Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 670 299
  • 3 232

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
On tää työelämä kyllä välillä melkoista, ainakin näin rakennusalalla. Alkuviikosta sain edellisen työmaan valmiiksi, ja tilanne näytti sikäli pahalta, ettei uusia työmaita/kohteita ollut tiedossa yhtään. Noh, tälle aamulle on kolme eri tarjousta tullut, eli saan valita mihin työmaalle menen.

Nostatti kyllä helvetin hyvän fiiliksen näin perjantain kunniaksi.

Onnea sinulle!

Minäkin sain eilen työrintamalta enemmän hyviä uutisia, kuin ikinä ennen koko elämäni aikana. Työsopimus vihdoin vakinaistettiin (3v siinä kestikin, joka on alalla tosin yleistä, jopa nopea eteneminen) ja mahdollisesti olisi esimies- / vastuutehtäviä luvassa ihan lähitulevaisuudessa.

Tämän lisäksi avovaimo sai vihdoin töitä! On hakenut jo reilusti yli vuoden aktiivisesti. Puuvillan kauppakeskus tuntuu olevan työttömille palvelualan ihmisille melkoinen onnenpotku, monta uutta työpaikkaa tuli alueelle.

On niin pitkään ollut raha tiukassa, että nyt osaa jo hieman hymyillä ja vihdoin voi hengähtää, hirveä taakka putosi omilta hartioilta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tässä seuraava kansainvälinen Youtube-sensaatio pariksi viikoksi tai jopa kuukaudeksi. Mahtava talentti!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Teemu Lassilalla näkyy olevan Guy Fawkes -maski. Arvostan! :)
 

Jotva

Jäsen
Hieman hymyilytti jokunen aika sitten apteekissa, kun olin hakemassa koiralle määrättyä reseptilääkettä. Proviisori/farmaseutti kysyi automaattisesti reseptin käteen saatuaan, että onko Kela-korttia. Ei minun oma kortti sitten kelvannut, mutta kumpaakin meitä hymyilytti.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hieman hymyilytti jokunen aika sitten apteekissa, kun olin hakemassa koiralle määrättyä reseptilääkettä. Proviisori/farmaseutti kysyi automaattisesti reseptin käteen saatuaan, että onko Kela-korttia. Ei minun oma kortti sitten kelvannut, mutta kumpaakin meitä hymyilytti.

Minun kissani lääkereseptissä ja myös lääkepaketin kyljessä lukee "eläimelle Musta Nuoli". Olen siis eläin.
 

Jotva

Jäsen
Minun kissani lääkereseptissä ja myös lääkepaketin kyljessä lukee "eläimelle Musta Nuoli". Olen siis eläin.

Kävinpä tarkistamassa purkista, olenpa näköjään eläin minäkin.

Hieman vastaava hymyilyttävä tapaus apteekissa tapahtui myös, kun kävin hakemassa samalla reseptillä olleita lääkkeitä kai jo kolmatta kertaa. Reseptistähän näkee, että jo aiemmin on kyseisiä myrkkyjä haettu, mutta kuitenkin minulta kysyttiin, onko tuttu lääke.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Reseptistähän näkee, että jo aiemmin on kyseisiä myrkkyjä haettu, mutta kuitenkin minulta kysyttiin, onko tuttu lääke.

Mulla on säännöllisessä käytössä eräs suhteellisen vahva kipulääke jota käsittääkseni paljon päihteenäkin käytetään. Tämä on sähköisellä, aina vuoden kerrallaan voimassa olevalla reseptillä. Kyllähän se laittaa hymyilyttämään, kun apteekin henkilökunta ei edes kysy mitään, vaan alkaa latelemaan haittavaikutuksia ja maalailemaan uhkakuvia. Aina välillä tuota silti tapahtuu ja lähes poikkeuksetta on tiskin toisella puolen nuori ja "virkaintoisen" oloinen asiakaspalvelija. Nykyään otan ihan viihdearvon kannalta varoittelut vastaan. Ja hyvähän se toisaalta on, että pitävät huolta.

Viasat näyttää jatkossa kaikki NHL-pelit. Alkaa olla jo hyvin sisältöä paketissa.

Ainakin Soneran kaapelissa näkyivät jo viime kaudella NHL Xtra-kanavat ja niiden kautta siis kaikki pelit. Tänä vuonna Viasat Sport on mulla Sonera Viihteen (iptv) kautta, Xtra-kanavat näkynevät sitäkin kautta. En kyllä tästä ihan varma ole, mutta eiköhän tuo tulevina öinä selviä. Sisältö on kyllä omassa luokassaan, jos hinta/laatusuhdetta ajatellaan ja verrataan vaikka Nelosen liigapakettiin, jossa muistaakseni kaikki pelit suorana saa nähtäville maksamalla kolmekybää kuussa. Tuo Viasat Sport on normaalistikin vain parikymppiä ja nyt tarjouksena ekat kolme kuukautta kympin. Nelonen, ottakaa oppia.

*edit* Varmistin asian Soneralta, kyllä ne Xtra-kanavat on Viihteen kauttakin nähtävillä. Loistavaa.
 
Viimeksi muokattu:

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mukava saada positiivista asiakaspalautetta. Vaikka asiakkaan kanssa ei mennyt kaikki asiat ihan niin hyvin kuin olisi toivonut niin hymysuin toi kuitenkin ison rasian suklaata ja kiitti hyvästä asiakaspalvelusta. Näiden vuoksi jaksaa ne vähän huonompituuliset asiakkaat.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, kieltämättä oli ihan jees lukea tänään posti, jossa tuosta NHL-ottelujen näkymisestä kerrottiin. Kympin tarjoukseen tartuin ja voi olla, että jatkan kauden loppuun, kun tarjonta napsuu kohdilleen.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Saatiin kaverin kanssa ilmaiset liput lauantain matsiin. Ärsytti jo, että olin luvannut kaverille lähteä peliin, koska niille rahoille olisi ollut parempaakin käyttöä, mutta kiitos Facebook-kampanjan ei tarvinnutkaan tuhlata rahoja.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pikkubroidini perheeseen syntyi vähän aikaa sitten toinen lapsi ja viimeistään pikkuisen tulon myötä kävi selväksi, että nykyinen rivitaloasunto käy pian auttamatta ahtaaksi. Jonkin aikaa olivat jo etsineet omakotitaloa, mutta sopivaa ei tahtonut tulla vastaan, kunnes tällä viikolla tarjouksensa ihan asiallisesta kämpästä oli mennyt läpi ja vaikuttaa vahvasti siltä, että vanhalle asunnolle on jo löytynyt ostaja.

Vetäähän se hymyn naamalle, kun läheisillä hommat menee putkeen. Onnea heille uuteen kotiin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eilinen työpäivä.

Aloitin uudessa työpaikassani (päiväkoti) joitakin viikkoja sitten kyseenalaistamaan talon "pihasääntöjä" eli taistelemaan lasten leikkimismahdollisuuksien puolesta. Päiväkodeissahan valitettavan usein käy niin, että aikuinen A keksii kieltää asoan x, B puolestaan asian z ja C asian y. Kukaan ei koskaan kyseenalaista näitä, vaan niistä syntyy hirmuinen sääntökokoelma joka rajaa lasten mahdollisuuksia merkittävästi.

Lyhyehkön tapahtumaketjun päätteeksi talossa pidettiin palaveri aiheesta "piha-asenne" (ei pihasäännöt), jonka jälkeen kieltolista jäi huomattavan lyhyeksi.
On siistiä kun huomaa, että voi vaikuttaa asioihin jos ei pelkää kollegoiden mielipahaa. Hyppiköön eläkkeelle jos ei lasten oikeus hyvään leikkiin kiinnosta.

Lisäksi töihin saapuessani minua odotti kortti toisen lapsiryhmän lapselta. Kaiken touhun keskellä on kai ollut aikaa kohdata joku oikein. Tai ehtiihän sitä, jos ei käytä aikaansa siihen että kiertää kieltämässä seisoen keinumisen tms...
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Töiden jatkuminen ja palkankorotus. Nyt pitäisi vain kaivaa opiskelumotivaatio jostain, että saisi sen paskan pois alta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ehkä maailman upein fiilis. Viikko tullut oltua sairaalassa omituisten/pelottavien neurologisten vaivojen vuoksi. Pelkäsin jo kasvainta ja ms tautia ja kaikkea mahdollista. Kokeita otettu, nopeasti pääsin magneettikuviin ja varjoainekuviin ja kaikkeen. Kaikki puhtaita. Syyksi lopulta todettiin äärimmäisen jumissa oleva niska yhdistettynä pahaan migreenitaipumukseen... jumalauta että maailma tuntuu erilaiselta nyt, kun näin itsni jo haudassa tai istumassa pyörätuolissa viiden vuoden päästä. Nyt kunnon kuuri hartioihin ja parempi lääkitys migreeniin... olo saatanan paljon parempi.

Iloa toi myös mahtavat ystävät jotka muistivat ja kävivät katsomassa. Tajusin, että olen helvetin onnekas ihminen... sitten sen tajuaa kun kaiken luulee menettävänsä...
 

Nick Neim

Jäsen
Sain omat asiani kondikseen, ennen kuin oli kliseisesti liian myöhäistä. Aika kova kynnys oli apua pyytää, mutta onneksi sitä tajusin tästä lähipiiristä hakea. Sen enempää asiaa avaamatta täytyy myöntää, että hyvältä tuntuu. Opiksi on toivottavasti otettu.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kävin katsomassa Mielensäpahoittaja-elokuvan. Siinä on kohtaus, joka on ilmeisesti joko käsikirjoittaja Kyrön tai ohjaaja Karukosken kunnianosoitus Risto Jarvan Jäniksen vuosi -elokuvalle. Molemmissa elokuvissa on kohtaus (Jäniksen vuodessa useampi), jossa Antti Litja pitää jänistä sylissään. Jäniksen vuosi on hienoin suomalainen elokuva, joten vetäähän tuollainen viittaus hymyn huulille.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Töiden jatkuminen ja palkankorotus.
Ilmoitin asiakkaalle, että hänen juttunsa on maalissa. Vastaukseksi tuli kysely, että pitääkös KiVi enemmän viskistä vai konjakista.

Puntin jälkeen pimeässä kotiin kävellessä Herra Huun Lempibiisi osui kohteeseensa.

Viikonloppu.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Guardian on pyytänyt kuvia ja kokemuksia Suomesta. Kuvia ja tarinoita on kertynyt paljon ja jotkut noista kuvista nosti palan kurkkuun tai sai hymyilemään lämpimästi. Suomi on kyllä kaunis maa.

https://witness.theguardian.com/assignment/54639d68e4b0f33efafdaa91

Yllättävän moni muunmaalainen oli myös postannut kuvia ja kokemuksia, kuten esim. tämä kaveri, joka ei tyytynyt vain ylistämään Suomea, vaan jakoi linkin blogiinsa jossa jatkaa julistamistaan maan päällisestä taivaasta.

http://palvajarvi2014.blogspot.com
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös