Tuo osui myös omaan silmään. Pitäisi varmaan pyrkiä näkemään koko maailma sen rumuudessaan mutta en vain pysty lukemaan tällaisia juttuja.
Minullekin silmiini sattui otsikko, jossa oli kuusivuotias mainittu. Sattui, riipi syräntä. Toinen otsikko sitten paikansi Inariin. En klikannut kumpaankaan, koska ylimielisenä pystyn sulkemaan kaiken ikävän näin pois. Ja sitten kuitenkin menin lukemaan, isä ampunut pienen lapsensa ja itsensä.
Oletan sen tapahtuneen laillisella metsästysaseella, josta tietysti jotkut saavat hepulin. Minä ajauduin miettimään paljonko metsästysaseita suomalaisilla miehillä oli vaikkapa kolmekymmenluvulla suhteessa väkilukuun ja paljonko tapahtui tällaisia tekoja. Lapsia oli tietysti useimmilla useita, liian monta impulsiivisiin tekoihin. Tyly arviointini toki, mutta ajauduin miettimään onko ajassamme jotain ylimitoitettua suorituspainetta miesten harteille kerätty, vai ovatko miehet nykyään vain heikompaa puuta?
Autoilija ajautui vastaantulevan rekan eteen. Junaliikenne pysäytetty henkilövahingon takia.
Aivan samaa surullista tarinaa nämäkin oikeastaan kertovat.
Tässä ajassa täytyy olla irrationaalisia odotuksia ja käsityksiä ihmiselosta. Syytän kevyesti liiallista, pinnallista mediatarjontaa, kaikenlaisia stailaa Huvilasi siistiksi, kunhan olet ensin stailannut itsesi Diili-menestyjäksi.
Minä kaipaan Naapurilähiötä ja Rintamäkeläisiä. Tavallisia ihmisiä, ominaisuuksineen, omituisinakin, archie bunkerointikin oli jotenkin naurettavaa, mutta hyväksyttävää.
Ei mitään helvetin kovia suorittajia joka elämän sektorilla päivästä päivään. Oletko aina avannut kurkkupurkin väärin? Oletko aina mennyt nukkumaan väärin? Neljäkymmentä asiaa, jotka miehen tiedettävä naisen seksuaalisuudesta! Ja ne neljäkymmentä sukupuolta siihen vielä päälle.
Jossain leijuu jotain fundamentaalia vinoutumaa, jota en tajua. Tai sitten olen liian vanha.