Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 446 222
  • 4 852

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Palstaveli kertoi ostaneensa Soundgardenin levyn ja tykänneensä siitä.

Chris Cornellin kuolema on yksi surullisimmista asioista ikinä. Bändi jota kuljetin ikäni mukana. Myöhäisteinistä aikuiseksi ja siitä eteenpäin.

Onneksi ehdin nähdä Chrisin ja Soundgardenin. Musiikki kulkee kyllä aina mukanani.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palstaveli kertoi ostaneensa Soundgardenin levyn ja tykänneensä siitä.

Chris Cornellin kuolema on yksi surullisimmista asioista ikinä. Bändi jota kuljetin ikäni mukana. Myöhäisteinistä aikuiseksi ja siitä eteenpäin.

Onneksi ehdin nähdä Chrisin ja Soundgardenin. Musiikki kulkee kyllä aina mukanani.
En ole halunnut kuunnella Cornellia sen kuoleman jälkeen oikeastaan kertaakaan. Kerran autostereoihin pistin satunnaisen levyn soimaan, siinä oli viimeinen Soundgarden albumi mukana, en sitä skipannut, mutta pistin senkin sitten yhden kuuntelun jälkeen pois. Enkä toki radiota sammuta, jos sieltä soi.

Näin sekä Soundgardenin, Audioslaven että soolona useita kertoja, ja lopulta puoli vuotta ennen kuolemaansa Temple of the Dogin. Hienoja muistoja niistä ja jonakin päivänä otan kaiken tuon taas kuunteluihin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En ole halunnut kuunnella Cornellia sen kuoleman jälkeen oikeastaan kertaakaan.
Luulen tietäväni tuon tunteen. Ei ole kyse siitä, etten haluaisi kuunnella. Kyse on siitä, että tulee niin paha mieli.

En tiedä, miten kauan aikaa pitäisi kulua. Minusta tämä on aika inhimillinen tunne, jos todella on artistista tykännyt.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Luulen tietäväni tuon tunteen. Ei ole kyse siitä, etten haluaisi kuunnella. Kyse on siitä, että tulee niin paha mieli.

En tiedä, miten kauan aikaa pitäisi kulua. Minusta tämä on aika inhimillinen tunne, jos todella on artistista tykännyt.
Minulla se menee vähän toisin päin. Tässä viime vuosina kun esimerkiksi Lemmy meni edes, niin kuuntelin aika paljon Motörheadia sen jälkeen. Charlie Wattsin kuoltua soi Stones ja kovasti. Kun Dusty Hill muutti suorasääristen seurakuntaan, seurasi siitä kova ZZ Top -kuuri. Ja niin edelleen. Surettaahan se, kun artisti jonka tekemisistä tykkää, ei enää tee niitä tekemisiään. Mulle se kuitenkin enemmänkin on tuotannon pariin innostava tekijä; muistutus, että nautihan nyt siitä mitä vainaja ennätti tehdä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Luulen tietäväni tuon tunteen. Ei ole kyse siitä, etten haluaisi kuunnella. Kyse on siitä, että tulee niin paha mieli.

En tiedä, miten kauan aikaa pitäisi kulua. Minusta tämä on aika inhimillinen tunne, jos todella on artistista tykännyt.
Sama juttu mulla ainakin John Bonhamin kuoleman jälkeen... en pystynyt kuuntelemaan Zeppeliniä pitlkän pitkään aikaan...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aika merkittävä osa artisteista, joiden musiikkia minulta löytyy levyhyllystä, on siirtynyt vehreämmille nurmille joko vuosikausia sitten tai ihan lähiaikoina. Osa noista artisteista on ollut minulle hyvinkin rakkaita ja olen seurannut heidän tekemisiään vuosikymmenien ajan ja vaikka tunsinkin (ja tunnen yhä) surua heidän poistumisensa vuoksi, pystyn kuuntelemaan heidän tuotantoaan lähes ongelmitta.

Tunteet vain voimistuvat ja biisit tuntuvat entistä koskettavimmilta nykyään, kun tiedän heidän olevan poissa, mutta kunnioituksesta artisteja ja heidän musiikkiaan kohtaan kuuntelen heidän tuotantoaan, sillä sitähän varten musiikki on olemassa, että siitä pääsee nauttimaan. Me kaikki elämme vain hetken tällä pallolla.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sama juttu mulla ainakin John Bonhamin kuoleman jälkeen... en pystynyt kuuntelemaan Zeppeliniä pitlkän pitkään aikaan...
Tästä nyt hattu päästä oikeasti, jos näin on. Minä olen kuunnellut Zeppeliniä vasta tuon jälkeen, koska olin nelivuotias tuohon aikaan enkä muutenkaan nyt kerennyt Zeppeliniä kuuntelemaan silloin kun bändi oli toiminnassa. Silti olen nähnyt Robert Plantin laulamassa Whole Lotta Lovea ja seinällä on Zeppelin-taulu. Zeppelin on hemmetin tärkeä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Charlie Wattsin kuoltua soi Stones ja kovasti.
Minulla Stones soi kyllä paljon sitä ennenkin. Ja onneksi ehdin nähdä bändin niin alkuperäisenä kuin mahdollista.

No joo, ymmärrän toki, mitä hait. Kuunnellaan tribuutiksi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tästä nyt hattu päästä oikeasti, jos näin on. Minä olen kuunnellut Zeppeliniä vasta tuon jälkeen, koska olin nelivuotias tuohon aikaan enkä muutenkaan nyt kerennyt Zeppeliniä kuuntelemaan silloin kun bändi oli toiminnassa. Silti olen nähnyt Robert Plantin laulamassa Whole Lotta Lovea ja seinällä on Zeppelin-taulu. Zeppelin on hemmetin tärkeä.
Olin alta kaksikymppinen, kun Led Zeppelin IV julkaistiin ja täten vielä alle kolmikymppinen, kun Bonham kuoli, joten näin pääsi käymään. Olen toki kuunnellut sittemmin bändiä paljonkin, mutta jonkinasteinen shokkihan tuo oli... olletikin, kun bändi hajosi välittömästi Bonhamin kuoleman jälkeen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tästä nyt hattu päästä oikeasti, jos näin on. Minä olen kuunnellut Zeppeliniä vasta tuon jälkeen, koska olin nelivuotias tuohon aikaan enkä muutenkaan nyt kerennyt Zeppeliniä kuuntelemaan silloin kun bändi oli toiminnassa. Silti olen nähnyt Robert Plantin laulamassa Whole Lotta Lovea ja seinällä on Zeppelin-taulu. Zeppelin on hemmetin tärkeä.
Istun tässä juuri nyt päälläni Zeppelin-paita. Ihan sattumalta, mutta kuitenkin. Olin 7 vee kun Bonham kuoli, enkä ihan siihen alkuperäiseen kyytiin ennättänyt, mutta jostain 80-luvun puolivälistä asti on ollut minulle yksi tärkeimmistä bändeistä. Ja jos joku on tajunnut, miten tärkeää musiikki minulle on, niin ymmärtää että yksi tärkeimmistä bändeistä on todella TÄRKEÄ.
Minulla Stones soi kyllä paljon sitä ennenkin. Ja onneksi ehdin nähdä bändin niin alkuperäisenä kuin mahdollista.

No joo, ymmärrän toki, mitä hait. Kuunnellaan tribuutiksi.
Stonesiin minut vihki erään luokkakaverini isä joskus -84. Undercover oli uusin silloin, ja kyllä, pidin siitäkin. Dirty Work kun ilmestyi keväällä 86 niin ostin sen kaseettina. Sitten toukokuussa mentiin kuudennen luokan luokkaretkelle kaikista maailman paikoista Hämeenlinnaan. Siellä oltiin jossain sotajutussa kattomassa lentokoneita jotka lensi yli. Mie makasin koivun alla nurmikolla, kattelin Annen tissejä ja korvalappustereoista soi One Hit to the Body.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mua tissien katteleminen vetää harvemmin surulliseksi. Mut ehkä toi musiikki sit teki sen..
Mahtava haku. Luit sitten kaiken mikä tuohon virkkeeseen vei. Tai sitten olet, sinäkin, humoristi. Näitähän tuntuu nykyisin riittävän.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minulla taas oli mittarissa kypsät 10 vuotta lahjakkaan mutta umpikahelin Bonhamin ryypätessä itseltään nirrin pois. Tätä ennen olin ottanut ahkeraan kuunteluun isoveljen kasettilaatikosta löytyneen alkuperäisen Houses of the Holyn, jossa oli kylläkin paskat soundit, koska kassua oli säilytetty ties missä saunassa ja auton peräloorassa. Mutta kyllä siitä sillä lailla selvän sai, että laitoin Zeppelinit saman tien ostoslistalle, kun ryhdyin kartuttamaan omaa levykokoelmaa.

Tutkailin minäkin yhtenä päivänä, että huomattavan suuri osa suosikkiartisteistani joko syö jo porkkanaa altapäin, tai on tukevasti yli 7-kymppisinä matkalla tuohon suuntaan. Tällaista se on, kun oma suosikkimusiikki on lähinnä pieruprogea, fuusiojazzia, klassikkorockia ja neeker’bluesia. Mikä tai kuka nuoremman polven tekijä olisi kolahtanut viimeksi kunnolla? No ainakin Absoluuttinen Nollapiste ja Tommi Liimatta, mutta tyypit ovat Rovaniemellä -76 syntyneitä, eli kolmen vuoden päästä 5-kymppisiä. Saakeli miten aika kuluu. Nuohan olivat se lukiolaisten porukka, joka lähti keikan jälkeen pulkkamäkeen, kun muut bändit siirtyivät kiskomaan olutta. Taitaa olla Tomminkin pulkkailut jo pulkkailtu, tai mistä minä tiedän, mutta ounastelen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Harvoista itseäni nuoremmista tekijöistä olen innostunut. Yllämainitun Liimatan ja bändinsä tekemisistä kyllä pidän. Jotenkin vaan ei osaa enää olla se sama, jolle 80-luvulla iski Sielun Veljet, Radiopuhelimet, Pistepirkko… Minä olin nuori silloin ja nämä oli aikuisia. Nyt minä olen aikuinen, keski-ikäinen, mutta ei nämä uudet tekijät ole osanneet tehdä tavaraa jolla olisi minuun sama vaikutus. Kuuntelen edelleen lähes pelkästään musiikkia, jonka ovat tehneet ennen minua syntyneet ihmiset. No joo, Death Hawksin pojathan on nuoria ja sitten on Jess and the Ancient Ones, josta pidän kovasti. Muuten minua ei nämä uudet tekijät oikein kiinnosta. Ei ne lisää mitään hyvinvointini palettiin. Mieluummin kuuntelen isäni ikäisten musiikkia kuin poikani ikäisten. Se vaan on niin. Ei koskaan enää tule niin hyviä rockbändejä kuin The Who ja Led Zeppelin, joten minä kuuntelen niitä enkä mitään valjuja kopioita. Paitsi että nykyään ei ole edes valjuja Zeppelin-kopioita. (No joo, Rival Sons ja Greta Van Fleet.) On vaan valjuja kopion kopion kopioita. Kaikki matkii jotain. Apulanta matki Nirvanaa, 69 Eyes matki Sisters of Mercyä. Popeda matki Stonesia ja The Sensational Alex Harvey Bandia, Eppu Normaali matki ensin Ramonesia ja pian jo Steely Dania ja Dire Straitsia. Sanokaa bändi tai artisti jolla on jotain omaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kun Slayerin Jeff Hanneman kuoli tuli kuunneltua paljon Slayeriä. Samoin sitten Charlie Wattsin kuoleman jälkeen Stonesia sekä Lemmyn kuoleman jälkeen Motörheadiä. Silleen jännä kun "uudet" bändit ovat sellaisia jotka ovat tehneet hommaa jonkun 10-15 vuotta ja sitten on erikseen vanhat bändit. Ikäänkuin olisin elänyt niiden perusbändien kanssa samaan aikaan muuta kuin lapsena tajuamatta mistään mitään. Paitsi sen että mollivoittoinen musiikki on ollut lempparia lapsesta saakka.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hannemann oli kyllä iso menetys polvisuojayhteisön kannalta. Koskaan ole kyetty samaan enää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Harvoista itseäni nuoremmista tekijöistä olen innostunut. Yllämainitun Liimatan ja bändinsä tekemisistä kyllä pidän. Jotenkin vaan ei osaa enää olla se sama, jolle 80-luvulla iski Sielun Veljet, Radiopuhelimet, Pistepirkko… Minä olin nuori silloin ja nämä oli aikuisia. Nyt minä olen aikuinen, keski-ikäinen, mutta ei nämä uudet tekijät ole osanneet tehdä tavaraa jolla olisi minuun sama vaikutus. Kuuntelen edelleen lähes pelkästään musiikkia, jonka ovat tehneet ennen minua syntyneet ihmiset. No joo, Death Hawksin pojathan on nuoria ja sitten on Jess and the Ancient Ones, josta pidän kovasti. Muuten minua ei nämä uudet tekijät oikein kiinnosta. Ei ne lisää mitään hyvinvointini palettiin. Mieluummin kuuntelen isäni ikäisten musiikkia kuin poikani ikäisten. Se vaan on niin. Ei koskaan enää tule niin hyviä rockbändejä kuin The Who ja Led Zeppelin, joten minä kuuntelen niitä enkä mitään valjuja kopioita. Paitsi että nykyään ei ole edes valjuja Zeppelin-kopioita. (No joo, Rival Sons ja Greta Van Fleet.) On vaan valjuja kopion kopion kopioita. Kaikki matkii jotain. Apulanta matki Nirvanaa, 69 Eyes matki Sisters of Mercyä. Popeda matki Stonesia ja The Sensational Alex Harvey Bandia, Eppu Normaali matki ensin Ramonesia ja pian jo Steely Dania ja Dire Straitsia. Sanokaa bändi tai artisti jolla on jotain omaa.
Minä sanon. Radiopuhelimet. Nyt ja aina Suomen kovin rockyhtye. Jumalaton svengi, hienot biisit, uskomaton asenne. Ja ihan oma juttu. Ei missään ole bändiä, joka kuulostaisi edes vähän Radiopuhelimilta. Täysin uniikki tapaus. Minulle ainakin maailman paras ja rakkain yhtye.

Ja mikäkö veti surulliseksi tai hiljaiseksi? No ehkä tieto siitä, että entinen ei koskaan enää palaa.
 

Big Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, IPK, Manchester United, San Jose Sharks, NFL
Eilen töissä tuli kahvitauolla vilkaistua Jodelia ja oman katuni kanavaa. Siellä joku keskustelu että mitä täällä tapahtuu ja 80 vastausta. Puhutaan että on tuossa viereisen talon edessä ollut poliiseja, ambulansseja ja ruumisauto. Ihmiset siellä spekuloivat ja lopulta yksi käyttäjä vastaa että hänen poikaystävänsä menehtyi ja asiaan ei liity rikosta. Todennäköisesti hypännyt parvekkeelta alas. Veti mielen matalaksi, todennäköisesti joku nuori mies koska täällä paljon nuorisoa asuu. Nyt paikalle viety kynttilöitä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Hannemann oli kyllä iso menetys polvisuojayhteisön kannalta. Koskaan ole kyetty samaan enää.
Ja that's it? Mitään muuta sanottavaa miehestä ei ole? Hän oli ainoastaan Slayerin pääasiallinen biisintekijä. Joskus kannattaisi vain pitää mölyt mahassa.

Kommenttisi on kyllä tämän ketjun kamaa. Veti vähintäänkin surulliseksi/hiljaiseksi ainakin meikäläisen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla se menee vähän toisin päin. Tässä viime vuosina kun esimerkiksi Lemmy meni edes, niin kuuntelin aika paljon Motörheadia sen jälkeen. Charlie Wattsin kuoltua soi Stones ja kovasti. Kun Dusty Hill muutti suorasääristen seurakuntaan, seurasi siitä kova ZZ Top -kuuri. Ja niin edelleen. Surettaahan se, kun artisti jonka tekemisistä tykkää, ei enää tee niitä tekemisiään. Mulle se kuitenkin enemmänkin on tuotannon pariin innostava tekijä; muistutus, että nautihan nyt siitä mitä vainaja ennätti tehdä.
Yleensä minullakin se menee näin tribuuttimaisesti, esimerkiksi kun kuulin Malcolmin potkaisseen tyhjää, pistin Poweragen soimaan. Muta Cornellin kohdalla itsemurha oli niin yllättävä että siitä en päässyt yli samalla tavalla kuin jostain Lemmyn kuolemasta, jonka tiedosti olevan tulossa any unperfect day
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja that's it? Mitään muuta sanottavaa miehestä ei ole? Hän oli ainoastaan Slayerin pääasiallinen biisintekijä. Joskus kannattaisi vain pitää mölyt mahassa.

Kommenttisi on kyllä tämän ketjun kamaa. Veti vähintäänkin surulliseksi/hiljaiseksi ainakin meikäläisen.
Minut vetää surulliseksi ihmisten kyvyttömyys lukea rivien välistä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Minut vetää surulliseksi ihmisten kyvyttömyys lukea rivien välistä.
No kerrotko sitten kyvyttömälle mitä sieltä olisi pitänyt osata lukea?

Historiasi tuntien, tölviminen on tullut tutuksi. Joko kanssakirjoittajien tai vaikkapa muusikoiden.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No kerrotko sitten kyvyttömälle mitä sieltä olisi pitänyt osata lukea?

Historiasi tuntien, tölviminen on tullut tutuksi. Joko kanssakirjoittajien tai vaikkapa muusikoiden.
Kun nyt niin tarkasti historiani tunnet, niin kumma ettet muista minun useasti hehkuttaneen Slayeria alansa ehdottomasti kovimpana tekijänä. Pidän yhtyeestä vilpittömästi ja arvostan Hannemania kitaristina sekä biisintekijänä.

Pahoittelen syvästi, mikäli en kykene välittämään tarkoitustani aina ymmärrettävästi. Jos auttaa, voin liittää vastedes viestieni loppuun selkosuomennetun, ironiavapaan tiivistelmän. Tätä Evil oikeasti tarkoitti.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kun nyt niin tarkasti historiani tunnet, niin kumma ettet muista minun useasti hehkuttaneen Slayeria alansa ehdottomasti kovimpana tekijänä. Pidän yhtyeestä vilpittömästi ja arvostan Hannemania kitaristina sekä biisintekijänä.
Selvä. En muistanut tätä.

Pahoittelen syvästi, mikäli en kykene välittämään tarkoitustani aina ymmärrettävästi. Jos auttaa, voin liittää vastedes viestieni loppuun selkosuomennetun, ironiavapaan tiivistelmän. Tätä Evil oikeasti tarkoitti.
Mahtavaa!

[Tähän uuteen Eviliin totuttelu vaatii aikaa.]
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös