Keskustelu käy huvittavaksi. Kirjoitat minulle viestin jossa on kaksi lausetta. Näistä ensimmäinen sisältää kysymyksen ja jälkimmäinen vastauksen. Haluanko sitä kenties vielä täydentää?
Kuvittelin olevani selkeä. Kaipa mulla on rautalankaa edelleenkin vaikka sitä käytin jo reiluhkosti edellisen keskustelukumppanini kanssa. Sanomani oli seuraavaa. Jos "vihreä" tekee teon A, foorumin "persut" rientävät haukkumaan häntä ja "vihreät" puolustelemaan. Jos taas "persu" tekee vastaavankaltaisen tempun B, foorumin "vihreät" haukkuvat häntä, "persut" puolustelevat.
Tässä ei ole mitään uutta. Keskustelu saa lisää syvyyttä kun riitelevistä osapuolista toinen kertoo että vastapuoli käyttää "likaisia temppuja" kun taas hän itse käy pelkästään "laatukeskustelua".
Minä en ole haukkunut kenenkään työpaikan saamiseen tai hakemiseen liittyviä asioita. Lähinnähän Kokoomuksesta on siirrytty poliittisista pesteistä elinkeinoelämän palvelukseen, kuten esim Lasse Männistö tai Laura Räty, enkä minä näitä ole ollut dumaamassa. En nyt muutenkaan ihan tietääkseni mitään isompaa suolaamista ole harrastanut, edes Perussuomalaisia kohtaan.
Noin yleisesti on tietysti kiinnostava kysymys, että jos toimii poliittisessa tehtävässä, niin onko sen jälkeen mahdollisuutta työllistyä muihin tehtäviin noin yleisesti. Erityisestihän on paheksuttu julkiselle sektorille työllistymistä, kun poliittisen taustan omaavia on hakenut ja valittu erilaisiin virkoihin, mutta nyt siis ilmeisesti myös yritysmaailmaan työllistyminen on muuttunut epäilyttäväksi.