Vihreä liitto

  • 1 416 010
  • 10 696

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Toivotaan ettei tästä asiasta löydy mitään vakavampaa kytköstä, kuten esim. rahanpesu tsetshenialaisten "vapaustaistelijoiden" toimesta, rahat päätyneet Kaukausukselle ja sieltä afghaaniasekauppioille.

Oli miten oli, minua häiritsee suuresti että meillä on ministeri joka itse henkilökohtaisesti auttaa tshetseenipakolaisten tuloa Suomeen ostamalla lentolippuja yms.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Toivotaan ettei tästä asiasta löydy mitään vakavampaa kytköstä, kuten esim. rahanpesu tsetshenialaisten "vapaustaistelijoiden" toimesta, rahat päätyneet Kaukausukselle ja sieltä afghaaniasekauppioille.

Oli miten oli, minua häiritsee suuresti että meillä on ministeri joka itse henkilökohtaisesti auttaa tshetseenipakolaisten tuloa Suomeen ostamalla lentolippuja yms.

Olisi mielenkiintoista myös tietää mitä erku,kovalev,tkh ajattelevat tuosta ja Mikael Storsjösta..
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
- On selvää, että itselläni poliitikkona ja vihreillä on ollut tapana nostaa yhteiskunnan epäkohtia moralisointiin asti, Hautala myönsi.

No shit Sherlock? Tuota en olekaan huomannut.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja Hautala sanoi tiedotustilaisuudessa, ettei suostu ottamaan vastuuta miehensä tekemistä päätöksistä. Ennakoi varmaan, että sieltä voidaan kaivella lisää sontaa jossain vaiheessa. Muistaakseni remonttimies on sanonut, että Hautala maksoi käteisellä miehensä remontin jossain huoltoasemalla. Melkoista touhua Suomen ministeriltä, joka saa vielä jatkaa tehtävässään!

Jos tosiaan on maksettu tuo Luumäen remontti pimeänä, niin ihmettelen kyllä Hautalan ja tämän miesystävän järjenjuoksua. Siis ensin maksetaan pimeänä (remonttimiehen mukaan osissa). Edelleen remonttimiehen mukaan osamaksut loppuivat jossain kohtaa jostain syystä, ja hän jätti sitten remontin kesken koska rahoja ei tullut. Tämän jälkeen Hautalan miesystävä haastaa remonttimiehen oikeuteen huonosta työstä, joka on siis ilmeisesti tehty pimeänä. Ihanko tosissaan Hautala ja hänen miesystävänsä luulivat itse selviävänsä tästä sopasta kuivin jaloin? Itse asiassa miten he kuvittelivat, että kukaan ei kiinnostuisi asiasta sen jälkeen, kun itse vetävät asian oikeuteen? Ei voi muuta sanoa kuin että vitun idiootit.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Oli miten oli, minua häiritsee suuresti että meillä on ministeri joka itse henkilökohtaisesti auttaa tshetseenipakolaisten tuloa Suomeen ostamalla lentolippuja yms.

Minusta pakolaisten auttamisessa ei ole mitään pahaa ja eiköhän nämä terroristikytkökset ole Supon toimesta tutkittu kohtuu tarkasti ministerin kohdalla.

Hautala on luultavasti ainoastaan hölmö, sillä hän ei välttämättä ole tiennyt miesystävänsä pimeästä remontista. Remonttimies on siinä sivussa tehnyt Hautalalle muutaman pikkujutun ja nyt koko paska tulee esille.

Eikä tämä miesystäväkään ihan fiksuimmalta vaikuta, mikäli pimeän urakan vie oikeuteen ollessaan ministerin lähipiirissä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olisi mielenkiintoista myös tietää mitä erku,kovalev,tkh ajattelevat tuosta ja Mikael Storsjösta..

Nyt en ymmärrä. Itse en ajattele kyseisestä asiasta oikeastaan yhtään mitään, kun en tiedä taustoista juuri mitään ja en jaksa ottaa asiasta selvääkään. En kyllä oikeasti käsitä, miksi mielipiteeni sinua kiinnostaa. Ja täytyy myöntää, että tämä nimeämäsi tyyppi oli minulle täysin vieras henkilö ennen kuin äsken googletin hänet.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikä tämä miesystäväkään ihan fiksuimmalta vaikuta, mikäli pimeän urakan vie oikeuteen ollessaan ministerin lähipiirissä.

Eipä kyllä Hautalan arvostelukykykään tule kovin positiivisessa valossa esille, jos tällaisen epäilyttävän heebon kanssa hengailee.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mun puolesta koko Vihreän puolueen voisi lakkauttaa, koska siellä kaksinaismoralismi ja kaiken vastustaminen on ollut niin isoa, että "pohjimmaiset aatteet" ovat jääneet savun taakse jo kauan sitten.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta pakolaisten auttamisessa ei ole mitään pahaa ja eiköhän nämä terroristikytkökset ole Supon toimesta tutkittu kohtuu tarkasti ministerin kohdalla.

Kyseessähän on "paperiton" eli suomeksi sanottuna laiton maahanmuuttaja. Siis tämä siivooja jota Hautala käytti siivouksessa.

En tiedä miksei kukaan ole tätä asiaa nostanut enempää esille mediassa, eli Hautala käyttää laitonta maahanmuuttajaa työvoimana ja vielä auttaa lisää tälläisiä maahan. Eikö se ole poliisiasia?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt Hautalalla on jo "arkkivihollisia". Näin Hautala Uuden Suomen jutussa:
Hautala väittää olleensa tietoinen, että remonttiasia ja remonttimiehen kiristys olisi ollut hänen ”arkkivihollistensa” tiedossa.

- On tiedossa, että tämä asia on ollut arkkivihollisteni, kuten Juha Molarin ja Johan Bäckmanin tiedossa jo 2010. Minulla on epäilys, että on haettu mahdollisimman suurta huomiota.

Uuden Suomen tavoittama Johan Bäckman kiistää tienneensä Hautalan oviremontista ennen viime torstaita.
Myös Juha Molari kertoo toimitukselle, ettei ole ollut yhteydessä Hautalan oviremontin tehneeseen mieheen. Hän kiistää olevansa millään tavalla osallinen torstaina tapahtuneeseen remonttimiehen ulostuloon.

- Olen saanut asiasta tiedon vuonna 2010, mutta ilmoittaja ei ollut tämä remonttimies, Molari sanoo Uudelle Suomelle.

- On hyvin surullista, että ministeri nimeää yksityisen kansalaisen arkkivihollisekseen.

Mitä vitun "arkkivihollisia"? Näennäisestä anteeksipyytelystä huolimatta on selvää, että Hautala ei tekojaan mitenkään kadu eikä koe tehneensä mitään väärää, vaikka on rikkonut lakia, valehdellut teoistaan ja maksanut paperittomalle eli laittomalle siirtolaiselle eli samalla tukenut laitonta maahanmuuttoa. Ja sitten kaivetaan joku "arkkivihollinen"-kortti ja yritetään siirtää vastuu ja syy muille.

Kuten Molari sanoi, niin on hyvin surullista, että ministeri nimeää yksityisen kansalaisen arkkivihollisekseen. Totta kai Molari ja Bäckman ovat mitä ovat ja taatusti täysin eri linjoilla kuin Hautala, mutta tietääkseni kansalaisella (kuten Molarilla) saa olla ministerin kannasta eriävä mielipide esimerkiksi laittomista tsetseenisiirtolaisista ilman, että valtakunnan korkeimpiin päättäjiin eli ministereihin kuuluva henkilö leimaa hänet arkkivihollisekseen. Ja vieläpä syyttää näitä arkkivihollisia kiristyksestä eli rikoksesta ilman mitään todisteita julkisesti.

Molarin ja Bäckmanin pitäisi nyt vetää Hautala oikeuteen ja vaatia todisteita siitä, että he ovat kiristäneet ns. arkkivihollistaan laittomalla tsetseenisiirtolaisen asialla tai että he ovat jotenkin tämän jupakan julkistamisen takana. Jos todisteita ei löydy, niin kyllä siitä on tuomio ja korvauksia saatava, jos valtioneuvoston jäsen noin vain syyttää yksityisiä kansalaisia rikoksesta ja nimittelee heitä julkisuudessa.

On kyllä uskomatonta toimintaa Hautalalta. Mitään aiempaa kunnioitusta minulla ei Hautalaa kohtaan ole juuri ollutkaan huomioiden hänen aiemmat moralisointinsa ja kaksinaamaiset lausuntonsa, mutta nyt touhu alkaa saada jo aivan omanlaisiaan piirteitä.

Täytyy vain toivoa, että tämä episodi sentään romuttaisi Vihreiden kannatusta, mutta valitettavasti hysteerisesti kiihkoilevia viherfeministivasemmistolaisia ämmiä ja miehenkutaleita on Suomessa niin paljon, että eivätköhän he äänestä "uhri"-Hautalaa uudestaankin. Ja pian on odotettavissa myös naistenlehtien vastaisku ja Hautalaa sympatisoivat jutut Me Naisissa, Annassa ja vastaavissa aviiseissa. Onhan Heidi sentään vihreä feministinainen, jota on sorsittu miespuolisten arkkivihollisten toimesta!
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt Hautalalla on jo "arkkivihollisia". Näin Hautala Uuden Suomen jutussa:


Mitä vitun "arkkivihollisia"? Näennäisestä anteeksipyytelystä huolimatta on selvää, että Hautala ei tekojaan mitenkään kadu eikä koe tehneensä mitään väärää, vaikka on rikkonut lakia, valehdellut teoistaan ja maksanut paperittomalle eli laittomalle siirtolaiselle eli samalla tukenut laitonta maahanmuuttoa. Ja sitten kaivetaan joku "arkkivihollinen"-kortti ja yritetään siirtää vastuu ja syy muille.

Kuten Molari sanoi, niin on hyvin surullista, että ministeri nimeää yksityisen kansalaisen arkkivihollisekseen. Totta kai Molari ja Bäckman ovat mitä ovat ja taatusti täysin eri linjoilla kuin Hautala, mutta tietääkseni kansalaisella (kuten Molarilla) saa olla ministerin kannasta eriävä mielipide esimerkiksi laittomista tsetseenisiirtolaisista ilman, että valtakunnan korkeimpiin päättäjiin eli ministereihin kuuluva henkilö leimaa hänet arkkivihollisekseen. Ja vieläpä syyttää näitä arkkivihollisia kiristyksestä eli rikoksesta ilman mitään todisteita julkisesti.

Molarin ja Bäckmanin pitäisi nyt vetää Hautala oikeuteen ja vaatia todisteita siitä, että he ovat kiristäneet ns. arkkivihollistaan laittomalla tsetseenisiirtolaisen asialla tai että he ovat jotenkin tämän jupakan julkistamisen takana. Jos todisteita ei löydy, niin kyllä siitä on tuomio ja korvauksia saatava, jos valtioneuvoston jäsen noin vain syyttää yksityisiä kansalaisia rikoksesta ja nimittelee heitä julkisuudessa.

On kyllä uskomatonta toimintaa Hautalalta. Mitään aiempaa kunnioitusta minulla ei Hautalaa kohtaan ole juuri ollutkaan huomioiden hänen aiemmat moralisointinsa ja kaksinaamaiset lausuntonsa, mutta nyt touhu alkaa saada jo aivan omanlaisiaan piirteitä.

Täytyy vain toivoa, että tämä episodi sentään romuttaisi Vihreiden kannatusta, mutta valitettavasti hysteerisesti kiihkoilevia viherfeministivasemmistolaisia ämmiä ja miehenkutaleita on Suomessa niin paljon, että eivätköhän he äänestä "uhri"-Hautalaa uudestaankin. Ja pian on odotettavissa myös naistenlehtien vastaisku ja Hautalaa sympatisoivat jutut Me Naisissa, Annassa ja vastaavissa aviiseissa. Onhan Heidi sentään vihreä feministinainen, jota on sorsittu miespuolisten arkkivihollisten toimesta!

Selitysta kaipaisi myös se, että jos Hautalaa kerran on kiristetty aikaisemmin asiasta niin miksi hän ei ole hoitanut eläke- tms. maksuja kuntoon aikaisemmin?

Käsittämätöntä että Suomessa tuollainen henkilö voi toimia ministerinä.
 

Tuamas

Jäsen
Case menee entistä mielenkiintoisammaksi.

Suomen Kuvalehden mukaan kyseinen remonttijantterilla sekä tapauksen toisena osapuolena esiintyvällä siivoojalla on ollut ko. töiden teettämisajankohtana yhteinen yritys.

Näyttävätpä olevan oikeita sarjayrittäjiä.

Ilmeisesti tämä meneekin sittenkin tilaajavastuulain puolelle, koska ainakaan minä en löytänyt että yritys Azke Ky olisi ollut ennakkoperintärekisterissä.

Mielenkiintoista kuinka yllä kiihkoilijat puhuvat laittomasta tsetseenisiirtolaisesta, kun hän on kuitenkin 2009 ollut äänetön yhtiömies Azke Ky:ssä.
Lisäksi ko. nainen on perustanut jo 2008 oman yrityksen, eli on vaikea nähdä että kyseessä olisi kovin laiton siirtolainen.

Edit.
Vielä mielenkiintoisempaa on se, kuinka joku pystyy pitämään Bäckmania jotenkin objektiivisena toimijana.

Kuitenkin toivottavasti tuoreessa muistissa on kaikki hänen peeloilunsa lapsikiistoissa ja muissa.

On täysin käsittämätöntä että joku pitää yhtään mitään mitä desantti ja sarjavalehtelija Bäckman sanoo tai kirjoittaa edes etäisesti totuutena.
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Case menee entistä mielenkiintoisammaksi.

Suomen Kuvalehden mukaan kyseinen remonttijantterilla sekä tapauksen toisena osapuolena esiintyvällä siivoojalla on ollut ko. töiden teettämisajankohtana yhteinen yritys.

Näyttävätpä olevan oikeita sarjayrittäjiä.

Ilmeisesti tämä meneekin sittenkin tilaajavastuulain puolelle, koska ainakaan minä en löytänyt että yritys Azke Ky olisi ollut ennakkoperintärekisterissä.

Mielenkiintoista kuinka yllä kiihkoilijat puhuvat laittomasta tsetseenisiirtolaisesta, kun hän on kuitenkin 2009 ollut äänetön yhtiömies Azke Ky:ssä.
Lisäksi ko. nainen on perustanut jo 2008 oman yrityksen, eli on vaikea nähdä että kyseessä olisi kovin laiton siirtolainen.

Hautala itsekin sanoi muistaakseni, ettei olisi voinut maksaa siivoojalle laillisesti koska kyseessä on paperiton maahanmuuttaja ja halusin näin auttaa häntä.
 

Tuamas

Jäsen
Hautala itsekin sanoi muistaakseni, ettei olisi voinut maksaa siivoojalle laillisesti koska kyseessä on paperiton maahanmuuttaja ja halusin näin auttaa häntä.

Paperiton maahanmuuttaja ei voi toimia äänettömänä yhtiömiehenä kommandiittiyhtiössä (Azke Ky, perustettu 17.8.2009) eikä perustaa kommandiittiyhtiötä (Ta Sunex Ky, perustettu 17.12.2007).

Joku siis valehtelee melko rankasti.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Et ole varma, mutta silti olet varma?

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/il+hautala+maksoi+siivoojallekin+pimeasti/201303380185 (Kauppalehti)

"Hautala myönsi hetki sitten Iltalehdelle, että hän on maksanut siivoojan palkan pimeänä. Syyksi ministeri kertoi, että siivooja on maahanmuuttaja ja hän halusi auttaa tätä."

Eli maksoi palkan pimeänä, koska halusi auttaa maahanmuuttajaa.

E: Eli jos kyseessä olisi ollut laillinen maahanmuuttaja, olisi Hautala voinut auttaa tätä maksamalla ihan rehellisesti palkan eläke- ym. maksujen kanssa. Tästä päättelin, että kyseessä on oltava laiton maahanmuuttaja. Toinen vaihtoehto on että Hautalan selitys on maailman huonoin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/il+hautala+maksoi+siivoojallekin+pimeasti/201303380185 (Kauppalehti)

"Hautala myönsi hetki sitten Iltalehdelle, että hän on maksanut siivoojan palkan pimeänä. Syyksi ministeri kertoi, että siivooja on maahanmuuttaja ja hän halusi auttaa tätä."

Eli maksoi palkan pimeänä, koska halusi auttaa maahanmuuttajaa.

Niin, miten tämä todistaa, että kyseessä on paperiton maahanmuuttaja?

edit: Sähelsin omien viestieni kanssa, mutta alkuperäinen näkyy lainauksena.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, miten tämä todistaa, että kyseessä on paperiton maahanmuuttaja?

edit: Sähelsin omien viestieni kanssa, mutta alkuperäinen näkyy lainauksena.

E: Eli jos kyseessä olisi ollut laillinen maahanmuuttaja, olisi Hautala voinut auttaa tätä maksamalla ihan rehellisesti palkan eläke- ym. maksujen kanssa. Tästä päättelin, että kyseessä on oltava laiton maahanmuuttaja. Toinen vaihtoehto on että Hautalan selitys on maailman huonoin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

SK:n artikkelin perusteella Hautalan selitys oli maailman huonoin ja sinä vedit mutkat turhan suoriksi puhuessasi paperittomasta maahanmuuttajasta.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
SK:n artikkelin perusteella Hautalan selitys oli maailman huonoin ja sinä vedit mutkat turhan suoriksi puhuessasi paperittomasta maahanmuuttajasta.

Voi olla näinkin, mutta en ymmärrä miksi Hautala tällöin perustelisi pimeänä maksamista sillä, että halusi auttaa. Koska jos maahanmuuttaja oli laillinen, olisi Hautala voinut maksaakin tälle ihan laillisesti.

E: Tietysti ei saisi tehdä kyseisen henkilön selityksistä mitään johtopäätöksiä, sen verran sekavia ne ovat.

Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla kantasi tuohon kiristyshommaan, jos Hautalaa on kiristetty niin miksei hän ole hoitanut velvoitteitaan aikaisemmin? Lisäksi toisessa ketjussa on sulle kysymys mihin odotan vastausta.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288549535924.html

"Vieläkin julkisuudessa nimettömänä esiintyvä niin sanottu remonttimies, hän vihjaisi minulle jossakin vaiheessa siitä, että jos miesystäväni tekee omasta remontistaan oikeudessa rakennusriitajutun, niin silloin hän muistuttaa minua tästä oviremontista, Hautala sanoi tilaisuudessa."

Herää kysymys, että jos Hautalaa on kerran jo kauan sitten yritetty kiristää tästä asiasta, niin miksei Hautala ole aikaisemmin hoitanut velvoitteitaan kuntoon. Olenko ainoa, jonka mielestä Hautala puhuu itsensä pahasti pussiin? Tosifani kerrotko miten asian voi selittää parhain päin Hautalan kannalta?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Tosifani kerrotko miten asian voi selittää parhain päin Hautalan kannalta?

Miksi selittäisin? Olen todennut, että Hautalan pitäisi erota valehtelunsa takia.

Se, etten syyttele Hautalaa olemattomista, ei tarkoita ettenkö pitäisi hänen toimintaansa ministerille sopimattomana.

edit: Hautalan ei pitäisi erota muutaman satasen pimeiden remonttien takia, se on jeesustelua, vaan nimenomaan valehtelun.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi selittäisin? Olen todennut, että Hautalan pitäisi erota valehtelunsa takia.

Se, etten syyttele Hautalaa olemattomista, ei tarkoita ettenkö pitäisi hänen toimintaansa ministerille sopimattomana.

edit: Hautalan ei pitäisi erota muutaman satasen pimeiden remonttien takia, se on jeesustelua, vaan nimenomaan valehtelun.

Asia selvä. Ihmettelen kovasti, että kauanko toimittajilta kestää tarttua tuohon ristiriitaan mikä liittyy kiristys -selitykseen. Siinähän Hautala siis paljastaa olleensa jo kauan tietoinen siitä, että hän on menetellyt asiassa väärin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös