Itse olen sellainen joka seuraa käytännössä kaikkea urheilua ja kaikkia sarjoja ja olen siitä valmis maksamaan sievoisen summan. Aiemmin kaverin kanssa jaettuna tuo parikymppiä ei ollut paha koska Viaplayn tarjonta on omasta mielestä aika kova varsinkin kun formulat tulivat, mutta nyt kun tuohon mennään että pyritään ettei tiliä voi jakaa ja hinta nousee niin tuo oli valitettavasti opiskelijan kukkarolle liian iso lovi. Minä olen toki köyhä opiskelija mutta täytyy sanoa kärjistäen että mieluummin melkein katkaisen puhelinliittymän kuin tilauksen josta näen tuollaisen määrän urheilua.
Tämä Formula-asia on kuitenkin sellainen asia mihin tykkäisin ottaa kiinni. Mun mielestäni siis Viaplayn tarjonnan taso on erinomainen etenkin Formuloiden tulon jälkeen, mutta varmasti objektiivisesti ajateltuna tuo taso on laskenut koska esimerkiksi Mestarien liiga sekä monet Euroopan sarjat ovat karanneet muille palveluille, kuten CMorelle. Jalkapallolla ja jääkiekolla on Suomessa tunnetusti ollut aina vähän vastakkainasettelua, mutta keskimääräinen katsoja kyllä noita lajeja seuraa molempia ja on valmis maksamaan molempien näkemisestä kunnolla. Formula 1 on taas oman empiirisen havaintoni mukaan sellainen sarja että on iso määrä ihmisiä jotka seuraavat kaikkia palloilulajeja, mutta brömistely ei kiinnosta lainkaan, ja vastaavasti olen törmännyt moniin ihmisiin jotka eivät muuten urheilusta piittaa mutta Formuloita seuraavat.
Onkin todella käsittämätöntä että Viaplaylla ei ole mahdollisuutta tilata esimerkiksi urheilupakettia ilman Formuloita, uskon nimittäin noiden siivun hinnasta olevan merkittävä. Vuosi sitten esimerkiksi hinta nousi vitosella käytännössä ihan vaan siksi että F1 tuli pakettiin mukaan. Niillä jotka seuraavat pelkkiä Formuloita, on mahdollisuus ostaa F1TV vuodeksi alle kympin kuukausihinnalla eivätkä he tietenkään osta Viaplayta tuolla 45 eurolla kun on tuollainen mahdollisuus. Vastaavasti niiden joita ei Verstappenin ja Hamiltonin väännöt voisi vähempää kiinnostaa, täytyy maksaa sievoinen summa tuostakin sarjasta sisäänrakennettuna Viaplay Totalin hintaan. En tiedä mikä se osuus joten en lähde arvailemaan mutta veikkaisin sen olevan merkittävä.
Summa summarum, aivan ehdottomasti pitäisi olla mahdollisuus jättää jotain lajeja ja sarjoja pois tilauksestaan jotka eivät kiinnosta, tai edes jumalauta tuota tuo Viaplay Sport takaisin. Itse kärvistelen kevään ilman NHL:ää ja Valioliigaa ja maksan mielelläni tuon 110 euron VUOSImaksun F1TV:stä, jossa muuten tuotanto on aivan eri tasoa kuin Viaplaylla.
Tähän loppuun haluan vielä haukkua Viaplayn TV-sovelluksen, aivan uskomattoman paska.