Onko todellakin näin? Nimittäin jos näin on, tulemme näkemään SM-liigan parhaan kiekollisen puolustajan Tampereen Ilveksessä.
Niin, päättelin vain tuosta, kun kerran sopimus on purettu. Ei mulla mitään sen kummempaa tietoa asiasta ole.
Onko todellakin näin? Nimittäin jos näin on, tulemme näkemään SM-liigan parhaan kiekollisen puolustajan Tampereen Ilveksessä.
Tässä on nyt innostuttu ja hehkutettu Ville Koistisen sopimusta joka suuntaan. Kaikilta osin hehkutus on kuitenkin vain urheilullisella puolella, mikä onkin asiallista. Taloudellista puolta ei ole kommentoinut kukaan, joten siitä kannattaa todeta tulessakaan palamattomana faktana, että Ilveksellä valitettavasti ei ole tähän sopimukseen varaa.
Sääli, että vastuuhenkilöt allekirjoittivat tämän sopimuksen.
Tästä kirjoituksestani 28.5.2011 se kaikki alkoi. Sain tuomioita trollina ja ties vaikka minkälaisena, eikä juuri kukaan uskonut mitään näkemyksiäni (kuten voidaan viestiketjusta tarkistaa). Siitä on melkein tarkalleen yksi vuosi aikaa. Silloinkaan ei olisi kannattanut uskoa vääriä Messiaita. Valitettavan kauan se harharetki kuitenkin vaan kesti!
Ei tarvitse lähetellä anteeksipyyntöjä. Case closed.
Asenne on hälläväliä ja selkäranka samaa joustavaa kumiseosta mistä Ilvesläiset "huippupelaajat" on kaikki tehty.
Lahjat ja ominaisuudet tuovat aivan rajoille, mutta nöyryys ja intohimo riittävät vain satunnaiseen liigan eliitissä pelaamiseen, jonka kääntöpuolella on laiskanpulskeaa,intohimotonta kiekkoa.
Totta kai pelitapa ja hyökkääjien ajoitukset vaikuttaa avauksiin, mutta Koistinen tuntuu olevan jolla omasta päästä lähteminen menee jokaikinen kerta yksinluisteluksi.
Itse en näe, että Koistisen liike tai pelisilmä olisi kadonnut mihinkään. Tämä vain tuntuu saaneen valmennusjohdolta vapauksia pelata omaa peliään, kun muu joukkue yrittää vetää kuolaimet kireällä "taistelukiekkoa". Raipen tehtävä olisi saada tämä samaan sapluunaan, kun kerran pelitapa on se, mikä ei muutu.
Koistinen hyökkäämään seuraavassa pelissä. Rankkariesitykset saivat joukkueen hyökkäjät kateellisiksi ja näyttämään vielä entistäkin surkeammilta.
Mitä miehelle on tapahtunut?
Se, että urheilutoimenjohtaja Seppo Hiitelä sijoitti Koistiseen niin merkittävän osuuden pelaajabudjetistamme ja vieläpä niin käsittämättömän pitkäksi ajaksi, oli anteeksiantamaton virhe.
En kuulu Seppo Hiitelä fan clubiin, mutta olihan tuossa diilissä kiva taka-ajatus jonkun KHL-jengin rahastamisesta. Tämä kiva taka-ajatus ei vain ole konkretisoitunut toivotulla tavalla.
Itse toivon Koistisen jatkavan huonosta kaudesta huolimatta. Koistinen ei ole luonteeltaan pelaaja, joka kannattelee rämpivää joukkuetta. Menestyvässä joukkueessa Kikasta saadaan kuitenkin paljon irti.
Itse toivon Koistisen jatkavan huonosta kaudesta huolimatta. Koistinen ei ole luonteeltaan pelaaja, joka kannattelee rämpivää joukkuetta. Menestyvässä joukkueessa Koikasta saadaan kuitenkin paljon irti.
Hiitelän tekemän pitkän sopparin kritisoiminen on tällä hetkellä helppoa, mutta itse ainakin pidin sitä julkistamishetkenä loistavana asiana. Koistisen tapaisia johtavia kiekollisia pakkeja etsii jokaikinen seura ja kun tietää Ilveksen vetovoiman niin Koistisen saaminen pitkällä (vaikka sitten kalliilla) sopimuksella vaikutti erinomaiselta siirrolta. Enemmän pitää kuitenkin sopimukselle vastinetta saada kuin tällä kaudella on saatu.