Viisasten kerho – kysymyksiä ja vastauksia Lukosta

  • 596 267
  • 3 067

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Milloin Äijänsuon hallin kaukalo uusittiin? Eikös samalla kerralla vaihtunut muoviset pääty- ja sivupleksit nykyisiin "lasisiin"? Muistelisin että vuosi olisi ollut n.2000-2001 about?
Tarkkaa vuosilukua en muista, mutta tuohon aikaan se tosiaan tapahtui. Ja samalla vaihdettiin pleksit laseihin. Näkyvyys parani heti monta astetta.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tarkkaa vuosilukua en muista, mutta tuohon aikaan se tosiaan tapahtui. Ja samalla vaihdettiin pleksit laseihin. Näkyvyys parani heti monta astetta.

Laittaisivat takaisin ne pleksit, ettei näkisi kuinka huono joukkue Lukko on tällä hetkellä!
 
Suosikkijoukkue
Justin Morrison
Kysymys Niklas Fogströmistä.

Olen saanut käsityksen, että Lukko purki Fogströmin kolmen vuoden sopimuksen Fogin lähdettyä Moraan. Olenko oikeassa vai väärässä?
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Kysymys Niklas Fogströmistä.

Olen saanut käsityksen, että Lukko purki Fogströmin kolmen vuoden sopimuksen Fogin lähdettyä Moraan. Olenko oikeassa vai väärässä?

Olen samaa mieltä kanssasi. Muistaakseni Lukko purki sopimuksen Fogströmin kansa kokonaan, eikä vain tämän kauden osalta.
 

senilix

Jäsen
Olen pitkään ihmetellyt, mistä täällä kirjoittavien mieleen on tullut käyttää Lukosta nimea Lugu. Ymmärrän hyvin, että kielitaidottomat porilaiset, jotka eivät paremmasta ymmärrä, niin voivat tehdä, mutta kun Lukkofanitkin...

Sanan perusmuoto Rauman kielellä on Luk (Lukko) ja genetiivi Luku (Lukon)
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kukas tuo keskinmäinen on? Jatkoajan raportista otettu


Oisko uusi hankinta?:)

Toisi puuttuvaa asennetta eikä Tuomaisia voi koskaan olla liikaa joukkueessa:)
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oisko sitten pieni ja taitava käsistään tämä toinen Tuomainen?


Niin no, Marko Tuomainenhan on oikeasti MM-mitalisti eikä tosiaankaan pieni ja taitava, mutta kai Sinä oikeasti sen tiesit?

Tosissaan puhuen hänestä lienee aika jo ajanut ohi.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Miten mulla on muistikuva, että Jouni, Timo ja Matti Peltonen pelasivat samanaikaisesti Lukossa SM-liigaa?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Miten mulla on muistikuva, että Jouni, Timo ja Matti Peltonen pelasivat samanaikaisesti Lukossa SM-liigaa?
Eivät pelanneet. Jouni ja Timo sekä Jouni ja Matti pelasivat samanaikaisesti, mutta kolmestaan eivät.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Niin no, Marko Tuomainenhan on oikeasti MM-mitalisti eikä tosiaankaan pieni ja taitava, mutta kai Sinä oikeasti sen tiesit?

Tosissaan puhuen hänestä lienee aika jo ajanut ohi.

Oli jäänyt tämä posti huomaamatta. Vastataan vähän myöhässä.

Sekoitin toiseen pelaajaan. Nyt kun muistutit niin eikös tuo Marko Tuomainen pelannut pari kautta NHL:ssäkin? Tehot eivät tainneet olla kuin parisen kymmentä pinnaa. Ja onhan tuo meidän Tuomaista pienempi ja taitavampi *insert hymiö*
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eivät pelanneet. Jouni ja Timo sekä Jouni ja Matti pelasivat samanaikaisesti, mutta kolmestaan eivät.

Vai on Peltosen Mattikin pelannut liigassa. Tämä oli uusi tieto minulle. Muistan kun räkänokkina 90-luvun alussa oltiin työharjoittelussa UPM:llä ja ihmeteltiin miksi kaukalopalloilijalla on melonit kainalossa. No nyt selvisi, että liigapelaajan statuksellahan se siellä sitten pelasi. Ei sen puoleen, ihan kiva se meille oli.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
No ilmeisesti boriksen kysymys on poikinut tuosta Jormakan veljesten pelaamisesta. Kyllähän kolme raumalaista veljestä on liigaa samanaikaiseti pelannutkin. Nimittäin Tuohimaan veljekset Harri, Pasi ja Olli pelasivat kaikki kolme samanaikaisesti liigaa. Tosin Harri pelasi tuolloin jo Hifkissä, kun taasen Pasi ja Olli Lukossa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tarkistin varmuuden vuoksi noiden Topin poikien pelaamisen Jääkiekkokirjastakin ja kyllähän se niin meni että Timo lopetti pelaamisen Lukossa keväällä 1985, kun Matti puolestaan pelasi uransa ainoat liigapelit kaudella 1985-86.

Ja minulle oli täysi yllätys se että Matti Peltosella on 14 peliä liigaurallaan. Olisin vaikka kuinka ison veikan lyönyt ennen tätä päivää siitä että hänellä ei ollut kuin kaksi liigaottelua vilttimiehenä, mutta epäilemättä tuo Jääkiekkokirjan tieto paikkansa pitää.
 

senilix

Jäsen
Kyllä Matti ihan pelaamaankin pääsi. Ei kylläkään kovin suurta peliaikaa eikä menestystä. Eikä kaikissa 14 ottelussa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Kovastihan Ganalin pelejä katsomassa olleet halusivat Matille näyttöpaikkaa liigassa, mutta kun sen sitten vihdoin ja viimein sai, niin ei esitykset ihan liigatasoa olleet. Tosin peliaikakin jäi niin kuin jo senilix mainitsikin aika vähäiseksi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt kun tässä itse kutakin ottaa helvetisti päähän tämä Lukon konttaaminen, hermot on piukalla ja otteluseurantaketjuun tulee suollettua vittu-alkuisia viestejä kerran minuutissa niin tulipa mieleen seuraava kysymys:

Kausi oli joko 1988-89 tai 1989-90, todennäköisesti jälkimmäinen. Lukko pelasi paskasti kuten hopeakevään jälkeen pitkään, ja tällä kertaa oli menossa kotiottelu. Radio Ramonan selostamon lähettyvillä seisoskeli humalainen äijänkuva joka huuteli koko pelin ajan Lukon pelaajille hävyttömyyksiä, niin että jokainen huuto kuului radioselostuksesta läpi. Ramonan toimitus oli kuulemma joutunut ottamaan monta ihmettelevää ja paheksuvaa puhelua vastaan pelin aikana, sen verran ruokotonta tekstiä oli äijä päästellyt suustaan että kuuntelijoillakin rupesi tekemään pahaa.

Itse en tätä lähetystä kuunnellut kun olin tuolloin hallissa peliä katsomassa, mutta seuraavan pelin yhteydessä Pekka Wallenius piti kovan saarnan siitä kuinka "jokainen pelaaja tekee kaukalossa parhaansa" ja pahoitteli tätä äijän käytöstä kuuntelijoille, mutta totesi ettei ainakaan Ramonan selostaja tällaisessa tapauksessa voi tehdä mitään häirikön hallista poistamiseksi.

Ihan vaan mielenkiinnosta utelen että muistaako kukaan kuunnelleensa tällaista peliä radiosta, oliko joku kenties lähettyvillä kuulemassa äijän huutoja hallissa tai muistaako kukaan edes tuota Walleniuksen moraalisaarnaa seuraavan pelin radioinnin yhteydessä?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Minä vuonna kettu tuli joukkueen logoksi? Ei ainakaan mitalia sillä logolla ole saavutettu. Nyt vielä kun tuli valkoiset vieraspaidat, niin menee vielä huonommin? Eikö?
Taikauskoa tai ei, mutta aina olen sanonut, että niin kauan kuin kettu on rinnassa, menestys kiertää Raumaa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Minä vuonna kettu tuli joukkueen logoksi?
Kaudella 96-97 kettu tuli paitaan ja samaisessa paidassa oli yllättävän paljon valkoista. Joka tapauksessa tuosta mainostetusta viekkaudesta ei ole ollut tietoakaan ja fanimyyntikään tuskin enää ketulla on vetovoimainen. Lukkologon takaisin tuonnilla sitä vastoin tuo fanimyyntikin lähtisi taas nousuun.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Etkös sinä sitten muista?

Jos ihan vakavissasi kysyt, niin vastaus on keväällä 1996.

Niinpä. Muistan kyllä. Tulee vaan väkisinkin mieleen tuo KIROTTU kettu. Pitäiskö vaihtaa takaisin? Taikauskoa tai ei, mutta kuitenkin. Ei siinä mitään häviäisi jos kokeilisi edes.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös