Kiinnitin huomiota eilisessä lehdistötilaisuudessa siihen, että Ville oli jotenkin poikkeuksellisen vittuuntunut. Tämä jopa vähän yllätti mut, koska Ville on yleensä todella hillitty eikä juurikaan sano mitään. Ja ehkä eniten mut yllätti se, että vaikka eilisessä pelissä lopulta saatiinkin vain yksi piste, se ei kuitenkaan ollut joukkueelta mikään ihan totaalisulaminen, vaan ennemminkin seurausta olosuhteista, eli virta vain loppui totaalisesti. Siihen nähden Ville oli, siis ollakseen Ville Peltonen, aika "kylmä" sanoissaan.
Mulle tuli heti ekana mieleen, että Martinin osalta uutiset ovat huonoja ja se vituttaa eikä Ville pysty peittelemään sitä siinä hetkessä. Tai, että joukkue on ollut kopissa jollakin tavalla välinpitämätön tappion jälkeen? Tai sitten Villen "kiltti ja ymmärtävä"-tyyli on nyt tullut tiensä päähän? Eli, että pelaajien on nyt annettu pelata riittävän pitkään suht rauhassa vastoin yhteisesti sovittuja juttuja ja annettu siimaa, mutta nyt tuli mitta täyteen ja päävalmentaja muuttaa omaa toimintaansa, mikä sitten vaikuttaa myös joukkueeseen. Tai kaikki yhdessä? Mutta paljon normaalia nyrpeämpi Ville ei oli.
Mistä päästäänkin siihen, miksi noissa lehdistötilaisuuksissa ei kannata sanoa yhtään mitään ylimääräistä. Ellei siis ole Risto Dufva. Luin perjantaina isot otsikot siitä, miten Pennanen oli sanonut sitä ja tätä ja verrannut Ilvestä Torontoon. Halusin itse katsoa ko. lehdistötilaisuuden ja mä kuulin kyllä ihan täysin eri asioita kuin mitä mediassa väitettiin. Ja mä en todellakaan ole mikään Pendo-fani, melkeinpä päinvastoin. Kuulin toki asiat myös aivan eri tavalla kuin puolisoni, joka melkeinpä vihaa Pennasta. Musta Pennanen puhui viisaita ja ymmärrän, mitä hän tarkoitti. Mutta jälkikäteen ajateltuna, hänen ei missään nimessä olisi kannattanut sanoa yhtään mitään, koska idiootit saivat lisää kierroksia myllyihinsä eikä nämä puheet varmastikaan auttaneet joukkuetta yhtään, päinvastoin. Nyt ei edes onnistuttu siinä, että valmentaja veti huomion itseensä joukkueen kyntäessä vähän syvemmällä, kuten joskus aikaisemmin on valmentajien kohdalla onnistunut. Jos valmentaja haluaa taata joukkueelle enemmän työrauhaa, kannattaa vain viljellä niitä samoja latteuksia ja vaikka kehua vastustajaa. Ikävä kyllä.