Kisapuisto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Mä oon tätä yrittänyt aina miettiä mikä järki tuossa alkon monopolissa on, joka kaupunki täynnä vieri vieressä samanlaisia myymälöitä ja hyvin rajattu tuotevalikoima. Vaikka nyt kai jonkinsortin nettikauppasysteemikin tuli niin miksei voi ainakin näissä missä myymälöitä on useampi samassa korttelissa yhdessä olla kaljoihin keskittyvä, toiseen viinit, kolmanteen jotain muuta, tuon lisäksi vaikka top 10 tuotteet. Ulkomailla on varmaan R-kioskin kokoisissakin myymälöissä isompi valikoima oluita vaikka siellä olisi muutakin tavaraa myynissä. Oon vaan miettinyt mitä järki tullinkin käyttää miljoonia tuohon että ne lisää valvontaa ja haastaa porukkaa oikeuteen kun voisi vain parantaa valikoimaa, ehkä tiputtaa vähän veroa. Ei tarvitsisi muiden tilata ulkomailta jos löytyy täältäkin, hintaeroakaan postikulujen jälkeen ei ulkomaan tilauksista ole suuri, varmaan muutama prosentti pois verosta ja laajempi valikoima niin ei ihmisten tarvitsisi välttämättä lähteä ulkomailta hakemaan tai tilaan.. mutta ei pidetään nykylinja että pidetään nuo kärpäsen paskan kokoiset liikkeet samanlaisena joka kaupungissa.
Ei ne ihan samanlaisia ole joka paikassa. Esim. Stockan alkot ovat käytännössä viinimyymälöitä. Itärajalla esim. ainakin Imatralla ja Lappeenrannassa on alkoissa paljon sellaisia konjakkeja ja brandyjä, joita ei muualla Suomessa juuri näe, johtuen venäläisturisteista. Muuten toki samaa mieltä kirjoituksestasi.