Tässä nyt ei ole kukaan kuitenkaan kuollut mutta hiljaiseksi tämä listaus minut vetää:
Vuoden viihdetaitelija: Janne Kataja
Kultainen TV - vuoden naisesiintyjä 2008: Vappu Pimiä
Vuoden radiokanava: Radio Nova
Finlandia-palkinto: Sofi Oksanen (ja Runeberg-palkinto, ensi kertaa nuo palkinnot samalle henkilölle noin niin kuin parin kuukauden välein)
Saa monet tykätä Katajasta, Pimiästä, Novasta ja Oksasesta, mutta minä en voi sietää mitään noista. Oksasen uusinta kirjaa luettuani 100 sivua luettuani, olin kuin perseelle ammuttu karhu. Oli lopetettava luenta kesken.
Totean kuin Veikko Huovinen jokunen vuosi sitten: "En enää tunnista aikaani".
Janne Kataja on välillä ihan hauskakin mielestäni. Se on sitten eri asia onko hän nyt vuoden viihdetaitelijan arvoinen, mutta ihan ok persoona. Ehkä hänen valintansa sitten vuoden viihdetaitelijaksi johtuu siitä, että muuten tuon viihteen taso on tippunut ja parempiakaan ehdokkaita ei ollut?
Vappu Pimiän suosiota en voi ymmärtää millään. Kauneus nyt on ainoa syy minkä voin tuolle keksiä, muuta en. Suorastaan huono noissa BB-lähetyksissä juontajanakin. Ehkä tässäkin taas korostuu se, ettei parempiakaan ollut?
Radio Nova on taas pelkkää schaissea! Luoja kun olin ABC:lla harjoittelussa viime keväänä ja kun siellä muuta kuunneltukaan kuin tuota niin olisin varmasti seonnut jos siellä olisi tarttenut olla kahta kuukautta kauemmin. Armotonta skeidaa. Ja samoja biisejä soitatetaan kyllästymiseen saakka. Tämä samojen biisien soittaminen on kyllä muidenkin radiokanavien ongelma, tästäkin vuoksi kuuntelen mieluiten nykyään SuomiPoppia jossa nyt hieman on enemmän tuota vaihtelevuutta.
Sofi Oksasesta en ole kuullutkaan.