Tätä menoa ei valmenna sinne asti. Floppien floppi tulossa. Edes Atu Selin ei onnistunut saamaan IFKta TOP4 ulkopuolelleVoi olla että tuo mestaruuden kolmannella kaudellaan
Kannattaa nyt käydä siellä Talen ketjussa kurkkaamassa miten putkeen se kirjoitus meni.Miksei Ville itse muista, että IFK:n menestyessä aina on kapteenilla ollut suuri rooli.
Onko ikinä pärjätty jollain HMV-kapteenistolla?
Kirjoitinkin jo Tale-ketjuun, nyt mennään jossain synkässä ja sakeassa...
Tätä menoa ei valmenna sinne asti. Floppien floppi tulossa. Edes Atu Selin ei onnistunut saamaan IFKta TOP4 ulkopuolelle
Joo, pistekeskiarvolla mennään runkosarjan osalta.Onpahan panosta loppupeleissä, kun sija 11 tarjolla enää 4 pinnan marginaalilla…. Vai olikos se nyt vahvistettu, että runkosarjasijoitukset katsotaan pistekeskiarvolla? (Miksei Liigan sivut näytä tuolla kriteerillä, jos pka käytössä).Niin tai näin, elämme mielenkiintoisia aikoja.
Oli kyllä Ville aivan jäässä haastattelussa!
Nyt ei tarjolla kun kovia, ja taidetaan kuntopuntarin lähes jumbosijalta lähteä haastajana jokaiseen sarjaan, huolimatta parista hankinnasta.En ole erityisen huolissani vieläkään. Ehkä siksi, koska uskon omiini loppuun asti. Ja olen ehkä vähän tyhmä. Mutta totean, että KalPa, HPK ja Lukko ovat sellaisia jengejä, joita ei saa kohdata ekalla pleijarikiekalla. Tämä tosin on jokavuotinen laulu.
Oli varmaan pelillisesti yksi heikoimmista näytöksistä Villen aikaan.
Nämä kalpasaipakookoot ennen kärppätapparoita on ihan saatanasta vuodesta toiseen. En epäile, etteivätkö pelaajat pelaisi tosissaan, mutta fokus ei mitä ilmeisimmin pysy kasassa, jos seuraavana tai sitä seuraavana päivänä kohdataan ns. päävastus. Ihan sama, kuka on puikoissa tai ketkä ovat kokoonpanoissa, sama toistuu vuodesta toiseen. Miksi? Hyvä kysymys.
Sinällään ihan sama mitä kalpajukuritsaipaketterä meille merkitsee. Voittamalla oikeat pelit nostelet kannua.Nämä kalpasaipakookoot ennen kärppätapparoita on ihan saatanasta vuodesta toiseen. En epäile, etteivätkö pelaajat pelaisi tosissaan, mutta fokus ei mitä ilmeisimmin pysy kasassa, jos seuraavana tai sitä seuraavana päivänä kohdataan ns. päävastus. Ihan sama, kuka on puikoissa tai ketkä ovat kokoonpanoissa, sama toistuu vuodesta toiseen. Miksi? Hyvä kysymys.
Arvioin asian samalla lailla. Sanomalla tuon kyseenalaistaa samalla valmennuksen (Miksei Taponen pelaa) ja maalivahdin. Surullista.Joku perusteli jokunen viikko takaperin Garteigin hyvyyttä sillä, että Peltonen häntä meni kehumaan haastattelussa. Nyt taisi lipsahtaa Peltoselta totuus kuitenkin. Garteig on toki pari viime peliä vetänyt erinomaisella tasolla, mutta kokonaiskuvassa hänen kautensa on ollut huono ja enemmän kauden aikana on pisteitä menetetty Garteigin huonojen otteiden takia kuin niitä saatu Garteigin hyvien otteiden vuoksi. Tänään Garteig piti joukkuetta kuitenkin pystyssä ja antoi mahdollisuuden taistella aivan loppuun asti pisteistä.
Ei vakuuta Peltonenkaan tällä hetkellä. Paljon pitää parantaa, jos IFK meinaa aloittaa playoffit kotona tai ylipäätään ilman, että joutuu ne aloittamaan säälien kautta.
Mä kyllä nyt olen. Meille palkattiin "messias" sen ei niin hyvän tilalle ja joukkue on lukossa ja kaaoksessa. Eniten olen huolissani näistä nollan tehdyn maalin peleistä. Yritetään varjella sitä omaa maalia ihan siinä määrin, että ei saada edes sitä yhtä tehtyä.En ole erityisen huolissani vieläkään. Ehkä siksi, koska uskon omiini loppuun asti. Ja olen ehkä vähän tyhmä.
Mä en yleensä lähde arvostelemaan yksittäisiä matseja, mutta nyt mun on pakko antaa Villelle raippaa. Ensinnäkin ekalla erätauolla esitetty haastattelu, missä kommentoi HIFK:n maalivahteja: BOUUUUUU! Jos sä haluat, että sulla on pumpattu veskari keväällä, sä vastaat haastattelijan kysymykseen "miksi HIFK ei hankkinut maalivahtia?", ettet ymmärrä kysymystä. Et ala selittää mitään, että kaikille veskareille menee joskus helppoja. Vaikka olisit henkilökohtaisesti mitä mieltä tahansa, sä et sano julkisesti ikinä mitään vähänkään negatiivisesti luokiteltavaa omasta veskarista. Siis, jos haluat, että hänen itseluottamuksensa säilyy. Kaikki itsestä kertovat jutut menee kyllä aina pelaajien korviin.Aivan amatöörimäinen lausunto, vaikka ei kovin raflaava ollutkaan.
Toinen asia: kun HIFK pelaa huolimattomasti, ethän sä nyt vittu sentään ota silloin maalivahtia pois! Mutta Ville Peltonenpa ottaa, joka ikinen kerta. Ja joka kerta omissa soi. Koska HIFK jatkaa huolimattomuuttaan.
Itse pitäis taas kaikki tehdä.
HIFK on yksi kuntopuntarin heikoimmista joukkueista ja valumassa tätä vauhtia kokonaan pleijareiden ulkopuolelle ensimmäistä kertaa sitten Penan kokoaman divarijengin kaudella 2001-2002. Eli on siellä hävitty muillekin paskalla esityksellä kuin kalpasaipakookoille.Nämä kalpasaipakookoot ennen kärppätapparoita on ihan saatanasta vuodesta toiseen. En epäile, etteivätkö pelaajat pelaisi tosissaan, mutta fokus ei mitä ilmeisimmin pysy kasassa, jos seuraavana tai sitä seuraavana päivänä kohdataan ns. päävastus. Ihan sama, kuka on puikoissa tai ketkä ovat kokoonpanoissa, sama toistuu vuodesta toiseen. Miksi? Hyvä kysymys.
IFKn pelissä oli tänään Kärppien träppiä vastaan uusi taktinen elementti. Marjamäki myös reagoi tähän heti ekalla mainostauolla ja kutsui koko Kärppälauman fläpin ääreen.
IFKn kontrolli-lähdöt olivat nyt samaa mitä YVn sisäänvientikuvio jossa hyökkääjä haki vauhdin pakkien takaa. Mikäli Kärpät esti tämän tiputuksen, pakki heitti kiekon ränniin jonne jo vauhdissa ollut hyökkääjä ehti ekana (linjuri pilasi kyllä muutaman viheltämällä pitkän)
Tämä toimi yllättävän hyvin. Hyvä nähdä että Villellä on jotain uusia juttuja. Se mistä en tykkää on se liiallinen riskien välttäminen, Ville suosii selvästi pelaajia jotka pelaavat aina 100-varmasti. Tämä tappaa mielestäni tietyn luovuuden ja rohkeuden pelistä.
Tappara pelaa tällä hetkellä kyllä todella hyvällä tasolla, heikkouksia ei ole yhtään. Ainoa joka voi viedä koukkusormelta mestaruuden on toinen joukkue joka pääsee keväällä Flow-tilaan ja sitten se jos Tapparaan iskee korona.
Ei Tampioiden rosteri meihin verratuna ole sen huonompi. Ja kuten sanonta kuuluu; runkosarja on valmentajien sarja, playoffsit pelaajien sarja.Jos tällä rosterilla ei pärjätä niin katse siirtyy päävalmentajan suuntaan, karua mutta totta.