Viime hetken vinkit Jukolaan

  • 67 493
  • 392

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Jos joku lähtee pelaamaan, niin pari vinkkiä.

Miesten viestissä HALDENILLA suomalainen Mats Haldin ankkurina. Juoksutykki, joka ei ole niinkään taitosuunnistaja. Asikkalan suppamaastossa ei menesty. Tämä avaa hyviä kertoimia muille.

Voittajaksi DELTA, Pohjantähti ja kakkoseksi Muu Voittaja, Turun Metsänkävijät, DELTA, Pohjantähti ja Turun Suunnistajat.

Tällä rytisee!

Jaa miksi suomalaisia? Maastotyyppi suosii kotimaista!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Hitto, minä kun luulin että kyse oli suunnistusvinkeistä...itselläni on 4. osuus kun erehdyin kaverilleni sanomaan että eihän minulla oikeastaan ole tällä vkl:llä mitään tekemistä. Tietenkin 8 päivää putkeen 10-11 tuntisia työpäiviä vähän syövät miestä ja valmistautumista mutta....

No joo kyllähän tuota suunnistusta on tullut tehtyä mutta yö on aina yö(vai onko se edes yö enää 4. osuudella) joten jos ei varjoa ala kuulumaan muutamaan päivään niin kannattaa varoa liikkumista Asikkalan maastoissa koska siellä liikkuu todella vittuuntunut suunnistaja.

Hauskaksihan homman tekee se että hoidan homman siten että ajan paikalle juuri ennen lähtöä ja tulen takaisin heti samantien joten myöskin autoilijat varokaa mahdollisesti vittuuntunutta suunnistajaa tulossa Asikkalasta Espooseen.

Muita JA:laisia menossa?
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Taajuudella 97.9Mhz kuuluu suunnistusradio (tosin vain Lahden seudulla). Itselleni on muodostunut jo perinteeksi kuunnella radiosta tuonne yhteen saakka kovaa taistoa ja sen jälkeen pienten tirsojen jälkeen herätä kuuntelemaan loppuratkaisu. Minulla oli vakaa aikomus lähteä aistimaan kisatunnelmaa paikan päälle, mutta suunnitelmat muuttuivat. No, tsemppiä kaikille, jotka ko. rääkkiin osallistuvat (eli varjo, koeta löytää itsesi maaliin:D)

PS. Norjalainen vie Jukolan, ei voi mitään..:(

EDIT:typo
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä eksy!! Muista ottaa kartta mukaan:D
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Voi teitä tietämättömiä, emmehän me suunnistajat koskaan eksy. Me teemme vaihtoehtoisia reitinvalintoja jotka joskus vain osoittautuvat hieman hitaammiksi kuin toiset reitit.
On täysin perätöntä väittää että suunnistaja olisi eksyksissä vaikka olisikin 50 kilometrin päässä kilpailumaastosta, hän vain tekee maastokartoitusta mahdollisia tulevia kilpailuja varten.


Eksyä-verbi ei kuulu minun sanavarastooni. Voisiko joku teistä sen tuntevista selittää mitä se tarkoittaa...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jukola 2003

Napataas ylös tämä. Onko JA:n kirjoittajapiiristä menossa Sulkavalle muita? Itselläni taitaa lähteä kuudes perättäinen juostu Jukola, tänä vuonna säälin joukkueenjohtajana itseäni ja päätin ottaa lyhyen osuuden :)

Ne onnelliset, joilla Urheilukanava näkyy, voivat tänä vuonna seurata viestiä läpi yön myös tuota kautta. Hienoa, että moinen mahdollisuus järjestyy, vaikka radion kautta seuranta onkin ainakin meikäläiselle huomattavasti suurempi perinne. Pekka Oksalan ja Hilla Blombergin kuiskailut ovat legendaarisia..
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Siinä ja siinä, maanantaina onnistuin telomaan nilkkani aika tehokkaasti ja sen on vieläkin pirun kipeä...etenkin kun itsepäisenä en pitänyt kipua esteenä koriksen pelaamiselle...lopputuloksena nilkan lievä paisuminen.

Tämän illan aikana pitäisi päättää lähteäkö vaiko ei, höntsäjoukkueeseen tosin, ei tosin oikein nappaa Jukola muutenkaan että enpä usko että DAF saat minusta sinne kanssakilpailijaa.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei taida paljon olla suunnistajia tällä palstalla. Tosin itsekään en tätä ketjua huomannut kuin vasta nyt.

Jukolassa olen ollut noin 10 kertaa. Pari vuotta on jäänyt väliin, yllätys yllätys, nilkkavammojen takia. Nyt tuli juostua 6 osuus ja hyvin meni. Rastit löytyi etsimättä. Juoksuvauhtia olisi voinut olla enemmän. Pitää varmaankin koittaa lenkkeillä enemmän.

Jos varjo juoksit, niin oli varmasti kipeä nilkka kovilla Sulkavan melko kivikkoisessa maastossa.

Seurasiko kukaan urheilukanavan lähetystä? Mitä mieltä olitte? Itse paikanpäällä olleena en sitä nähnyt. Siinä mielessä huono homma toi suora lähetys, että kukaan potentiaalinen katsoja ei ole TV:n ääressä silloin, koska kaikki ovat itse kisoissa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itselleni tuli yksi ns. mörköpummi jollaisia ei ole pariin vuoteen nähty, harhailu oli luokkaa 15 minuuttia, minkä varmistamiseksi odottelen innolla rastiväliaikoja.. :)

Kivaa oli, tavoite täyttyi, eli läpi tultiin eikä sijoitus alkanut ykkösellä.. Maasto oli kyllä pääosin mukavakulkuista, mutta aika rajua; en olisi uskonut tulevani vajaan kolmen metrin kalliojyrkänteitä alas vaivaisesta risusta kiinni pitäen. Uria myöten kuitenkin tultiin, eikä jyrkänteistä muistoksi jäänyt kuin muutama naarmu käsiin ja totaalisen likaantuneet suunnistuskuteet.

Laittakaahan JA-väki jo kalenteriinne 19.-20.6.2004 ja Jämi-Jukola..
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti DAF
Itselleni tuli yksi ns. mörköpummi jollaisia ei ole pariin vuoteen nähty, harhailu oli luokkaa 15 minuuttia, minkä varmistamiseksi odottelen innolla rastiväliaikoja.. :)
Löytyvät jo SulkavaJukolan kotisivulta.
Viestin lähetti DAF
Laittakaahan JA-väki jo kalenteriinne 19.-20.6.2004 ja Jämi-Jukola..
Ei muuta kuin joukkuetta kokoamaan. Nykyisinhän Jukolassa on kaikenlaisia työpaikka, harrastus ym. joukkueita. Sinne sekaan sopisi hyvin SK Jatkoaika. Voipi olla, että itse joudun vielä kilpailemaan muutaman vuoden ihan tosissaan, mutta manageriksi lähden vaikka heti.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kolmas osuus tuli juostua ja sijalukukin nousi noin 220 sijaa, tosin niiltä sijoilta lähdettäessä pitikin nousta vähintään tuon verran. Parempaankin olisi pystynyt mutta alussa energiaa kului vähän turhan paljon ohituskaistalla ja putkipätkän alussa tuli luotettua kaveriin joka ei sitten osunut lähellekään rastia. Muutama kilometriä ennen maalia epäonnistuin loikassani yhden leveän suo-ojan ylityksessä, ja mätkähdin keskelle ojaa. Jääkylmää vettä ei ollut onneksi kuin napaan asti mutta ylös yrittäessäni alkoivat pohkeet kramppaamaan ja reidet olivat ihan tukossa sen uimisen jälkeen. Virheitä tuli yhteensä reilut viisi minuuttia mikä tuntuu olevan vuodesta toiseen Jukolassa vakio minun kohdallani.

Maasto oli aika mukavaa, eikä läheskään niin kivikkoista mihin täällä Jyväskylän seudulla on saanut tottua. Yö ei ollut kylmä ja vettäkään ei pahemmin sadellut. Hauskaa oli ja erityisesti oli mukava nähdä niitäkin vanhoja tuttuja jotka eivät enää aktiivisesti kierrä muita suunnistuskisoja.

Ja tervetuloa ensi vuonna Jämille näin toisen järjestävän seuran puolesta!
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti Kullervo
Löytyvät jo SulkavaJukolan kotisivulta.

Löytyivät joo, mutteivät kaikki.. Pienellä huomautuksella tulospalvelu teki uuden ajon, ja nyt tuo oma pummauskin sieltä käy selkeästi ilmi :)

Muutoin kiitokset tälläkin foorumilla hyväin järjestetystä Jukolasta ja tuota vaille hyvin toimineesta tulospalvelusta. Ainoa miinus kylmähköstä saunasta.
 

timosusi

Jäsen
Jämi 2004

Onkos paljon Jatkoajan nimimerkkejä lähdössä kahden viikon kuluttua mäyränä Jämin nummia tonkimaan? Itse olen menossa kisailemaan, 5. osuutta pukkaisi.
Koska ketjun avaus taisi liittyä vinkkeihin, niin tulkoon niitä sitten tässä "vankkumattomalla asiantuntemuksella".

Suunnistus: Maasto on ennätysmäisen nopeaa, joten suunnistus tulee olemaan suoraviivaista ja suurpiirteistä. Rastilta lähdettäessä katsotaan pysäyttäjä ennen seuraavaa rastia, ja sitten painellaan sinne niin että kangas pöllyää, väleillä ei kannata ruveta paneutumaan joutaviin pikkuseikkoihin.

Vedonlyönti: En tiedä mikä tulee olemaan Jukolan pelimuoto, mutta kannattaa huomioida seuraavaa:
1) Deltan voittoa on varmasti joukkueen mahdollisuuksiin nähden pelattu liikaa.
2) OK Orionilla on yksi harvoista voittoon kykenevistä joukkueista, mutta sen peliprosentti tulee varmasti olemaan alhaisempi kuin monilla joiden materiaali loppuu kahdella viimeisellä osuudella kesken kun voitosta ruvetaan tosissaan taistelemaan isoa kovaa.
Todennäköisin voittaja on tietysti Halden, kovimpana haastajanaan Kalevan Rasti.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Seitsemäs Jukola peräjälkeen, eihän taikayöstä malta olla poissa kun on sen pauloihin joutunut.. Toki tiimimme taistelee paikasta 800-900 joukossa, joten tosissaan muttei vakavasti :)

Mitä voittajaan tulee, toivon todella, että KR vihdoin voiton veisi. Juoksuvoimaahan tiimissä tunnetusti on.
 

Katsoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, PiTa
Eiköhän minutkin voi Jukosta bongata. Tarkoitus olisi avata seuramme 3. joukkue lähes kahdenkymmenen Jukolan kokemuksella. Tavoitteenani on, ettei ensimmäisessä vaihdossa joukkueeni sija alkaisi 1:llä.
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Meikäläisellä on edessä 11. Jukola, tosin edellisestä kerrasta on aikaa 5 vuotta. Junnuna tuli juostua niitä lyhyempiä pätkiä, aikuisena niille ei enää pikkuseurassa pääse. Toisaalta olen ihan tyytyväinen 2. osuuteen, yöllä on hommassa tarpeeksi haastetta.

Hyvä, että maasto on melko tasainen, kuntopohja vois näet olla parempikin. Onneksi maalissa odottaa virvoittavat vedet...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Vinkkejä voisin antaa, että tämän vuoden maasto on kyllä toisaalta täyttä ravimaastoa, mutta toisaalta vaikeakulkuista/yksitoikkoista suota ja soitten keskellä olevia avokallioita.
Tämä lähinnä vaikuttaa siihen, että kannattaa ottaa todella rauhallisesti heti kun maastotyyppi vaihtuu ettei mene täydellä vauhdilla täysin piirteettömälle suoalueelle, jossa sitten onkin hetken painamisen jälkeen täysin hukassa.

Letkojen syntyminen tosin on aika varmaa ja kisan voitto luultavasti tullaankin ratkaisemaan vasta ankkuriosuuksien juoksukisoissa.

Itse en tänä vuonna jaksa paikalle vaivautua, ehkä seuraavaksi voisi mennä jos tuovat kisan 50 km säteelle Helsingistä.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Itse tuossa maastossa muutamia kymmeniä kertoja juosseena voin sanoa että kyllä siellä hyvin pystyy virheitäkin tekemään. Kangasalue on varmasti Suomen nopeinta kangasta ja näkyvyys on satoja metriä joten siellä pystyy pitämään lähes tiejuoksuvauhtia yllä. Pienet virheet voivat aiheuttaa melkoisia eroja sijoituksissa. Lisäksi olettaisin että kaikilla Jukolan osuuksilla käydään kuitenkin myös suo-avokallioalueella, jossa homma muuttuu sitten ihan päinvastaiseksi. Ja jos tulee pilvistä ja pimeää niin samankaltaiselta näyttäviä kalliokumpareita riittää sitten loputtomiin.

Edit: Itse veikkaan että Turun Metsänkävijät on tänä vuonna aika kova luu.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäistä kertaa Jukolaan ollaan lähdössä, saa nähdä jääkö viimeiseksi kerraksi. Metsäbingon pelaamisen aloitin oikeastaan vasta keväällä juoksuharjoittelun tueksi, joten pummeja tulee vielä ja reilusti. Siinä mielessä kunnon juoksumaasto sopisi hyvin, koska kuntoa löytyy varmasti enemmän kuin suunnistustaitoa.

Harmittaa, että tuli ilmottauduttua Jukolaan ennen kuin tajusi, että Forssan maraton on samana päivänä. Paljon mielummin olisi juossut valmiiksi merkattua reittiä. Mutta Jämillä nähdään.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeksi olen Jukolassa ollut vuonna -94 eli kymmenen vuotta sitten. Tuon jälkeen olen ollut rockin, viinan ja naisten pauloissa niin tiiviisti, etten ole Jukolaan ehtinyt, mutta nyt olisi tarkoitus taas pitkästä käydä hämmästelemässä suunnistuksen saloja. Vedän kolmannen osuuden, jonka kovakuntoisena kaverina varmaankin saan hoidettua ihan kunnialla. Kovin korkeilla sijoilla ei tosin varmaan roikuta.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Työkaverini yrittää kovasti puhua minua huomiseksi Jukolaan. Kuulemma yksi viestinviejä ei heidän porukastaan pääsekkään lähtemään. Erehdyin ruokailun yhteydessä kertomaan, että joskus penskana tuli kilpaa suunnistettua, ja mainitsinpa vielä, että mm. Pasi Ikosen päänahka roikkuu seinällä (siis niinkuin vertauskuvallisesti).

Halu olisi kyllä kova, mutta realiteetit pitää ottaa huomioon. Ei ole tullut rasteille eksyttyä muutamaan vuoteen, ja kuntokin on mitä on. Olisi tullut kysymään vaikka vain pari viikkoa sitten, niin olisi edes vähän tuntumaa ehtinyt iltarasteilla saamaan...
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Kyllä sitä Jukolaan voi lähteä kylmiltäänkin, jos joskus on ko lajia harrastanut. Ottaa vain vähän rauhallisemmin alussa, niin hyvä tulee. Varsinkin jos pääsee metsään valoisalla, yöllä homma onkin astetta haastavampaa.

Rohkeasti vaan messiin. Se on tosimiesten laji.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Yö tuli valvottua Jukolaa seuratessa, eikä turhaan. Kalevan Rasti otti sen, mikä monesti on ollut lähellä. Onnittelut koko KR:n joukkueelle ja taustajoukoille.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
KR:n voitto oli toden totta hieno juttu. Martomaan Simppakin herkistyi lukiessaan Jukolan viestiä..
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Yhdyn edellisiin, hienoa että Kalevan Rasti vihdoin onnistui. Martomaan kyyneleet olivat hieno osoitus urheilun merkityksestä.

Itse Jukola oli mielestäni kuitenkin yksi tylsimmistä, johtuen maastosta ja ratasuunnittelusta. Laukkarata ei pahemmin innostanut huonokuntoista.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös