Jaa, olet taas tästä samasta asiasta valittamassa, joten kai minun sitten sopii taas sama vastaus sinulle kertoa. Se on pelaajan näkökulma, katsoa peliä ja kaukaloa oma maali - vastustajan maali -näkökulmasta. Mutta ymmärrän ettet sitä itse ymmärrä, ja tarvitset televisiokuvan nähdäksesi mitä pelissä tapahtuu.
Kerro kun laitat "virallista kautta palautetta", lähetän sitten virallista kautta palautetta että kuvaavat pelit vain kuten pelaajat ja valmentajat sen näkevät. Kiitos sinulle viestistäsi.
Kyllähän katsojalla pitääkin olla se etu pelaajaan verrattuna, että näkee pelin laajemmin ja paremmin. Eihän kukaan halua peliä kypäräkameralla kuvattunakaan jääkiekkoa televisiosta seurata, vaikka se olisi juuri se mainitsemasi aito pelaajan näkökulma. Tällaiset erikoiskamerat soveltuvat hyvin uusintoihin tai hyvin lyhytaikaiseen käyttöön.
Erilaisten kuvakulmien käyttö on tarkoitettu nimenomaan siihen, että kokonaiskuva hahmottuu katsojalle paremmin.
Valittamisellani tarkoitan sitä, että yhteen kameraan jumittuminen pidemmäksi aikaa ei ole hyvä kokonaisuuden hahmottamisen suhteen. Tämän lisäksi, kun TV-katsojan silmä ehtii tottua poikittaissuunnassa katsomiseen, niin erilaiseen perspektiiviin on vaikea päästä nopeasti sisään.
Ihan provosoimatta kysyn, että onko sinulla sitten vaikeuksia hahmottaa kaikki muut tilanteet, paitsi ylivoimat, kun ne ovat useimmiten kuvattuna väärästä perspektiivistä sinun silmillesi? Mielipiteistä tässä on kuitenkin kyse, ainakin toivottavasti. Mielipiteitä saa maailmaan mahtua, eikä minun mielipiteeni ole sen oikeampi tai väärempi kuin sinunkaan. Periaatteet ovat sitten eri asia ja niihin liittyy usein kapeakatseisuuden (heh) piirteitä.