Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 449 579
  • 4 853

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tässä nyt ei ole kukaan kuitenkaan kuollut mutta hiljaiseksi tämä listaus minut vetää:

Vuoden viihdetaitelija: Janne Kataja
Kultainen TV - vuoden naisesiintyjä 2008: Vappu Pimiä
Vuoden radiokanava: Radio Nova
Finlandia-palkinto: Sofi Oksanen (ja Runeberg-palkinto, ensi kertaa nuo palkinnot samalle henkilölle noin niin kuin parin kuukauden välein)

Saa monet tykätä Katajasta, Pimiästä, Novasta ja Oksasesta, mutta minä en voi sietää mitään noista. Oksasen uusinta kirjaa luettuani 100 sivua luettuani, olin kuin perseelle ammuttu karhu. Oli lopetettava luenta kesken.

Totean kuin Veikko Huovinen jokunen vuosi sitten: "En enää tunnista aikaani".

Janne Kataja on välillä ihan hauskakin mielestäni. Se on sitten eri asia onko hän nyt vuoden viihdetaitelijan arvoinen, mutta ihan ok persoona. Ehkä hänen valintansa sitten vuoden viihdetaitelijaksi johtuu siitä, että muuten tuon viihteen taso on tippunut ja parempiakaan ehdokkaita ei ollut?

Vappu Pimiän suosiota en voi ymmärtää millään. Kauneus nyt on ainoa syy minkä voin tuolle keksiä, muuta en. Suorastaan huono noissa BB-lähetyksissä juontajanakin. Ehkä tässäkin taas korostuu se, ettei parempiakaan ollut?

Radio Nova on taas pelkkää schaissea! Luoja kun olin ABC:lla harjoittelussa viime keväänä ja kun siellä muuta kuunneltukaan kuin tuota niin olisin varmasti seonnut jos siellä olisi tarttenut olla kahta kuukautta kauemmin. Armotonta skeidaa. Ja samoja biisejä soitatetaan kyllästymiseen saakka. Tämä samojen biisien soittaminen on kyllä muidenkin radiokanavien ongelma, tästäkin vuoksi kuuntelen mieluiten nykyään SuomiPoppia jossa nyt hieman on enemmän tuota vaihtelevuutta.

Sofi Oksasesta en ole kuullutkaan.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt herää kuitenkin muutama kysymys, eli jos siitä vierestä on löytynyt se vodkapullo, niin mistä tyttö on sitä saanut ? Jossain lehdessä oli puhetta että tyttö oli jäänyt kiinni tupakoinnista. Joku on siis ostanu vodkan lisäksi myös tupakkaa alaikäiselle ?

Tämä aihee menee suoraan tuonne vitutusketjuun. En ymmärrä kuka helvetti voi olla niin vastuuton idiootti, että antaa 14 vuotiaalle tytölle pullollisen vodkaa. Olkoon 40 tai 80 prosenntista. Ihan sama.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Radio Nova on taas pelkkää schaissea! Luoja kun olin ABC:lla harjoittelussa viime keväänä ja kun siellä muuta kuunneltukaan kuin tuota...
Sopii kuvaan. ABC on huoltoasemien Nova.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei toimi minuun, eikä näköjään kovin moneen muuhunkaan, mutta ehkä sitten siihen Novan omaan kohderyhmään (oliko se nyt 30-50 -vuotiaat tavikset, tuulipukukansa).
Mitä muuta 99% palstalaisista on kuin taviksia, vaikkei tuulipuku käytännössä suhisisikaan? Siis sinä ja minä mukaanluettuina.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo joo, ymmärsit varmaan, mitä ajoin takaa.
En oikeastaan. Täällä on varsin usein tapana ulkoistaa tavallisuus koskemaan muita joidenkin ominaisuuksien vuoksi, vaikka kaytännössä kaikki ovat taviksia. Ja mikäs on ollessa. Itse ainakin olen mielelläni, vaikka en iltapäivälehdistä, vaaleapaahtoisesta kahvista ja ruispaloista niin kovin paljon perustakaan. Enkä Radio Novasta.

Huvitti aikoinaan suuresti, kun perusjuntti pomoni ihmetteli asuntomessuilla käyvää porukkaa tyyliin "kumma kun sinnekin pitää sen tuulipukujengin puskea", ja kyseessä oli siis kaikella tapaa suomalaisen viisikymppisen miehen perikuva farmiriautoineen, omakotitaloineen ja kaljamahoineen. Ahkera mies ja mukavakin pääasiassa, mutta aika koominen kommentti. Ei mulla ainakaan ole pokkaa huudella muille tuulipuvuista, vaikka itse poikkeankin monella tapaa valtavirrasta.

Joo. Vakava aihe.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Korjasin sen alkuperäisen viestini nyt kenties sampiollekin kelpaavaan muotoon.

Vittu mä en jaksa nyt perjantai-iltana ruveta vääntämään tällaisesta..
Ei se mulle kelpaa, koska tuulipukuja sovitellaan vähän mistä syystä sattuu muiden päälle. Vai onko nyt niin, että vain Radio Novan kuunteleminen täyttää tuulipukukansalaisen aka taviksen mitat? Entä jos juo teenään vain Pauligin tai Liptonin keltaista? Minä nimittäin välttelen Novaa sekä iltapäivälehtiä ja nautin kahvini fiinisti tummapaahtoisena, mutta jos teetä satun juomaan, imaisen yleensä keltaisen pussiteen. Olen ymmälläni asemoidessani itseäni tuulipukuasteikolla.

Mutta älä huoli, mun pitää hypätä kohta kaverini kyytiin, joten en ehdi väitellä koko iltaa. Opel Vectra, aika peruskiesi. Mutta muistaakseni se ei kuuntele Novaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tulee mieleen Fingerpori muutaman viikon takaa...Mitäs luet? Sofi Oksasen Puhdistus. Ahaa, ja naamasta varmaan aloitetaan? Jos joku jaksaa etsiä tuon niin tuolta: www.hs.fi/fingerpori

Joulukuun 13 v.2007 on kyseinen sarjakuva.Tuo Fingerpori on kyllä ihan yliveto sarjakuva. Sille saa kyllä nauraa monena aamuna kun Hesarista sen lukee. Aika pikkutuhmaa juttua siinä välillä on ja ihme kun siihen ei kukaan "piipittäjä" ole vielä puuttunu.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joulukuun 13 v.2007 on kyseinen sarjakuva.

Siis 13.12.2008 päiväyksellä löytyy tuo sarjakuva.Kirjan surullisuudesta en voi sanoa vielä mitään, kun ei ole ollut aikaa lukea mutta palataan siihen myöhemmin.

Janne Katajan ja Vappu Pimiän palkitseminen millään muulla kuin saunan taakse viennillä vetää kyllä surulliseksi ja hiljaiseksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Janne Katajan ja Vappu Pimiän palkitseminen millään muulla kuin saunan taakse viennillä vetää kyllä surulliseksi ja hiljaiseksi.
Ajattelehan kun nuo kaksi joskus löytävät toisensa, siinä mielessä. Pian kuuluu Pimiä-Katajan huushollissa pienten juontajanalkujen jalkain tepsutusta... Silloin voisi kyllä lähteä mediapoliittiseksi pakolaiseksi vaikka Pohjois-Koreaan.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Ajattelehan kun nuo kaksi joskus löytävät toisensa, siinä mielessä. Pian kuuluu Pimiä-Katajan huushollissa pienten juontajanalkujen jalkain tepsutusta... Silloin voisi kyllä lähteä mediapoliittiseksi pakolaiseksi vaikka Pohjois-Koreaan.

Melkoista ratkaisua olet tekemässä. Pohjois-Koreahan on vain yksi suuri bb-talo. Kaikki tietävät tasan tarkkaan, mitä talossa tapahtuu, mutta siitä huolimatta arvuutellaan, miksi peitto heiluu.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No joo... Ehkä liioittelin hieman, mutta jos kaksi sukupolvensa vastenmielisintä edustajaa lisääntyy keskenään, on se jotain sanoinkuvaamatonta varmaankin. Mikko Alatalon ja Lenitan yhteinen jälkikasvu voisi olla jotain samankaltaista.
 

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
Napytetaan nyt tanne jotain jos vaikka vahan auttaisi.Veti nimittain eilen mielen aika mustaksi ja naaman vakavaksi. Tassa asustellaan nyt neljatta vuotta ulkomailla ja joka on ollut alusta lahtien kokolailla vaikeaa. Tuossa runsas puolisen vuotta sitten kuitenkin rupesi nakymaan vahan valoa ikkunassa. Tormasin todella mukavaan tyttoseen jonka janssa on paassyt jakamaan monta hienoa hetkea. Tiistaina tytto soitti etta hanen on pakko menna sairaalaan koska olo on todella huono. Ajoin sinne paikan paalle samoin teiten ja totesin etta nyt nayttaa tilanne vakavalta. Kolme paivaa asiaa tutkittiin niin etta varmasti yli 100 000 sairaala lasku on tulossa. Talla tytolla ei ole vakuutusta, joka tassa paskamaassa on kaiken a ja o. Eilen vihdoin paikalle tuli Laakari joka oikeasti valitti ja halusi kuunnella vaikka massia ei tapauksesta ollut luvassa. Heti tutkimuksen alussa naki laakarin ilmeesta etta nyt on leikki kaukana. Laakari sanoi etta vaikka han ei varmaa diagnoosia voi antaa niin pahasti nayttaa syovalta. nyt sitten odotellaan patologin raporttia... Vahan on sellainen tyhja olo kun ei tieda mita pitaisi tehda. Kovasti pelottaa kun laakari totesi etta ''tama on ollut taalla jo jonkin aikaa.'' Eniten pelottaa se etta miten tasta jatketaan... Tytto on perheessaan jaanyt hykioksi eika apua sielta heru. Itse en voi itseani taloudellisesti uhrata koska mita se auttaisi, sitten meita olisi kaksi kusessa. En tieda miten tytto kuitenkaan saa hoitoa kun kerran siihen ei ole rahaa ja enka tieta onko mitaan hoitoja edes olemassa mika tilanteeseen enaa auttaisi. Toki tassa koitetaan positiivista henkea luoda mutta kylla tilanne aika hiljaiseksi vetaa.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Helppo homma, menet tytön kanssa naimisiin ja takaisin Suomeen. Terveydenhoito täysin eritasoa (jos et Pohjoismaissa ole) ja tulee varmasti saamaan tarvitsemansa hoidon.
 

Viljuri

Jäsen
Yleisellä tasolla, ja olettaen ettei kysymyksessä ole ns. "maailman vanhin".

Syöpähoidon taso on Amerikassa aivan eri planeetalta verrattuna Eurooppaan tai Suomeen, mutta tietysti maksusitoumuksen saaminen ilman vakuutusta voi tuottaa ongelmia. Polilta hoitoa saa kuitenkin sielläkin ilman vakuutusta, mutta normaalisti repertuaariin kuuluvat todella kalliit lääkeaineet ovat sitten toinen juttu. Uskonnolliset yhteisöt voivat tarjota apua, samoin myös muut hyväntekeväisyysjärjestöt ja vastaavat, myös itse lääkeyhtiöihin ja sairaalaan kannattaa ja voi vedota.

Kyllä se muuten laajan aineiston perusteella Suomessakin niin menee, että julkinen puoli heittää toivon nopeammin kuin yksityinen, priorisoinnit ovat arkipäivää, eli jos vaikeasta/pitkälle edenneestä syövästä on kysymys, niin ainakaan julkinen terveydenhuolto ei ole ratkaisu mahdollista saattohoitoa lukuun ottamatta.

Toisaalta Amerikassa tunnetaan myös henkilökohtainen luonnollisen henkilön konkurssi, joten mahdollisesti hoidon tehotessa ja syövän tullessa voitetuksi, niin velkajärjestelyä vastaavan prosessin jälkeen luottokelpoisuus ja luottoluokitukset on mahdollista palauttaa, lyhyemmässä ajassa kuin Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:

-RVL-

Jäsen
Ehkä vähän myöhässä, mutta tässä on nyt parin viikon ajan pyöritelty mediassa tätä 14 vuotiaan tytön katoamista ja kuolemaa. Yleensä - ehkä vähän tylystikin hyppään erilaisten ikävien uutisten yli, mutta kun tästä on ollut niin paljoa juttua eri foorumeilla ja uutis-sivustoilla niin kyllä se totta puhuen surulliseksi vetää. Katoamisesta saakka tuli luettua kaikki uutiset, ettö jokohan hän olisi nyt löytynyt, mutta ei. Lopulta löytyi odottamisen jälkeen, viikon päästä metsästä menehtyneenä.

Oli hänen tarkoitus sitten oikeastikin mennä kotiin, odottaa jonkun kyytiä (joka ei tullut?), tai tappaa itsensä, niin silti erittäin ikävää.

Äiti toivoo, että koristeiden aiheina olisivat enkelit, keijut ja punatulkut.

- Punatulkku siksi, että olimme odottaneet koko talven lintulaudallemme punatulkkua. 30.1. perjantaiaamuna ikkunan taakse lensi yksi yksinäinen punatulkku. Oli siinä hetken ja lensi pois. Tämän jälkeen punatulkkua ei näkynyt.

- Haluamme uskoa, että Nora oli käynyt hyvästelemässä meidät, Noran äiti kertoo Akaan Seutu -lehdessä.

--
Ei pidä jatkossa keskittyä liikaa mihinkään vastaavaan uutiseen, jos tuntemattomien ihmisten menehtyminen tuntuu näinkin pahalta.
 

scholl

Jäsen
se totta puhuen surulliseksi vetää. Katoamisesta saakka tuli luettua kaikki uutiset, ettö jokohan hän olisi nyt löytynyt, mutta ei.

Itse en tullut missään vaiheessa surulliseksi, vaan todella vihaseksi. Aivan turha kuolema sen takia, että osa kansasta on niin hemmetin idiootteja.

En kyllä uskonut missään vaiheessa mihinkään hengissä löytymiseen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Penkkarien ohjelma meni uusiksi Meri-Porin lukiossa. Tasoristeysonnettomuudessa kuoli kaksi koulun abiturienttia, yksi loukkaantui vakavasti.

Vaikka kuskilla onkin tietty vastuu autoa ajaessaan niin väkisinkin tulee miettineeksi sitä, että kuinkahan monta turhaa onnettomuutta vältettäisi sillä jos vihdoin ja viimein vartioimattomille tasoristeyksille asennettaisi puomit ja valojärjestelmät. Tästä ei ole pitkäkään aika kun Itellan jakeluauto joutui tasoristeysonnettomuuteen juuri vartioimattomassa risteyksessä jossain päin Pohjanmaata (?) - tuolloin onneksi vältyttiin kuolonuhreilta. Asiasta toki on puhuttu jo ties kuinka monta vuotta mutta toivottoman hitaasti asiassa toimitaan, vai toimitaanko laisinkaan? Toki voidaan vedota siihen, että budjetissa ei ole varoja moiseen mutta kyse on loppujen lopuksi priorisoinnista.

vlad.
 

M10

Jäsen
Satoja tuhansia, ehkä jopa miljoona eläintä on kuollut Australian maastopaloissa. Joukossa useita harvinaisia eläinlajeja. Veti surulliseksi, kun katsoi äsken Ylen uutisten raportin aiheesta.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

Minä olen kyllä sitä mieltä, että tasoristeysonnettomuuksissa vika on lähes aina junan alle jääneessä. Poikkeusen tekevät sairauskohtaukset yms. tilanteet.

Jos puomit ovat alhaalla ja kellot soivat niin luulisi tajuavan olla menemättä alle. Jos puomeja ei ole, niin eipä ole suuri ajanmenetys pysähtyä raiteiden eteen ja katsoa näkyykö junaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos puomit ovat alhaalla ja kellot soivat niin luulisi tajuavan olla menemättä alle. Jos puomeja ei ole, niin eipä ole suuri ajanmenetys pysähtyä raiteiden eteen ja katsoa näkyykö junaa.

Joo, tuota minäkin olen aina ihmetellyt kun näiden onnettomuuksien jälkeen puhutaan että "puomit olisivat ehkäisseet tuonkin onnettomuuden". Kun minun mielestäni järjen käyttö ja normaali tarkkaavaisuus liikenteessä ajavat ihan saman asian. Ei se niin aikaa vievää ja vaikeaa ole pysähtyä siihen tasoristeykseen ja katsoa kunnolla molempiin suuntiin tuleeko junaa. Noissa puomittomissa tasoristeyksissä kuitenkin yleensä on ihan suht' hyvä näkyvyys että pitäisi kyllä ehtiä pois alta ihan heittämällä.

Ei siinä, ei minulla mitään sitä vastaankaan ole jos jokaiseen risteykseen laitettaisiin puomit mutta kyllä minä ennen kaikkea peräänkuuluttaisin sitä vastuuta myös autoilijalta. Että ajattelisi aina kun on ylittämässä tasoristeystä että kyseessä on vaarallinen paikka ja kannattaa siksi olla erityisen tarkkaavainen. Asuin joskus sellaisessa paikassa jossa joutui joka päivä ylittämään tasoristeyksen koulu-/työmatkalla ja vaikka tuo paikka oli tuttu ja suurin piirtein tiesin junien aikataulut niin kyllä minä siihen aina pyrin pysähtymään ja tarkistamaan kunnolla tuleeko junia. Kerran nimittäin olen sattunut paikalle melko pian tasoristeysonnettomuuden jälkeen ja jälki oli sitä mallia karua että kunnioitus noita tasoristeyksiä kohtaan on aika suuri. Ei tulisi mieleenkään ajaa katsomatta yli, oli siinä sitten puomit tai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös