Niin, minähän olen yhtä epäsuvaitsevainen kuin te ns. suvaitsevaisetkin. Teen sen vain rehellisemmin, kun en yritä olla suvaitsevaisuuden kaavussa.
Minä en nyt tiedä, mistä sinä tämän teeman tempaisit mukaan, mutta aivan sama.
Niin, olen sinua pari vuotta vanhempi, että poikapa hyvinnii. Alla oleva kirjoituksesi kertookin kaiken olennaisen kirjoituksistasi ja miten vakavasti niihin kannattaa suhtautua.
Pojutella voi, vaikka olisit viisikymppinen. Jos nyt satuin kolhaisemaan pahasti, niin sorry sitten.
Tyylini on ilmaista asiat usein kovemmilla ilmaisuilla kuin tarkoitan. Ehkä pitäisi rajoittaa sitä näin kirjallisissa tuotoksissa, kun ilmeet ja eleet eivät ole mukana. No, turha kai tässä on selitellä sen enempää. Jos olet rajoittunut niin sitten olet.
Eli kun joku on toista mieltä, niin se on paskaa ja siihen pitää vastata provoamalla.
Ei se, että on toista mieltä, vaan se, että nostaa itsensä jalustalle.
Vrt. seuraavaan:
Juuri tuosta on kyse. Paradoksaalista onkin, kun suruttomuus yleensä ymmärretään aivan päinvastoin kuin mistä oikeasti on kyse; valmiudesta luopua ja tajuta oikeasti kaiken väliaikaisuus ja olla epäitsekäs.
Juu. Ei minunkaan mielestäni ole varsinaisesti sen parempaa ja huonompaa tapaa. Lähinnä ihmettelen noita sampioita, jotka pitävät tunnevammaisena jos ei sure vainajia ja käy kivenmurikoilla. Se on niin kovin suvaitsematonta, kulttuuritietämyksen puutetta sekä egoistista ja itsekästä. Pidän typeränä ja suorastaan perverssinä vallitsevaa hautajaisrituaaliamme mutta en varsinaisesti huonompana. Eniten surettavat nuo kapeakatseiset sampiot jotka tekevät keittiöpsykologisia päätelmiään vain oman maailmankatsomuksensa taikalasien voimakkuuden vuoksi.
Sulla on kieltämättä sana hallussa, mutta onko tuossa jotain sisältöä, ellei pippelin venyttelyä lasketa? Kai se sun friidu saa kusetettua sinut ilman venyttämistäkin?
Kulttuuritietämyksen suhteen voisit pitää vaikka luennon siitä, missä suhteissa maailmalla on sureminen/riemujuhla kuoleman käsittelyssä tai vaikka ihan vain hautaaminen/korppikotkille syöttäminen.
Ja lopuksi; en pidä tunnevammaisena sitä, ettei joku nyyhkytä hautajaisissa tai käy juhlapyhina hautausmaalla. Pidän kyllä moukkamaisena, jos ei osaa kunnioittaa läheisien surua, kuten enoni ei osannut, mutta sitähän sinä et kai harrasta. Lisäksi etoo se, että valtakulttuuri olisi jotenkin toisarvoisten ihmisten puuhastelua. Ei minuakaan kiehdo iltapäivälehdet, radionovailut - hieno termi muuten, varastan sen käyttööni - tai vaaleapaahtoisen kahvin juonti, mutta ei tuollaiset elementit silti tee kenestäkään sen vähempiarvoista tai halveksittavampaa, mikä taas aika usein välittyy kaikenmaailman älykköjen teksteistä tälläkin palstalla.
Minä muuten olen täydellisen puhdaslinjainen keittiöpsykologi ja -filosofi. Millä tasolla sinä olet?