Näinhän useimmat ulkomaiset nettikaupat toimivat ja asiakas ei tosiaan ole veroista vastuussa, kun myyjä järjestää kuljetuksen. Tulli on kuitenkin tähän korostanut, että jossain vaiheessa saattavat oikeasti ottaa lähetykset sivuun siksi aikaa, että joku taho (=toimittaja) on maksanut verot. Siitäkin huolimatta, että asiakkaan vastuulla tuo ei ole, niin voipi olla että paketteja rupeaa jossain vaiheessa jäämään syrjään.Uskaltaa toki. Eihän tässä Gourmondon tavassa toimia ole mitään epäselvää kun toimittaja hoitaa kuljetuksen niin ei tullilla ole mitään sanomisia.
Minun tilauksestani puuttui tuo ketsuppipullo, vaikka luki tilauslistassa. Vähän harmitti, koska olisin voinut kyllä maistaa, mutta onneksi olivat unohtaneet tuon eikä mitään tärkeämpää pulloa paketista. Voi tietenkin olla, että joku läski tullimies on vetänyt minun ketsupit lihiksen väliin....Lieferellolta...Laittoivat kaupan päälle ketsuppipullon. Huikeaa! :D
Kiitoksia näistä! Ainakin ylempi Lieferellon 10% alennuskoodi koodi toimii näemmä edelleen. Laitoin myöhään torstai-iltana tilauksen ekaa kertaa tuonne, ja jo nyt perjantaina tuli ilmoitus, että tilaukseni on matkalla kohti Suomea. Lentorahtina näyttäisi tulevan, joten eiköhän jo ensi viikonloppuna pääse näitä halutessaan maistelemaan.Alekupongit:
GA1412AG10PZ 10%
GC1405AG05PZ 5%
En menee takuuseen toimivuudesta. Saa koittaa.
Jeps, tätä tuli yritettyä heti. Laitoin Baltic Sea Spiritin nettisivujen palautelomakkeen kautta välittömästi viestiä, mutta mitään ei ole kuulunut. Pitivät ilmeisesti lomaa 12. tammikuuta asti, ja lähestyin sen jälkeen vielä heitä sähköpostilla. Saksaksi jopa sopersin reklamaationi, mutta eipä ole mitään kuulunut sieltä edelleenkään. Toivottavasti nyt jotain vastaisivat ja tarjoaisivat vaikka alennuskoodia, mieluusti voisin tuolta tilata lonkkuja jatkossakin.Minun tilauksissa tuolta on kyllä aina ollut vähintään joitakin kuukausia päiväykseen. Eihän nuo juomakelvottomaksi varmasti vielä kuukausiin mene, mutta itse kyllä lähettäisin sähköpostia tuollaisessa tilanteessa. Jos siellä pelisilmää on yhtään, niin vähintään jonkinlainen alennuskoodi olisi paikallaan, ellei suoraan rahanpalautusta.
Eilen hain tämän lähetyksen postista. Tein huvikseni hintavertailun että paljonko vastaavat tuotteet olisivat tulleet maksamaan Suomen puolella (ketsuppia en huomioinut) Noista minun tilaamistani tuotteista neljää ei löydy Suomesta joten on laitettu korvaajiksi Alkosta parin eri vahvuisen halvimman kuoharin hinnat, halvimman 3-litran laatikkoviinin hinta sekä hinta 3 litralle halvinta Koffia Prismasta. Hinta tuolle satsille, jonka tilasin Lieferellolta, oli toimituskuluineen 98,93 € Ja Suomen puolelta vastaavien hinnaksi tulisiGraf Artos Beerenperlwein halbtrocken 8% Vol. 0,75l
Kupferberg Gold Sekt trocken 11% Vol. 0,75l
Sierra Tequila Reposado 38% Vol. 0,7l
Russian Standard Vodka 40% Vol. 0,7l
12x Flensburger Pilsener Bier 4,8% Vol. DPG 0,5l
Jägermeister Kräuterlikör 35% Vol. 1,0l
2x San-Tiago Merlot Shiraz 14% Vol. 3-l-Bag in Box
No laitoin vähän isomman tilauksen sisään ja toivotaan, että tulee perille ehjänä / ilman turhia viivästyksiä.
Maanantaina kirjautui tilaus järjestelmään. Yksi laatikko seitsemästä on vielä postissa mutta tulee maanantaina. Muuntilaus saapui siis tänään.
Sen sijaan Baltic Sea Spiritiä ei nyt pääse suuresti kehumaan. Vihdoin ja viimein vaivautuivat sentään vastaamaan reklamaatiooni. Myönsivät kyllä, että eihän se ihan ok ole, että juomissa on parasta ennen -päivämäärä 1,5 viikon päässä, mutta sanoivat, että sen takia ne olivatkin niin edullisia. Ja niinhän se näyttikin, että samat lonkkulaatikot maksavat nyt muutaman euron enemmän kuin tilatessani. Vastasin sitten sinne, että missään ei kyllä kerrottu, että nämä ovat pian vanhaksi menevää erää ja kärtin edes jotain alennuskoodia seuraavaa mahdollista tilausta varten. Sitä ei valitettavasti herunut.
Kun noista päivämääristä oli puhetta, niin miten noissa Gourmondon oluissa ne on yleensä mennyt? Ale tuotteissa parasta ennen päiväys viikon päästä tms.?
Näyttäis nyt olevan Augustiner Helles -50% Gourmondossa.Mulle saapui pari viikkoa sitten ko. tuotetta, parasta ennen oli noissa 3/2015. Eivät siis olleet tilatessani vielä tarjouksessa.
Edit: Augustiner poistunut tarjouslistalta, oli siellä eilen illalla.
No ei tarvii ihmetellä miksi postikulut on nousseet ja noilla tilausmäärillä nousee edelleen kunnes
loppuu kokonaan.
On päivän selvää että jos janoiselle Suomalaiselle annetaan mahdollisuus tilata kiinteillä posteilla
viinaa niin silloin ei ajatella hevon vittua vaan tilataan mahdollisimman paljon että
tulisi mahdollisimman halvaksi, eikä ajatella että kovin pitkään homma ei voi noin toimia.
Aina kun Tullista puhutaan täällä,niin pitää muistaa se, että se paine tulee ylempää, eli ministeriötasolta. Tullille annetaan sitten tämmöinen tehtävä, joka sen on pakko toteuttaa, vaikka Tullin työntekijöiden kanta asiaan olisi mikä. Eiköhän varsin yleinen mielipide Suomessa ole se, että tämä alkoholilainsäädäntö on ihan perseestä.
Gourmondolta tilasin viime keskiviikkona satsin. Gourmondon sivuilla lukee: Shipping is prepared. Mitään seurantakoodia ei ole tullut. Tuleeko se s-postiin vai näkyykö se siellä oman tilin puolella Gourmondossa?
Kiitoksia jo etukäteen!