Hallilta kuultua
Satuin kuulemaan la:na viimeisessä KalPa -pelissä Jukureiden toiminnanjohtaja Matti Turusen keskustelun muutaman paikallaolijan kanssa VIP-tiloissa.
Turunen vastusti voimakkaasti liigan avaamista ja kannatti Mestiksen kehittämistä (tuttuja fraaseja).
Muutamat utelivat Turuselta myös Jukureiden mahdollista liigapaikkaa lähivuosina, johon Turunen jyrähti melko tarkkaan tähän tyyliin: "Niin kauan kuin minä olen tässä toiminnassa mukana, niin Jukurit ei liigassa pelaa ja se on 100% varma!". Turunen myös taisi mainita jostain miljoonasta eurosta ylimääräistä, joka tarvittaisiin, ennen kuin asiaa edes harkittaisiin. Sponsorit ovat kuulemma vahvasti Turusen kanssa samoilla linjoilla..
Asia tuli kyllä sen verran selväksi, että Jukureista ja liigasta on sitten jatkossa aivan turha keskustella samassa yhteydessä enää sanaakaan.
Tämä on varmasti monille faneille pettymys. Ei ehkä niinkään se, että Jukurit ei lähivuosina pelaa liigassa, vaan ettei siihen edes haluta sitä MAHDOLLISUUTTA!!!!!:mad:
Eli se karkki on nyt viety pois, eikä sitä tulla siis lähiaikoina edes tarjoamaankaan.
Nyt on kai sitten vaan pakko alkaa todella toivomaan, että tästä Mestiksestä vielä saadaan jotain.. Kiinnostavuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta olen aika varma, että jos Jukurit on myös ensi kaudella yhtä ylivoimainen, niin varmasti tulevat katsojamäärät Mikkelissä laskemaan. Todennäköisesti ne laskevat lähivuosina kuitenkin, sillä buumi ei kauaksi kanna, ellei sarjan kiinnostavuus merkittävästi kohene.
Haluaisin vielä lopuksi sanoa oman kantani siihen Liiga-Jukurit -juttuun.
Ei täältä lähivuosina ole asiaa liigaan, mutta kukaan meistä ei tiedä, että mikä on tilanne suomalaisessa jääkiekossa esim. viiden vuoden kuluttua.
Lopullinen niitti arkkuun on nyt kuitenkin lyöty, enkä jauha siitä asiasta enään..
Niin ja tiestysti pitäisi nyt alkaa tätä järjestelmää kritisoida, mutta varmaa on se, ettei kritiikkiä tule ainakaan Jukureiden suunnalta..:mad:
-sitä "mestaruutta" odotellessa-