Janni Hussin syöpä veti surulliseksi. Kumminkin kyseessä on nuori, kaunis, positiivinen, liikunnallinen ja itsestään hyvää huolta pitävä nainen, niin sitten tulee tuollainen kauhea syöpäuutinen. Toivon kaikkea hyvää Janni Hussille.
Hussille some on työ. Tuntuisi erikoiselta päivittää sinne koko muu elämä ja jättää yksi merkittävä osa-alue pois. Ja onhan siitä alkuperäisestä diagnoosista jo kauan. Ensiksi käsittelivät asiat ilmeisesti lähipiirin kesken ennen kuin tulivat ulos asian kanssa.Hyvä ettei ole unohtanut kuitenkaan somea päivittää, Syöpä tosin on ikävä enkä halua liikaa pilkata toista, mutta onhan tuo nyt hieman omalla sairaudella ratsastamista.
Siskon vauva on syntynyt ja on ollut tehohoidossa syntymästään saakka. Ei vauva nyt varsinaisesti ole mikään pikkukeskonen vaan muuten vaan huonossa hapessa. Siellä hän sairaalassa taistelee hengestään. Sisko ja hänen miehensä ovat huolesta soikeana ja siskon muut lapset ovat sitä mieltä ettei suurta haittaa olisi vaikka vauva kuolisi. No toivottavasti vauva siitä paranee ja saa hyvät eväät kuitenkin elämään.
Nyt pitäisi vielä tietää, kuka tuo Janne Huussi on.
Joo, poikani makasi letkuissa koomassa kuukauden, ja tolkkuunnuttuaan vielä sairaalassa toisen kuukauden. Kalkuloin, että omakotitalon hinnan tuo hoitonsa maksoi. Meni kuitenkin lähes kokonaan veronmaksajien piikkiin. Sen jälkeen en ole valittanut veroista. Oma osuus sieltä on taatusti saatu pois.
Peukkua Iisopin sukulaisvauvalle, toivottavasti kaikki lutviutuu.
Sen jälkeen en ole valittanut veroista. Oma osuus sieltä on taatusti saatu pois.
Joten iloisena on veroja täälläkin makseltu.
uutinen, jonka mukaan vedämme kitaamme jokainen meistä keskimäärin (lähinnä juomaveden myötä) luottokortin painon verran muovia viikossa.
Kas, täähän se selittää sen mun 10kg/5 vuoteenEn tiedä, onko täällä joku "Uutinen, mikä pysäytti" -ketju jossain, mutta minut veti aika hiljaiseksi eilen lukemani uutinen, jonka mukaan vedämme kitaamme jokainen meistä keskimäärin (lähinnä juomaveden myötä) luottokortin painon verran muovia viikossa. Ei voi olla hyväksi elimistölle tuollainen, ja ihme, ettei kaikilla jo ole syöp...
WWF: Ihminen nielee ja hengittää jopa 5 g mikromuovia viikossaIhan mielenkiinnosta, löytyisikö linkkiä?
Tuossa yllähän on nyt yksi linkki annettu. Taisi olla Ylen Teksti-TV:ssä eilen missä sen bongasin.Ihan mielenkiinnosta, löytyisikö linkkiä?
En tiedä, onko täällä joku "Uutinen, mikä pysäytti" -ketju jossain, mutta minut veti aika hiljaiseksi eilen lukemani uutinen, jonka mukaan vedämme kitaamme jokainen meistä keskimäärin (lähinnä juomaveden myötä) luottokortin painon verran muovia viikossa. Ei voi olla hyväksi elimistölle tuollainen, ja ihme, ettei kaikilla jo ole syöp...
Itse ajattelen että ihmiseen päätyvä muovi on lähinnä sivuseikka joka kertoo siitä että muovia on ympäristössä hallitsemattomasti paljon ja se on se varsinainen ongelma.Suurin osa muoveista on kumminkin kemiallisesti reagoimattomia hiilivetyjä, joten niitä voi huoletta vetää ihan sen verran, kuin suoli vaan jaksaa punkea lävitse. Ongelmia noista tulee lähinnä pieneliöstölle, jonka suoliston ne tukkivat. Mikromuovien vaaroja ihmisille on kovasti liioiteltu ja ihmisiä pelotellaan turhaan epämääräisillä "haittoja ei vielä tunneta" lauseilla. Ei niitä tunneta, kun niitä ei ole.
Loppuun vielä varauma, että on niitä myrkyllisiäkin muoveja, mutta ne eivät yleensä hajoa mikromuoveiksi asti.
Sanoin toisaalla avautuvani pian, joten teen sen täällä.
Minulla ei ole ihan sellaista kaveria/ystävää, jolle voin puhua kuten asian laita on. Lähellä on pari, mutta ei aivan. Ahdistaa puhua omalla nimellä. Täällä ei kaiketi kukaan tiedä oikeaa nimeäni, joten helpompaa näin "anonyyminä" kertoa.
Eli siis tänään olin Kouvolan suurissa Kymi GP-raveissa. Kaikki oli hyvin, vaikka rahat menikin. En kerro kumpaan enemmän, pelaamiseen vai juomiin. Kotiin lähdettyämme äitini kertoi jotain, joka suoraan sanottuna musersi minut: isäni on menehtynyt eilen illalla. En moneen vuoteen ole ollut kovin läheinen hänen kanssaan, enkä itse asiassa varmaan kolmeen vuoteen nähnyt häntä. Nyt en näe enää ikinä. Hänellä oli pahoja ongelmia alkoholin kanssa ja viimeisen vuotensa vietti jonkunlaisessa hoitolaitoksessa. Hänellä todettiin jonkinlainen mielenhäiriö. Tiedän kyllä mikä.
Olen jo pitkään osannut odottaa, että pian isästäni aika jättää, mutta silti tämä tuli puskista. Se, miksi kirjoitan siitä tänne on se, että kerrankin on jokin paikka minne voi kertoa miltä tuntuu. Ikinä ei ole ollut tällaista kanavaa. Ei edes kavereissa.Toivon, että helpottaa. Melkein yöketjun kamaa, mutta en tiedä pysynkö hereillä sinne asti.
Nauttikaa ajastanne isänne kanssa kaikki joilla siihen on mahdollisuus. Ja äitinne tietenkin. Se on eri asia ajatella ettei koskaan tapaa vanhempaa, kuin että ei enää pysty tapaamaan vanhempaa. (HIMYM on tuon lauseen takana)
En kovin perinpohjaisesti tässä lähde asiaa käymään läpi, mutta pakko johonkin kanavoida turhautumiseni ja huono oloni.
Voimia ja tsemppiä sinne päin.Sanoin toisaalla avautuvani pian, joten teen sen täällä.
Minulla ei ole ihan sellaista kaveria/ystävää, jolle voin puhua kuten asian laita on. Lähellä on pari, mutta ei aivan. Ahdistaa puhua omalla nimellä. Täällä ei kaiketi kukaan tiedä oikeaa nimeäni, joten helpompaa näin "anonyyminä" kertoa.
Eli siis tänään olin Kouvolan suurissa Kymi GP-raveissa. Kaikki oli hyvin, vaikka rahat menikin. En kerro kumpaan enemmän, pelaamiseen vai juomiin. Kotiin lähdettyämme äitini kertoi jotain, joka suoraan sanottuna musersi minut: isäni on menehtynyt eilen illalla. En moneen vuoteen ole ollut kovin läheinen hänen kanssaan, enkä itse asiassa varmaan kolmeen vuoteen nähnyt häntä. Nyt en näe enää ikinä. Hänellä oli pahoja ongelmia alkoholin kanssa ja viimeisen vuotensa vietti jonkunlaisessa hoitolaitoksessa. Hänellä todettiin jonkinlainen mielenhäiriö. Tiedän kyllä mikä.
Olen jo pitkään osannut odottaa, että pian isästäni aika jättää, mutta silti tämä tuli puskista. Se, miksi kirjoitan siitä tänne on se, että kerrankin on jokin paikka minne voi kertoa miltä tuntuu. Ikinä ei ole ollut tällaista kanavaa. Ei edes kavereissa.Toivon, että helpottaa. Melkein yöketjun kamaa, mutta en tiedä pysynkö hereillä sinne asti.
Nauttikaa ajastanne isänne kanssa kaikki joilla siihen on mahdollisuus. Ja äitinne tietenkin. Se on eri asia ajatella ettei koskaan tapaa vanhempaa, kuin että ei enää pysty tapaamaan vanhempaa. (HIMYM on tuon lauseen takana)
En kovin perinpohjaisesti tässä lähde asiaa käymään läpi, mutta pakko johonkin kanavoida turhautumiseni ja huono oloni.