tavalla joukkue lähtee pelaamaan, jos mennään samalla kaavalla kuin tällä kaudella (eli, kolme kentällistä tahkoaa suht tasaisesti pisteitä), niin tavoitteen voi tiputtaa 30-35 pisteeseen. Peltonen tulee olemaan myös jonkin asteinen kassamagneetti n. viidessä ekassa kotimatsissa, sen jälkeen, joukkueen pelaaminen alkaa vaikuttamaan katsojamääriin.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Kun täällä aina niin kovasti puhutaan näistä pelaajien liksoista, (ja tässä tapauksessa on puhuttu Ville Peltosen palkasta) niin kuinka moni tällä palstalla ihan oikeasti tietää faktana Ville Peltosen ensikauden liksan?

Jokainenhan sen tietää ettei kaveri oo tänne ilmaseks tullu. Mutta te, jotka sanotte, että peltonen tulee rahastamaan ja jäähdyttelemään vikat vuodet pois alta, niin olisi kyllä kiva kuulla se VP:n ensikauden palkka jos se kerta on niin älyttömän iso?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Typerää suorastaan edes heittää jotain rahastusläppää. Kyllähän sen pitäisi olla täysin kristallinkirkasta kaikille, että VP saisi käkikellojen maasta enemmän kuin HIFK:lta ikinä. Miksi edes tulla Suomeen kriitikkojen haukuttavaksi, kun voisi mennä Sveitsiin missä liksa on parempaa, fanit suorastaan rakastaa ja taidot riittävät enemmän kuin hyvin?

Ihan höpöhöpöä. VP ei ole ikinä höntsäillyt, oli sitten kyseessä joku jämä mm-turnaus tai harjoituspeli. Kyllä tämä kaveri tulee antamaan kaikkensa HIFK:n menestyksen eteen. Mä veikkaan että sitä kosiskellaan jatkamaan seurassa peliuran jälkeenkin. Varmaan silloinkin tulee rahastamaan? Luulisi myös narrien lyöneen enemmän rahaa kuin HIFK:n? Eikö rahastamisessa ole kyse siitä että saa eniten fyrkkaa?

Kyllä rahastajat on ihan eri tyyppejä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ihan pakko tulla vieraisiin pöytiin karjumaan, kun ihan pöhköstä asiasta kohkaatte.

Pelkästään Ville Peltosen nimi tuo HIFK:n kirstuun sen verran kolikoita fanituotemyynnin, pääsylippujen ja miksei sponsorisopimustenkin ansiosta, että palkka voidaan huoletta jakaa ainakin kahdella.
Sen lisäksi johtajuutta ja henkistä voimaa joukkueeseen tuova kaikkien kunnioittama nestori parantaa joukkueen peliesityksiä myös silloin, kun ei itse ole kentällä. Tuskinpa tuo aivan tehoittakaan jää.

Erinomainen hankinta tähän sarjaan ja varmasti painonsa arvoinen kullassa. Legendoja on aina mukava nähdä jäällä, vaikka jalka hieman painaisikin. Melkoisesti myöhäiset onnittelut siis täältä ratapihalta, olisi kelvannut meillekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös