Viisasten kerho – kysymyksiä ja vastauksia Lukosta

  • 596 307
  • 3 067

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Selostajan nimeä ei ole annettu julkisuuteen, tai en ainakaan minä sitä mistään löytänyt, mutta uskoakseni vanha tuttu Risto Leino siellä äänessä edelleen on.

Ei Ramonassa oikein ole vaihtoehtojakaan, paitsi heidän avustajansa Antsu Anteroinen tietysti, jolla on kokemustakin pelien selostamisesta, mutta ei Antsu sitä hommaa oikein Riston lailla hallitse.

Se on kyllä kumma että selostajan nimeä ei ole mainittu. Aina ennen sopimusten julkistamishetkellä se on kyllä kerrottu julki.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se on kyllä kumma että selostajan nimeä ei ole mainittu. Aina ennen sopimusten julkistamishetkellä se on kyllä kerrottu julki.
Itselle pisti sama homma silmään välittömästi. Ja varsinkin kun tietää sen että kyseinen homma on Ripaa vituttanut jo pidemmän aikaa. Suurimpana syynä tähän lienee jatkuva reissaaminen, joka on todellista myrkkyä perheelliselle.
Eikä todellakaan sovi unohtaa sitä tosiasiaa että onhan muiden radioiden tiimoilta kovasti Ripaa yritetty kosiskella aikaisempina vuosina. eli olisiko mies mahdollisesti tarttunut johonkin sopivaan syöttiin.

Sinällään itselleni aivan sama. Ihan rehellisesti, en jaksa kuunnella sitä päätöntä huutamista kun Lukko ylittää oman puolustussinisen. Toisaalta, niin kauan on asiat hyvin, kunnes Anteroinen alkaa selostamaan pelejä. Sitä lässytystä ei jaksa kuunnella edes sen vertaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinällään itselleni aivan sama. Ihan rehellisesti, en jaksa kuunnella sitä päätöntä huutamista kun Lukko ylittää oman puolustussinisen. Toisaalta, niin kauan on asiat hyvin, kunnes Anteroinen alkaa selostamaan pelejä. Sitä lässytystä ei jaksa kuunnella edes sen vertaa.

Kyllä Ripa noista paikallisradioiden selostajista ihan kärkeä on. Kun joskus on huvikseen kokeillut katsoa peliä TV:stä ja kuunnellut samalla jotain paikallisradion selostajaa niin on kuin katsoisi ihan eri peliä mitä sieltä selostetaan. Niin räikeää on kotiinpäin vetäminen. Kyllähän Ripakin kotiin päin vetää mutta ei lähellekään niin räikeästi kuin vaikka joku Tauru. Ja minusta sitä Ripan innostusta jokaisesta pienestäkin tilanteesta on hauskaa kuunnella. Toivottavasti Ripa jatkaa edelleen selostamista.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itselle pisti sama homma silmään välittömästi. Ja varsinkin kun tietää sen että kyseinen homma on Ripaa vituttanut jo pidemmän aikaa. Suurimpana syynä tähän lienee jatkuva reissaaminen, joka on todellista myrkkyä perheelliselle.

Tämäpä on uutta tietoa meikäläiselle. Mutta ihan ymmärrettävä asia tietenkin jos näin on, ei siinä mitään.

Sen tiedän että Turun suunnalta Ristoa on koetettu ennenkin houkutella, ja nyt keväälläkin hän huusi Mestiksen TuTon play offit ulos. Kaipa ne houkutukset Turun ja Tepsin suunnalta ovat nytkin tulleet, jos sellaisia on.

Kyllä mä olen Ripan selostuksista tykännyt. Ei hän nyt mikään varsinainen jääkiekkoasiantuntija ole koskaan ollutkaan mutta vetää kyllä tunteella, harmi vaan kun kolme kautta on jo mennyt putkeen niin ettei Lukko ole tarjonnut sen enempää Ristolle kuin kannattajillekaan kovin isoja ilon hetkiä.

Sekin lienee selvää että ei Ramona tuohon hommaan ketään uutta miestä palkkaa, kun tuskinpa Pekka Wallenius enää eläkkeeltään ryhtyy siihen rumbaan. Joten Anteroisen lässytykseen saavat radionkuuntelijat ensi kaudella tottua, pelkään mä.
 

Nikke84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Manchester United, Three Lions
Onhan Ripa toki kritiikkiäkin saanut kovasta äänenkäytöstään tai jopa huutamisestaan. Mutta Ripan äänekäs ja nopeatempoinen selostus kertoo hyvin pitkälle siitä, kuinka selostajalla on tunnetta ja fiilistä pelissä!
 

lexhockey

Jäsen
Tunnetta ja tilanteiden kuvausta!

Mielestäni on huomattavasti mukavampi kuunnella selostusta, mikä on asiantuntevaa, on tilanteen tasalla ja siinä on riittävästi tunnetta.
Selostuksessa tuleekin olla sinikeltainen sävy.
Elävästi muistan kun -70-80 luvun taitteessa Väinö Mujunen selosti Radio Suomeen Sportin ja Jypin välistä ottelua. -Sport painostaa vahvasti........ jaa Jyp tekikin maalin.
Väiski ei oikein pysynyt pelin mukana, kun kotiläksyt oli jäänyt tekemättä ja laji oli yleisurheilu- ja lentopallomiehelle hiukan outo.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Juhannukseen mennessä asiasta kuulemma ilmoitetaan. Siltä tosin näyttää, että Risto jatkaa vielä (ainakin) seuraavat pari vuotta. Samalla huhuillaan varmasti niitä sopimuksiakin.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Muistanko väärin vai onko legandaarinen Rauli Raitanen ollut joskus 90-luvun loppupuolella Lukon testissä? Jotenkin on hämärä muistikuva että mies olisi pelannut Pitsiturnauksessa tai jossain kesän harjoitusottelussa Lukon paidassa. Testijakso tosin taidettiin kaikaista tähän yhteen peliin?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muistanko väärin vai onko legandaarinen Rauli Raitanen ollut joskus 90-luvun loppupuolella Lukon testissä? Jotenkin on hämärä muistikuva että mies olisi pelannut Pitsiturnauksessa tai jossain kesän harjoitusottelussa Lukon paidassa. Testijakso tosin taidettiin kaikaista tähän yhteen peliin?

Jep. Tihonovin aikana käväsi pelaamassa muutaman treenimatsin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep. Tihonovin aikana käväsi pelaamassa muutaman treenimatsin.

Ilmeisesti Raitanen ei kuitenkaan Pitsiturnauksessa pelannut? Minulla ei nimittäin ole minkäänlaista muistikuvaa Raitasesta Lukon paidassa, eli harjoituspelit jotka hän pelasi olivat varmaan vieraspaikkakunnalla, vai kuinka?

Oliko tämä Raitasen testijakso samaan aikaan kuin Kalajoen oman pojan Timo Seikkulan? Lyhyeksi jäi Seikkulankin testijakso Lukossa.
 

Lähetyslehti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilmeisesti Raitanen ei kuitenkaan Pitsiturnauksessa pelannut? Minulla ei nimittäin ole minkäänlaista muistikuvaa Raitasesta Lukon paidassa, eli harjoituspelit jotka hän pelasi olivat varmaan vieraspaikkakunnalla, vai kuinka?

Lempäälässä Ilves-Lukko pelissä Raitanen pelasi Lukon paidassa ja teki muistaakseni jopa maalin. Lukko voitti tuon pelin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukko ja Radio Ramona ovat solmineet tänään uuden kaksivuotisen sopimuksen liittyen Lukon otteluiden selostamisesta. Selostajan nimeä ei ole annettu julkisuuteen, tai en ainakaan minä sitä mistään löytänyt, mutta uskoakseni vanha tuttu Risto Leino siellä äänessä edelleen on.
Risto Leino jatkaa edelleen selostajana, mutta Ari Anteroinen tuuraa joissakin vierasotteluissa. Asiasta kertoo Ramonan uutiset. Eli luultavasti Ripa kiertää lähimmät vieraspelipaikkakunnat, ja Antsu stunttaa pisimmät reissut. Kotiotteluissa Ripa on totutusti selostajana ja A.A. kaukalonlaitatoimittajana.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No, pikkusen menee huonompaan suuntaan. Minä kun kuuntelen ainoastaan vieraspelit, kun sen kortinkin ensi kaudeksi sitten varasin.

Tosin viime kausi oli jo semmoinen että niitä vieraspelejä jäi varsinkin kauden alussa kuuntelematta paljon, ja mä luulen että jos Antsun lässytystä joutuu kuuntelemaan niin entistä harvemmin tulevalla kaudellakin Lukon matseja kuuntelen.

Jollei sitten loppukaudesta rupea panosta peleissä olemaan ihan hirveästi...
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kannattaa varmaan toimistolle soittaa, eiköhän siellä tiedetä. Luulisi että kisa olisi jo päättynyt ja voittaja selvillä, kun kausikin jo ovella...
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Fundeerasin, että kun kaupungissa ollaan ja ilmaiseksi A-junnujen matsiin pääsee, niin mennään kokeilemaan, mutta kuinka paljon noissa matseissa yleensä käy jengiä?

nimim. "Tunti ennen matsia (parhaita) paikkoja varaamaan(ko)."
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
n. 100, jos aina sitäkään.

Käykö A-junnujen peleissä todellakin näin vähän katsojia?

Merkillistä, sillä taitaa Lukko edelleenkin olla ainoa joukkue joka runkosarjamatseihin päästää katsojat ilmaiseksi sisään.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Käykö A-junnujen peleissä todellakin näin vähän katsojia?

Merkillistä, sillä taitaa Lukko edelleenkin olla ainoa joukkue joka runkosarjamatseihin päästää katsojat ilmaiseksi sisään.

No ehkä 200 voi parhaimmillaan olla jossain pelissä. Tosin itse olen käynyt pääsääntöisesti A-junnujen viikkopeleissä, viikonloppuisin porukkaa voi toki olla enemmänkin. Mutta joku keskiviikkoinen Lukko A - HIFK A vetää sen 100-200 katsojaa. Ei siellä yleensä juuri enempää ole ollut.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisaalta, niin kauan on asiat hyvin, kunnes Anteroinen alkaa selostamaan pelejä. Sitä lässytystä ei jaksa kuunnella edes sen vertaa.
Antsu on selostajana jopa flegmaattisempi kuin itse Bubi Wallenius. Nyt A.A höpöttää HIFK-Lukko pelin tapahtumia Ramonan aalloilla ja pakko sanoa, että eroa on kuin yöllä ja päivällä Ripan eläytymiseen verrattuna.

Walleniuksesta puheen ollen, kyllä se Pekka vaan oli se ensimmäinen ja aito sinikeltainen ääni. Tuskin on Pekka sukua Bubille, ken tietää..
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On kyllä Anteroinen pihalla kuin lumiukko. Mitenköhän se toinen maali mahtoi syntyä? En edes ensiksi tajunnut että tuli maali. Huhhuh, Ripa takas ja äkkiä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ei voisi enempää viedä fiilistä pelistä kuin tuo Anteroisen "selostus". Meinaa väkisin nukahtaa sohvalle, kun tuota kuuntelee. Voin vain kuvitella sitä hehkutuksen ja huutamisen määrää, jos Ripa selostaisi.

Onneksi alkaa Salkkarit. Siinä sentään on vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Teksti-tv.kin selostaa pelit elävämmin kuin tuo väsynyt Ari.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Slovakia vs Kazakstan
  • 1.20
  • 7.50
  • 9.00
Suomi vs Iso-Britannia
  • 1.03
  • 17.00
  • 30.00
Latvia vs Ranska
  • 1.93
  • 4.10
  • 3.20
Tanska vs Kanada
  • 15.00
  • 10.00
  • 1.10
Itävalta vs Sveitsi
  • 15.00
  • 11.00
  • 1.09
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös