Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 450 459
  • 4 853

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
The URL contained a malformed video ID.
Eli eipä näkynyt tuolla linkillä mitään.

Linkistä puuttuu numero lopusta, tämä vienee perille: http://www.youtube.com/watch?v=xQsvX-rEBn8

Huikeita hetkiä, suuria tunteita ja karvaita pettymyksiä. Jos ei tästä kisafiilis nouse, niin ei nouse mistään.

Linkissä siis kooste suomalaisen jääkiekon suurista hetkistä. Hope dies last.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jotenkin sitä on omien lasten myötä tullut suorastaan yliherkäksi oheisen tyyppisille jutuille:

Hesari


Mitä enemmän pieniä lapsia tuntee sitä vihaisemmaksi tulee heidän laiminlyömisestään - sellaista ehdotonta luottamusta ei pitäisi koskaan pettää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitähän lie vanhempien päässä liikkunut? Tai ehkei mitään. Uskomatonta pelleilyä, eipä juuri muuta voi tuumia.
 

Teloch

Jäsen
Eipä tuokaan juttu ole niin yksiulotteinen kuin jutusta satunnaiselle lukijalle aukeaa. Näin ollen vetää hiljaiseksi se lynkkausmentaliteetti jota erinäisillä keskustelupalstoilla on asian tiimoilta näkynyt.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eipä tuokaan juttu ole niin yksiulotteinen kuin jutusta satunnaiselle lukijalle aukeaa. Näin ollen vetää hiljaiseksi se lynkkausmentaliteetti jota erinäisillä keskustelupalstoilla on asian tiimoilta näkynyt.

Itse en oikeastaan tuosta rangaistuksesta ole mitenkään vihoissani - joskin oletan ja toivon, että huostaanotto olisi tehty kohtuullisen välittömästi. Jos jotain olennaista on jäänyt raportoimatta niin olisi mielenkiintoista kuulla. Vaikea noin muuten keksiä lieventäviä asianhaaroja 1- ja 2-vuotiaan lapsen jättämisestä neljäksi tunniksi autoon samalla kun (väitetysti) ollaan itse baarissa. Jos näin olisi käynyt niin tarkemmin ajatellen en löydä mitään uutta ulottuvuutta asiaan, mutta tilanne on toki toinen, jos oheinen tapahtumakulku ei pidäkään paikkaansa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eipä tuokaan juttu ole niin yksiulotteinen kuin jutusta satunnaiselle lukijalle aukeaa. Näin ollen vetää hiljaiseksi se lynkkausmentaliteetti jota erinäisillä keskustelupalstoilla on asian tiimoilta näkynyt.

Lynkkausmentaliteettiin en ota kantaa mutta yksiulotteinen? Millä perusteella ei ole niin yksiulotteinen kuin satunnainen lukija voisi olettaa? Ikävä kyllä, vaikka millainen houdini koetan olla, niin aika "idiooteilta" ne vanhemmat vaikuttavat jos jättävät lapsensa tuntikausiksi autoon lähtiessään itse baariin. Siitäkin huolimatta vaikka olisivat välillä käyneet katsomassa kuinka lapset voivat. Jos/kun olet lasten kanssa liikenteessä niin baarireissut jätetään tekemättä, ne tehdään silloin kun lapset eivät ole mukana ja kun lapsilla on jokin luotettava hoitaja sen aikaa. Näin ainakin minun järkeni sanoo, mutta voin toki olla väärässäkin kun minullahan ei nyt ole kokemusta muuta kuin työharjoittelun kautta.

vlad.
 

Teloch

Jäsen
Jos jotain olennaista on jäänyt raportoimatta niin olisi mielenkiintoista kuulla.

Jotain olennaista todellakin on jäänyt raportoimatta. Koko tilanteessa on piirteitä, joita en voi lähteä kuitenkaan julkisesti avaamaan. Voihan toki olla että ne on jätetty kyseisen pariskunnan taholta tahallaankin peittoon, en ole lähtenyt asiasta sen tarkemmin kyselemään, sillä en näe sitä asiakseni. Kuten sanottu, pelkän lehtijutun jälkeen ei näe kokonaiskuvasta kuin sen millä lehdet haluavat retostella, valitettavasti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tänään tuli ykköseltä uusintana historiadokumentti Suursodan viimeinen päivä. En ole kovin tarkkaan I MS:aan perehtynyt, joten itselleni tuli suht puskista muutamat yksityiskohdat sodan viime tunneilta. Esim. se, että aselevosta sovittiin aamuyöstä 11.11.1918 ja aseet vaikenivat aamupäivällä klo 11, mutta silti monin paikoin kenraalit halusivat kerätä liikenevät kunniat itselleen tapattamalla arviolta 10000 miestä viimeisten tuntien aikana. Ja mitähän on miettinyt se saksamanni, joka ampui klo 10.58 siviilien kanssa keskustelleen kanadalaisen sotamiehen. Tai se jenkki, joka jatkoi hyökkäystään vielä minuuttia vaille 11 kohti saksalaisia, jotka yrittivät saada hänet pysähtymään ensin varoittamalla. Kaikenlaista turhuutta on maailman täynnä.

Ihan mielenkiintoinen dokkari lyhyine henkilökuvineen.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Vaimon kaverilta leikattiin tänään rintasyöpä. Kyllähän se vähän hiljaiseksi vetää.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mitähän lie vanhempien päässä liikkunut? Tai ehkei mitään. Uskomatonta pelleilyä, eipä juuri muuta voi tuumia.

Kun olin penska niin porukat lähti usein baariin kun oli ensin laittanu mut nukkuun noin klo 21.00. Satuin herään muutaman kerran eikä se sillain mua haitannut vaan unta palloon uudestaan. Ja en ollut kovin vanha silloin. Tosin se ei haitannutkaan kun silloin ei ollut kukaan pitämässä kuria.

Mutta mitä vetää hiljaiseksi nää orpokotien lapset jossain koyhässä maassa joilla ei ole mitään. Voisin itsekin yhden adoptoida sellaisesta koska vaikka en rikas ole niin takuuvarmasti pystyisin tarjoamaan paremman elämän sille lapselle. Mutta sellainen adoptio ei ole kovin helppo eikä halpa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kun olin penska niin porukat lähti usein baariin kun oli ensin laittanu mut nukkuun noin klo 21.00. Satuin herään muutaman kerran eikä se sillain mua haitannut vaan unta palloon uudestaan. Ja en ollut kovin vanha silloin. Tosin se ei haitannutkaan kun silloin ei ollut kukaan pitämässä kuria.
On minutkin jätetty pari kertaa kymmenvuotiaana nuorempien sisaruksien kanssa katsomaan videota, koska osasin hoitaa jengin iltapalalle ja nukkumaan ilman suurempia ongelmia. Vanhemmat siis lähtivät rilluttelemaan. Myöhemmin olen saanut kyllä anteeksipyyntöjä aiheesta, ja ymmärrän hyvin syyn, mutta tuolloin se tuntui tietenkin vain hienolta, kun sai valvoa ja vetää palkintolimua kitaan. Toisaalta olen lähtenyt yksin kouluun ekaluokalta lähtien äidin vuorotyön vuoksi, joten käytännössä em. lapsenvahtina olot eivät ongelmia tuoneet. Eri asia on kokonaan se, mitä vahinkoja voisi sattua, ja niissä vastuu on vanhemmilla. Sen vuoksi äitini ei ole oikein voinut antaa itselleen anteeksi ajattelemattomuuttaan. Ja sehän tuossa sinunkin tapauksessasi on aika merkillistä. Ei tulisi mieleenikään jättää omaa viisivuotiasta likkaani nukkumaan yksin useaksi tunniksi. Lisäksi tuossa em. tapauksessa autoon jätetyt lapset olivat vuoden ja kahden ikäisiä. Sairasta.
 

-RVL-

Jäsen
Tänään tuli ykköseltä uusintana historiadokumentti Suursodan viimeinen päivä. En ole kovin tarkkaan I MS:aan perehtynyt, joten itselleni tuli suht puskista muutamat yksityiskohdat sodan viime tunneilta. Esim. se, että aselevosta sovittiin aamuyöstä 11.11.1918 ja aseet vaikenivat aamupäivällä klo 11, mutta silti monin paikoin kenraalit halusivat kerätä liikenevät kunniat itselleen tapattamalla arviolta 10000 miestä viimeisten tuntien aikana. Ja mitähän on miettinyt se saksamanni, joka ampui klo 10.58 siviilien kanssa keskustelleen kanadalaisen sotamiehen. Tai se jenkki, joka jatkoi hyökkäystään vielä minuuttia vaille 11 kohti saksalaisia, jotka yrittivät saada hänet pysähtymään ensin varoittamalla. Kaikenlaista turhuutta on maailman täynnä.

Ihan mielenkiintoinen dokkari lyhyine henkilökuvineen.

Ainakin minuun kolahtaa yhtälailla se, että itänaapurimme tappoi suomalaisia samalla tavalla Talvisodan jälkeisen rauhan alkaessa.

Ei sillä etteikö Suomikin olisi touhunnut "omiaan" sota-aikana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ainakin minuun kolahtaa yhtälailla se, että itänaapurimme tappoi suomalaisia samalla tavalla Talvisodan jälkeisen rauhan alkaessa.
Jumanskeiba, melkein menin sanattomaksi, kun luin viestisi lukematta lainaamaasi ensin. Äsken nimittäin kirjoitin lievästi eri aiheesta ja olin peräti hämmästynyt, millä tapaa suomalaisten tappaminen rauhan jo tultua liittyy lapsien yksin kotona olemiseen.

Mutta joo, olen samaa asiaa miettinyt itsekin. Turhaa touhua sekin, mutta on siinä sentään se logiikka olemassa, että kylmäksi pistettiin ikään kuin kostoksi, kun pärjäsitte liian hyvin. Ja kuitenkin vihollisia. Nämä sivistyneet britit ja jenkit tapattivat omiaan täysin käsittämättömistä syistä --> tunti rauhaan - neronlimaus - vallataan kaupunki sakuilta, jotta saadaan joukot lepäämään ja pesulle.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ainakin minuun kolahtaa yhtälailla se, että itänaapurimme tappoi suomalaisia samalla tavalla Talvisodan jälkeisen rauhan alkaessa.

Ja jatkosodan päättymisen yhteydessähän kävi niin, että Suomi lopetti sotatoimet päivää aiemmin, kuin vastapuoli. Tähän on arveltu syyksi sitä, että tieto kulki rintamalle niin hitaasti. Mitenhän lienee...

Tuolta lisää:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jatkosota
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta olen lähtenyt yksin kouluun ekaluokalta lähtien äidin vuorotyön vuoksi, joten käytännössä em. lapsenvahtina olot eivät ongelmia tuoneet.

Eikö ylipäänsä kaikki kulje koulumatkat yksin jo ekaluokalta lähtien? Ainakin meitin luokalla silloin aikoinaan harvassa olivat ne, jotka tuotiin tai saatettiin kouluun. Vissiin kaksi muksua tuotiin joka päivä kouluun, mutta se johtui siitä, että heidän kotinsa oli yli 40 kilsan päässä Helsingistä, jossa koulu oli. Itselläni oli koulumatkaa 10 kilsaa ja pari viikkoa sitä treenattiin, poikittaisliikenne kun on Helsingissä sen verran nihkeää, että kerran piti vaihtaa dösää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikö ylipäänsä kaikki kulje koulumatkat yksin jo ekaluokalta lähtien? Ainakin meitin luokalla silloin aikoinaan harvassa olivat ne, jotka tuotiin tai saatettiin kouluun. Vissiin kaksi muksua tuotiin joka päivä kouluun, mutta se johtui siitä, että heidän kotinsa oli yli 40 kilsan päässä Helsingistä, jossa koulu oli. Itselläni oli koulumatkaa 10 kilsaa ja pari viikkoa sitä treenattiin, poikittaisliikenne kun on Helsingissä sen verran nihkeää, että kerran piti vaihtaa dösää.
Yksin kulkeminen riippuu varmasti monesta asiasta ja on ainakin taajamissa suht yleistä käsittääkseni. Tarkoitin sitä, että heräsin, tein aamupalan, laitoin kamppeet kuntoon ja lähdin ajoissa kouluun itsenäisesti ekalta lähtien. Sanomista ei tullut sen enempää koulusta kuin kotoakaan, meinaan siis myöhästelyjä tai paikkojen sotkemisia, joten kai se toimi. Ei ehkä läpeensä harvinaista, mutta tuskin kovin yleistäkään.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksin kulkeminen riippuu varmasti monesta asiasta ja on ainakin taajamissa suht yleistä käsittääkseni. Tarkoitin sitä, että heräsin, tein aamupalan, laitoin kamppeet kuntoon ja lähdin ajoissa kouluun itsenäisesti ekalta lähtien. Sanomista ei tullut sen enempää koulusta kuin kotoakaan, meinaan siis myöhästelyjä tai paikkojen sotkemisia, joten kai se toimi. Ei ehkä läpeensä harvinaista, mutta tuskin kovin yleistäkään.

Ah, tuo onkin jo eri asia, ja veikkaisin, että aikamoisen harvinaista. Itseltäni tuo ei olisi onnistunut, ei meinaa vieläkään onnistua, kun aamuherätykset ovat aika vaikeita edelleen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä vetää surulliseksi lukea tälläisistä huippu-isistä jotka haukkuvat 4-6 vuoden iässä olevaa poikaa mm. idiootiksi ja kusipääksi.

Kohtuuttomasti on iskä pennulleen sanonut. Kyllä kunnon karjaisu perkeleellä pitäisi tehota. Ei lasta sentään solvata pidä noin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kohtuuttomasti on iskä pennulleen sanonut. Kyllä kunnon karjaisu perkeleellä pitäisi tehota. Ei lasta sentään solvata pidä noin.
Oletko nyt sangen vitsikkäällä päällä, tosissasi vai meneekö sarkasmin puolelle? En oikein tavoita sävyäsi, mutta muistaakseni olet isä, ja voisin kuvitella, että et pidä leikki-ikäisen lapsen haukkumista ja pakottamista erityisen kehittävänä kasvattamisena.

Tuon isän kaltaiset idiootit pitäisi köyttää pakkasella alasti lipputankoon. Uskomattomia pässejä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En oikein tavoita sävyäsi, mutta muistaakseni olet isä, ja voisin kuvitella, että et pidä leikki-ikäisen lapsen haukkumista ja pakottamista erityisen kehittävänä kasvattamisena.

Kohtuuttomasti on iskä pennulleen sanonut, kuten totesin. Pakottamisesta en kai mitään puhunut. Mikä tässä on epäselvää? Itse olen monesti ärähtänyt pojille kun ovat alle kouluikäisiä olleet. Haukkuminen idiootiksi ja kusipääksi on aivan jotain muuta kuin murahdus tötöilyistä. Ääntä olen käyttänyt aina jälkikasvun koulutukseen...en piiskaa tai kättä.

Itse tuli saatua muksuna huudon lisäksi tukkapöllyä ja koivuniemen herraa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kohtuuttomasti on iskä pennulleen sanonut, kuten totesin. Pakottamisesta en kai mitään puhunut. Mikä tässä on epäselvää? Itse olen monesti ärähtänyt pojille kun ovat alle kouluikäisiä olleet. Haukkuminen idiootiksi ja kusipääksi on aivan jotain muuta kuin murahdus tötöilyistä. Ääntä olen käyttänyt aina jälkikasvun koulutukseen...en piiskaa tai kättä.
Jees jees ja piis piis. Kuten kirjoitin, en ollut aivan varma sävystäsi. Lauseen muotoilu viittasi jotenkin sarkasmiin, joten siksi tartuin tuohon. On tässä itsekin ääntä välillä käytetty, mutta solvaaminen, pakottaminen ja väkivalta ei kuulu ihmisten väliseen kanssakäymiseen, eikä varsinkaan vanhemmuuteen, kuten jutun spede ilmeisesti kuvittelee.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös