Pressistä tuli mieleen ainoastaan se, että mitään ei ollu sanottavaa.
Mä oon ny seurannu Jokisen Ollin Jukureita alkukauden.
Hänen antinsa on sekä valmennuksen että pressin suhteen ihan eri sisältöistä.
Mulle tulee väkisin mieleen, että onko IFKn penkin takana "väärä seuraikoni".
Jokinen goutsaa talkoilla kyläjengiä, ja kehuu pelaajat avoimesti, pumppaa ja liekittää.
Peltonen latelee pressissä mitään sanomattomia latteuksia ja seisoo penkin takana alposuhosmaisena toteemina.
Rostereissa ero on IFKn hyväksi 90-10.
Onko Peltonen tän kauden IFKlle liian "vakava" ja pieniin nyansseihin tarttuva goutsi? Jokinen touhunnut viime vuodet nuorten pelaajien kanssa paljon enemmän, onko se Liigassa, joka nuorenee vuosi vuodelta vahvuus, näin oletan. Peltonen tuli aikuisten sarjasta, NLAsta. Jossa pitää tehdä tulos heti, jos Peltonen itse vaatii sitä Peltoselta IFKssa, saattaa alkaa jumittaa.
Siksi pitäisi ehkä löysätä pelin suhteen, ja valmentaa enemmän henkistä puolta. Sillä oletan hänen oppineen, että se edellinen tapansa, oli millainen tahansa, ei toiminut, kun potkuihin kerran johti. Tilalle tuli sellainen pelikirjavelho kuin Graig MacTavish.
IFKssa on niin älytön määrä taitoa hyökkäyksessä, että on ihmeellistä etteivät he saa tulosta aikaiseksi ylivoimalla.
Jukureissa veikkaan että Jäykkä-Jakke Immonen piirtää yv-kuviot.
On tehnyt niin viimeisen 10 vuotta joukkueissaan.
IFKssa jos sitä yv-peliä kaavoitetaan liikaa valmennuksen puolelta, siitä katoaa luovuus ja vaistolla tehtävät ratkaisut.
Ihan pelkkää spekulaatiota tämä pohdintani, älkää loukkaantuko Villen puolesta.
Mutta joku pelaajien tekemistä jarruttaa, varsinkin ylivoimalla.
Eilen varsinkin tekeminen oli pakotetun, hermostuneen ja väkinäisen näköistä.