Videot

  • 435 751
  • 1 049

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
ranger kirjoitti:
Ainakin Kanadan voittomaali vaikutti yksinkertaisesti oikeusmurhalta. NL:n pelaaja (#27?) koukattiin keskialueella nurin selvimmällä mahdollisella tavalla, mitä manööveria ilman Lemieux ei olisi koskaan päässyt vapaasti laukomaan. Toki kiekko oli pahasti toisaalla, ja tuomarin on vaikea tuomita sitä, mitä ei näe.

Ranger

Minä muistan tuon oikeusmurhan elävästi. Tuota koukkua edeltää vielä heti aloituksen jälkeen NL:n pelaajan kampitus ja toinen pelaaja kaatuu vielä samaan kasaan. Aikanaan tuota tilannetta kelattiin ja kampitus oli aivan selkeä. Yotuben kuvasta sitä ei tarkasti näe.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Tulee mieleen, että mikä arvo näillä Kanadan "voitoilla" oikeasti on, koska ne tulivat tällaisen tuomaripelin tuloksena? Voidaanko Kanadaa edes pitää vuosien 1984 ja 1987 Kanada Cupien voittajana? Sehän ei olisi voittanut kummallakaan kerralla ilman omien tuomariensa suosiollista avustusta. Millainen arvo on voitolla, joka saavutetaan tällä tavalla?

Termi "moraalinen voittaja" kuulostaa usein klisheeltä, mutta tässä tapauksessa sitä voitaisiin soveltaa ihan oikeastikin. Neuvostoliitto oli vuosien 1984 ja 1987 Kanada Cupien moraalinen voittaja.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
The Original Jags kirjoitti:
Termi "moraalinen voittaja" kuulostaa usein klisheeltä, mutta tässä tapauksessa sitä voitaisiin soveltaa ihan oikeastikin.

Ei voida. Itse olit myös tätä mieltä Suomi-Venäjä välierästä edellisistä Ruotsin kisoista. Ei ole olemassa moraalista voittajaa, historian kirjat tuntevat vain oikeat voittajat.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Master Chief kirjoitti:
Ei voida. Itse olit myös tätä mieltä Suomi-Venäjä välierästä edellisistä Ruotsin kisoista. Ei ole olemassa moraalista voittajaa, historian kirjat tuntevat vain oikeat voittajat.

2002 kisojen Suomi-Venäjä peli ei ratkennutkaan suosiolliseen tuomaripeliin, vaan suomalaisten huonoon viimeistelyyn. Sekin taas ihan eri asia.
 
Master Chief kirjoitti:
Karapalo kylläkin taisi olla aika vahvasti Neuvostoliiton puolella, paitsi silloin kun Suomi oli vastustajana. Näin olen saanut ymmärtää joistakin kirjoituksista täällä.

Itse muistan Karapalon ns. vanhan kansan selostajana, joka selosti pelejä, eikä hehkuttanut niitä erikseen. Itselleni kyseinen kaveri on jäänyt muistoihin parhaana selostajana ikinä. Ehkäpä sen tähden, että miehen 2 askia norttia pelin aikana oli tehnyt lähtemättömän vaikutuksen äänijänteisiin.

Puolueellisuutta en todellakaan muista hänen selostuksistaan, mutta voihan se olla, että aika kultaa muistot.

TOJ:lla on muuten pointtiakin noissa kirjoituksissa. Kovin monesti on p-amerikassa pelatuissa peleissä kanukeille ja jenkeille sallittu erilaisia otteita kuin venäläisille. Itselleni ei sinänsä ole väliä kuka noista voittaa, mutta muutamat oikeusmurhat on omaankin mieleen jäänyt. Ihan viime vuosiltakin.
 

Jusa #91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rossiya
Master Chief kirjoitti:
Kuten HFBoardsillakin jo todettiin, Kanada hävisi tuon matsin lähinnä maalivahtiinsa Mike Liutin kammottavan huonon torjuntatyöskentelyn vuoksi. Joku ryssä siellä kehtasi pitää tuota matsia oikeana Miracle on Icena, mutta kun näkee millaisia vetoja Liutin taakse meni niin Herb Brooks kääntyy jo haudassaan.

Jos tekee itse yhden maalin niin on varmaan aika turha syyttää veskaria häviöstä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Jusa #91 kirjoitti:
Jos tekee itse yhden maalin niin on varmaan aika turha syyttää veskaria häviöstä.

Jep, eivätkä nuo Neuvostoliiton maalit olleet maalivahdin maaleja seitsemättä maalia lukuunottamatta. Kahdeksas maali oli hiinä ja hiinä, mutta toisaalta Skvortsov pääsi siinäkin vetämään vapaasti täydestä vauhdista.

Jokainenhan voi katsella nuo maalit tarjotusta linkistä ja arvioida itse.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Joku kaveri on koonnut tänne koosteen tuon 87 Kanada Cupin finaalien kolmannen ottelun tuomarityöskentelystä.

http://youtube.com/watch?v=RCh4PtteLuY

Mainittakoon, ettei tuomarin puolueellisuus rajoittunut vain tuohon viimeiseen finaaliin, vaan käsitti koko finaalisarjan kolme ottelua.

EDIT: Kaikki videossa näkyvät kamppaukset, koukut, poikittaiset mailat jne. ovat siis tilanteita, joista ei Kanadalle vihelletty rangaistusta.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
The Original Jags kirjoitti:
Joku kaveri on koonnut tänne koosteen tuon 87 Kanada Cupin finaalien kolmannen ottelun tuomarityöskentelystä.

http://youtube.com/watch?v=RCh4PtteLuY

Mainittakoon, ettei tuomarin puolueellisuus rajoittunut vain tuohon viimeiseen finaaliin, vaan käsitti koko finaalisarjan kolme ottelua.

EDIT: Kaikki videossa näkyvät kamppaukset, koukut, poikittaiset mailat jne. ovat siis tilanteita, joista ei Kanadalle vihelletty rangaistusta.

Vau. On vihdoinkin löydetty toinen ihminen (TOJ:n lisäksi) jolla ei ole elämää. ;)
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
The Original Jags kirjoitti:
Joku kaveri on koonnut tänne koosteen tuon 87 Kanada Cupin finaalien kolmannen ottelun tuomarityöskentelystä.

http://youtube.com/watch?v=RCh4PtteLuY

Aika hyvä kooste. Olisikohan tuomari käynyt itse viemässä kiekon maaliin, jos olisi liian tiukaksi mennyt?

Minua ainakin hävettäisi tuuletella oman suosikkijoukkueen voittoa, jos se tapahtuisi periaatteella: toisella on säännöt, meillä ei. Kanukeille sillä ei kai ole niin väliksi miten voitetaan.
 
Kyllähän palautti muistoja. Ei ole muuten ihan ainoa kerta, kun venäjää vastaan tuomari on viheltänyt kisoissa. Noissa voi sanoa, että tuomari ratkaisi pelin ja venäjä on voittanut välillä tuomarista huolimatta. Kanukkipelaajathan eivät itse ikinä filmaa, vaan se on tsekkiläinen keksintö. Miksiköhän?
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Virginialainen kirjoitti:
Tuli tuossa mieleen sattuuko kellään olemaan Selänteen Prongeriin kohdistunutta niittiä Salt Lake Cityn kisoista? Oli ensimmäinen taklaus, jonka Selänteeltä koskaan näin ja oli aikamoinen pommi. Nosti osakkeita silmissäni huomattavasti.

Tässä näitä vanhoja viestejä lukiessani huomasin että tähän taklaukseen ei ainakaan äkkiseltään yksistään ollut linkkiä joten tuostahan se löytyy.
http://www.youtube.com/watch?v=1Ej9C8Jbs2U&mode=related&search=
Eihän se todellakaan mikään puhtain taklaus ole mutta hieno se oli silloin silti.

Ja sitä Hagmanin perseellä tekemää ratkaisumaalia nuorten kisoista en löydä mistään, tahtoisin sen nähdä...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Ei toimi tuo Oksan maali.
 

emz1

Jäsen
Seuraavaa pyyntöä kehiin.

Viime kevään MM-kisoissa Riku Hahl sivalsi Tshekin maalivahdin taakse kiekon siniviivalta.

Löytyykö joltain tästä mp3:na Mertarannan selostus, tai jopa videota tapahtumasta?
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Saku #11 kirjoitti:
Ei toimi tuo Oksan maali.

Toimiihan. Sä et vaan osaa tai sitten et ymmärrä englantia. Kannattaa painaa siitä kohdasta missä lukee "download".

Vai eikö soittimet pyöritä pätkää? Hanki kodekkeja.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kodekeista oli kiinni. Nyt toimii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös