Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 445 515
  • 4 850

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Joo, tuota minäkin olen aina ihmetellyt kun näiden onnettomuuksien jälkeen puhutaan että "puomit olisivat ehkäisseet tuonkin onnettomuuden". Kun minun mielestäni järjen käyttö ja normaali tarkkaavaisuus liikenteessä ajavat ihan saman asian. Ei se niin aikaa vievää ja vaikeaa ole pysähtyä siihen tasoristeykseen ja katsoa kunnolla molempiin suuntiin tuleeko junaa. Noissa puomittomissa tasoristeyksissä kuitenkin yleensä on ihan suht' hyvä näkyvyys että pitäisi kyllä ehtiä pois alta ihan heittämällä.

Liikenteen suhteen taitaa olla aika montakin asiaa, josta voisi ajatella että normaali järjen käyttö ja varovaisuus riittäisi... On kuitenkin nähty monetkin varotoimet tarpeellisiksi, kun ne eivät kuitenkaan tunnu kaikille riittävän. Ellei nyt ole mahdoton uhraus poistaa näitä vartioimattomia tasoristeyksiä niin poistettakoon ne. Tuskin se tätä yhteiskunnan holhousta mitenkään mahdottomalle tasolle nostaisi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Liikenteen suhteen taitaa olla aika montakin asiaa, josta voisi ajatella että normaali järjen käyttö ja varovaisuus riittäisi... On kuitenkin nähty monetkin varotoimet tarpeellisiksi, kun ne eivät kuitenkaan tunnu kaikille riittävän. Ellei nyt ole mahdoton uhraus poistaa näitä vartioimattomia tasoristeyksiä niin poistettakoon ne. Tuskin se tätä yhteiskunnan holhousta mitenkään mahdottomalle tasolle nostaisi.
Piti kirjoittaa samansuuntaista aamulla, mutta työ mokoma ajoi edelle.

Liikenteessä ja elämässä yleensä on asioita, joissa pieni hairahdus riittää varsin mittaviin ja peruuttamattomiin seurauksiin, vaikka ne kuinka kuuluisivat normaalilla järjellä vältettäviin asioihin. Vahingoiksikin niitä kutsutaan. Heitetään vaikka rattiin torkahtaminen, sekunnin puolikkaan herpaantuminen lastenhoidossa, jolloin muksu kaatuu tai ryntää ajotielle, tai vaikkapa ilman visiiriä pelaaminen. Periaatteessa omia mokia, mutta ei sen toteaminen lämmitä kiekon naamaan saanutta tai näiden menehtyneiden abien omaisia. Sen vuoksi niinkin perusjuttu, kuin vartioidut tasoristeykset voisi olla aika kova sana vahinkojen välttämiseksi.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Veti vaihteeksi todella hiljaiseksi, koska eksyin videoon, jossa jossain kinkkiläisessä turkistarhassa eläimiä nyljetään elävältä. Vastaavan videon olin tosin nähnyt jo aiemmin jossain.

http://www.peta.org/feat/chineseFurFarms/index.asp

Mikä niillä tarhaajilla liikkuu päässä, kun pystyvät tuskissaan vinkuvilta eläimiltä poistaa turkin? Jotain ihan käsittämätöntä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Joo, tuota minäkin olen aina ihmetellyt kun näiden onnettomuuksien jälkeen puhutaan että "puomit olisivat ehkäisseet tuonkin onnettomuuden". Kun minun mielestäni järjen käyttö ja normaali tarkkaavaisuus liikenteessä ajavat ihan saman asian. Ei se niin aikaa vievää ja vaikeaa ole pysähtyä siihen tasoristeykseen ja katsoa kunnolla molempiin suuntiin tuleeko junaa. Noissa puomittomissa tasoristeyksissä kuitenkin yleensä on ihan suht' hyvä näkyvyys että pitäisi kyllä ehtiä pois alta ihan heittämällä.

Ei siinä, ei minulla mitään sitä vastaankaan ole jos jokaiseen risteykseen laitettaisiin puomit mutta kyllä minä ennen kaikkea peräänkuuluttaisin sitä vastuuta myös autoilijalta. Että ajattelisi aina kun on ylittämässä tasoristeystä että kyseessä on vaarallinen paikka ja kannattaa siksi olla erityisen tarkkaavainen.

En minäkään kiellä sitä etteikö autoilijalla ole oma vastuunsa tässäkin asiassa mutta minusta ei todellakaan ole suuren suuri uhraus jos nyt poistetaan vartioimattomat tasoristeykset (joista osa on todella vaarallisissa paikoissa).

Ihmiset tekevät kuitenkin inhimillisiä virheitä, tarkkaavaisuus herpaantuu väärällä hetkellä, aurinko sattuu heijastumaan ikkunasta tms. juuri siten ettei lähestyvää junaa näe (tällainenkin onnettomuus taisi taannoin tapahtua), lapsi tekee takapenkillä jotain jonka johdosta tarkkaavaisuus herpaantuu etc. etc.

Kuskin vastuusta huolimatta turvallisuuteen vedoten olen sitä mieltä, että tällainen "kontrollointi" olisi hyvästä eli pois vartioimattomat tasoristeykset!

vlad.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En minäkään kiellä sitä etteikö autoilijalla ole oma vastuunsa tässäkin asiassa mutta minusta ei todellakaan ole suuren suuri uhraus jos nyt poistetaan vartioimattomat tasoristeykset (joista osa on todella vaarallisissa paikoissa).

Juu, ei minullakaan nyt tosiaankaan mitään ole sitä vastaan jos niihin puomit laitetaan. Eikä se todellakaan mikään uhraus olisi. Mutta jotenkin sitä vaan joskus miettii että kun kaikesta pyritään tekemään niin turvallista ja valvottua niin tuntuu että se vaan saa ihmiset koko ajan "aivottomammaksi", eli omaa järkeä ei käytetä enää yhtään ja mistään ei tarvitse ottaa vastuuta kun luotetaan vaan siihen että joku muu tekee sen sinun puolestasi. Tuleehan niitä tarkkaavaisuusvirheitä yms. nimittäin kaikille, mutta minä pitäisin mieluummin ihmiset koko ajan pikkuisen "varpaillaan" liikenteessä sen sijaan että tuudittaudutaan turvallisuuden tunteeseen. Se oli tässä ajatuksena minulla, voin toki olla ihan hakoteilläkin.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Trumpetisti Jörgen Petersen on kuollut. Petersen menehtyi eilen Helsingissä 78-vuotiaana. Tanskalaissyntyinen muusikko puhalsi itsensä suomalaisten sydämiin 1960-luvulla hitillä The Boulevard Of Broken Dreams eli Särkyneen toiveen katu.

Taas yksi soittaja taivaalliseen orkesteriin. RIP
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa männäviikolla kun oltiin parivuotiaan pikkumieheni kanssa päiväkävelyllä tuolla Kallion suunnalla, niin sattumalta osuttiin sellaiselle Pelastusarmeijan leivänjakopisteelle jossain Papinkadulla siinä paloaseman takana.
Teki helvetin pahaa, kun näki siinä jonossa ihan supisuomalaisen äidin kolmen pellavapäisen lapsensa kanssa. Vanhin kakaroista oli n. kahdeksan, ja muut ryysyläiset luokkaa 2-5v. Tässä yhteiskunnassa, jossa ihmisen arvo nykyään mitataan lähinnä sen perusteella, että kuinka paljon sulla sattuu olemaan fyrkkaa ja omaisuutta, on noiden lasten kulkema polku kyllä todella kivinen. Lapsiparat.
Tuollaisina hetkinä sitä aina itse vaan vetää jotenkin ihan puihin. Vittu sitä olisi vaan pitänyt ottaa ja marssia sen äidin luo, ja antaa sille kaikki ne nelisenkymmentä euroa mitä mulla lompakossa oli tuolloin. Mutta ahdistus oli ilmeisesti alitajuisesti niin kova, että luisteltiin paikalta vähin äänin. Toisaaltaan mullakin on kuukausitulot tällä hetkellä sellaiset 400 euroa, että eipä noistakaan hiluista juuri hyväntekeväisyyteen anneta.
Matkalla himaan päin oltiin vielä vähällä jäädä Aleksis Kiven kadulla suojatiellä ihan pakasta otetun Range Roverin alle, jessus mitä meininkiä. Tämäkö nyt sitten on sellainen pohjoismainen malliyhteiskunta, kun lapset näkevät saatana nälkää ja toiset ostelevat sadanviidenkymmenentuhannen euron autoja?? Ihmettelen vaan.

Tjooh, kateellinen paskapäähän mä tietysti vaan olen, ei tarvitse kertoa...
 

scholl

Jäsen
kun lapset näkevät saatana nälkää ja toiset ostelevat sadanviidenkymmenentuhannen euron autoja?? Ihmettelen vaan.

Tjooh, kateellinen paskapäähän mä tietysti vaan olen, ei tarvitse kertoa...

Eivät ole vertailukelpoisia kohteita. Autoissa on Suomessa sen verran veroa, että jos joku sellaisen ostaa niin siinä menee aika monen kulin ruokaan ja muuhun sossumenoon jo rahat.

Itsesi kiteytykseen minulla ei sitten olekaan mitään lisättävää.

Jos joku on oikein pohjalla niin sieltä on vaikea ponnistaa produktiiviseksi yhteiskunnan jäseneksi. Useinhan tilanne on se, että kaikki niiden tuttavatkin ovat pohjalla, joten eivät saa mistään niitä positiivisia elämyksiä, jotka kannustaisivat menestymään. Tulee sellainen epäonnistumisten kierre. Se on erittäin valitettavaa. Hieman toki ihmetyttää se, että minkä hiton takia aina ne, joilla on alhaisimmat tulot, tekevät eniten lapsia.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eivät ole vertailukelpoisia kohteita. Autoissa on Suomessa sen verran veroa, että jos joku sellaisen ostaa niin siinä menee aika monen kulin ruokaan ja muuhun sossumenoon jo rahat.
Nimen omaan! Se Range Roverin ostanut on autoveroilla maksanut valtiolle jo sen verta rahaa, että niillä elätetään se leipäjonossa ollut perhe ainakin vuodeksi.
Hieman toki ihmetyttää se, että minkä hiton takia aina ne, joilla on alhaisimmat tulot, tekevät eniten lapsia.
Tämäkin totta. Varmaankaan näillä ei ole ollut rahaa televisioon, radioon, yms. josta olisivat saaneet tietoa ehkäisystä tai lääketieteen kehittymisestä.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Jos joku on oikein pohjalla niin sieltä on vaikea ponnistaa produktiiviseksi yhteiskunnan jäseneksi. Useinhan tilanne on se, että kaikki niiden tuttavatkin ovat pohjalla, joten eivät saa mistään niitä positiivisia elämyksiä, jotka kannustaisivat menestymään. Tulee sellainen epäonnistumisten kierre. Se on erittäin valitettavaa. Hieman toki ihmetyttää se, että minkä hiton takia aina ne, joilla on alhaisimmat tulot, tekevät eniten lapsia.

Tässä olisi sinulle, scholl, ja nimimerkkisi kaltaisille produktiivisille, innovatiivisille, viriileille ja aikaansaaville yhteiskunnan jäsenille paikka tuottaa kollektiivinen elämysproduktio. Tuotte paitsi veretseisauttavan elämyksen syrjäytymisen uralla oleville kanssaihimisille, mutta myös työllistätte arvokkaalla panoksellanne erilaisia toimijoita niin julkisella kuin yksityisellä sektorilla.

Koska sinulla, scholl, varmasti on kontakteja moniin menestyjien ja sitä kautta huomattavilla ajoneuvoilla kulkevien henkilöiden piireihin, niin kokoontumisajon järjestäminen ei liene ylivoimaisen vaivan takana. Järjestätte sen vaikka kymmenelle suurimmalle paikkakunnalle siihen Kelan risteykseen. Mitä enemmän teitä on, niin sen parempi. Haastakaa tuttavanne viidelläkymmenellä kilometrillä tunnissa mukaan!
 

Unchained

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Serkkuni synkkä elämä tällä hetkellä surettaa.

Tätini sai pahan aivovaurion parikymmentä vuotta sitten, kun humalainen röökinpummaaja oli käynyt häneen käsiksi ja hakannut naisen päätä seinää vasten. Mies jäi kiinni teostaan vasta 10 vuotta teon jälkeen, muttei saanut tuomiota.Täti oli tehnyt kahta työtä samaan aikaan ja oli tienannut todella hyvät rahat, joilla hänen olisi ollut mahdollisuus kuntouttaa itseään. Silloin kuvaan astui mies, joka lopullisesti pilasi monen elämän.

Tämä mies meni tätini kanssa naimisiin, ja täti hehkui onnesta kuinka joku aidosti välitti hänestä vaikka oli pahasti vammautunut. Pariskunta teki 2 poikalasta, ja täti oli päättänyt mennä kuntoutukseen. Elämä hymyili. Sitten hänen miehensä päättikin, ettei rahoja kannata tuhlata kuntoutukseen vaan "yleiseen hyvinvointiin". Mies oli työtön laiska paska, täysi loinen joka tuhlasi nyt toisen rahoja turhuuksiin. Sukuni(poislukien äitini) otti tässä vaiheessa etäisyyttä kyseiseen perheeseen, sillä kukaan ei voinut sietää tätä miestä. Vammautunut nainen ei tilastaan johtuen tajunnut hyväksikäyttöä, eikä hyväksynyt muiden avunantoja.

Hän oli kuitenkin mitä mainioin äiti, jopa liiankin mainio jälkikäteen ajatellen. Nuorempi lapsista oli täysin äidinpoika, jos näin voi sanoa. Hän ei mennyt minnekkään ilman äitiään, eikä hävennyt osoittaa rakkauttaan äitiin. Hän kertoi minullekin äidistään lämpimään sävyyn niinä harvoina kertoina mitä hänen kanssaan olin tekemisissä. Sitten muutama vuosi sitten hänen äitinsä kuoli traagisesti vessaan. Tutkimuksissa(josta oli vuosi sitten juttua poliisi-Tv:ssäkin) kävi ilmi, että hän oli menettänyt tasapainonsa ja oli ottanut tukea pesukoneen letkusta, joka olikin sotkeutunut hänen kurkkunsa ympärille. Kuolema oli ollut kivulias. Tästä alkoi serkun lopullinen alamäki.

Toiselle pojista kuolema oli käsiteltävissä oleva, mutta toinen masentui pahasti ja rupesi ankarasti ryyppäämään. Sitten viime vuoden helmikuussa kävi ilmi, että hänet oli löydetty sammuneena 4 promillen humalassa Turun rautatieaseman lähistöltä. Hänen ruumiinlämpönsä oli 30 asteen tienoilla, ja tilanne vaikutti pahalta. Hänet vietiin sairaalaan, jossa hänen sydämensä pysähtyi vähäksi aikaa. Serkku selvisi kuitenkin hengissä, mutta ilmeisesti jotain vammaa tapaus aiheutti. Pari päivää myöhemmin sairaalassa ollessaan hän sai tietää, että hänestä tulee isä. Kaikki näyttikin olevan hyvin, kunnes marraskuussa kuulin että hän oli eronnut tyttöystävästään ja lapsi oli jäänyt tytön hoitoon. Tämä taisi olla viimeinen naula hänen arkkuunsa. Alkoi uusi ryyppyputki, joka huipentui viime perjantai-aamuun, jolloin poliisi oli löytänyt hänet hirttäytyneenä asunnostaan. Hän oli kuollessaan vasta 22-vuotias.
Viimein pääsi takaisin äitinsä rinnalle, missä hänellä on paras olla...
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Tämäkö nyt sitten on sellainen pohjoismainen malliyhteiskunta, kun lapset näkevät saatana nälkää ja toiset ostelevat sadanviidenkymmenentuhannen euron autoja?? Ihmettelen vaan.

Tjooh, kateellinen paskapäähän mä tietysti vaan olen, ei tarvitse kertoa...

En halua nyt trollata tahi mitään muuta sen tyylistä mutta oletko sitä mieltä että 150K autoja ei saa ostaa?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Hieman toki ihmetyttää se, että minkä hiton takia aina ne, joilla on alhaisimmat tulot, tekevät eniten lapsia.
Kortsut maksavat niin paljon ja eihän sitä muuta ehdi ryyppäämisen ohella tehdä kuin nussia.

Eihän uraohjuksilla ole aikaa tehdä lapsia. Lauantai-illan kokkeleissa pannaan oman muijan lisäksi vielä naapurilinnoituksen miestäkin ihan vaan kokeilun halusta. Kerran vuodessa vedetään paljaalla pikkujouluissa ihan ketä tahansa.

Siinä kai syitä varakkaiden ja varattomien lisääntymiseen.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Hieman toki ihmetyttää se, että minkä hiton takia aina ne, joilla on alhaisimmat tulot, tekevät eniten lapsia.

Samaa olen miettinyt kyllä itsekin. Kyllä lapsia hankkiessa pitäisi sen verran osata ajatella myös sitä lapsen/lapsien tulevaisuutta, ettei ihan toimeentulotuen varaan perheitä perustella. Jos ihan rehellisesti sanotaan, niin vituttaa moinen toiminta.

Periaatteessa uskon tietäväni, mistä tämä ilmiö johtuu, mutta parempi todennäköisesti jättää sanomatta.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En halua nyt trollata tahi mitään muuta sen tyylistä mutta oletko sitä mieltä että 150K autoja ei saa ostaa?

En ole sitä mieltä. Kukin saa ostaa mitä haluaa. Yllämainitun kaltaisessa tilanteessa vaan kontrasti oli niin suuri: Nälkäiset lapset jonottavat SUOMESSA leipää ja seuraavalla hetkellä paskamaha eikun kaahaa arvoautollaan päälle.

Olen sitä mieltä, että lapsiperheiden totaaliköyhyys on erittäin surullista. Eipä ne tuonkaan perheen lapset ole omaan köyhyyteensä millään tavalla syyllisiä. Mutta ehkä niistä tulee sitten isona tosi innovatiivisia ja älykkäitä kokoomuslaisia, niin voivat sitten vuorostaan naureskella paskaisesti kaiken maailman ryysyläisille.

Tasan ei käy onnen lahjat. Tuntuu, että tässä yhteiskunnassa eniten valittavat ne, joilla on valittamiseen kaikkein vähiten syytä. Empatiankyky on täysin kateissa, itsekkyys jyllää ja toisten kurjuus lähinnä huvittaa, perseestä on meininki monella. Pitäisi osat vaihtaa edes viikoksi, niin saattaisi mieli muuttua.

Mutta mitäpä näistä. Olisipa edes uskovainen, mutta kun ei.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Nälkäiset lapset jonottavat SUOMESSA leipää ja seuraavalla hetkellä paskamaha eikun kaahaa arvoautollaan päälle.

Mitä ihmettä?
Olisiko siihen pitänyt laittaa köyhistä varoittava liikennemerkki, ettei vaan tule pahaa mieltä jos ajaa liian kalliilla autolla köyhien näköpiiriin?

Terveisin 9 vuotta vanhalla autolla kurvaileva
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisiko siihen pitänyt laittaa köyhistä varoittava liikennemerkki, ettei vaan tule pahaa mieltä jos ajaa liian kalliilla autolla köyhien näköpiiriin?

En mä ole erityisen köyhä. Ainakin ajan huomattavasti paljon uudemmalla autolla kuin sinä.

En vaan tykkää siitä, kun meinataan ajaa suojatiellä päälle. Tämä köyhien kohtaaminen tapahtui aikaisemmin ja ihan eri kadulla.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
En mä ole erityisen köyhä. Ainakin ajan huomattavasti paljon uudemmalla autolla kuin sinä.

En vaan tykkää siitä, kun meinataan ajaa suojatiellä päälle. Tämä köyhien kohtaaminen tapahtui aikaisemmin ja ihan eri kadulla.

No enhän sinua köyhäksi sanonutkaan. Jos nyt ikinä sanon ketään. Sinä sen aloitit, ja sinua risoi se että näit ensin köyhiä ja sitten kalliin auton. Siksi ihmettelin, että eikö kalliilla autolla saa ajaa sinne missä joku vähempivarainen kansalainen saattaa nähdä kalliin auton?

Suojatie-episodi oli ensin viestissäsi toisarvoinen, vaan se auto oli se pointti. Nyt sekään ei ole. Koitas nyt keksiä mistä olet kiukuttelemassa ja mistä et?

Hienoa että ajat uudemmalla autolla. Mua kiinnostaa niin vähän autot että en jaksa niihin panostaa juurikaan mitään. Olihan tuo autokin uusi silloin 9 vuotta sitten...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!

Vetää kyllä todella hiljaiseksi ja pienen palan kurkkuun aina kun lukee jonkun nuoren tappaneen itsensä.

Toisessa ketjussa puhuttiin, että "vituttaa kun nuo vaan haluavat julkisuuteen". Minä puolestani laittaisin euroni likoon sen puolesta, että tuo(kin) jannu toivoi jonkun ehtivän väliin ja saavansa apua. Aidosti masentunut ja itsetuhoinen kun ei sitä osaa itse hakea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös