Viisasten kerho – kysymyksiä ja vastauksia Lukosta

  • 594 148
  • 3 067

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huhhuh, Ripa takas ja äkkiä.
No kyllä Ripa nämä lähimmät vieraspelipaikkakunnat kiertää tälläkin kaudella, joten eiköhän anneta Antsun stuntata nämä pidemmät pelireissut. Jos todella surkeaa paikallista "urheiluselostajaa" kaipaat, niin kuuntelempa joskus Marko Savolaisen työnäytettä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lainaan pienen pätkän nimimerkki Mdawg:in otteluketjuun kirjoittamasta:

Mdawg kirjoitti:
Tosin vuosien takaa on hyvin muistissa kun Lukko johti monena vuotena 5 kierroksen jälkeen liigaa ja sitten hävittiin 16 matsia peräkkäin.

Sillä juuri tätä olin tulossa kysymäänkin, eli kuka muistaa koska Lukko viimeksi on aloittanut SM-liigan kolmella voitolla?

En nyt mistään ole asiaa tarkistanut, mutta minä en kyllä muista että näin olisi tapahtunut 90-luvullakaan kertaakaan. Lukko johti liigaa pitkään kaudella 1993-94 mutta silloinkin hävisi kauden toisen pelinsä, juuri HIFKille, samoin Lukko oli Timo Tuomen aikana sarjassa kakkosena kun pelejä oli takana kolme tai neljä mutta tuolloinkin rasitteena oli tasapeli.

Ja kun 80-luvullakaan ei noita hyviä kausia ollut kuin tuo hopeakausi 1987-88 niin oliko silloinkaan tällaista kautta että kolmen pelin jälkeen tappiosarakkeessa on nolla? Kertoo kyllä tietysti osaltaan sen että ei Lukko kovin menestyksellisesti ole pelannut jos tuokin jo joku seuran ennätys on.

Harmi vaan kun se Saarelan rankkari ei lauantaina uponnut. Olis täysi potti.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lainaan pienen pätkän nimimerkki Mdawg:in otteluketjuun kirjoittamasta:



Sillä juuri tätä olin tulossa kysymäänkin, eli kuka muistaa koska Lukko viimeksi on aloittanut SM-liigan kolmella voitolla?

En nyt mistään ole asiaa tarkistanut, mutta minä en kyllä muista että näin olisi tapahtunut 90-luvullakaan kertaakaan. Lukko johti liigaa pitkään kaudella 1993-94 mutta silloinkin hävisi kauden toisen pelinsä, juuri HIFKille, samoin Lukko oli Timo Tuomen aikana sarjassa kakkosena kun pelejä oli takana kolme tai neljä mutta tuolloinkin rasitteena oli tasapeli.

Lähinnä näitä Tuomen kausia tarkoitin ja eikös Tihon ensimmäiselläkin kaudella oltu ihan kärjessä alussa, kunnes TPS haki jatkoajalla voiton? Muisti tosin teki tepposet tuon liigan johtamisen suhteen ilmeisesti, mutta siis ihan kärjessä kuitenkin oltiin, kunnes sitten tuli noutaja. Toisena noista Tuomen kausista Lukko oli SaiPan kanssa kahdestaan kärjessä vähän aikaa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lähinnä näitä Tuomen kausia tarkoitin ja eikös Tihon ensimmäiselläkin kaudella oltu ihan kärjessä alussa, kunnes TPS haki jatkoajalla voiton?

Ihan siellä kärjessä kyllä, vaikka en tarkkaa sijoitusta muista. Mutta silläkin kaudella Lukko hävisi kauden toisen pelinsä, HPK:lle Rinkelinmäellä 3-4. Eli pisintä voittoputkea sarjan alusta alkaen haen.
 

Lähetyslehti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan siellä kärjessä kyllä, vaikka en tarkkaa sijoitusta muista. Mutta silläkin kaudella Lukko hävisi kauden toisen pelinsä, HPK:lle Rinkelinmäellä 3-4. Eli pisintä voittoputkea sarjan alusta alkaen haen.

1987-1988, kaksi ottelua.

Kookoo-Lukko 0-5
Lukko-Tps 4-0

Kolmas ottelu tuotti ensimmäisen tappion Kärpille kotona 1-3.

1996-1997

Saipa-Lukko 0-4
Lukko-Hifk 5-3

Näin muistelin.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kolme peliä, kolme voittoa, 12-2 suhteella. Nouseeko raumlaissil päähän jo?
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos näitä ketjuja luet, niin ei, koska suurin osa ei tunnu vielä arvostavan kolmea voitta heikoista? joukkueista. Lukon sekoilut tietäen varminta tosiaan olla pessimistinä, mutta itse osaan kyllä ottaa ilon irti näistäkin voitoista. Joten kaippa se osalla jo noussut, tosin ensimmäisenä taisi Lukkoa päästä hehkuttamaan ihan ulkopuoliset henkilöt (IS).
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kolme peliä, kolme voittoa, 12-2 suhteella. Nouseeko raumlaissil päähän jo?

Mulla ei ainakaan nouse kun ei ole koskaan laskenutkaan. Oikeilla sijoilla ollaan.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Akaneella kaudella on tullut muuan asia huomattua. Jokaisen Lukon ottelun jälkeen, senkertaisen vastustajan osiossa, täällä jatkoajassa alkaa armoton mollaaminen omia kohtaan. Hävittiin Lukolle, voi vittu tämä kausi on hävitty. Mistä tämä kertoo? Eikö oikeasti ole asiantuntemusta kannattajissa, että voisivat myöntää Lukon olevan tällä hetkellä hyvä?

Minä olen ainakin mielestäni osannut arvostaa vastustajan hyviä suorituksia. Nyt on kyllä harvassa mielipiteet, joiden mukaan Lukko oli vaan parempi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kolme peliä, kolme voittoa, 12-2 suhteella. Nouseeko raumlaissil päähän jo?

Voi voi, tässä on kuule oppinut vuosien varrella sen verran realistiksi että tällaisenkaan alun jälkeen ei lähde millään tavalla leijumaan. Katsotaan sitten keväällä jos koko kausi sujuu tällaisissa merkeissä...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Kettu
Akaneella kaudella on tullut muuan asia huomattua. Jokaisen Lukon ottelun jälkeen, senkertaisen vastustajan osiossa, täällä jatkoajassa alkaa armoton mollaaminen omia kohtaan. Hävittiin Lukolle, voi vittu tämä kausi on hävitty. Mistä tämä kertoo? Eikö oikeasti ole asiantuntemusta kannattajissa, että voisivat myöntää Lukon olevan tällä hetkellä hyvä?

Minä olen ainakin mielestäni osannut arvostaa vastustajan hyviä suorituksia. Nyt on kyllä harvassa mielipiteet, joiden mukaan Lukko oli vaan parempi.

Itse näkisin että lukon "dominoiva" pelityyli saa vastustajan ajoittain näyttämään todella surkealta...

Tänään todistin hallilla ensimmäisessä erässä sellaista komediaa hpk avausten suhteen etten ole ennen kokenut. Minne syötät jos kaveri painaa päälle ja joka ukko on pidettynä... LOISTAVAA LUKKO, MAHTAVAA RAULI!!!

edit: Tuomaisen niitti kariyalle... PRICELESS!!! =)
 
Suosikkijoukkue
Rauman Kettu
Jos en kovin montaa jäähyä olutta kiskoessa missannut niin mielestäni lukon ensimmäinen jäähy tuli vasta kolmannessa erässä... mahtoiko näin käydä IKINÄ toivolan paskakiekon aikana?
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Innolla odotan, että pääsee tällainen etälukkokin näkemään kauden ekan Lukko-pelinsä. Se taitaa olla ensi torstaina Canalin matsi. Toivolan aikana en nähnyt yhtään peliä Lukolta, joka ei olisi pelikirjallisesti katsottuna vituttanut. Hienoa oli nähdä Pete, H-S-T ja Straka liekeissä, mutta muutoin vitutti jopa voittomatsien jälkeen.

Ralen Tappara pelasi kaunista jääkiekkoa ja uskoisin, että näen vastaavaa ensi torstaina. Kaikki kuulema ja lukema viittaisi siihen. Pelityyli saa nousta päähän ja se on nasulia!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos en kovin montaa jäähyä olutta kiskoessa missannut niin mielestäni lukon ensimmäinen jäähy tuli vasta kolmannessa erässä... mahtoiko näin käydä IKINÄ toivolan paskakiekon aikana?

Kyl mä muistelen että viime kaudella oli yksi sellainen peli jossa Lukko ei saanut kuin yhden kaksiminuuttisen. Joskus näin syksyllä se oli, silloin kun peli vielä hiukan jääkiekkoa muistutti.

En mä sitä osaa sanoa kylläkään että missä vaiheessa sen kertaista peliä se jäähy tuli.
 

Iippo31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Monta
Voi voi, tässä on kuule oppinut vuosien varrella sen verran realistiksi että tällaisenkaan alun jälkeen ei lähde millään tavalla leijumaan. Katsotaan sitten keväällä jos koko kausi sujuu tällaisissa merkeissä...

Toivottavasti sujuu. Ilolla katson Lukon loistavaa alkanutta kautta. Ykköskenttä ja kakkoskenttä toimivat hyökkäyspäässä erittäin hyvin ja loistava Vehanen hoitaa loput. Hienoa katseltavaa!
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Voi voi, tässä on kuule oppinut vuosien varrella sen verran realistiksi että tällaisenkaan alun jälkeen ei lähde millään tavalla leijumaan. Katsotaan sitten keväällä jos koko kausi sujuu tällaisissa merkeissä...
Kyllä mä ainakin leijun. On siiheh syytäkin viime vuosien jälkeen. Maan pinnalle palataan jos on tarvis, mutta kyllä nyt saa nauttia.

Pitkiä kiekkoja tänään Lukolla: 0; Kerholla: monta. Upeaa katsella moista menoa.
Ässät-matsissa kiinnitin myös tähän huomiota. Viime vuonna matsit kesti niin helvetin kauan, kun joka toinen minuutti lukkolaiset veti pitkän. Silloin niitä taisi tulla yksi ja ei näissä myöhemmissä peleissäkään ilmeisesti sen enempää. Odotanpa vaan oravan seuraavaa analyysiä jossain maikkarin sivuilla ja mielenkiintoista nähdä, miten kommentoi lukon otteita. Varmaan selittää, että Haatajakin on kahtena viime vuotena kehittynyt niin pirusti kun on ollut hyvässä valmennuksessa.
 

LätkäFaija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs
Opiskelijahaalarit

Pääsevätkö opiskelijat vielä tälläkin kaudella Lukon kotiotteluihin (pl. Ässät-pelit) haalarit päällä maksutta?

En ole muutamaan vuoteen ollut Äijänsuolla pelejä katsomassa, joten en ole perillä tämänhetkisestä käytännöstä. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus tulla Raumalle tulevana "superviikonloppuna" (kaksi kotiottelua), joten kaivanko kaapin perältä haalarit mukaan?
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pääsevätkö opiskelijat vielä tälläkin kaudella Lukon kotiotteluihin (pl. Ässät-pelit) haalarit päällä maksutta?

En ole muutamaan vuoteen ollut Äijänsuolla pelejä katsomassa, joten en ole perillä tämänhetkisestä käytännöstä. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus tulla Raumalle tulevana "superviikonloppuna" (kaksi kotiottelua), joten kaivanko kaapin perältä haalarit mukaan?
Ihan varma en tuosta haalarijutusta nykyään ole, mutta sellainen käsitys mulla on, että ensinnäkin haalareiden lisäksi tarvitaan virallinen opiskelijakortti. Ja toiseksi, ei taida viikonloppupeleihin päästä enää haalareilla, luulisin.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
--ensinnäkin haalareiden lisäksi tarvitaan virallinen opiskelijakortti. Ja toiseksi, ei taida viikonloppupeleihin päästä enää haalareilla, luulisin.

Ensimmäinen oletus/tieto on oikein, toinen väärin.

Haalarit + voimassa oleva opiskelijakortti = ilmainen sisäänpääsy kaikkiin muihin paitsi Ässät-peleihin.

Itse sain tällaisen vastauksen Lukon toimistolta asiaa kysyttyäni ja siitä lähtien olenkin käyttänyt kyseistä tarjousta aina tilaisuuden tullen. Perjantaina ja lauantainakin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Valkoiset vieraspelipaidat

Mietin hetken miksi nämä valkokeltaiset paidat ovat entuudestaan kaukaisesti tutun oloisia.

Korjatkaa jos olen hakoteillä, mutta eikös takavuosina Lukon verkkarit/toppasut olleet juuri nykyisen vieraspeliasun kaltaisia väritykseltään?

Joskus 90-luvun alkupuolella muistelisin ainakin junnuilla olleen sellaisia.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Mietin hetken miksi nämä valkokeltaiset paidat ovat entuudestaan kaukaisesti tutun oloisia.
Ainakin kaudella 96-97, kun kettu tuli Lukon paitaan, oli keltaisen paidan etuosa aika "valkoinen". Paidassa oli valkoinen kolmio, joka ulottui "olkapäistä napaan".

Myös aikaisemmin oli keltaisia paitoja, joissa esim. käsivarsi oli valkoinen.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Siirretään tämä tuolta akatemian puolelta vaikka tänne, kun mielestäni paremmin sopii.
Onko Lukolla ja Hokilla virallinen yhteityösopimus vielä voimassa?
Ei ole. Nythän joukkueessa on tehty muutoksia hyökkäyksen osalta parinkin kaverin verran. Ensin Nabb teki paluun Vaasaan, ja myöhemmin Fogström teki paluun Ruotsiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös