Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 670 107
  • 3 232

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No totta vitussa KooKoon voitto veti iloiseksi! Mikään ei voisi niin paljon ilahduttaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olin tänään päivävapaalla kotona. Päätin palata äskettäin takaisin mielenterveysosastolle bussilla. Busseilla pitää tänne niin kulkea että täytyy erään ostoskeskuksen edustalla vaihtaa bussia. Aika usein tuota sairaalaa kohti kulkevaa bussia saa odottaa sellaiset puolisen tuntia.

Nyt kävi vaan äsken hyvä tuuri. Olin jo peloissani ajatellut että joudun tuolla kovassa tuulessa odottelemaan sen puoli tuntia toista bussia tai mennä johonkin kahvilaan hetkeksi ennen kuin bussi sairaalalle päin lähtisi.

No nyt ei onneksi tarvinnut. Kun olin Turuntien sillalle just tullut niin enköhän sitten näe siellä tien toisella puolella lähtevän bussin sairaalaan päin. Oli jo vähän lähtenyt etenemään siitä pysäkiltä eteenpäin mutta onnekseni ehdin niin hyvin kuitenkin että ehdin viittoilemaan sille bussikuskille tietä ylittäessäni että josko odottaisi vielä minua.

Bussikuski odotti ja näin näppärästi ja sujuvasti sain vaihdettua bussia tällä kertaa. Ei tarvinnut odottaa. Onneksi oli sen verran liikennettäkin että ei se bussi päässyt jatkamaan matkaa niin nopeasti sieltä pysäkiltä.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Ja lisää syitä olla iloinen: Tuli sähköposti, että olen nyt kantasolurekisterin jäsen! Ja kyllähän tuo alkava viikonloppu saa myös hymyn kasvoille.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ja lisää syitä olla iloinen: Tuli sähköposti, että olen nyt kantasolurekisterin jäsen! Ja kyllähän tuo alkava viikonloppu saa myös hymyn kasvoille.
Onnittelut. Mä joskus ajattelin tuohon pyrkiä, mutta heräsin liian myöhään. Olin (ja olen) liian vanha.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Onnittelut. Mä joskus ajattelin tuohon pyrkiä, mutta heräsin liian myöhään. Olin (ja olen) liian vanha.
Kiitos. Tulihan tuota mietittyä, että tulikohan ne sylkinäytteet otettua oikein kun mitään vastausta ei kuulu, mutta hyvin se meni onneksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aamulla reippailin sairaalalta kotiini kävellen. Keli oli melko kolea, aamulla ollut kuulemma oikein pientä pakkasta. Aamun lenkkeily sai kuitenkin mielen virkeäksi ja iloiseksi ja ilostuttaa mieltä sekin että nyt olen siis kotona.

Kotona olen aina sunnuntai-iltaan asti. Tämä on ensimmäinen vapaa kun olen kotona oikein yötäkin. Vähitellen nämä vapaat tästä pitenevät kunnes sitten pääsen sairaalasta kokonaan pois. Joskus lähiaikoina testataan omillaan oloani kunnolla ja on tarkoitus että minulla on pidempikin loma, kai viikon pituinen.

Mutta nyt on mieli iloinen kun olen taas kotona, sairaalasta vapailla ja pitkästä aikaa yövynkin omassa sängyssäni. Ja Mika Toivolankin näin kävelymatkallani kun poikkesin ostamassa maitoa matkan varrella olleesta Salesta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Talvipuutarha yllätti positiivisesti, vaikka olikin aika pieni paikka. Hymyilin koko sen kolmen vartin ajan, jonka vietin sisällä ihailemassa erilaisia kasveja (onneksi maski oli päällä, niin kukaan ei huomannut). Ehdottomasti menen uudelleen hieman myöhemmin eli silloin, kun ruusut alkavat kukkia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minullahan eivät asiat ole olleet kovin hyvin tässä edellisten kuukausien aikana. Päädyin sitten lopulta myös helmikuun alussa psykiatriselle osastolle hoitoon. Ja täällä olen ollut sitten siitä asti hoidossa, välillä olen käynyt kotona ja parina viime viikonloppuna olen myös saanut majoittua kotona.

Äsken oli sitten lääkärikäynti täällä osastolla taas lähes joka viikkoiseen tapaansa. Ja tämä lääkärikäynti oli sangen positiivinen. Siellä kun oli ensimmäistä kertaa puhe kotiuttamisestani.

Tämä kotiuttamiseni tapahtuisi huhtikuun lopulla, taisi ehdottaa jopa 26. päivää. Olen tästä erittäin iloinen sillä kotiin pääsyähän minä olen paljon odottanut.

Itse asiassa tässä ei kai ole enää montaa osastopäivää jäljelläkään edes, laskinko jopa että vain kuusi? Oli puhetta nimittäin myös kahdesta pidemmästä lomasta ennen kotiuttamista. Ensimmäinen pidempi loma on nyt pääsiäisenä. Perjantaina kotiin ja maanantaina takaisin osastolle.

Vetää mielen väkisinkin iloiseksi. Vielä kun vointini on nyt kyllä varsin hyväkin. Mielikin rauhoittunut todella paljon alkuajoista. Nyt voi todeta jo että kyllä tämä tästä.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen tämän vuoden eka lenkki maantiefillarilla veti iloiseksi ja pisti hymyilyttämään, edellisestä vierähti kuitenkin noin puoli vuotta.

Olenhan mä koko talven pyöräillyt tuolla talvitsygällä, mutta on se nyt ihan toinen fiilis ajaa 28mm leveällä hyvin rullaavalla sileällä renkaalla kuivaa asfalttia kuin 35millisellä huonosti rullaavalla nastakumilla sitä "jäähelvettiä" joka täksi talveksi tänne etelään saatiin.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma tytär. Vajaa viikon vanha. Esikoista ei tuo takaisin mutta kyllä tässä positiivisessa mielessä herkistyy.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mummo soitteli sairaalasta jonne oli joutunut koronan takia. Pirtsakalta kuulosti ja juttua riitti jopa enempi kun normaalisti, ja kertoi serkuntytön saaneen ihmisoletetun muutama tunti sitten eli nyttemmin on siis 5 sukupolvea voimissaan.
Nostattaa kovasti mielialaa kun alzheristi sieltä soittelee eikä korona tunnu missään, ja on perillä missä mennään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vappuna saamani ruusut ovat lähteneet upeasti avautumaan. Ne oli kuitenkin (tietääkseni) ollut reilun pari tuntia täysin ilman vettä. Ja onhan noiden värikin aika kiva.
 

Liitteet

  • IMG_20220504_075343_HDR.jpg
    IMG_20220504_075343_HDR.jpg
    545,7 KB · kertaa luettu: 48

Glove

Jäsen
Sekin muuten hymyilyttää, että löysin muuton jäljiltä hukassa olleen kajareiden virtapiuhan. Nyt sa paukuttaa Harman Kardoneista melkein kaiken irti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Käytiin tänään ystävän kanssa syömässä ja vähän kirppiksellä. Löysin aivan mahtavat lähes käyttämättömät kengät eurolla (ks. liite). Ei ollut kallista. Ihan mieletön löytö...
 

Liitteet

  • IMG_20220506_162248_HDR.jpg
    IMG_20220506_162248_HDR.jpg
    501,7 KB · kertaa luettu: 116

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Selaimen muistista oli kadonnut erään sivuston tallennettu salasana, jota ei yleensä siis tarvitse syöttää.

Onnistuin kuitenkin syöttämään kyseisen salasanan onnistuneesti ilman, että olisin tilannut uuden salasanan, kuten yleensä samassa tilanteessa joutuu tekemään.

Tänään mä olen leijonakuningas
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Sunderland nousi Championshipiin. Siitä onkin vuosia, kun joukkue on viimeksi saanut hymyä aikaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Eilen olin haistelemassa Nokia Areenalla MM-kisojen tunnelmaa, ja siellä yhden töissä olevan henkilön toiminta ja pelisilmä pisti kyllä hymyn huulille.

Siinä ensimmäisellä erätauolla eräs baarin henkilökuntaan kuuluva henkilö siivoili pöydästä edellisen ja meidän porukan tyhjiä tuoppeja pois. Yleensä noita sen verran tulee jeesailtua, että siirtelee ja ojentaa noita tuoppeja sille keräilevälle henkilölle, niin hänenkin hommansa vähän helpottuu ja nopeutuu. Siinä sitten tyhjää tuoppia ojentaessa ison pelipaidan hihansuu nappasi kiinni omaan juotavaan, luonnollisesti kaataen sen siihen pöydälle. Vitutti ja hävetti, saatana sentään. Pari kaljaa oli toki maisteltu, mutta humalan piikkiin tuota ei saa mitenkään, vaan ihan omaa huolimattomuutta ja ajattelemattomuutta. Siinä sitten totesin kaverille vähän vitsinä, että perkele sen siitä saa kun jotain yrittää auttaa, ja enää en kyllä jatkossa auta ketään.

Viitisen minuuttia myöhemmin kyseinen tarjoilija tulee pyytämättä uuden samanlaisen juoman ja rättien kanssa, ja toteaa kauniisti hymyillen, että "Kuule, kyllä se auttaminen vaan kannattaa aina."

Älyttömän pieni juttu, mutta veti kyllä isosti hymyn huulille. Toki tuota varmasti auttoi se, kun en missään änkyrässä ollut ja tarjoilijakin tajusi tuon olleen vain epäonninen vahinko, mutta tuo tapa jolla tarjoilija tuon toteutti oli kyllä täydellinen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Viikonlopun tavoitteena oli laittaa kasvimaa kuntoon = istuttaa potut ja sipulit ym. pientä sälää kuten salaatit avomaakurkut ja yrtit. Onnistuihan tuo eli sinne on potut ym. kätketty mullan alle tekemään taikojaan - hurraa!
Vaimo vielä siinä sivussa istutti kasvihuoneeseen tomaatit, paprikat, chilit, ym. yrtit, joten kyllä tässä voi tyytyväisenä hymyillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös