Uljas näky kun Maguire juoksee täysiä alas. Ihan kuin Michael Johnson takakaarteessa.
Kuinkahan monta pummia Maguire ottaa Jukolassa?
Uljas näky kun Maguire juoksee täysiä alas. Ihan kuin Michael Johnson takakaarteessa.
Paikalle olen menossa. Vielä ei ole varmaa tietoa, että tapahtuuko se kauan odotettu Jukoladebyytti osallistujana vai ei. Parillekin joukkueelle olen ilmaissut, että jos tarve vaatii, niin olen käytettävissä. Uudet kengät pitäisi vielä hommata, kun entisille kengille tuli viime syksynä ns tunnit täyteen.Onko muita palstalaisia taas tulossa tämän vuoden Jukolaan?
Onko kellään palstalaisella kokemusta Tiomilasta.
Onko vaikeammat radat kuin Jukolassa ja miten muuten vertautuu jukolaan?
Olet siis aloittanut Jukola-urasi täältä Joutsenosta. Porvooseen matka vie taas minullakin, jos ei olisi tullut Koronaperuutusta ja yhtä muusta syystä (siskonpojan rippijuhlat) väliin jäänyttä Jukolaa, niin tämä tuleva Jukola olisi 40:s Jukola, jossa olen ollut paikan päällä.En tiedä viime hetken vinkeistä, mutta nyt ainakin näyttää siltä, että oma osuus on pitkästä aikaa aamupuolella eli kuudes osuus. Teinkin vähän tilastoa omista Jukola-suorituksista, joita on kertynyt 22 kpl. Vuosina 1989-1994 väliin jäi vain 1993, jonka jälkeen tulikin sitten taukoa vuoteen 2004 asti. 2005 jäi välistä, mutta sitten 2006 vuodesta on katkeamaton ketju. Kaikkia muita osuuksia löytyy plakkarista paitsi vitososuutta, joka jää edelleen kokematta. Eniten on aloituksia, yhteensä 8 kpl. Sijoitukset ovat vaihdelleet vähän alta kahdensadan vähän päälle kahdeksaansataan.
Onpas kiva taas lähteä!
Lähiajoilta 2016 oli kyllä yöllä aivan helvetin kylmä, tuulinen ja vielä se monsuuni päälle. Jukoloita kun on neljännesvuosisadan tullut juostua, melkein kaikki kelit on nähty, mutta tuo jäi todella kelinä mieleen. Ja toki järjestäjien tappioina, historiallinen Jukola kun ei tuottanut voittoa.
Tämä oli kyllä ikävällä tavalla mieleenjäänyt Jukola. Kylmäähän on toki ollut muulloinkin näiden 37 Jukolan aikana, joissa tähän mennessä olen paikalla ollut, mutta tuona vuonna siihen tuli lisäbonuksena vielä sade ja tuuli. Kaiken kaikkiaan koko sääkirjo on tullut näiden vuosien aikana tullut koettua, pl. Jukolan yölle sattunut kunnon ukkoskuuro. Viime vuonna muutaman hetken Jukolan alkuosuuksien aikaan lähistöllä vähän jyrisi ja salamoi, mutta onneksi sekin jäi lyhytaikaiseksi eikä ihan lähelle tullut.Lähiajoilta 2016 oli kyllä yöllä aivan helvetin kylmä, tuulinen ja vielä se monsuuni päälle. Jukoloita kun on neljännesvuosisadan tullut juostua, melkein kaikki kelit on nähty, mutta tuo jäi todella kelinä mieleen. Ja toki järjestäjien tappioina, historiallinen Jukola kun ei tuottanut voittoa.
Silloin tuli markkinoitua monelle ei-suunnistusihmiselle, että kannattaa tulla seuraamaan Jukolaa paikan päälle, kun se ihan lähellä järjestettiin. Vähemmän yllättävää oli, että kukaan ei paikalle saapunut.
Se on juurikin näin. Muutamat sitä sitten jälkeenpäin harmittelivat, että eivät tulleet paikalle, vaikka sää oli, mitä oli.Kyllä ehdottomasti kannattaa käydä ainakin kisakeskuksessa aistimassa tunnelmaa, jos lähiseudulla asustelee.
Ei ole maasto niin pahakulkuista, kun moni ilmeisesti luulee. Ainoa että kallioita on runsaasti joten niistä on hyvä olla kokemusta. Paikallistuntemusta on. Tein tuon saman harjoittelun eilen ja meni yllättävän sukkelaan, toki aika paljon polkuja oli jo muodostunut sinne maastoon. Hienosti upposin myös 11. rastia edeltäneeseen ojaan.Tuossa screenshot treenikartalta ihan kisamaaston vierestä. Toisella puolen Virvikissä on joskus tullut juostua kisat, ja siellä ison kiven merkillä merkitty kivi oli helposti kerrostalon kokoinen. Tuossa ei ihan niin, mutta kiviä ja peitteistä kivikkoa on valtavasti. Sinänsä selkeähköä lukea ja karttahan on niin tuossa kuin kisassakin Silvennoisen kuvaus, joka on melkoinen laadun tae. Joka kuvioraja on varmasti paikallaan. Tuolla kartalla hakkuujäte oli ikävähköä, muttei mahdotonta kulkea. Vihreistä pääsee tähän aikaan vuodesta hyvin läpi.
Ei ole maasto niin pahakulkuista, kun moni ilmeisesti luulee. Ainoa että kallioita on runsaasti joten niistä on hyvä olla kokemusta. Paikallistuntemusta on. Tein tuon saman harjoittelun eilen ja meni yllättävän sukkelaan, toki aika paljon polkuja oli jo muodostunut sinne maastoon. Hienosti upposin myös 11. rastia edeltäneeseen ojaan.
Itsellä edessä ensimmäinen Jukola ja heti napsu melko ikävä 2. osuus. Loppu joukkue kun ei käytännössä ole suunnistanut yhtään, niin itse kokeneena iltarastimiehenä sain sitten tuon yövuoron. Lähinnä mietityttää tuo otsalamppu? Että riittääkö pelkkä otsalamppu vai onko otettava endurokavereilta sellainen iso ledipatteri missä akku on erillisessä repussa. Ei vaan kiinnnostaisi juosta miltei 3h joku reppu selässä. Oma arvio on että pääsisin lähtemään n. 02:00 aikaan.
Itse vedin viime vuonna 1400 lumenen otsalampulla ja pärjäsin ihan hyvin, vaikka en täydellä valoteholla suunnistanut. Itse lähdin viime vuonna 1:15 2. osuudelle. Samalla otsalampulla aioin tänä vuonna mennä 1. osuuden.Ei ole maasto niin pahakulkuista, kun moni ilmeisesti luulee. Ainoa että kallioita on runsaasti joten niistä on hyvä olla kokemusta. Paikallistuntemusta on. Tein tuon saman harjoittelun eilen ja meni yllättävän sukkelaan, toki aika paljon polkuja oli jo muodostunut sinne maastoon. Hienosti upposin myös 11. rastia edeltäneeseen ojaan.
Itsellä edessä ensimmäinen Jukola ja heti napsu melko ikävä 2. osuus. Loppu joukkue kun ei käytännössä ole suunnistanut yhtään, niin itse kokeneena iltarastimiehenä sain sitten tuon yövuoron. Lähinnä mietityttää tuo otsalamppu? Että riittääkö pelkkä otsalamppu vai onko otettava endurokavereilta sellainen iso ledipatteri missä akku on erillisessä repussa. Ei vaan kiinnnostaisi juosta miltei 3h joku reppu selässä. Oma arvio on että pääsisin lähtemään n. 02:00 aikaan.